Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kasvatus

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 27

Re: Kasvatus

#676

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Point kirjoitti: Mutta ei sinun pidä tietenkään alkaa käyttää hiuslakkaa, dödöä, ajella rintakarvojasi essua tiskatessasi jos se ei ole teidän perheelle luonnollista. Saati sitten leikkiä pojan kanssa nukeilla. Turhaan sitä kasvatuksen nimissä rooleja lähteä muuttamaan itselleen luonnottomiksi. Jokainen kasvattaa lapsensa kuten haluaa. Saahan sitä kotona opettaa lapsilleen suvaitsevaisettomuutta, jos haluaa.
Juuri näin. Mä uskon myös siihen että homous ja muu puolihomo tyttöily lähtee lapsesta hakkaamalla. Ja ellei se mene selkäsaunalla jakeluun niin niitä voi aina poltella röökillä Se on sitä eheyttämistä.

Viikonloppuna olisi tarkoitus pukea koko perheelle valkoiset huput ja lähtee etsimään somaleita lynkattavaksi. Muksuilla on sitten jotain kerrottavaa Pekka Siitoin säätiön kerhoilloissa...
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kasvatus

#677

Viesti Point »

luupää kirjoitti:
Point kirjoitti: Mutta ei sinun pidä tietenkään alkaa käyttää hiuslakkaa, dödöä, ajella rintakarvojasi essua tiskatessasi jos se ei ole teidän perheelle luonnollista. Saati sitten leikkiä pojan kanssa nukeilla. Turhaan sitä kasvatuksen nimissä rooleja lähteä muuttamaan itselleen luonnottomiksi. Jokainen kasvattaa lapsensa kuten haluaa. Saahan sitä kotona opettaa lapsilleen suvaitsevaisettomuutta, jos haluaa.
Juuri näin. Mä uskon myös siihen että homous ja muu puolihomo tyttöily lähtee lapsesta hakkaamalla. Ja ellei se mene selkäsaunalla jakeluun niin niitä voi aina poltella röökillä Se on sitä eheyttämistä.

Viikonloppuna olisi tarkoitus pukea koko perheelle valkoiset huput ja lähtee etsimään somaleita lynkattavaksi. Muksuilla on sitten jotain kerrottavaa Pekka Siitoin säätiön kerhoilloissa...
Vaikka itsellä ei ole omia lapsia, niin kyllä sitä pyritään tuomaan asenteita lapsille sillei pehmeästi. Arhimäen ollessa telkkarissa tuhahdellaan halveksivasti ja kutsutaan sitä pelleksi. Jukkapojan nimenkin mainitsemisesta joutuu pihalle. Sitten tietenkin jos lapsi innostuu jostain epäsopivasta, niin siihen voi suhtautua kylmän halveksuvasti. Eri näköisiö ihmisiä voi arvostella ääneti vaikka pitämällä nenästä kiinni kun epämielyttävä ihminen tulee lähelle... Jne.

Meillä suositaan pehmeää kasvatusta.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kasvatus

#678

Viesti tabitha »

Mun vanhemmat puuttui.

Mua ei suoranaisesti kielletty lapsena leikkimästä niillä leluilla joilla halusin leikkiä, mutta kyl se kävi selväksi ettei oo ihan toivottavaa että mä leikin autoilla ja Action Maneilla. Joulu- ja synttärilahjaksi tuli barbeja, erikseen toivomalla saattoi saada jonkun poikien lelun, mutta en mä uskaltanut toivoa, koska luin vanhempien ilmeistä ja eleistä että oon pettymys, hämmennyksen aihe, jotain väärää jos haluan poikien vaatteita tai poikien leluja. Jokaista piirustusta jossa oli kukkia ja hevosia kehuttiin vuolaasti, mut jos piirsin sitä mitä oikeasti tykkäsin piirtää - avaruusaluksia, sotakuvia, lentokoneita - ne oli "liian villejä", käskettiin piirtämään jotain nättiä. Aloin piilottaa vanhemmilta kaikki piirustukset.

Pikkuveli pääsi isän kanssa kokoamaan huonekaluja, hakkaamaan halkoja jne. ja mun piti erikseen tapella että pääsin mukaan. Ja siltikin lopulta suljettiin ulos. Isäpuoli sanoi, että tytöt saa ne hyvät matikannumerot joska kuuluisi pojille, koska tytöt on papukaijoja jotka osaa nuolla p3rsettä. Pojat tajuaa matikkaa luonnostaan mutta niitä syrjitään koska ne meluaa tunneilla. Mun lempiaine oli siis matikka. Käsitin ton jotenkin niin että tän vammaisen kehon takia mun ymmärrys asiasta jota rakastan, tulisi ikuisesti olemaan vajavaista. Muitakin seksistisiä juttuja jouduin kuulemaan esipuberteetissa kun oli muutenkin vaikeaa vääräksi muuttuvan kehon kanssa, samaan aikaan kun sekä tytöt että pojat koulussa kiusasi armotta, koska mulla oli lyhyet hiukset, käytin löysiä t-paitoja enkä meikannut. Aikuisiällä lopulta äiti suostui myöntämään että synnytyssairaalassa lyötiin mulle väärä sukupuoli papereihin, kun oli katottu tarpeeksi kauan sitä et mun elämästä ei vaan tule mitään.

Mä en siis todellisuudessa ollut koskaan tyttö, mut voin kuvitella tällaisen sukupuolittamisen sattuvan vielä enemmän johonkin "tyttötyttöön" joka sattuu tykkäämään vaikka matematiikasta. Annetaan ymmärtää joko, että on tyttönä jotenkin halveksuttava, koska pitää yrittää tehdä poikien juttuja, tai sitten on luonnontieteissä huonompi, koska on tyttö. Ja tänkaltaset ristipaineet ohjaa valintoja aika pienestä lähtien.

Valinnat voi mennä pääsääntöisesti stereotyypeittäin, mutta älkää helvetissä kaatako tällasta lantakuormaa omien lapsienne päälle, jos ne ei mene. Ja mun vanhemmat oli sentään suvaitsevaisia. Tiedän erään sankarin joka käski lastaan tappamaan itsensä kun tämä sanoi haluavansa olla poika.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Kasvatus

#679

Viesti Aihki »

Minä olen DI, vaimo on juristi; lapsista uhkaa tulla biologi ja valtiomielipiteilijä. Missä meillä meni vikaan?

Shees.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kasvatus

#680

Viesti Point »

Veikkaan vapaata kasvatusta...

Meillä taas aika kun äiti oli ostanut jotain herkkua, niin se piti jakaa tasan. Siskoni oli aina niin tarkka siitä. Yritin huijata häntä Ainakun voin. Joskus salaa verotin hänen osuudestaan. Sisko tietenkin kanteli, mutta aikakin siskoni kertoman mukaan äiti uskoi aina minua.. Itse en muista moisia tapauksia ollenkaan. Siskoni taas muistaa edelleen...

Itse olen nyt kaupallisella alalla ja siskoni juristina valtiolla...

Jotain meni pieleen, mutta mitä
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Re: Kasvatus

#681

Viesti obmijoy »

Point kirjoitti: Veikkaan vapaata kasvatusta...

Meillä taas aika kun äiti oli ostanut jotain herkkua, niin se piti jakaa tasan. Siskoni oli aina niin tarkka siitä. Yritin huijata häntä Ainakun voin. Joskus salaa verotin hänen osuudestaan. Sisko tietenkin kanteli, mutta aikakin siskoni kertoman mukaan äiti uskoi aina minua.. Itse en muista moisia tapauksia ollenkaan. Siskoni taas muistaa edelleen...

Itse olen nyt kaupallisella alalla ja siskoni juristina valtiolla...

Jotain meni pieleen, mutta mitä
selvää syy/seuraus-suhdetta
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kasvatus

#682

Viesti tabitha »

Meidän suvussa on tosi vahva diplomi-insinööritrendi. Isoisän (joka oli DI) neljästä lapsesta kolme poikaa on DI ja kaikkien vaimot samoin, ainoa tytär (mun äiti) on lääkäri. Nuorimmasta polvesta on kans suurimmasta osasta tulossa insinöörejä sukupuolesta riippumatta.

Jokin meni pieleen varmaankin jo 2 sukupolvea sitten eikä asialle voi tehdä enää mitään...

Hauskana yksityiskohtana, mun isä oli rakennusfirmassa töissä, ja luulin lapsena, että se oikeasti rakentaa jotain siellä. Olin ihan innoissaan et "isi meni töihin puita sahaamaan". Kesti kauan tajuta, mitä insinöörit konkreettisesti tekee töissään, tosin en ole ihan varma tajuanko sitä vieläkään.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kasvatus

#683

Viesti obmijoy »

tabitha kirjoitti: Meidän suvussa on tosi vahva diplomi-insinööritrendi. Isoisän (joka oli DI) neljästä lapsesta kolme poikaa on DI ja kaikkien vaimot samoin, ainoa tytär (mun äiti) on lääkäri. Nuorimmasta polvesta on kans suurimmasta osasta tulossa insinöörejä sukupuolesta riippumatta.

Jokin meni pieleen varmaankin jo 2 sukupolvea sitten eikä asialle voi tehdä enää mitään...

Hauskana yksityiskohtana, mun isä oli rakennusfirmassa töissä, ja luulin lapsena, että se oikeasti rakentaa jotain siellä. Olin ihan innoissaan et "isi meni töihin puita sahaamaan". Kesti kauan tajuta, mitä insinöörit konkreettisesti tekee töissään, tosin en ole ihan varma tajuanko sitä vieläkään.
aivan selvä ketju syytä ja seurausta
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kasvatus

#684

Viesti Point »

obmijoy kirjoitti:
Point kirjoitti: Veikkaan vapaata kasvatusta...

Meillä taas aika kun äiti oli ostanut jotain herkkua, niin se piti jakaa tasan. Siskoni oli aina niin tarkka siitä. Yritin huijata häntä Ainakun voin. Joskus salaa verotin hänen osuudestaan. Sisko tietenkin kanteli, mutta aikakin siskoni kertoman mukaan äiti uskoi aina minua.. Itse en muista moisia tapauksia ollenkaan. Siskoni taas muistaa edelleen...

Itse olen nyt kaupallisella alalla ja siskoni juristina valtiolla...

Jotain meni pieleen, mutta mitä
selvää syy/seuraus-suhdetta
No, isä oli yksityisellä puolella oleva ekonomi ja äiti valtiolla työskentelevä oikeustieteen kandi... Voihan silläkin olla merkitystä. Itse olen vaan ottanut tuon urapolun vähän löysemmin rantein kuin isäni.
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kasvatus

#685

Viesti obmijoy »

hassu juttu

Hägglundin komentti juutalaisen isän velvolisuudesta koulutta 30min lastansa joka päivä siitä kun lapsi täyttää 2v.

Esim parhaasta kaveristani joka eros alkoholin ja peliriipuvuuksienn ja ennen kaikkea huonon yrityssuunittelun vuoksi, johon syylistyi hän ja hänen vaimonsa... ja konkkakun tulee kylää rotat jättää laivan...

No vanhin muksu jäi luokalle, koska ei saanut apua kouluun ja ero oli alle 1v vanha
ekaluokka huonosti ja tokaluokka tuplaten...'
Neuvoin häntä olemaan lastensa kanssa paljon eli joka toinen viikonloppu kun eihän tää natsivaltio ;) anna isän useemin lapsiaan nähdä...

Joka toinen viikonloppu sitten vanhin poika sai koulua 1h lauantai aamuisin eli isi autoi koulutyön ongelmissa.

No kun 8v teki koulujuttuja halus tulla tekeen myös 6v poika niitä ja 4v likkakin tuli keitiönpöydän ääreen piirteleen.

OLI VUOSI 2012 4v, 6v ja 8v aloitivat 2h per kuukausi kotikoulun joka toinen viikonloppu. Samalla viikonloppuisin pelasivat monopolia ja kaikkia lautapelejä sekä soittivat opettavalla pianolla ja katselivat pingu-animatioita/olipakerran videoita ja hakasivat toisiaan pihalla eli leikivät mitä nyt muksut keskenään leikivät. Omakin muksu kävi joskus leikimässä kun kyläilin muutaman kerran vuodessa...

Keväällä 2014 vanhin pääsi 4 luokalle, keskimäinen sai stipendin koulumenestyksestä ja juuri 6v täyttänyt likka pääsi just esikouluun...
Likka osaa soittaa, laskea, lukea ja kirjoittaa sivujen mittaisia yksinkertaisia kirjoitelmia .
1. luokan matemaatiikan kirja vaihtui joulukuussa 2. luokan matematiikan-kirjaan.

Mihin muksut olisivat pystyneet jos heitä olis opetettu 30min joka päivä 2 vuotiasta asti.
Onneksi tämä ei ole tietenkään kaverini ansiota vaan tyttären äitin mukaan "no tuohan on ihan tavallista tuon ikäisiltä tytöiltä"...

Vähän sama kuin kun oma poikani osasi jotain nohevasti koulussa nii tekemäälläni työllä ja ajalla ei ollut merkitystä, vaan poikani oli vaan kuuleman niin lahjakas...

Eli se että kuljetin poikaani harrastuksissa 3vanhasta ja selitin kaikia asiat mihin hän tarvi tietoa ja ohjasin haastelisiin harrastuksiin. JA KAIKKI tämä eron jälkeen niin, että lähes jokaista harrastuksiin hakuani hankaloitetiin .. NÄKEMÄNI VAIVA KUITATAAN
sillä että lapsi on vain lahjakas....

Suomessa moni eroperhe vois parantaa elämän laatuaan sillä että keskityisivät edes sen 30min lapsiinsa per päivä...
Tuskin tuo juutalaistenkaan 30min päivä on sellaista natsikoulua vaan uskon kysessä olevan lepoisa yhdessäolo jossa autetaan ymmärtämään asioita kevyen liikunan ohessa esim palon heitely jalkapallo tjsp..

elämänlaatu paranee kun elää läheisten kanssa elämää yhdessä... se nyt on ainakin varmaa jos sekään
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 315
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Lieto
Etulaji: Hokutoryu Jujutsu
Sivulajit: Potkunyrkkeily, Koden enshin ryu kenjutsu, BJJ
Yhteystiedot:

Kasvatus

#686

Viesti Leiska »

Antaisin kyl pojan leikkiä tyttöjenki leluilla, jos se haluis, mutta onneks ei halua :) Sama se mulla oli, että tylsiä ne tyttöjen jutut oli ja on ne muijat vieläkin vähän kummallisia isompana
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Kasvatus

#687

Viesti MikaM »

tabitha kirjoitti: Kesti kauan tajuta, mitä insinöörit konkreettisesti tekee töissään, tosin en ole ihan varma tajuanko sitä vieläkään.
Mitähän ne tekee?
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kasvatus

#688

Viesti Alioppilas »

Minä leikin barbeilla, tykkäsin riisua niitä alasti.
Kuvake
Point
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 6870
Lauteille: Tammikuu 2009

Re: Kasvatus

#689

Viesti Point »

Alioppilas kirjoitti: Minä leikin barbeilla, tykkäsin riisua niitä alasti.
Itse revin tämän jälkeen siskon neekerinukelta pään irti. Tykkäsin leikkiä myös tulitikuilla. Bensaa meillä ei ollut mutta kynsilakanpoistoainekin oli kivaa..

Ihan hyvä mies minusta tuli..
Detox ei ole pelkkä dietti. Se on elämäntapa.
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Kasvatus

#690

Viesti sivarinlötkö »

Kummipojan isoveli pyytää Facebook-kaveriksi. Mitenhän tässä nyt sitten pitäisi toimia ja mitä kaikkea ottaa huomioon?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 70 kurkkijaa