Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Sekasauna

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Oletko ollut sekasaunassa?

Olen nainen ja olen ollut
27
10%
Olen nainen enkä ole ollut
8
3%
Olen mies ja olen ollut
205
77%
Olen mies enkä ole ollut
25
9%
 
Ääniä yhteensä: 265

Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Sekasauna

#1

Viesti Mika »

Pari vuotta sitten yksi uusiseelantilainen kaverimme kertoi sekasaunoneensa Ruotsissa useita kertoja. Vaikka hän on kiertänyt Suomea enemmän kuin esim. minä, hän ei ollut törmännyt samaan täällä, mutta mainitsi kuitenkin kuulleensa siitä täälläkin.

Nyt Naisten Pukkarissa asiasta keskustellaan.

Minä en tiedä kuin muutaman, joka on ollut sekasaunassa. Ilmeisesti tuttavapiirini on keskivertoa rajoittuneempaa tässä asiassa?

Saunavarustus on tietenkin tärkeä asia: oltiinko pyyhkeet tai uikkarit päällä vaiko ihan luonnonasussa.

Äänestykseen kelpaa myös ulkomaiden kokemukset, mutta varsinkin näistä olisi valaisevaa kuulla viestin muodossa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#2

Viesti riku »

Ja minä kun luulin että nyt Mika on postannut keskustelun väärään alafoorumiin, mutta ei se sitten ollutkaan potkumiitin iltaohjelman suunnittelua.

Pari kertaa on tullut oltua sekasaunassa. Au naturel, naturally.

Riku Ylönen
Jutoka
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1843
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#3

Viesti Jutoka »

Opiskelijapiireissä sekasauna on varsin normaali ilmiö. Ainakin meillä. Ja voiko saunassa olla muuten kuin alasti?
jussip
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2447
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Suomi

#4

Viesti jussip »

Juu. Opiskelutouhuissa aika yleinen ilmiö.

Perinteisin kaava tuntuu olevan että ensin naisten saunavuoro ja sitten sekasauna. Toisinsanoen naisille annetaan valinta että haluavatko saunoa keskenään vai sekasaunassa. Sinänsä tietysti ehkä vähän epäreilua ujoa miespuolisia kohtaan, mutta mitäpä ei viina parantaisi.

Toisaalta tulee kyllä mieleen useampikin tilanne jossa kesken naisten saunan saunomassa olleet naiset ovat esittäneet kutsuja liittyä seuraan. Näissä tapauksissa yleensä sitten tullut lähinnä varmisteltua että se on kaikille saunojille ok.

Mielestäni sekasaunat ovat oikein oiva keksintö. Saunassahan usein se keskustelu ja kanssakäyminen on (siis ihan miesporukallakin) aika erilaista kuin normaalisti, niin miksei siitä voisi nauttia myös sekaporukalla.

Kerran pari olen nähnyt kun sekasaunassa on hommat menneet vähän yli. Lähinnä siis liian alkoholin vaikutuksesta. Eräänkin kerran juuri saunassa tutustunut pariskunta päätti syventää suhdettaan välittömästi siinä paikan päällä..

Mutta tosiaan olen ollut sekasaunassa "lukemattomia kertoja" ja mitkään ongelmat ovat olleet erittäin harvinainen poikkeus.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#5

Viesti Vlad Tepes »

Olen ollut lukuisia kertoja. Kaikki alasti, tai vain miehet alasti, naisilla pyyhkeet. Ihan mukavaa, mutta vähän kiusallista. Mielestäni näin saunotaan aivan yleisesti.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

#6

Viesti heian »

Olen ollut sekasaunassa, alasti. Saunomassa on oltu tutulla ja vähän vieraammallakin porukalla. Kaikilla oli kivaa.
Kuvake
kala
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 932
Lauteille: Huhtikuu 2005

#7

Viesti kala »

jussip kirjoitti: Mutta tosiaan olen ollut sekasaunassa "lukemattomia kertoja" ja mitkään ongelmat ovat olleet erittäin harvinainen poikkeus.
Sellainen varoituksen sana, että ei kannata tarttua löylykauhaan, jos itse tykkää rakkulalöylyistä. Tytöt häipyvät ja sitten ei juipitkaan kiittele.
karate ni sente nashi

"Civilized men are more discourteous than savages because they know they can be impolite without having their skulls split."
Conan The Cimmerian
MariaL
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1450
Lauteille: Heinäkuu 2012

#8

Viesti MariaL »

Olen ollut ja alasti. Riippuu kyllä ihan porukasta, pitää kaikkien olla tuttuja. Vieraiden kanssa vois ehkä olla vähän kiusallista, tosin olen kyllä vieraamassakin porukassa käynny sekasaunassa eikä se niin hirveetä ollut.
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

#9

Viesti pulkkanaru »

Monesti ja yleensä aina alasti kaikki. Nuorempana, eli 18-21 vuotiaanahan tuo oli ihan viikonloppuinen normihuvi...liitty siihen silloin ehkä vähän muutakin silloin kuin pelkkä saunomisen ilo =P~
Nykyään ollaan avokin kanssa käyty kaveripariskuntien kanssa sen mukaan kuinka heille on sopinut.
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#10

Viesti bodyguard »

Joo, olen ollut pari kertaa ja ihan alasti. En pidä sitä mitenkään kummallisena :?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Alioppilas
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 5053
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#11

Viesti Alioppilas »

KÄÄK-JUORU: TAPPELUNETTISIVUN KÄYTTÄJÄT IRSTAINA - ALASTI SAUNASSA!
MariaL
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1450
Lauteille: Heinäkuu 2012

#12

Viesti MariaL »

:smt044

Kaikki julkisuus on hyvästä, eikö? :)
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4953
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

#13

Viesti Mänzy »

jussip kirjoitti: Juu. Opiskelutouhuissa aika yleinen ilmiö.

Perinteisin kaava tuntuu olevan että ensin naisten saunavuoro ja sitten sekasauna. Toisinsanoen naisille annetaan valinta että haluavatko saunoa keskenään vai sekasaunassa. Sinänsä tietysti ehkä vähän epäreilua ujoa miespuolisia kohtaan, mutta mitäpä ei viina parantaisi.
Näin myös minun kokemuksieni mukaan.



Mänzy
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#14

Viesti Mika »

Itse en siis ole koskaan käynyt sekasaunassa enkä tosiaan ole kuullut, että ne olisivat kovin yleisiä, mutten sitten tiedä vaikuttaako tässä aikakausikin (kaikki tähän asti kirjoittaneet lienevät minua nuorempia). Voi olla että vain kaveripiiri. Tai paikkakunta. Mutta mutta...

Enkä edes menisi. Mulle naisen alastomuus ei ole luonnollista, vaan siinä on aina seksuaalista värittyneisyyttä. Tätä en silti pidä vikana itsessäni, vaikka se nyt sitten tässä asiassa periaatteessa rajoittaakin (riippuu miten sitä katsoo, itse en koe sitä rajoitteeksi).

Toki pystyisin opettelemaan suhtautumaan neutraalisti tiettyihin naisiin, esim. Tanglang-siskoihin, nähdessäni heidät alastomana, koska todellakin pidän heitä siskoina ja muutenkin suhtaudun heihin veljellisesti. Mutta täysin tuntemattomien kanssa tämä olisi hankalampaa.

Jätetään nyt nimet mainitsematta, mutta joidenkin muiden kaupunkien Tanglang-pääopettajilla ei ole näitä estoja, vaan he kyllä uivatkin munasillaan saunaillassa ja vielä (lähes) vesiselvänä. Onpahan heistä eräs (eli toinen) tunnetusti melkoinen ekshibitionisti. :D

Eilen silmäilin "The Fantastic Four" -elokuvaa, ja siinä Liekki siskonsa alusvaatteisillaan nähdessään virkkoi, että "I'm gonna need therapy". :lol:

Joo, noinhan se vähän pakkaa olemaan ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Westermarck-efekti" onclick="window.open(this.href);return false; ).


Mutta ihan hienoa, että sekasaunominen on näinkin yleistä ja että siihen suhtaudutaan ilmeisen neutraalisti. :thumbsup:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

#15

Viesti riku »

Mika kirjoitti: Itse en siis ole koskaan käynyt sekasaunassa enkä tosiaan ole kuullut, että ne olisivat kovin yleisiä, mutten sitten tiedä vaikuttaako tässä aikakausikin (kaikki tähän asti kirjoittaneet lienevät minua nuorempia). ----
Kolmevitonen olen. Kohta 36.

Riku Ylönen
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 119 kurkkijaa