Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ystävät

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Beatrix
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 136
Lauteille: Marraskuu 2007

Ystävät

#61

Viesti Beatrix »

Allekirjoitan. Ainakin mies on sanonut, että musta näkee mun ystävien kuulumiset.

Hortoilin lueskelemaan näitä ystävyysjuttuja, kun just tossa viikonloppuna tuli pohdittua, miksi joidenkin kanssa on niin helppo ja luonteva olla. Mun johtopäätös oli, että mun lähimmät on pohdiskelevia joo-joo -tyyppejä, kukaan ei jyrää voimakkaiden mielipiteiden ja ohjeiden kanssa. Dominoivia ja kipakoita persoonia tulee vierastettua, ehkä vaistomaisesti aavistan jääväni jalkoihin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#62

Viesti Mika »

Kaikkea ne osaavat etsiä.
Researchers are suggesting that there is a link between the number of friends you have and the size of the region of the brain – known as the orbital prefrontal cortex – that is found just above the eyes.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12792
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Ystävät

#63

Viesti MtJ »

Aaah, mun cortex on siis pieni ja hyvä niin. Muut aivot tarvii TILAA :D
“Tallella ikä eletty, sanotaan. Kokemuksia karttuu, monesta asiasta voi huokaisten sanoa: herrankiitos kun on tuokin temppu jo tehty.”
― Veikko Huovinen, Mikäpä tässä
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Re: Ystävät

#64

Viesti Vanhakankea »

MtJ kirjoitti: Aaah, mun cortex on siis pieni ja hyvä niin. Muut aivot tarvii TILAA :D
Mulla ei ole sitä sitten ollenkaan tai sitten se on hakattu rusinaksi.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#65

Viesti bodyguard »

Beatrix kirjoitti: Hortoilin lueskelemaan näitä ystävyysjuttuja, kun just tossa viikonloppuna tuli pohdittua, miksi joidenkin kanssa on niin helppo ja luonteva olla. Mun johtopäätös oli, että mun lähimmät on pohdiskelevia joo-joo -tyyppejä, kukaan ei jyrää voimakkaiden mielipiteiden ja ohjeiden kanssa. Dominoivia ja kipakoita persoonia tulee vierastettua, ehkä vaistomaisesti aavistan jääväni jalkoihin.
Oon tässä viimeaikoina miettiny samantyyppisiä asioita. Tässä vuosien varrella on kavereita tullu ja menny ja olen huomannut että oikeastaan ne jotka ovat jääneet jäljelle ja jotka voi laskea hyviksi ja läheisiksi ystäviksi on aika samantyyppisiä kuin mitä itse on. Samalla mulla ainakin on jotenkin vähentynyt vähentymistään kiinnostus olla tekemisissä niitten "hyvänpäivän kaverien" kanssa (toisaalta tietynlainen erakoituminen saattaa johtua myös muista jutuista) ja se läheinen ystäväpiiri on tullut entistä tärkeämmäksi.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Ystävät

#66

Viesti Elina »

Mulle tuli tosta koulukiusaus-ketjusta mieleen, että oikeastaan vasta nyt on alkanut tuntua siltä, että ystävät on tärkeitä. Nuorempana sitä koetti varmaan olla mahdollisimman riippumaton muista, kun piti selviytyä lähes yksinään. Tosin vieläkin tuntuu välillä siltä, että helposti etäännyttää itseään myös niistä tärkeistä ihmisistä - en oikein osaa selittää sitä. Sitä ikäänkuin katselee jopa omia vuorovaikutustilanteitaan ulkopuolisena, ilman että on aidosti läsnä.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#67

Viesti bodyguard »

Munmielestä on aika normaalia että ystävien merkitys kasvaa iän myötä koska nuorena yleensä a) on aika paljon kavereita ja kaikenlaista "actionia" ja iltoja ei yleensä paljon tarvitse yksin viettää jos ei halua, tämä vähenee aika selkeästi sitten kun kasvaa ulos siitä teini-iästä b) ei ole niin paljon niitä elämäntilanteita/hankaluuksia joissa se ystävyys punnitaan. Tietysti siinä on aina se paha puoli että jos käy niin että huomaa kaipaavansa niitä tosiystäviä sitten kun niitä ei enää ole. Kuitenkin vanhemmalla iällä niitten tosiystävien hankkiminen taitaa olla vaikeampaa kuin nuorempana kun iso osa on jo fakkiutunut omiin ympyröihinsä? Kuhan spekuloin, en mä oo koskaan osannut kovin hyvin ystävystyä, ehkä mulla on käynyt vaan tuuri tämän suhteen :)

Itse olen ollut aika "ystävämyönteinen" aina mutta onhan se ihan selkeästi korostunut viimevuosina. Etenkin kun ulkomailla on asunut ja joutunut olemaan pitkään erossa niin huomaa miten paljon niitä ystäviä oikeasti kaipaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#68

Viesti Mika »

Tässä on jälleen yksi todiste ystävien tärkeydestä.
People who have fewer social resources, such as friends and family, literally see challenging objects and events in a more exaggerated way than do people who feel emotionally supported, according to research by Kent Harber, associate professor of psychology at Rutgers-Newark.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Ystävät

#69

Viesti Aleksi T »

Tuon huomaa kyllä ihan käytännössäkin, kun jollekin avautuu jostain ongelmasta, niin ei se tunnu enää niin maata järkyttävän suurelta vaikkei mitään ratkaisua löytyisikään kaverin avulla. :)
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#70

Viesti bodyguard »

"Nuorille hyvinvointi tarkoittaa, että on ystäviä. Vastaavasti pahoinvointi liitetään yksinäisyyteen", toteaa Allianssin puheenjohtaja Hanna-Mari Manninen.

Lähes puolet nuorista kertoo, että tapaa ystäviään päivittäin. Peruskoulua käyvistä pojista 12 prosentilla ja tytöistä 6 prosentilla ei kuitenkaan ole yhtään läheistä ystävää.
http://www.hs.fi/kotimaa/Joka kymmenes ... 5600080592" onclick="window.open(this.href);return false;

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Ralle Ryökäle
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3522
Lauteille: Maaliskuu 2005

Ystävät

#71

Viesti Ralle Ryökäle »

Kavereita on aika montakin.
Oikeita tosiystäviä, jotka ovat kuin veljiä 4 kappaletta. Nämä antaisivat vaikka kalsarit jalastaan minun vuokseni, samoin minä tekisin heille. Elämän suurimpia rikkauksia. Ystävän kanssa ajanvietto lisää erittäin radikaalisti mielenterveyttä, ja on suoranaista lomaa arkisista kuvioista, vaikka tehtäisiin työnkaltaistakin yhdessä. Nautin siitä, että voin olla ystävälle avuksi.
Yhteistä näille ystävilleni on se että, heistä ei taida kukaan olla facebookissa, eivätkä notku netissä muutenkaan. Kaikki näistä on myös turva / kamppailuhommista lähtöisin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#72

Viesti Mika »

Ralle Ryökäle kirjoitti: Yhteistä näille ystävilleni on se että, heistä ei taida kukaan olla facebookissa, eivätkä notku netissä muutenkaan.
:smt040
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#73

Viesti bodyguard »

Oli muuten juuri eilen yhden hyvän ystävän kanssa puhetta (Facebookissa :smt003 ) tuosta ystävät/kaverit jaottelusta. Noinhan se menee, vaikka niitä kavereita olisi paljonkin (no, mulla ei ole kyllä niin kovin paljoa) niin niitä oikeasti hyviä ystäviä ei kuitenkaan ole kovin montaa. Eikä oikeastaan tarvitsekkaan. Mutta se on aika hieno asia elämässä kun on joku johon voi luottaa ja jonka kanssa voi puhua ihan mistä tahansa, joka saa sut paremmalle tuulelle jos hatuttaa ja jonka kanssa on muutenkin hauska viettää aina aikaa, ihan sama mitä tekee. Että kyllä tuon Mikan linkkaaman tutkimuksenkin voin allekirjoittaa.

Noin tämän ulkomailla asumisen suurin haaste ainakin itselle on ollut tuo etäisyys niistä ystävistä. Vaikka täälläkin on kavereita niin ei se kuitenkaan sitä korvaa. Onneksi sentään käyttävät Facebookkia että voi niihinkin olla säännöllisesti yhteyksissä brushteeth

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#74

Viesti Mika »

Ystävistä on tällaistakin hyötyä. :D
Male participants seen by their friends as more open and conscientious ended up living longer. Female participants whose friends rated them as high on emotional stability and agreeableness also enjoyed longer lifespans, the study found.

"Our study shows that people are able to observe and rate a friend's personality accurately enough to predict early mortality decades down the road," Jackson said. "It suggests that people are able to see important characteristics related to health even when their friends were, for the most part, healthy and many years from death."
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#75

Viesti Mika »

Tämä liittyy aiheeseen hivenen ohuesti, mutta hyviä uutisia on silti mukava jakaa. :-)
If you want to strike up a new relationship, simply smile. It works because people are much more attuned to positive emotions when forming new bonds than they are to negative ones such as anger, contempt or sadness. Don't try to fake it, however, because people can recognize a sincere smile a mile away. This is according to a study led by Belinda Campos of the University of California, Irvine, in the US that sheds light on how relationships are formed and maintained. The findings are published in Springer's journal Motivation and Emotion.
Friendships start better with a smile -- ScienceDaily
http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 093531.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa