Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Verkottumisyhteisöt eli sosiaalinen media (some)

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Verkottumisyhteisöt

#856

Viesti bodyguard »

Pitää vielä senverran lisätä että ei kellekkään jää sellaista harhakuvitelmaa että masentuneen tai ahdistuneen ihmisen masennus olisi jotenkin vakio. Se ei ole, itseasiassa monasti voi tuntua ihan hyvältä kunnes joku pieni asia saa taas tuntemaan itsensä surkeaksi ja onnettomaksi. Sen ei tarvitse olla edes kovin suuri asia, se voi olla se miten joku hehkuttaa miten onnellinen/rakastunut on tai vielä jotain pienempää. Mielialavaihtelut kun ovat vähän niinkuin osa taudinkuvaa monasti ja sosiaalinen media tarjoaa näitä ärsykkeitä aika paljon. Ei se nyt vaan ihan niin ole että sitten se haetaan jostain muualta. Ei sitä mitään haeta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 20846
Lauteille: Joulukuu 2007

Verkottumisyhteisöt

#857

Viesti Lasse Candé »

Hakeminen on toki vähän ruma sana, mutta näin se käytännössä nähdäkseni toimii.

Juuri mihinkään on vaikea verrata, koska viimeisen sanotaan viiden vuoden sisällä jengiä on liittynyt fb:iin mielettömiä määriä. 35-vuotias oli 30 silloin kun tuo jakso on alkanut. Vähän aikaa sitten luin kuinka ahdistus vain lisääntyy melko vanhaksi ja sitten helpottaa vasta myöhemmin. On ihan normaalia elämänkulkua nähdä kuinka jengillä alkaa menemään. Ihan samalla tavalla "maailma on muuttunut"-signaaleja voi kuka tahansa kaivaa mistä tahansa ajanjaksosta jos vain löytää jonkun sopivan suunnan mitä osoittaa syyttävällä sormella, kuten nyt fb:n. Tosiasia on - spekuloisin - että kaikki ihmiset joita haastatellaan vain ovat itse vanhentuneet, piirinsä kanssa samanaikaisesti. Osa on ottanut tämän rennommin kuin muut.

Laitan siis sillä tasolla millä mietitään fb:n todellista vaikutusta mihinkään, noin niinkuin yhteiskunnallisella tasolla, samaan mappiin "ennen oli kaikki paremmin" -lausahdusten kanssa.


Tämä ei tietenkään poista sitä että näin koetaan siellä henkilötasolla. Oliko tuossa mitään sen syvempää tutkittukaan...
Kokihan yksikin mamma henkilötasolla että "tuli päällekäin ne muurahaiset". :nauruhammas:
Kuvake
Polvi
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 9836
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Wisteria Lane

Verkottumisyhteisöt

#858

Viesti Polvi »

Lasileuka kirjoitti: Mä en taas käsitä mistä ihmiset repii ajan feississä roikkumiseen?
Vierailen facessa pääasiassa pa5kalla istuskellessani ja koiraa ulkoiluttaessa. Varsinkin koirapuistossa on hyvää aikaa.
Arrogance and ignorance go hand in hand
Metallica - Holier than thou
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#859

Viesti Mika »

Nyt kävi näin.
Nettiyhtiö Facebookin tulos laski jyrkästi loppuvuonna verrattuna edellisvuoden vastaavaan aikaan.

Yhtiö teki viime vuoden viimeisellä neljänneksellä voittoa 64 miljoonaa dollaria, kun vuonna 2011 vastaava tulos oli 302 miljoonaa dollaria.

Yhtiön liikevaihto kuitenkin kasvoi noin 40 prosentilla. Liikevaihto oli viimeisellä neljänneksellä 1,59 miljardia dollaria, eli 1,17 miljardia euroa.

Yhtiön osakkeet laskivat 5,9 prosenttia tuloksen julkistamisen jälkeen.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#860

Viesti Mika »

61 prosenttia Facebookin yhdysvaltalaisista käyttäjistä on pitänyt useita viikkoja kestäneen tauon sosiaalisen median jättiläisen käytössä.

Pew-tutkimuslaitoksen tekemän kyselyn mukaan yleisimmät syyt paastoon ovat kiire ja kyllästyminen Facebookiin. Joka kymmenes oli pysynyt poissa palvelusta kyllästyttyään ystäviensä liialliseen juoruiluun.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 105
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Verkottumisyhteisöt

#861

Viesti bodyguard »

Voi pipari että mä oon kyllästyny noihin FB:in kiertoviesteihin. Oli kyse sitten FB:n yksityisyysasetuksista, tekijänoikeuksista tai sitten jostain muusta kuten Australian pääministerin kehoituksesta että muslimien pitäisi muuttaa vittuun tai että Obamacare velvoittaa että kaikkiin kansalaisiin laitetaan mikrosiru. Myös eri julkisuuden henkilöt ovat kuolleet vähän väliä. Ilmeisesti ihmiset jakavat ihan mitä tahansa senkummemmin katsomatta mitä niissä on.

Onko joku nähnyt FB:ssa yhtään kiertoviestiä joka pitäisi paikkansa?

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Verkottumisyhteisöt

#862

Viesti Lasileuka »

bodyguard kirjoitti: Onko joku nähnyt FB:ssa yhtään kiertoviestiä joka pitäisi paikkansa?
Mitäs.. onko sitä Kony tyyppiä saatu vielä kiinni?

Kuva
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 369
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#863

Viesti Mika »

Nyt kun olen kuukauden verran ollut oikeastaan vallan pois Facebookista, pitää sanoa että elämä on helpompaa. Tuo BG:n mainitsema syy on yksi (eli siis se, että Facebookissa ihan liiankin hyvin huomaa, kuinka puusilmäisiä ihmiset ovat; tieto lisää tuskaa). Laatu korvaa määrän. Nykyään keskityn pelkästään niihin oikeisiin kavereihin fyysisessä elämässä enkä joihinkin ala-asteaikaisten rinnakkaisluokkakavereiden päivitysten tykkäämiseen virtuaalimaailmassa. Juu, onhan se kivaa että Purjo-Liisa osaa jo käydä potalla ja silleen, mutta aikani ei valitettavasti riitä sellaisen seuraamiseen tai miettimiseen.

Suosittelen irtiottoa kaikille, jotka sitä miettivät. 8-)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Verkottumisyhteisöt

#864

Viesti Lasileuka »

Mika kirjoitti: Juu, onhan se kivaa että Purjo-Liisa osaa jo käydä potalla ja silleen, mutta aikani ei valitettavasti riitä sellaisen seuraamiseen tai miettimiseen.
Odotas kun Purjo-Liisa kirjoittaa ylioppilaaksi ja lähtee bussilla Turkuun...

..sori, oli vielä pakko potkia kuollutta hevosta...
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 27
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Verkottumisyhteisöt

#865

Viesti Mjölnir »

Internet on valitettavasti tuonut sen ilmiön todelliseksi, että kaiken maailman peräkammarinpojilla on kanava, jota kautta pääsevät paljastamaan tyhmyytensä
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Paanari
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2262
Lauteille: Maaliskuu 2006

Verkottumisyhteisöt

#866

Viesti Paanari »

Mjölnir kirjoitti: Internet on valitettavasti tuonut sen ilmiön todelliseksi, että kaiken maailman peräkammarinpojilla on kanava, jota kautta pääsevät paljastamaan tyhmyytensä
Kiitos ja ylistys siitä :hinkit:
Jaska
EX AGMINE HACCAPELLORUM LIBERA NOS DOMINE
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 145
Viestit: 20846
Lauteille: Joulukuu 2007

Verkottumisyhteisöt

#867

Viesti Lasse Candé »

Kannattaa tykätä ja kommentoida enemmän kaikkea järkevää. Ehkä se vaikuttaa mitä näkee. B: Scrollaamistaito. C: fiksut kaverit joista jopa tykkää
?

Yhden hevospäivittäjän jutut piilotin koska en tunne eikä kiinnosta yhtään.
4. piilota kun raja ylittyy
Kuvake
NCP
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 4229
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Turku

Verkottumisyhteisöt

#868

Viesti NCP »

Lasse Candé kirjoitti: Kannattaa tykätä ja kommentoida enemmän kaikkea järkevää. Ehkä se vaikuttaa mitä näkee. B: Scrollaamistaito. C: fiksut kaverit joista jopa tykkää
?

Yhden hevospäivittäjän jutut piilotin koska en tunne eikä kiinnosta yhtään.
4. piilota kun raja ylittyy
Juuri näin.

Kyllähän naamakirjasta saa tehtyä itselleen ikävän paikan, jos haluaa. Voi myös olla tekemättä.
Suurinta vapautta on vapaus tyhmyyteen.
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Verkottumisyhteisöt

#869

Viesti Janne Oksanen »

Mulla on nollatoleranssi ääliöille turpakirjassa. En epäröi poistaa kavereita, joiden jutut ei nappaa.
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 102
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Verkottumisyhteisöt

#870

Viesti MtJ »

Nollatoleranssi naamakirjaa kohtaan on mun mielestä ihan mukava asia. Se kun ei lopulta tuonut mitään lisäarvoa mihinkään; ne fiksummat ja paremmat kontaktit työelämästä heittävät edelleen viestiä pikaviestimien kautta kerran viikossa vähintään. Samoin tekevät ne oikeat kaveritkin. Puhumattakaan tosta porukasta, joka on nk. ikuista metsästyksen kautta. Kolmas syksy Kainuussa ensi syksynä ja kun menen sinne, se sama äijäporukka toivottaa lämpimästi tervetulleeksi ihan samalla lailla, eikä ne käytä facebookia.

G+ siirto oli sikäli oikea "moovi", että kaikki hyvänpäiväntutut ja se muu tauhka, jota FB kantoi mukanaan, jäi pois. Lisäksi sai todella helposti järjesteltyä porukan siihen muottiin, miten ne on oikeassakin elämässä.

Siis loppujen lopuksi, kun oikein tarkkaan miettii, ei tarvitse tuntea elämässään mitenkään älyttömän montaa tyyppiä. Ja sitten on sellaisia kavereita, jotka ei koskaan poistu elämästä, vaikkei niihin pidä yhteyksiä. Siis vaikka sellaisia, joita tällä hetkellä näkee 2-3 krt vuodessa, ystävyyden siitä huonontumatta. Kummatkin tietää, että kun on perhe ja sitä pyöritystä siinä perheen ylläpidossa, niin ei vaan voi tavata ihan niin usein. Mutta se aika, jota on kaveriporukassa, on sitten kyllä aika merkityksellistä. Tai siis, miten sen sanoisi. Muistiin jäävää. Ei täynnä toimintaa tai tapahtumia, vaan ystävyyttä. Eikä me pohdita mitään hirveän hengellisiä tai ylikorkeita ajatuslentoja. Joku "käys pilkkoon toi tervaskanto" tai "heitätkö saunakaljan siitä jalkas vierestä" riittää ihan hyvin, pääasia kun ei ole se kaikenlainen puhe ja elämän paremmaksi tekeminen, vaan se oleminen porukassa. Puitteet siellä luonnossa tarjoaa sen kokemuksen kaikille. Ja joku sellainen, kun tiputat teerin 150 metristä omalle pystykorvan pennulle ekaa kertaa, niin vanhoillakin äijillä silmissä herää semmoinen nuoruuden tuli polttamaan: "Ai että siitä kohti tuli! No hitto, oliko isokin partti! Mitäs koira meinas kun löysi teeren! Mennääs tulille ja pistetään pyssyt tonne autoon, tänää sitte saunotaa!"

Ylipäätään sellaisten ystävien tuntemiseen ei tarvita naamakirjaa tai G+:aa tai tietotekniikkaa, eikä ne tuo sellaisten ystävyyssuhteiden luomiseen tai ylläpitoon yhtään mitään lisää.

Mä tiedän, että moni asia kantaa ystävyyttä ja on erittäin merkityksellistä. Mutta yksi tärkeimpiä asioita on huomata vuosien jälkeen, kun näkee oikein hyvän ystävän, että ei se facebook kaveruus ole mitään, että kaveruus voi olla kaikki paitsi se facebook. Mun parhaat kaverini ei koskaan edes olleet mun kavereita naamakirjassa, koska jo alunalkaen se tuntui hiton omituiselta. Niinkuin julistukselta. Mutta tosielämässä ne oli ja on edelleen ystäviä, vaikka niitä yhteyksiä ei löydä kirjoitettuna naamakirjan tietokantaan, eikä G+:n tauluihin.

Olikohan tämä kirjoitus nyt sitten kuitenkaan naamakirjasta...
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa