Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Teeketju

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Teeketju

#106

Viesti Tapani »

Clipperin irtoteet on olleet hyviä, niitä kannattaisi ehkä kokeilla.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teeketju

#107

Viesti MarkkuT »

Pistetäänpä kokeiluun, kiitoksia.
Ain't no one.
Kuvake
f-e
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 391
Lauteille: Kesäkuu 2005

Teeketju

#108

Viesti f-e »

Liptonin Green Gunpowder on mielestäni myös ihan kelvollinen markettitee (saa myös pussissa).

Oma suosikki tällä hetkellä on kiinalainen punainen tee, Sichuan Gongfu[/linkki]. Tuonne Chayaan eksyin lahjakortin myötä ja putiikki yllätti positiivisesti. Ei ehkä mikään halvin paikka, mutta valikoima on hyvä ja omistaja on kunnon hifistelijä, jonka suositukset ovat aina menneet nappiin :)
MikkeM
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1621
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Klaukkala.

Teeketju

#109

Viesti MikkeM »

Talvella tulee juotua teetä, varsinkin nuo Clipperin teet on hyviä,ainoa mikä ei oikein iske oli lakritsi, maistui villasukalle.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teeketju

#110

Viesti MarkkuT »

Aiemmin mainittiin veden lämpötila, joka olikin uutta tietoa minulle. Kummasti parani natsisiwankin teen maku, kun sääti vedenkeitintä pienemmälle.
Ain't no one.
Kuvake
MarkkuT
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6493
Lauteille: Maaliskuu 2005

Teeketju

#111

Viesti MarkkuT »

Oon nyt ihan koukussa vihreään teehen. :D

Töissä menee Clipperin pussiteetä. Huomasin itse asiassa vasta, että Tapani suosittelikin irtoversiota. Pitänee sekin laittaa kokeiluun. Nordqvistin Japan Sencha -irtoteestä tykkään. Twiningsin Pure Green Tea -pussit totesin aika mauttomiksi. Kaikista kauhein tähän mennessä on kyllä ollut Riku Gyokuro, todella kummallisen makuista sukkamehua. Saatoin kyllä mokata haudutuksen. Ilmeisesti gyokurossa ei kovin kuumaa vettä tulisi käyttää?
Ain't no one.
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Teeketju

#112

Viesti Tapani »

Clipperin pussiteetä meilläkin nykyään on hyllyssä aika usein. Organic white on kyllä sen verran hyvää, ettei uskoisi pussiteeksi.
Kuvake
Nicodemus
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 96
Lauteille: Elokuu 2008

Teeketju

#113

Viesti Nicodemus »

Ranskan reissulla löytyi kaupasta Twinings appelsiini-kaneli, pitää vissiin verkosta tilata kohta kun on niin ikävä eikä Ranskan ulkopuolella ole näkynyt.
Etäisesti muistuttaa parasta teetä mitä on tullut juotua mutta mistä ei ole oikein mitää selkoa. Afganistanin rajan lähellä sitä tuli maisteltua, jotta ehkä on sieltäpäin ja siellä käyneille tuttu. Kovin oli muistaakseni mausteinen ja kanelia ainakin.

Krysanteemi teetä meni kovasti yhdessä vaiheessa, kristallisokerin kera.

Viimeaikoina kaapista on löytynyt lähinnä kamomillateetä.
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Teeketju

#114

Viesti Mänzy »

MarkkuT kirjoitti: Oon nyt ihan koukussa vihreään teehen. :D

Töissä menee Clipperin pussiteetä. Huomasin itse asiassa vasta, että Tapani suosittelikin irtoversiota. Pitänee sekin laittaa kokeiluun. Nordqvistin Japan Sencha -irtoteestä tykkään. Twiningsin Pure Green Tea -pussit totesin aika mauttomiksi. Kaikista kauhein tähän mennessä on kyllä ollut Riku Gyokuro, todella kummallisen makuista sukkamehua. Saatoin kyllä mokata haudutuksen. Ilmeisesti gyokurossa ei kovin kuumaa vettä tulisi käyttää?
Hyvänä nyrkkisääntönä vihreän teen kanssa voi pitää sitä, että käyttää n. 70-80-asteista vettä haudutukseen. Kuumempi on maun puolesta huono, tulee karvasta.
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1612
Lauteille: Helmikuu 2006

Teeketju

#115

Viesti Kerkko »

Oon juonu teetä koko ikäni, mutta nyt noin vuoden ajan olen opetellut ihan perusteista hommaa. Juuri testannut erilaisia teelaatuja, ollut tarkkana lämpötilojen suhteen ja muuta. Pääasiassa juon vihreää teetä ihan maustamattomana.
MarkkuT kirjoitti: Oon nyt ihan koukussa vihreään teehen. :D
...
Nordqvistin Japan Sencha -irtoteestä tykkään.
Tuo on ihan kelvollista, mutta suosittelen kuitenkin hankkimaan jostain asiaan keskittyneestä liikkeestä vaikkapa maustamatonta kiinalaista vihreää teetä. Raikasta ja hyvää.
Tapani kirjoitti: Organic white on kyllä sen verran hyvää, ettei uskoisi pussiteeksi.
Näin on. Kotiini en oo enää pussiteetä hankkinut, mutta muualla tuota juodessani oli positiivinen yllätys.
Mänzy kirjoitti: Hyvänä nyrkkisääntönä vihreän teen kanssa voi pitää sitä, että käyttää n. 70-80-asteista vettä haudutukseen. Kuumempi on maun puolesta huono, tulee karvasta.
Tähän lisävinkki vielä. Jos lämmittää veden kattilassa, tietää oikean lämpötilan kuplien koosta. Vanhan viisauden mukaan vesi on oikean lämpöistä, kun se kiehuu "kalansilmillä", eli kuplat ovat halkaisijaltaan parin millin luokkaa.
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Teenjuojat, ilmiantakaa itsenne!

#116

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Rupesi kiinnostamaan löytyykö täältä muita teeihmisiä. :) Itse olen siis kovan linjan teenjuoja, päivässä menee ainakin neljä kuppia, yleensä enemmänkin. Tykkään aika lailla kaikesta teestä, mutta vihreästä ja valkoisesta enemmän kuin mustasta. Poikkeuksena Earl Grey, joka on yksi lempiteistäni ja paras musta tee! Myös yrtti"tee" on hyvää, vaikka se ei "oikeaa" teetänolekaan. Teetä juon sekä pussiteenä että irtoteenä :ihq:
Nonniin, nyt kaikki teenjuojat, jakakaa teetottumuksenne! Ja jos et pidä teestä niin kerro ihmeessä miksi et!

Ylipotkija: Yhdistetty aiempaan ketjuun.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Teenjuojat, ilmiantakaa itsenne!

#117

Viesti MikaM »

En, koska kaksi viime kertaa on tullut oksennus.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
TeiniNinjaTyttönen
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 32
Lauteille: Maaliskuu 2018
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu
Takalajit: Hokutoryu Jujutsu

Teenjuojat, ilmiantakaa itsenne!

#118

Viesti TeiniNinjaTyttönen »

Ohhoh, sitten on täytyny olla aika pahaa teetä. Onhan sitä tullut itekkin välillä juotua pahaa teetä, mm. lentomatkalla helsinki-tukholma oli todella pahaa kitkerää teetä
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Teenjuojat, ilmiantakaa itsenne!

#119

Viesti MikaM »

Itä-Turkissa kurdien keittämänä. Istanbulissa turkkilaisen keittämää. 2001.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Teenjuojat, ilmiantakaa itsenne!

#120

Viesti Aihki »

MeTooTea

Vihreä, valkoinen, puerh, oolong, mate. Olen tässä vaihtelevalla menestyksellä käynyt läpi Forssmanin valikoimaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 74 kurkkijaa