Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Eläinsuojelu

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 192
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Eläinsuojelu

#1

Viesti Mika »

:evil: :evil: :evil:
KÖÖPENHAMINA. Tanskalaisten sikojen kuljetuksissa Venäjälle on paljastunut törkeitä eläinsuojelulain rikkomuksia. Tanskan yleisradioyhtiön DR:n sunnuntai-iltana esittämässä dokumentissa kerrottiin, kuinka Venäjän ja Liettuan rajalla seisoneesta rekasta löytyi porsaita kammottavissa oloissa.

Liettualainen eläinsuojeluviranomainen ja eläinlääkäri Dzintars Juskus aukaisi kontit, koska hän epäili, ettei kaikki ole kunnossa.


Konteissa oli porsaita, jotka olivat nälissään alkaneet syödä toisiaan. Ne yrittivät kivuta toistensa päälle, jotteivät olisi hukkuneet jätöksiinsä.

Yli 30 porsasta oli kuollut ja monien jalat olivat poikki.

"En ole koskaan nähnyt mitään vastaavaa", kokenut eläinlääkäri Juskus sanoi DR:lle.

Jyllannin Randersista Kööpenhaminan ja Ruotsin Karlshamnin kautta Liettuaan ajanutta kuljetusta hoiti Peter Ottesen -kuljetusyhtiö.


DR:n tietojen mukaan yhtiö on tuomittu 32 kertaa sakkoihin ja ehdolliseen vankeusrangaistukseen eläinsuojelurikkomuksista.

Viikko sitten DR kertoi tauotta 127 tuntia matkanneista sioista.

Tanskalaiset sikafarmarit ovat tuominneet tapaukset jyrkästi. Toisaalta tiedotusvälineissä ihmeteltiin, miksi ala käyttää Peter Ottesenin kaltaista yritystä, vaikka sen rikkomukset ovat hyvin tiedossa.

Siankasvattajat itse eivät välttämättä tiedä, miten kuljetukset sujuvat, mutta alan etujärjestö aikoo nyt patistaa jäseniään seuraamaan kuljetuksia tarkasti.

Yhtiölle ei ole rikkomusten takia hellinnyt enää eläinkuljetuslupaa Tanskasta, mutta Peter Ottesen on hankkinut luvat Puolasta.


Maanantaina Tanskan viranomaiset asettivat yrityksen elävien eläinten kuljetuskieltoon, minkä jälkeen Ottesen ilmoitti lopettavansa liiketoimintansa, TV2-televisiokanava kertoi.

Oikeusministeri Lene Espersen on DR:n paljastusten jälkeen vaatinut, että EU kieltäisi yli 24 tunnin kuljetukset EU:n ulkopuolellekin. Nyt sikoja saa kuljettaa korkeintaan 24 tuntia EU:n sisällä, mutta rajojensa ulkopuolisia kuljetusoloja unioni ei määrää. Kuljetuksen aikana sioilla pitää olla saatavilla vettä koko ajan.


EU-komissio muotoilee ehdotuksen kuljetusajoista vuoden 2009 loppuun mennessä, mutta Espersen haluaa nopeampaa käsittelyä. EU:n nykyinen eläinkuljetusasetus on peräisin vuodelta 2004.
HS
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Kalle Koskinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 4217
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Iisalmi

#2

Viesti Kalle Koskinen »

Thaimaassa näkyi sellaisia sikalasteja, joissa sikoja oli pinottu auton kyytiin sillä tavalla, että ne oli vain kasattu toistensa päälle. Joku kolme-neljä kerrosta sikoja toistensa päällä, yli 30 astetta lämpöä varjossa ja Bangkokin liikennekaasuissa. Kyllähän ne on varmaan aika kurjat olot. Tuli vain tuosta Tanskan sikojen tapauksesta mieleen.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#3

Viesti Verr »

Mitähän varten niitä porsaita on kuskattu? Luulisi olevan hieman haaskausta kun kauppatavara syö itteään ja on yltä päältä jökötissä.

Emmä ymmärrä.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
Joni Samanen
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 698
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: Raisio

#4

Viesti Joni Samanen »

Onse elämän haaskausta. :cry:

Surku.
-Joni Samanen-
Kuvake
falkoni
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 556
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#5

Viesti falkoni »

Kalle Koskinen kirjoitti: yli 30 astetta lämpöä varjossa ja Bangkokin liikennekaasuissa
Säästyy se tappamisen vaiva teurastamossa. :badgrin:

Vihaksihan tuollainen pistää! :evil:
Mika Rantanen
Never reinvent the wheel
Kuvake
Lumina
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 178
Lauteille: Lokakuu 2006

#6

Viesti Lumina »

Mä en ymmärrä tällästä julmuutta. Kerran erehdyin katsomaan turkisvideon, jossa supikoira nyljetään elävänä ja se elää vielä sen nylkemisen jälkeenkin! :shock:
Näen siitä vieläkin painajaisia ja muun muassa la-su aamuyöllä näin sen kuin olisin ollut itse vieressä katsomassa ja ahdisti ja itkin. Vaikka katsomisesta on jo toista vuotta. En varmaan ikinä unohda sitä. kyllä muuttui mieli turkistarhausta kohtaan. En hyväksy.
Kuten nää kuljetuksetkin on aivan hirveitä.
Eläinrääkkäysjutut (ja ihmisiinkin kohdistuva rääkkäys) lisää tätä mun 24/7 v*tutustani. Mutta ikävä tosiasia lienee että koska ihmisilläkään ei ole hyvä olo niin miten voisi eläinten olotkaan parantua. Jokainen voi mun mielestä omalta osaltaan tehdä jotain pientä.
Mutta sitten taas kaikki asiat vaikuttaa kaikkeen joka monimutkaistaa kaikkea. V*ttumaista mutta.. :evil:
Miksi musta tuntuu kun nykyään ku syön lihaa, tuntuu kuin söisin omia aivojani? :oops:

Eläinsuojelutyö on tärkeetä, kuten luonnonsuojelukin, mutta olen itse mieleltäni liian herkkä sitä itse konkreettisesti tekemään. Annan pieniä lahjoituksia ja olen ajatellut mennä auttamaan löytöeäintalolle johonkin.
A girl with a broken mind..
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#7

Viesti Elina »

:( :( :(

Kyllä ihminen on julma, tyhmä ja välinpitämätön. En oikein tiedä, mikä noista on pahin.
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#8

Viesti Verr »

Lumina kirjoitti: Mä en ymmärrä tällästä julmuutta. Kerran erehdyin katsomaan turkisvideon, jossa supikoira nyljetään elävänä ja se elää vielä sen nylkemisen jälkeenkin! :shock:
Näen siitä vieläkin painajaisia ja muun muassa la-su aamuyöllä näin sen kuin olisin ollut itse vieressä katsomassa ja ahdisti ja itkin. Vaikka katsomisesta on jo toista vuotta. En varmaan ikinä unohda sitä. kyllä muuttui mieli turkistarhausta kohtaan. En hyväksy.
Kerran kuulin että Lähi-Idässä oli kivitetty ihminen. Pihalleni tuli nopeasti asfalttipinnoite.

En jotenkin usko että eläinten kidutus turkistarhauksessa olisi jotenkin itse tarkoitus. Näin kerran vastaavanlaisen videon, mutta eniten inhotti sen nylkevän ihmisen välinpitämättömyys, elukka oli luultavasti tiedottomuuden rajamailla. Ei varmaan kauheasti mene työaikaa jos napauttaa suurella kalapapilla sitä häkinrämisyttäjää koppaan. Sätkivän eläimen nylkemisen luulisi myös olevan vaivalloisempaa kuin velton.
Harva minua kestää ja minä harvaa.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 87
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

#9

Viesti MtJ »

Elävältä nylkeminen ei ole turkistarhauksessa kannattavaa. Tappamiseen käy puolimetrinen puupalikka, vasara on vielä parempi. Olen itse tappanut vasaralla supikoiran, kun ei heti henki lähtenyt laukauksen jälkeen. Ja sitten nylkenyt. Työkalut eivät maksa mitään.

Supin elävänä nylkemisessä turkistarhalla on pari huonoa juttua;
1. Nahka menee pilalle, siitä ei saa rahaa juuri mitään.
2. Nylkeminen hidastuu, kun elukka on elossa, koska se tahtoo kuitenkin sätkiä.
3. Verta tulee. Sotkee joka paikan. Kuollut elukka ei vuoda verta samalla tavalla kuin elävä.

Eli kaiken kaikkiaan jo noilla perusteilla muualla kuin Kiinan alaräävelissä tapetaan elukka ensin ja sitten nyljetään. Ei se, että muualla tehdään julmuuksia, tarkoita sitä, että maamme turkistarhat haluaisivat välttämättä pilata omat turkistuotteensa taitamattomalla käsittelyllä.
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#10

Viesti Jutoka »

MtJ kirjoitti: Eli kaiken kaikkiaan jo noilla perusteilla muualla kuin Kiinan alaräävelissä tapetaan elukka ensin ja sitten nyljetään.
Niinpä. Mutta nämä suomalaiset turkistarhauksen vastustajat koittavat kovasti saada kaiken turkistuotannon juuri tuonne Kiinaan. Siinä ei eläinten hyvinvointi paina, kun eteenpäin mennään tietämättömyyden aiheuttamassa hurmoksessa.
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

#11

Viesti Polvi »

Jutoka kirjoitti:
MtJ kirjoitti: Eli kaiken kaikkiaan jo noilla perusteilla muualla kuin Kiinan alaräävelissä tapetaan elukka ensin ja sitten nyljetään.
Niinpä. Mutta nämä suomalaiset turkistarhauksen vastustajat koittavat kovasti saada kaiken turkistuotannon juuri tuonne Kiinaan. Siinä ei eläinten hyvinvointi paina, kun eteenpäin mennään tietämättömyyden aiheuttamassa hurmoksessa.
Poissa silmistä, poissa mielestä. :?
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Lumina
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 178
Lauteille: Lokakuu 2006

#12

Viesti Lumina »

En tiedä, mutta sehän se just olikin järkyintä kun ei voinut yhtäpientä minuuttia laittaa siihen ettäolisi tappanut kunnolla sen raukan. Ei olisi luullut kauaa menevän. :evil:
Suomestahan lähetetään vuosittain kettuja sun muita kiinaan, en muista nyt miksi.. Mutta voin ottaa selvää ja kertoa sitten.
A girl with a broken mind..
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#13

Viesti flammee »

Lumina kirjoitti: En tiedä, mutta sehän se just olikin järkyintä kun ei voinut yhtäpientä minuuttia laittaa siihen ettäolisi tappanut kunnolla sen raukan. Ei olisi luullut kauaa menevän. :evil:
Idea taisi olla siinä että kun elävänä nyljetään niin turkki on tuuheampi. Eli sille on jokin peruste, vaikka huonoltahan sekin tuntuu. Mutta kai ne edes sen jälkeen vois kohtuu rivakasti tappaa sen... :? :x
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti Jutoka »

Lumina kirjoitti: Suomestahan lähetetään vuosittain kettuja sun muita kiinaan, en muista nyt miksi.. Mutta voin ottaa selvää ja kertoa sitten.
Jalostusyksilöitä. Eli tarkoitus on tuottaa entistä laadukkaampia turkiksia Kiinassa.
flammee kirjoitti: Idea taisi olla siinä että kun elävänä nyljetään niin turkki on tuuheampi. Eli sille on jokin peruste, vaikka huonoltahan sekin tuntuu. Mutta kai ne edes sen jälkeen vois kohtuu rivakasti tappaa sen... :? :x
Tuskin se turkki on sen tuuheampi elävänä nyljettynä. Niin lyhyessä ajassa turkkiin ei ehdi siirtymään mitään joka tekisi turkista tuuheamman.

Tulee kieltämättä mieleen taas se mahdollisuus, että tuo on tarkoituksella lavastettu video. Samaan tyyliin kuin ne kuuttivideot.
Kuvake
Lumina
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 178
Lauteille: Lokakuu 2006

#15

Viesti Lumina »

en tiedä sitten, mutta sopii katsoa se ja sitten sanoa. Kidutusta kumminkin.
Katsokaa ja todetkaa itse.
http://www.peta2.com/takecharge/swf/fur_farm.swf" onclick="window.open(this.href);return false;

Mä ainakin huusin kurkku suorana kauhusta. Luminakin, siis kissani, tuli karvat pystyssä katsomaan että miksi mä sekosin. En katsonut nyt, en pysty, mutta etsin sen linkin. Tai no okei, katsoin ihan vähän. Siinä linkki siis. Katsokaa ja järkyttykää. Mutta ei kannata jos on kamalan herkkä.

Jos joku voi sanoa että tollasessa ei ole mitään vikaa, tollanen on ihan okei.. niin jo nyt on kumma (vaikka suomen lain mukaan jokaisella onkin mielipidevapaus :P) :evil:

Mutta mitäpä sille toisaalta voi enään tehdä.. kiinassa ihmisiäkin käsittääkseni kohdellaan vähän miten sattuu.. Niin kaippa siellä tollanen eläimen kärsimys on "pikku juttu". Mutta.. Aivan hirveätä ja varsinki kun suomesta lähetetään eläimiä sinne. :evil:

Miltähän sitä itsestä tuntuisi jos vaikka hiukset revittäis väkisin päästä tai koittakaa repiä omaa ihoanne.. Sattuu kivasti. paljonkohan mahtoi tätä eläintä sattua. Ei J...liste, tää saa mut sekaisin, anteeksi nyt vain. Puheissani ei varmaan ole päätä eikä häntää, mutta minuun tuo on jättänyt niin kamalan ahdistuksen aiheen että. Ja just kun asialle ei voi mitään muuta ku jotain pientä, mutta kun kaikkia ei voi auttaa tai pelastaa vaikka kuinka haluaisi. :cry:
A girl with a broken mind..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa