Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Ystävät

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Ystävät

#31

Viesti Ronin »

Käynyt hassu homma tässä vuoden aikana: avokki varasti mun entisen parhaan kaverin (kun nykyisin vaimoke on paras kaveri) kaasokseen ja nyt ne on enemmän yhteydessä keskenään kuin minä ja tämä kaveri. :lol:

Itsellä lähinnä se ongelma, etten yhtään keksi kenet pyytäisin bestmaniksi kun kaikki miespuoliset kaverit on täysin samalla lähtöviivalla, enkä kenekään kanssa hirveästi keskustele "henkeviä", lähinnä harrastetaan ja ryypätään yhdessä. Tuo ainoa muita läheisempi kaveri meni sitten kaasoksi joten nyt pitääkin miettiä, että kenet järkytän pyytämällä ed.main.tehtävään. Todennäköisesti päätös tulee tehtyä täysin hetken mielijohteen varassa. Oh well...
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#32

Viesti Mika »

In the quest for better health, many people turn to doctors, self-help books or herbal supplements. But they overlook a powerful weapon that could help them fight illness and depression, speed recovery, slow aging and prolong life: their friends.
[114_www]http://www.nytimes.com/2009/04/21/healt ... ?_r=1&8dpc[/114_www]
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Yin
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 274
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Ystävät

#33

Viesti Yin »

Ronin, jos nämä muut kaverit ovat nyt täysin samalla viivalla "paras kaveri" -mittelössä, voisit ehkä lähinnä miettiä ketä olisi sopivin kyseiseen järkyttävän haastavaan ja raastavaan missioon. Ja hetken mielijohteista voi syntyä ne kaikkein parhaimmat kokemukset mitä elämä antaa, samoin kuin ne huonommatkin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#34

Viesti Mika »

Ystävät ovat kyllä 8-)
In the first study of its kind, researchers have found compelling evidence that our best and worst experiences in life are likely to involve not individual accomplishments, but interaction with other people and the fulfillment of an urge for social connection.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#35

Viesti Mika »

Aivotkin pitävät ystävistä.

Kuva
People's brains are more responsive to friends than to strangers, even if the stranger has more in common, according to a study in the Oct. 13 issue of The Journal of Neuroscience. Researchers examined a brain region known to be involved in processing social information, and the results suggest that social alliances outweigh shared interests.


Minusta tämä uudempi teoria kuulostaa uskottavammalta - maallikko silti siis olen. Joka tapauksessa näkisin että ystävien kanssa elää enemmän omien tunteiden kautta, kun harrastekaverien kanssa toiminen perustuu siihen harrastukseen henkilökohtaisten tunteiden jääden pitkälti pois. Tietty sehän on hienoa, jos harrastekaverit ovat myös ystäviä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#36

Viesti Mika »

A team of scientists from the University of Southampton, in collaboration with Royal Holloway, University of London and the Institute of Zoology at London Zoo, have been researching the social butterfly effect – the study of how we change our friends throughout our lives.


No, tuossahan ei sinänsä ole mitään uutta, mutta tämän koin mielenkiintoiseksi:
Dr Funk adds: “It was interesting to see that new cliques tended to either fail very quickly or grow and persist for a much longer time, with very few in between.”
Olen havainnut ihan samaa. Joko ystävyys kestää tai sitten lopahtaa heti alkuunsa. Tosin itse joskus pidän katoaviakin ystävyyssuhteita elossa, mutta tiedostan tämän.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#37

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Olen havainnut ihan samaa. Joko ystävyys kestää tai sitten lopahtaa heti alkuunsa. Tosin itse joskus pidän katoaviakin ystävyyssuhteita elossa, mutta tiedostan tämän.
Joo, mielestäni ystävyyssuhteisiin pätee aika moni lainalaisuus joka pätee parisuhteisiinkin (vaikkakin ystävyyssuhteilla on potentiaali kestää pidempään). Monasti uusien kavereiden kanssa on sellainen "alkuhuuma" jossa vietetään paljon aikaa yhdessä ja sitten jonkin ajan kuluttua ystävyys joko lopahtaa tai jatkuu. Tosin kyllä pitkäaikaisetkin ystävyydet voivat jossainvaiheessa lopahtaa, itsekkin olen koittanut lähes väkisin koittaa pitää joitakin ystävyyssuhteita elossa mutta viimeaikoina olen vähän kyseenalaistanut homman mielekkyyttä. Yksipuolinen ystävyyssuhde nyt ei kuitenkaan kovin voimakas ystävyyssuhde ole.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#38

Viesti Mika »

bodyguard kirjoitti: Tosin kyllä pitkäaikaisetkin ystävyydet voivat jossainvaiheessa lopahtaa, itsekkin olen koittanut lähes väkisin koittaa pitää joitakin ystävyyssuhteita elossa mutta viimeaikoina olen vähän kyseenalaistanut homman mielekkyyttä. Yksipuolinen ystävyyssuhde nyt ei kuitenkaan kovin voimakas ystävyyssuhde ole.
Sattumalta juuri eilen keskustelin asiasta yhden kaverin kanssa. Kyllä oma aikani on sen verran arvokasta, etten kovinkaan usein jaksa tuhlata sitä harakoille (kuvainnoillisesti siis :p ). Jos kerran vuodessa tai kahdessa otan yhteyttä sellaiseen ihmiseen, josta en ole aikoihin kuullut, se riittää. Muutoin käytän aikaani sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa olen tekemisissä muutenkin. Se on resurssien keskittämistä ja priorisointia.

Olen siis muuttanut ajatusmaailmaani viime aikoina samalla tavalla kuin sinä. Yhteyden ottaminen kun ei oikeasti nykymaailmassa ole kovin vaikeaa.

Toinen asia on sitten se, kun on tuntenut jonkun jo vuosia hyvin. Silloin voi kulua pitkäkin aikoja, ettei kumpikaan ota yhteyttä, mutta kun keskustelu taas alkaa, tuntuu kuin olisi jutellut säännöllisesti koko ajan. Nämä ovat kuitenkin niitä harvoja poikkeuksia.

Sitten tietysti erottelisin bilekaverit muista kavereista. Jos elää tällaista bilettäjän elämää kuten minä nyt, kavereita on pilvin pimein. Sitten kun (tai jos... :p ) tämä vaihe joskus loppuu näkee ketkä niitä oikeita ystäviä ovat. Olen kokenut tällaisen elämänvaiheen ennenkin, joten tiedän kokemuksesta miten tässä lopulta käy. Saas nähdä kenelle kaikille tulee voittoarpa...
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Ystävät

#39

Viesti Tyttö »

Mika kirjoitti: Toinen asia on sitten se, kun on tuntenut jonkun jo vuosia hyvin. Silloin voi kulua pitkäkin aikoja, ettei kumpikaan ota yhteyttä, mutta kun keskustelu taas alkaa, tuntuu kuin olisi jutellut säännöllisesti koko ajan. Nämä ovat kuitenkin niitä harvoja poikkeuksia.
Mulla on pari tällaista ystävää. Toinen on tätini. :D Toki olisi kiva pitää yhteyttä enemmänkin, mutta on ihanan rentouttavaa tietää, että "vastapuoli" ei vedä herneitä nenään, vaikken ole koko ajan viestittämässä tai soittelemassa. Tai toisin päin.

Ja sitten ihan toiseen juttuun eli joulukorttien lähettämiseen...voi huoh. Mikä idea on lähettää niitä joulukortteja kerran vuodessa, jos ei muutoin olla mitenkään yhteydessä. Ei ymmärrä. :?
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#40

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Sattumalta juuri eilen keskustelin asiasta yhden kaverin kanssa. Kyllä oma aikani on sen verran arvokasta, etten kovinkaan usein jaksa tuhlata sitä harakoille (kuvainnoillisesti siis :p ). Jos kerran vuodessa tai kahdessa otan yhteyttä sellaiseen ihmiseen, josta en ole aikoihin kuullut, se riittää. Muutoin käytän aikaani sellaisiin ihmisiin, joiden kanssa olen tekemisissä muutenkin. Se on resurssien keskittämistä ja priorisointia.
Joo, kaverisuhteisiinkin kuuluu kyllä osaltaan tuo että "mihin kannattaa sijoittaa" vaikka tämä näin sanottuna kuulostaakin melko raadolliselta. Mutta esimerkki tästä voisi olla vaikka että jos joku kaveri rupeaa parisuhteeseen ja unohtaa sinut ihan tyystin niin joskus vaikka vuoden päästä kun on taas sinkkuna ja haluaa kaverin niin viitsiikö siihen ystävyyteen kauheasti panostaa kun ei tiedä millon sitä taas joutuu dumpatuksi.

Tosin olen joutunut toteamaan myös että yhteydenpito ei kaikille muille tarkoita samaa kuin mulle (itsehän voisin ihan hyvin olla vaikka päivittäin yhteyksissä parhaitten kavereitten kanssa eikä olisi mitenkään liikaa) ja muilla on muutakin elämää. Ite kun tuppaa olemaan monasti aika yksinäinen ja tylsistynyt niin täytyy myös ymmärtää että ei se ole niitten kavereitten vika jos niitä ei ihan joka päivä kiinnosta jutella niitänäitä tuntitolkulla.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 93841
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Ystävät

#41

Viesti Mika »

Tyttö kirjoitti: Ja sitten ihan toiseen juttuun eli joulukorttien lähettämiseen...voi huoh. Mikä idea on lähettää niitä joulukortteja kerran vuodessa, jos ei muutoin olla mitenkään yhteydessä. Ei ymmärrä. :?
Se sitten kuitenkin on yhdenlaista yhteydenpitämistä. Jos vaikka tarvitsee yösijaa vieraassa kaupungissa, on helpompi anella sitä sellaiselta, jolle edes lähettää sen vuotuisen joulukortin kuin sellaiselta, johon ei ole pitänyt minkäänlaista yhteyttä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#42

Viesti bodyguard »

Tyttö kirjoitti: Ja sitten ihan toiseen juttuun eli joulukorttien lähettämiseen...voi huoh. Mikä idea on lähettää niitä joulukortteja kerran vuodessa, jos ei muutoin olla mitenkään yhteydessä. Ei ymmärrä. :?
Vaikea sanoa kun en oo ikinä joulukortteja lähettänyt. Ite laitan yleensä kavereille tekstarin jouluna ja siinä tärkeimmät. :smt003

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Ystävät

#43

Viesti Tyttö »

bodyguard kirjoitti:
Tyttö kirjoitti: Ja sitten ihan toiseen juttuun eli joulukorttien lähettämiseen...voi huoh. Mikä idea on lähettää niitä joulukortteja kerran vuodessa, jos ei muutoin olla mitenkään yhteydessä. Ei ymmärrä. :?
Vaikea sanoa kun en oo ikinä joulukortteja lähettänyt. Ite laitan yleensä kavereille tekstarin jouluna ja siinä tärkeimmät. :smt003
No mutta hei, sulla on puhelinnumerot. Ja kaverit. :smt003
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Ystävät

#44

Viesti bodyguard »

Tyttö kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Tyttö kirjoitti: Ja sitten ihan toiseen juttuun eli joulukorttien lähettämiseen...voi huoh. Mikä idea on lähettää niitä joulukortteja kerran vuodessa, jos ei muutoin olla mitenkään yhteydessä. Ei ymmärrä. :?
Vaikea sanoa kun en oo ikinä joulukortteja lähettänyt. Ite laitan yleensä kavereille tekstarin jouluna ja siinä tärkeimmät. :smt003
No mutta hei, sulla on puhelinnumerot. Ja kaverit. :smt003
No melkein voisin sanoa että jos ei kännykästä tai Facebookista löydy niin saa jäädä joulut toivottamatta :smt003

Mutsi aina kanssa tuskailee noitten joulukorttien kanssa ja en oo ikinä oikein ymmärtäny sitä. Kun valtaosa niistä on kuitenkin ihmisiä jotka ei huomaisi milläänlailla jos se joulukortti jäisi tulematta.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Ystävät

#45

Viesti Lohikäärmepallo »

Mulla on yksi paras ystävä, jonka olen tuntenut lapsuudesta asti, hän on minulle kuin veli. Muitakin ystäviä on. Puolisoni ja biologinen veljeni ovat läheisimpien joukossa.

Tämä aihe on pyörinyt mielessäni viime aikoina, koska sain juuri tietää, että eräs vanha ystävä on vaihtanut kaikessa hiljaisuudessa hiippakuntaa. Pelkäsinkin hieman, että näin on käynyt, mutta ei se pehmentänyt järkytystä, jonka tieto sai aikaan. Ystävät ovat tosiaan tärkeitä, eikä yhtäkään tahtoisi menettää.
Ystävän ja kaverin ero on se, että ystävä osallistuu elämän suruihin ja iloihin, kun kaverit vain sivuavat niitä. Ystävät ovat niitä, joille tehdään palveluksia odottamatta vastapalveluksia. Ajan myötä käy myös näköjään niin, että ystävät ovat niitä jotka saatetaan viimeiselle matkalle ja joiden muistoa vaalitaan. Elämää ei käy arvosteleminen, se on meillä vain lainassa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 82 kurkkijaa