Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Tipaton tammikuu

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Vietätkö tipantonta tammikuuta?

Parhaillaan
5
15%
Olen viettänyt aiemmin
4
12%
En nyt
3
9%
En ole koskaan
20
59%
Olen joskus harkinnut
2
6%
 
Ääniä yhteensä: 34

fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tipaton tammikuu

#121

Viesti fuusetsu »

Lasse Candé kirjoitti: helmi 1, 2019, 13.53 Ongelmana tosin se, että muuttuu sellaiseksi ärsyttäväksi aikuiseksi joka on töissä pirteänä ja jota väsyttää iltaisin. Seuraavaksi jo pyöräillään kypärä päässä töihin ja syödään joka aamu pontevasti puuroa. Sanomalehtikin on jo luettu ennen töihin tuloa. Ärsyttävät kusipäät...
Kahvin juominen lopetetaan ja aletaan juomaan teetä...
Hmm... Sanomalehteä en aamuisin lue ja kahvi on muuttunut osittain teeksi vain kotona, mutta aika tarkkaan kuvasit juuri omat muutokseni. Tällä viikolla menin ensimmäistä kertaa ikuisuuteen polkupyörällä töihin.

Tipatonta en viettänyt. Piti oikein miettiä, onko tullut otettua alkoholia tänä vuonna. Yhden saunaoluen olen kisojen jälkeen ottanut.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Tipaton tammikuu

#122

Viesti Lasse Candé »

Uudenvuoden lupauksista:
Atticora kirjoitti: tammi 3, 2020, 09.37 Alkoholi myös kuukaudeksi pois, tiedetään, on amatöörimäistä. Niin hauskaa kuin se useimmiten onkin, liian väsynyt olo pikku kipotuksesta tulee liian pitkäksi aikaa. Jatkossa mieluummin maksimisssaan kerran kuukaudessa. Viimeistään kesällä tästä lipsutaan, se on varma.
Hyvä että otat tipattoman, mutta täytyy sanoa vielä kannustaakseni myös muitakin, että siinä ei ole mitään amatöörimäistä. Siis ellei amatöörimäisyys tarkoita sitä että tekee yhden asian viisaasti.

Tietenkin joillakuilla on jokin sellainen ideaali, että juomiset pidetään jollakin muulla tavalla sopivassa tasapainossa. Onko sitten sen mukaisesti toimiva ammattilainen? Joka tapauksessa, minun mielestäni fiksua on tehdä jotakin fiksua ja tipattoman pitäminen on muistaakseni tämänkin ketjun joidenkin linkkien mukaan yksinomaan fiksua terveydellisesti.
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Tipaton tammikuu

#123

Viesti MikaM »

Jatkan myös perinnettä, tipaton. Luen myös lehden ennen töihin menoa ja jos pyöräilen, käytän kypärää. Olen töissä pirteä ja iltaisin väsyttää. Aamulla ei kykene kyllä syödä....ja teetä ei viitsi juoda, kun tulee oksennus.
Silleen.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Atticora
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1517
Lauteille: Heinäkuu 2013

Tipaton tammikuu

#124

Viesti Atticora »

^^ Jossain äijäpiireissä *) tipatonta on sanottu amatöörijuoppojen touhuksi. Tulkitsen sillä tarkoitettavan, että ammattilainen tinaa silloin kun huvittaa, muutaman kerran kuussa juovalla ei olisi mitään syytä. Eli ei mitään merkityksellistä tässä amatöörijutussa.
Kuukausi hyvää unta ja ilman roskaruokaa on isoimmat asiat, mitä tältä odotan. Jos jollekin tipattoman jälkeen maistuu reilummin, ongelma on muualla kuin siinä tipattomassa.

*) yläasteen tupakkaringissä ainakin
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tipaton tammikuu

#125

Viesti Mjölnir »

En voisi edes kuvitella sitä loukkausta rakkaudella tapettua riistaa kohtaan, että nauttisin niitä ilman ensiluokkaista punaviiniä. Tipaton? Ei jatkoon
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tipaton tammikuu

#126

Viesti tohtorismies »

Mjölnir kirjoitti: tammi 3, 2020, 23.27 En voisi edes kuvitella sitä loukkausta rakkaudella tapettua riistaa kohtaan, että nauttisin niitä ilman ensiluokkaista punaviiniä. Tipaton? Ei jatkoon
Mulla kun on ollut käynnissä tipaton 6 vuotta ja olen sitä riistaakin syönyt joskus niin mikä se olisi semmonen hyvä punaviini?

Minusta ne kaikki maistuu kiljulta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24803
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tipaton tammikuu

#127

Viesti Mjölnir »

tohtorismies kirjoitti: tammi 4, 2020, 00.00
Mjölnir kirjoitti: tammi 3, 2020, 23.27 En voisi edes kuvitella sitä loukkausta rakkaudella tapettua riistaa kohtaan, että nauttisin niitä ilman ensiluokkaista punaviiniä. Tipaton? Ei jatkoon
Mulla kun on ollut käynnissä tipaton 6 vuotta ja olen sitä riistaakin syönyt joskus niin mikä se olisi semmonen hyvä punaviini?

Minusta ne kaikki maistuu kiljulta.
Amarone
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tipaton tammikuu

#128

Viesti Mika »

Sober curious on päivän trendi. Erona tipattomaan on se, että mitään päivämäärää ei yleensä aseteta vaan selvistelyä jatketaan niin kauan kuin siltä tuntuu.

https://yle.fi/uutiset/3-12273738

Moniko potkulainen aloitti vuodenvaihteessa jommankumman?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Tipaton tammikuu

#129

Viesti MikaM »

15 vuotta jatkunut perinne jatkuu, tammikuu on kuiva. Muut kuukaudet ovat sitten mitä ovat.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Tipaton tammikuu

#130

Viesti Eppu »

Itsellä napsahti neljänkymmenenkuuden päivän tipaton (ja sipsitön ja karkiton) omanlaisensa somekampanjan tuloksena. Kyselin facessa reaktioiden määrää ja tuon verran tuli.

Olin puolisentoista vuotta sitten melkein puoli vuotta tipattomalla, se oli syksyä pääosin. Siihen nähden puolitoista kuukautta ei ole paljoa. Itkisin onnesta, jos joku keksisi alkoholittoman, mutta oikealta maistuvan punkun. Pidän kyllä erityisen paljon myös niistä, joissa on sitä vaikuttavaa ainetta.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 5292
Lauteille: Marraskuu 2009
Paikkakunta: Naantali
Etulaji: Jumppa

Tipaton tammikuu

#131

Viesti MikaM »

Unohdin taas joulukarkin, joten karkiton on jatkunut kai muutaman vuoden putkeen. Jos joulukarkkia ei lasketa, niin vuosikymmeniä. Sipsejä olen kyllä maistanut muutaman muutaman kerran vuodessa.
“Maamiinat kioskeihin”
RadioRock
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Tipaton tammikuu

#132

Viesti Lasse Candé »

Ei helvetissä mitään tuollaisia. :D
Kuvake
Eppu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3297
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Hattula
Etulaji: Holismi
Takalajit: Taekwondo, BJJ/SW

Tipaton tammikuu

#133

Viesti Eppu »

Eppu kirjoitti: tammi 18, 2022, 16.52 Itsellä napsahti neljänkymmenenkuuden päivän tipaton (ja sipsitön ja karkiton) omanlaisensa somekampanjan tuloksena. Kyselin facessa reaktioiden määrää ja tuon verran tuli.
Tänään muistin laskea, ja eilinenhän olikin viimeinen päivä tätä settiä. Kun asian päätti, ei ole ollut vaikeaa pidättäytyä, koska kyseiset ainekset eivät ole olleet vaihtoehtojen piirissä. Punaviiniä teki kyllä mieli sen muutaman kerran, kun sellaista vaimon ilahduttamiseksi ostin. Ehkä viikonloppuna otan. Tai sitten en.
"10 physical skills are: cardiovascular/respiratory endurance, stamina, strength, flexibility, power, speed, coordination, agility, balance, and accuracy. You are as fit as you are competent in each of these 10 skills."
Treenipäiväkirja

Erik Sandström
Mestaritehdas Oy
Instagram/Facebook
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Tipaton tammikuu

#134

Viesti Lasse Candé »

Haha, kiva lukea omia kommentteja ja olla täysin eri mieltä itsensä kanssa. :D

En ole voinut edes olla kännissä tuolloin kun kirjoitin tuon kahta viestiä ylempänä, mutta muisti ei oikein pelaa. :D

Olen siis oikeasti sitä mieltä, että esim Epun tipaton on aivan loistava idea. Voisin itsekin kokeilla jotakin tuollaista. Somen käyttö tuolla tavalla sitouttaa projektiin ja on kiva juttu. Mutta odotan sitä hetkeä kun iskee inspiraatio. Kaikki tuollaiset projektit toimii itselläni parhaiten niin, että ajoitan omien suhdanteiden mukaan. Kun tuntuu että ”nyt on oikea aika”, isken siihen kiinni ja teen päätöksen. Tällä tavalla olen lopettanut tupakan polton varmaan jo 50 kertaa. Mikä on toisaalta hauskasti sanottu ja asia mitä monet eivät voi ymmärtää: miksi aloittaa jos voi olla ilman. Minä korostan sitä että sen sijaan että polttaisin koko ajan olen reippaasti isoimman osan ilman.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tipaton tammikuu

#135

Viesti Mika »

Minulla tuo sama oikea hetki kuin Lassella on se laukaiseva tekijä. Tai joskus tällaiset tapahtuvat vähän kuin huomaamatta. Muutama vuosi sitten vietin tammi- ja helmikuun ilman yhtäkään olutta tai muuta alkoholia, kun ei vain tehnyt mieli. Silloin oli hyvä treenikausi — sehän se alitajuinen oikea syy melko varmasti oli.

Joskus nuorempana olin vuoden juomatta, kun säästin rahaa jalkapallon MM-kisoihin. Kisat jäivät kokematta, koska lilliputtivaltioilla on lilliputtivaltioiden lippukiintiöt. Elämäntilanteetkin vaikuttavat; tuskinpa olisin sinkkuna valinnut moista vuotta.

Olikin muuten mielenkiintoista tuon vuoden jälkeen, kun minun piti kahtena viikonloppuna kahden viikon välein väkisin opetella juomaan uudestaan. Yksi vanha kaveri kovasti halusi radalle ja minun kanssani, vaikka minua ei tuon selvän vuoden jälkeen enää alkoholi kiinnostanut oikein lainkaan. Suostuin kuitenkin, kun olemme tunteneet ala-asteelta asti. Se oli vähintään yhtä karmeaa pakkojuomista kuin joskus teininä sitä harrastusta aloitellessa. 😁
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Timpa ja 77 kurkkijaa