Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Teeketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Teeketju

#61

Viesti Mika »

Beorn kirjoitti: Paljon pois aiheesta, mutta kuitenkin.
Mika kirjoitti: Ohjelmassa esiintyneet epäilivät teehuoneiden vielä rantautuvan Suomeen erikoisoluiden ja erikoiskahvien lisäksi. Odottakaamme.
Erikoiskahvi?
Jep :D Kai siinä tarkoitettiin kertoa muistakin kuin Saludosta ja Juhla Mokasta.

Tätä (maailman kaiketi kalleinta kahvilaatua) maistoin joskus Tampereella Häkkisen suosituksesta, mutta koska en kahvista pidä, ei maistunut Saludoa kummemmalta: http://www.bluemountaincoffee.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
vellihousu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 155
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Re:

#62

Viesti vellihousu »

Suosikkiteeni: Stroh Jägertee :D
Alkoholiton pussitee: Earl Grey Russian Tea
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Re: Teeketju

#63

Viesti Pyrkele »

Mika kirjoitti:
Beorn kirjoitti: Paljon pois aiheesta, mutta kuitenkin.
Mika kirjoitti: Ohjelmassa esiintyneet epäilivät teehuoneiden vielä rantautuvan Suomeen erikoisoluiden ja erikoiskahvien lisäksi. Odottakaamme.
Erikoiskahvi?
Jep :D Kai siinä tarkoitettiin kertoa muistakin kuin Saludosta ja Juhla Mokasta.

Tätä (maailman kaiketi kalleinta kahvilaatua) maistoin joskus Tampereella Häkkisen suosituksesta, mutta koska en kahvista pidä, ei maistunut Saludoa kummemmalta: http://www.bluemountaincoffee.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota olis ihan kiva kyllä maistaa. Sitä olis silloin tällöin, sielä täälä myynnisä.
Taitaa kyllä hinnalta jäädä vielä toiseksi tämän rinnalla: http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=1168" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota on pakko joskus saada
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Beorn
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1880
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Rauma

Re: Teeketju

#64

Viesti Beorn »

Mika kirjoitti:
Beorn kirjoitti: Paljon pois aiheesta, mutta kuitenkin.
Mika kirjoitti: Ohjelmassa esiintyneet epäilivät teehuoneiden vielä rantautuvan Suomeen erikoisoluiden ja erikoiskahvien lisäksi. Odottakaamme.
Erikoiskahvi?
Jep :D Kai siinä tarkoitettiin kertoa muistakin kuin Saludosta ja Juhla Mokasta.
Siksipä onkin äärimmäisen johdonmukaista kutsua tästä edespäin perinteistä kaurapuuroa erikoiskaurapuuroksi.

Erikoistee-laaduista eniten pidän yleensä vihreästä (erikoisesta). Eräs paatunut (erikoinen) erikoispiippumies tarjosi tässä taannoin keltaista erikoisteetä, en erikoisesti vakuuttunut, ainakaan sillä kertaa.
Jussi Pirnes

Rikkaus ja mahti ovat aina olleet silkkaa unta,
kirjoitukset tuoksuvat hyvältä vielä sadan vuoden kuluttua.
Ryōkan :::DIY:::
oskar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: taiji
Sivulajit: baji, bagua, xingyi

Re:

#65

Viesti oskar »

M. Vilenius kirjoitti: Varsinaisesti teetahan tama ei ole, mutta onko kukaan maistanut mugichata? Siita on tullut kylmana viime aikoina lemppari nain kesalla. Halpaa ja mielestani parempaa kuin japanilaisten korkeammalle arvostama oolong tee.
Tyttöystäväni osti tuota ohrateetä (mugicha) viime keväänä (täältä Suomesta). Se on kyllä ihan hyvää, varsinkin juuri kuumalla säällä, kylmänä juotuna, mutta ehkä maku vaatii ainakin minulta vähän totuttelua.

Nyt juuri kyselin häneltä, että kumpaa, mugichata vai hoojichata (japanilainen oolong) tuli juotua Japanissa kesällä, ja kysessä olikin juuri mugicha. Muistin juuri päinvastoin. En aivan älyttömästi sitä juonut, mutta välillä kyllä. Ihan ok.

Kuumana pidän hoojichasta enemmän, maistuu oolongilta. Ymmärtääkseni se on kuitenkin tehty aika eri tavalla kuin varsinainen oolong.
oskar
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: taiji
Sivulajit: baji, bagua, xingyi

Re: Teeketju

#66

Viesti oskar »

Mika kirjoitti: YlePeilistä kuuntelin männä viikolla ohjelmaa, jossa sanottiin että Suomessa ei ole yhtään varsinaista teehuonetta, jossa myytäisiin ja tarjoiltaisiin vain teetä. Samassa ohjelmassa kerrottiin teehuoneiden aika keskeisestä osasta kiinalaisessa kulttuurissa, jossa ne paikoin toimivat jopa oikeussaleina. Ohjelmassa esiintyneet epäilivät teehuoneiden vielä rantautuvan Suomeen erikoisoluiden ja erikoiskahvien lisäksi. Odottakaamme.
Mun pienenä unelmana on jo monen vuoden ajan ollut perustaa Helsinkiin jonkinlainen teehuone. Viime aikoina olen jopa vähän vakavemmin tuota miettinyt, kun innostuin tässä ajatuksesta uudelleen. Uskoisin että tuollaiselle voisi ruveta olemaan kysyntää täälläkin. Ehkäpä tässä jonain päivänä....
Löytyiskö kiinnostuneita bisneskumppaneita? ;)
waltu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 150
Lauteille: Tammikuu 2006

Re: Teeketju

#67

Viesti waltu »

Pyrkele kirjoitti: Tuota olis ihan kiva kyllä maistaa. Sitä olis silloin tällöin, sielä täälä myynnisä.
Taitaa kyllä hinnalta jäädä vielä toiseksi tämän rinnalla: http://www.pulju.net/shop/product_details.php?p=1168" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuota on pakko joskus saada
..Josta G.Hovell niin osuvasti tokaisi: "From assholes to assholes"

Miksi erikoiskahvi? Miksei italialaistyyppinen/ranskalaistyyppinen/pannu/jne?

Jos oikeasti haluaa juoda hyviä, erilaisia kahveja, suosittelen So- eli single origin- kahveja. Näissä tilakahveissa on oikeasti jotain uniikkia. Esim http://www.hasbean.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false; ja sieltä kaivaa paahdettuna vaikka Cup of Excellence- palkittuja niin löytyy jos jonkinlaista.

Itselleni tulee tuolta muun ohessa kerran kuussa 250g randomkahvia, maksaa n. 60e/vuosi. Suosittelen jyrkästi. Toki olisi hyvä omata espressolaitteisto tai ainakin mylly. Tulee kokeiltua jos jonkinlaisia sumppeja.

Muuten olen sitä mieltä että itse paahtaen oppii eniten kahvien maailmasta.

(Ihmettelen tuota erikois- etuliitettä. Muutama vuosikymmen sitten suomessa paahdettiin itse, jauhettiin itse, juotiin pannukahvia, nyt suodatetaan puoli vuotta vanhaa vaaleaa kuivunutta happokuraa selluloosan läpi. Tietysti Pauligin.
Nykyään jo itse jauhettu tekee kahvista erikoista)

Terveisin paatunut erikoismies.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Teeketju

#68

Viesti Mika »

Kahvista on muutama aiempi keskustelu, mm. tämä, mutta uudenkin voi tottakai aloittaa :coffee:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

Re: Teeketju

#69

Viesti Vlad Tepes »

Suositeltava teekauppa. Ajateltiin vaimon kanssa soittaa ja kysyä lähettävätkö postissa teetä Suomeen. Sen verran tyytyväisiä oltiin viime kerran kun käytiin Lontoossa ostoksilla.

http://www.hrhiggins.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
waltu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 150
Lauteille: Tammikuu 2006

Re: Teeketju

#70

Viesti waltu »

Tuolta hasbeanista saa muuten myös teetä. Unohdin mainita paatoksella mälvätessäni.
Jere Rajaniemi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 573
Lauteille: Maaliskuu 2009

Teeketju

#71

Viesti Jere Rajaniemi »

Ah, teetä.. :kylla: Juon sitä päivittäin.. (myös vihreä jäätee kelpaa..)

Lemppareitani:

Rakkauden ruusu (?) teepallot
Valkoinen tee
Vihreä tee, mm. Japanilainen sencha-tee
Jasmiinitee

Ennen join vain mustaa teetä, nykyisin en juo sitä ollenkaan.. ;)

Vinkki: http://www.forsman-tea.com/shop/index.php?lang=fi, pitää kokeilla, kun nuo Forsmanin teet on ihan hyvää, ja niitä saa vain muutamaa makua lähikaupasta (tilaukseen siis :D)
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Teeketju

#72

Viesti Pyrkele »

Näinpäs se Blanka vähän lupailiki
Elikkäs jo aiemmin mainittemani Madragora on avannut nettikaupan.
http://www.mandragora.fi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Itte suosittelen kahveista Brasilian Santosta, jota juon yleensä ihan arkikahvina. Todella pehmeää ja hiukan suklaista. Markettien kahveja en ole varmaan vuoteen ostellukkaan.

Teestä tulee juotua valkoista Pai Mun Tan:ia ja vihreistä Bancha Arashiyamaa, fiiliksestä riippuen.
Jos jottain maustetta sinne tahtoo, niin sitte jasmiininkukkaa

Mustasta teestä Lapsang Souchong on ehottomasti kokeilemisen arvoista. Tervaa

Tuonne ny kaikki. Voisin itekki käyä tänään

muoks: lisäys
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Kääpä
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 51
Lauteille: Marraskuu 2009

Teeketju

#73

Viesti Kääpä »

Miten en aikaisemmin ole tätä ketjua huomannut??

Mää olen vihreän teen suurkuluttaja. Ei ilman teetä voi edes elää! Aamulla kuppi, kolun jälkeen kuppi, ruuan jälkeen kuppi, lukiessa pari kuppia ja illalla samoin. Emmä tiedä, se vaan rauhoittaa, piristää ja auttaa keskittymään. Olen niin addikti, että saan ruokakaupan kassallakin keskustelun aikaan parhaista teelaaduista :lol:

Omat suosikit on Forsman tean Vihreä Jasmiini ja Luomu Mate. Joskus juon myös Forsmanin rooibosta, mutta nää vihreät iskee jotenkin paremmin.

Juon teeni melkein aina hunajan kanssa, jos se on loppu niin sitten ilman. Mutta sokerista teessä en vaan tykkää yhtään.

Ennen join kaikenlaisia Twiningsin (kirjoitetaankosenoin?) ihmeteitä, mutta ne hedelmäteet oli jotenski ällömakeita ja mustat teet omaan makuun liian karvaita.

Mökillä opin juomaan oman kasvimaan minttuteetä, maku oli aluksi kuvottava eikä todelakaan mun totutun tekomintun makuinen, mutta siitä sitten tottui ja mökillä en mitään muuta juonutkaan. Vatsakin tottui ja oli ainakin luomua ja tiesi mistä on lähtöisin.

Pitäis joskus käydä jossain ihan oikeassa teekaupassa, tähän asti olen vaan valinnut luomua Prisman hyllyltä :)
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Teeketju

#74

Viesti Pyrkele »

Kääpä kirjoitti: Miten en aikaisemmin ole tätä ketjua huomannut??
... Aamulla kuppi, kolun jälkeen kuppi, ruuan jälkeen kuppi, lukiessa pari kuppia ja illalla samoin.
Olet siis aika kova ottamaan kuppia?
Mie oikeasti suosittelen noita Mandragorasta saatavia.
Saahan niitä tietenki muualtaki, mutta pakko vetää kotiin päin, ku on tuttuja tuola
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Teeketju

#75

Viesti Aleksi T »

Itse ostelen yleensä Forsmannin pusseja. Ostelen aina uusia makuja jotenka ainoat vakioteet ovat Mate ja Vihreä. Matessa on jotain mystisen hyvää, yksi parhaimpia juomia yleensäkin ja Vihreä taas on sellanen perusiltatee. Nyt löytyy myös veriappelsiinilla maustettua Rooibosta ja mansikalla maustettua Chamrajta. Kaikki taitavat olla Forsmannin.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 119 kurkkijaa