Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Valokuvaus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#781

Viesti airakti »

Tarkoitus oli lähteä lomailemaan Madeiralle, ja kuvailemaan. Delfiini reissu oli varattu, ja Madeiran monipuolinen saari mielessä mietitty mitä siellä haluan kuvata. Maanantaina piti lähteä, niin Perjantaina joku saatanan pieni virus lopetti matkailun ennenkuin ehti alkamaankaan. Lomat oli jo varattu, ja himaan jääminen ei ollut vaihtoehto. Jotakin tekemistä piti keksiä. Olisi mieli tehnyt taas lähteä Senjalle, mutta aika pitkä matka viikon lomalle, joten auton keula kohti Kuusamoa. Edes lohdutus matka. Tässä vaiheessa koronaa, alkoi olemaan jo Kuusamon Tropiikissa hiljaista, koska mitään kieltoja ei ollut. Olipa mukavaa kun oli niin vähän ihmisiä :-) Tulipa tarvottua Kuusamossa, ja Riisitunturi on aina upea kuvattava.Tässä omasta mielestäni aika tårta på tårta kuva revontulista, mutta Flickr seuraajani ovat pitäneet. Tässä olisi oppimisen paikka. Itse tähtään teknisesti mahdollisimman hyvään kuvaan, mutta suurin osa kuvien katsojista ei ymmärrä hevonpaskaa tekniikasta, vaan vain miltä kuva näyttää.
Kuva
TimppaA
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Valokuvaus

#782

Viesti Atticora »

Värit / valotus ehkä hieman oudot ja sitten rajauksen tai asettelun(?) puolesta ei kutkuta välittömästi aivojen harmonialohkoa. Oikealla kuusen takana loimottava valoilmiö näyttää vähän asiaankuulumattomalta. Tämä ihan hatusta, kuulun siihen porukkaan joka ei ymmärrä hevonpaskaa oikein mistään. Kunhan esitin arvauksia, miksi pidät kuvaa epäonnistuneena.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#783

Viesti AlexMachine »

Merikotkapari vieläkin lenteli sen verran kaukana ettei kuvia saanut mutta muuten mukava pääsiäinen. Pöllötkin huutelivat mökillä joten kesäksi tavoite on kuvata merikotkat ja etsiä pöllöt ja saada kuvaan. Valkohäntäpeuroja näin useita ja hirven tuoreita jälkiä n 100 metriä mökiltä joten niitäkin pitänee yrittää kuvata. Ilveskin tai pari liikkuu jälkien perusteella lähellä mutta sen kuvaaminen saattaa osottautua melkoiseksi haasteesksi.
leukistinen sorsakin oli onnistunut parin hankinnassa.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#784

Viesti AlexMachine »

Teknisesti vähän huono, mutta tilanne oli ohi parissa sekunnissa.
Kuva

Tämä otti tunnin hiipimistä ja lähestymistä. Tarkka-ampujan koulutus tuli yllättäen hyödyksi taas.
Kuva
Kuva
Kuva
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#785

Viesti AlexMachine »

Västäräkin soidintanssi, ei tuottanut tulosta, rouva antoi lähtöpassit tämän jälkeen.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
The beatings will continue until morale improves.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#786

Viesti airakti »

Monta kuukautta meni että ei oikein mitään tarttunut muistikortille, muutenkin ollut vähän motivaatio hukassa kuvaamiseen, tuntui että olen kuvannut jo "kaiken" fiilis on ihan yhtä harhainen kuin että sanoisin että osaan kamppailusta jo kaiken. Ulkomaan matka suunnitelmat meni koron takia uusiksi, ja päätin mennä Lassi Rautiaisen kojulle kuvailemaan, olin lukenut että siellä on mahdollisuus nähdä susi, karhu ja ahma. Susi oli haaveena nähdä villinä, karhu oli prio 2. Lykästi, ensin tuli alfauros, sen jälkeen sen kaksi viime kesän poikasta. Karhuja kävi myös, ja näin karhujen ja susien matseja, sudet kävi karhun kimppuun edestä ja takaa, takaa hyökkääjä puri karhun palleista, voin kuvitella että ei hyvältä tuntunut. Karhu luovutti, katosi suolle, ei mitenkään paennut, vaan arvokkuutensa säilyttäen :-) Itärajalla kun olin, niin myös haarahaukka oli mestoilla, wikipedian mukaan yleinen lintu, mutta mä en ole koskaan aikaisemmin nähnyt. Veikkaan että ei myöskään suurin osa suomalaisista. Mäyrä: Kilsa mun kodista, siellä on hiekka kukkula jossa on "epäilyttävän" näköisiä koloja, paikalliset koiran ulkoilijattajat on sanonut että siellä on mäyriä, tänä vuonna otin tavoitteeksi että näen mäyrän livenä, en koskaan ole nähnyt, aika monta kertaa ja tunteja myöhemmin, vihdoinkin, Mäyrä :-) Samalla kukkulalla istuessani, huomasin että siinä on myös supikoiran pesä, sain pari surkeaa kuvaa niistä, laitetaan tavoitteeksi että ne kuvaan seuraavaksi. Kojukuvaus herättää usein keskustelua, useimmiten arvostelijat eivät ole koskaan käyneet lähelläkään kojua, tiedän että tätäkin lukee muutama henkilö joilla olisi asiaan sanomista, mutta ei mitään kokemusta koko asiasta. Kojukuvauksessa on omat haittansa, en sitä kiellä, mutta itärajan metsästys yrittäjät ovat hyvin oivaltaneet, kuvattu karhu tuottaa monta kertaa vs ammuttu karhu. Mun maailmaan mahtuu paljon enemmän karhuja, susia, ahmoja kuin mitä meillä on nyt.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#787

Viesti airakti »

Selailin kuvakansiota 2020, 6700 kuvaa, deletoin suunilleen 2/3 osaa aina samantien kun ekaa kerran katson kuvat. Aika monta kuvaa siihen nähden ettei kuvaaminen juurikaan tällä hetkellä innosta. Vaikka olen kuvannut jo "kaiken" niin luonnossa liikkuminen on edelleen antoisaa, ja kameraa ei voi jättää kotiin.... Tämän vuoden hienoin kokemus on ollut kun kuulin että Suomenlinnassa on huuhkajan onnistunut pesintä, tiesin mestan, sinne siis. Tunnin verran istuin hiljaa paikoillani auringonlaskun aikaan, sitten alkoi kuulua huuhkajan poikasen huutelua, löysin poikasen keskikesän yön aikaan, hämärässä, kuvakulma oli huono, joten päätin vaihtaa asemaani, poikasen luokse johti ohut polku linnan reunan vierestä, lähdin kävelemään sinne päin, kun olin noin 100m päässä poikasesta, niin alkoi kuulumaan haukuntaa, luulin että se oli koira, tosin sellaista ääntä en ennen ollut kuullut, jälkeenpäin ajateltuna. Joten eteenpäin ja lähemmäs poikasta.. Yhtäkkiä (pöllöt lentävät äänettömästi) joku löi mua takaraivoon, epäreilusti ja yllättäen, huuhkaja emo löi mua siivellä takaraivoon, varoitti ja meni lähelle huutamaan että älä tule tänne. Uskoin ja otin takapakkia. Huuhkaja on vain NIIN upea, olen iloinen että se on niin yleinen Suomessa, vaikka 99% ihmisistä ei ole koskaan nähnyt sitä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#788

Viesti AlexMachine »

Itselläni on aika kesällä vähän sellainen luomisen tuska valokuvauksen kanssa, on muutakin tekemistä paljon, tuntuu että kesäisin on vähemmän kuvattavaa jne. Syksy ja kevät ovat sitten taas aikaa jolloin muuttolinnut liikkuvat, sää on "ilmeikkäämpi" jne joten kuvattua tulee enemmän. Investoin uuteen (käytettyyn) runkoon, jonka pitäisi olla melkoisen paljon parempi kuin vanha runkoni, ainakin lentävien lintujen ja tähtitaivaan kuvaamiseen. Viikon päästä tulee Olympus EM-1 Mark II runko ja ehtii ehkä vielä tovin sillä lintuja kuvailemaan.
Tässä viime viikonlopun luontoreissulta. Länsirannikon läntisimpiä paikkoja ja upeat hiekkaiset maastot ja rannat - klikkaa kuvaa suuremmaksi.

Kuva

Kuva
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#789

Viesti AlexMachine »

Syksyn tunnelmia.
Kuva

Tämän kun näin ja kuvasin niin päässä alkoi soimaan Alphavillen kappale "The ringing of your laughter
It sounds like a melody
To once-forbidden places
We'll go for a while"
Kuva
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 55
Viestit: 93839
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Valokuvaus

#790

Viesti Mika »

Minä en harrasta valokuvaamista, ja kun joskus harvoin kuvaan, käytän kännykän kameraa. :D

Mutta tämä sininen hetki tunti sitten oli jotenkin niin hieno, että ikuistin sen. :)

sh.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#791

Viesti AlexMachine »

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
The beatings will continue until morale improves.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#792

Viesti airakti »

Koronasta johtuen lomaa olisi aika monta päivää käyttämättä, mitähän tekisi? Duunissa stressiä pukkaa ja loma olisi paikallaan. Laitoin loma anomuksen Marraskuun vikalle viikolle. Voisko olla p@skempaa ajankohtaa pitää suomessa lomaa :-) Ajattelin että otan kämpän airbnb:n kautta Kuusamosta, jos ei muuta niin poltan takkaa ja luen kirjoja. Jossain takaraivossa kummitteli että olin lukenut että Kuusamossa on kotkakoju, selvittelin asiaa ja varasin kuvauspäivän, odotukset ei olleet kovinkaan korkealla. Maakotka on jäänyt multa kuvaamatta, erittäin arka lintu, täällä se voisi olla mahdollista. Kojun pitäjä oli pitkän linjan lintuharrastaja Helsingistä joka oli hypännyt vuonna 2003 pois oravanpyörästä ja muuttanut Kuusamoon lintukuvaus yrittäjäksi, hirveä höpöttäjä, joita en yleensä siedä, mutta tällä kertaa tuli koko ajan ja monta tuntia tekstiä tarkoilla päivämäärillä ja faktoilla, hyvällä huumorilla höystettynä, mukava oli kuunnella, yhteisiä tuttujakin löytyi useita. Hieno päivä.


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#793

Viesti AlexMachine »

Merikotka kävi katsomassa mitä nousee verkoistani.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
The beatings will continue until morale improves.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 6424
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Valokuvaus

#794

Viesti AlexMachine »

Kuva
The beatings will continue until morale improves.
airakti
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 180
Viestit: 695
Lauteille: Marraskuu 2007

Valokuvaus

#795

Viesti airakti »

Viimeiset puolitoistavuotta (koronaaika)olen viettänyt kaikki lomani piilokojuissa kuvailemassa Suomen eläimistöä. Älyttömän hienoja kokemuksia on ollut. Suomen suurpedoista olen nähnyt kaikki muut paitsi ilveksen. Potkun metsästäjille pyyntö: Ammu itsesi, älä ilvestä. Kojukuvaus on mielipiteitä jakava business. Suomessa on pitkät perinteet metsästys reissujen järjestämisessä, olen ilokseni kuullut usean entisen noitten reissujen järjestäjien suusta kuullut, että elävä eläin tuottaa enemmän kuin kuollut. Sterotypia on että mene kojuun, eläimet tulee annetulle haaskalle ja ala napsimaan hienoja kuvia. Eläimet tottuu ihmiseen ja tulee kaupinkeihin ja hyökkää ihmisten kimppuun. No ei. Suomessa taitaa olla vain yksi koju jossa on "aika" varmasti joka kerta karhuja, Martinselkonen. He ovat pitäneet kojuja yli 20v, monet karhut ovat kasvaneet heidän maastossa, ovat kesyjä. Ainut kertainen paikka. Kävelin noin 10m päässä yli 10 villin karhun katsellessa mua vähintään samalla mielenkiinnolla kuin mä niitä. Useassa monessa muussa kojussa olen istunut, palellut, nälissäni, hirvee tårta på tårta, monta vuorokautta, eikä yhtään kuvaa. Mutta silti hienoja reissuja, yksin omien ajatusteni huonossa seurassa, aikaa, ei kiire, useimmiten parhaimmissa kojuissa ei edes kännykkä toimi kun ne sijaitsee rajavyöhykkeellä. Nyt alkaa olemaan kuvaus motivaatio olla aika huonossa hapessa, jotenkin tuntuu että olen jo kuvannut "kaiken". Tuo väitehän on suunilleen yhtä absurdi kuin että väittäisin että osaan kamppailussa kaiken. Mitä seuraavaksi kuvaisi? Makro? Hieno ja erittäin vaativa homma, taidan olla liian laiska. Maisema? Pitäisi olla taitelijan silmää, mun silmä on se ruskea kalsareissa. Ihmiset? Ei voisi vähempää kiinnostaa.Ehkä tää menee oman pippelin kuvaamiseen. Kuvia tulossa :-D

Kuva

Kuva

Kuva
TimppaA
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 87 kurkkijaa