Moi! Luo tili ja ota osaa iloiseen keskusteluun. 🙂

Nyt pelaan

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1366

Viesti Disturbed »

Invictus kirjoitti:
Disturbed kirjoitti:
Invictus kirjoitti: - Elder Scrolls: Oblivion

Grafiikkakynnyksen yli päästyä tämä on alkanut jokseenkin maistumaan.
Kai olet Qarl Texture Pack 3 asentanut? Löytää myös helppona exe tiedostona. Parantaa hyvin grafiikoita, sitten löytyy paljon muitakin grafiikanparantajia, mm LODiin ym. mutta niitä ei kannata hirveesti miettiä jos ei ole noiden modien kanssa kikkaillut ennen - mutta jos on niin kannattaa toki tarkastaa
Boksilla oon nytten tuota pelannut joten eipä oo modaaminen onnannut... Tosin löytyy multa toi peli windowsillakin joten pidetään mielessä :)
Bethesdan peleistä seuraava on tosipuhetta:

Heidän pelit ovat hyviä sellaisinaan. Mahtavia modattuina...

Niin paljon isoja ja pienempiä modeja löytyy fallouttiin, oblivioniin, skyrimiin ym. On isoja ja mielenkiintoisia tehtävämodeja, äänimodeja, patcheja ja fixejä, jänniä pikkulisäyksiä kuten tähdelentoja ym ja lumeen jääviä jalanjälkiä ja jopa hypotermiaa, on grafiikan parannukseen vaikka ja mitä. Oikeasti, parantaa todella paljon kokemusta heidän peleihin, modi supportti on hyvä ja fanit ovat todella hyviä ja innokaita tekemään näihin modeja
There is no peace, no release, no cure for this disease

Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6844
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1367

Viesti sivarinlötkö »

Invictus kirjoitti: - Elder Scrolls: Oblivion

Grafiikkakynnyksen...
Oblivion on ja grafiikkakynnys... voi vidal sassoon :lol:

Itsehän jauhan
Kuva

Eli Dungeon Crawl Stone Soup. Paras roguelike.

http://crawl.develz.org/wordpress/" onclick="window.open(this.href);return false; tuolta kaikki tarvittava. Suoraan selaimessa toimiva tiles-versio löytyy suomiserveriltä osoitteesta http://rl.heh.fi:8080" onclick="window.open(this.href);return false;.
"Vesan pitäisi käyttää vähemmän sanontoja 'Miksi?' ja 'Mitä varten?'" - Ala-asteen ensimmäisen luokan opettaja

Kuvake
MtJ
takapotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 12747
Lauteille: Tammikuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1368

Viesti MtJ »

Uutta Shadow Warrioria vähän retrohengessä aloittelin ja pirhana, ihan hassun hauskasti tässä pelissä on jotain samaa, kuin siinä alkuperäisessä, 1997 ilmestyneessä.

Kovasti huonoksi haukutaan, mutta musta on hauska pätkiä demoneja kappaleiksi katanalla. Virkistävä erilaisuus verrattuna johonkin Call Of Duty / Battlefield -mättöön. Pyssytkin on luvalla sanoen erikoisempia, esim. demonin pää. Duke Nukemista tykänneet pitänevät tästäkin Shadow Warriorin uusinnasta.

Jotenkin ihan hilpeä peli, vaikka täytyy myöntää, että ei ehkä kuitenkaan pääse TOP-3:seen FPS:ssä.
“All over the place, from the popular culture to the propaganda system, there is constant pressure to make people feel that they are helpless, that the only role they can have is to ratify decisions and to consume.” - Noah Chomsky

Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 6844
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1369

Viesti sivarinlötkö »

MtJ kirjoitti: ...Kovasti huonoksi haukutaan, mutta musta on hauska pätkiä demoneja kappaleiksi katanalla...
Dii! On ne standardit muuttuneet kovasti. Itekin kovasti tykkäillyt Xbox360:lla kaikenlaisista peleistä missä kaveria lainatakseni vaan ottaa sohvalta hyvän asennon ja pistää mähinän päälle. Kaippa siinä on se, että kun pöräyttää 40-80 euroa pelistä niin odotukset on kovat.

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

[youtube][/youtube]

Meikän box top 3, ei missään järjestyksessä.

Codeihin ja bäföihin en koske, en sitte millään. Vuoden 1998 guage takas!
"Vesan pitäisi käyttää vähemmän sanontoja 'Miksi?' ja 'Mitä varten?'" - Ala-asteen ensimmäisen luokan opettaja

Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1370

Viesti Disturbed »

Tuo Asylum tuli pari päivää sitten pelattua läpi taas, nyt kun steam versioista on kurja games for windows live palvelu poistettu, mukaan tulleet stema achievementit yms. Pitäis tuo Arkham City aloittaa - kerran sen tein mutta muutaman tunnin pelaamisen jälkeen ei paluuta ollut. En tiedä mikä siinä tökkii - ei vain ole "sitä" fiilistä mikä arkham asylumissa on, kelpo peli tämä ensimmäinen kyllä.
There is no peace, no release, no cure for this disease

Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1371

Viesti joksanen »

Nyt on peluussa Call of Duty Ghosts. Tykkään pirusti enemmän kuin Battlefield4:sta, joka oli ihan vasenkätisesti tehty. Tarkoitan siis soolokampanjaa. Mä en noista multippeleista niin perusta.

Mutta, CODGssa (PS3) yhdessä quick-time eventissä (Loganin pitäisi päästä ylös tuolista) käsketään painaa neliötä ja jotakin joka etäisesti muistuttaa käden kuvaa, niin mistä lienee kysymys? Oon yrittänyt googlettaa, mutta en ole löytänyt vastausta. Ainoastaan vihjailuja korruptoituneesta tallennustiedostosta, mutta ei sekään relevantilta kuulosta.

Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1372

Viesti joksanen »

Vastaus: pitää painaa riittävän useasti kyseisen lyhyen ajanjakson sisällä. Ei muita nappeja. Vain määrä ratkaisee.

Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1373

Viesti Disturbed »

Ensimmäinen Torchlight tuli aloitettua. Torchlight 2 yllätti positiivisesti ja ylsi suosikkipeleihini. Ykkönen on hyvä, mutta kakkonen oli mielestäni kovin paljon parempi. Noh, melko alussa ollaan vielä, pelattavaa vielä riittää.. Plussaa siitä että nettipeliä ei TARVITSE pelata, nämä ovat olleet mukavia yksinpelinäkin
There is no peace, no release, no cure for this disease

Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1374

Viesti Disturbed »

Kaikki jolla on steamissa accountti, nyt on syysalennukset jotka kestää 3. päivään asti


Nyt mm.

Skyrim 7,5e (Legendary Edition 13,60e, mukana kaikki DLC Dragonborn, Dawnguard jne)

Sleeping Dogs 5e

Left For Dead 2 5e

Trials Evolution Gold 5e

The Walking Dead 6,25e

Counter-Strike Global Offensive 7e

Terraria 2,5e

Outlast 6,5e

jne jne. Parin tunnin päästä vaihtuu uudet pelit alennukseen, nuo pelit ovat vielä alennuksessa senkin jälkeen, mutta varmaan -25% tai -50% nykyisen -75% sijaan
There is no peace, no release, no cure for this disease

kimmokammo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 376
Lauteille: Joulukuu 2009
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1375

Viesti kimmokammo »

Kiitti vinkistä,
Skyrim Legendary Edition 13,60e, oli vielä 25min aikaa
"Marriage is for how long you can hack it, divorce is eternal. " Louis C.K.

Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 51
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1376

Viesti DeusVult »

Kuva

Syysalesta tuli tuo Skyrim legendary edit ostettua, ja sitä oon tahkonnut nyt siitä asti.

Ajatuksia: Puutteet ja hyvät puolet on suunnilleen samat kuin Morrowindissa ja Oblivionissa. Silti tuntuu että vaikka tiettyja asioita on parannettu edellisestä, on toiset jutut samalla kustu.

Pro:
+ Vapaa maailma, jossa saa mennä mihin haluaa ja tehdä asioita missä järjestyksessä haluaa, on tietysti hieno juttu. Skyrimissä läänia tuntuu riittävän ihan kivasti, alue ainakin tuntuu aika paljon isommalta kuin Oblivionissa.

+ Graffa on hienoa, vaan ei tosin yhtä hienoa kuin esim Witcher 2:ssa.

+ Lohikäärmeet ovat mageita vastustajia, varsinkin silloin kun ne hyökkäävät jonkun muun kuin sankarin itsensä kimppuun, jolloin niiden lentelyä voi katsella kauempaa ja toivoa ettei itse tule nähdyksi.

+ Aseet ja varusteet tuntuvat olevan vähän vähemmän övereitä kuin aiemmissa osissa, tai ainakin ne säilyvät sellaisina pidemmän aikaa. Olen nyt level 30, ja käytän edelleen samaa asetta jonka sain ollessani level 5 tms.

+ Oblivion gateja tai edes niihin verrattavia muita tuskaisia ja pitkäveteisiä pakkopullia ei ole.

+ Taistelussa toisinaan näkyvät action-hidastukset ovat cooleja, vaikkakaan animointi ei mitään alan terävintä kärkeä olekaan.

+ Kaiken eteentulevan roinan pölliminen ei enää tunnu välttämättömältä. En tosin tiedä onko se ollut välttämätöntä ennenkään, ja onko muutos pelitekninen vai haluanko tietoisesti yrittää pelata peliä ns. siististi.

+ UI:n graafiseen ulkoasuun on ilmeisesti otettu vaikutteita modernista skandinaavisesta designista, ja varsin onnistuneesti. Myös viitteet pohjoismaiseen kulttuuriin näkyvät (quite obviously!) siellä täällä, ja hahmojen nimissä esimerkiksi on myös pientä suomalaisväriä.

Contra:
- Hahmoissa on luonnetta ja syvyyttä about yhtä paljon kuin pahvisessa cut-outissa tai keskiverto aikusviihde-elokuvan miespääosan esittäjässä. Kenenkään nimeä ei muista, eikä kenenkään kohtalo liikuta pätkän vertaa. Naissoturi, joka on roikkunut mukanani melkein alusta asti, ei edelleenkään puhuteltaessa osaa sanoa muuta kuin "let's get going!". Dragon Agen hahmojen välinen interaktio ja elävät suhteet toisiinsa ovat jotain mistä Skyrimin robottimaiset henkilöhahmot eivät näe edes märkiä unia. Pelissä voi kuulemma mennä naimisiinkin, mutta niinkuin mikään muukaan se ei vaikuta mitenkään mihinkään.

- Vaikka maailma on vapaa, mikään mitä siellä teet ei tunnu vaikuttavan mitenkään kehenkään eikä mihinkään. On kuin eläisit jossain oudossa unessa, jossa tavallaan olet osa maailmaa mutta käytännössä kuitenkaan et.

- Peli ei heitä pelaajalle minkäänlaisia moraalisia tai omatuntoa kutkuttavia kierrepalloja. Oikeastaan koska kaikki questit ovat mallia "tapa epäkuollut nekromanseri tuolta tornista" tai "olen hukannut korun tuonne mörköluolaan, voitko hakea sen?", ei minkäänlaisia päätöksiä tarvitse koskaan tehdä, tai ainakin ne ovat erittäin harvinaisia. Silloinkin päätös vaikuttaa vain siihen että kuoleeko ehkä joku yksinäisessä tornissa elävä velho jota kukaan ei tunne ja jonka kohtalo ei liikuta ketään, vai tapahtuuko jotain muuta pelimaailman ja hahmojen elämän kannalta täysin merkityksetöntä. Tässä kohtaa muistelen lämmöllä esimerkiksi Call of Juarez: Gunslingerin loppuratkaisua: mietin sitä loppudemon viimeistä kysymystä rehellisesti varmaan 20 minuuttia, vaikka hyvin tiesin että se ei vaikuta enää peliin millään tavalla. Vastaavanlaisesta pelaajan sitomisesta tarinaan tunnetasolla ei Skyrimissä ole pienintäkään vihiä.

- Hahmonluonti on muutettu viime osista täysin. Skyrimissä alussa valitaan ainoastaan rotu, naama ja nimi. Poissa on kaikki horoskooppien, hahmoluokkien ja skillsien kanssa pelaaminen, tässä jokainen sankari aloittaa samalta viivalta ja statsit kasvaa jos niitä käyttää (tai trainereilla, joita ei tahdo löytyä mistään ja jotka ovat tietysti pirun kalliita). Paperilla ihan hyvä idea, mutta käytännössä ei. Kuka hemmetti jaksaa yrittää kehittää jotain enchantment-skilliä hiki hatussa, kun vihulaista kaatuu paljon paljon helpommin ihan vain hakkaamalla tai destruction-taioilla? Aiemmissa osissa alussa valittu rooli sentään pakotti tai ainakin kannusti pelaamaan hahmon vahvuuksia hyödyntäen, mikä ikäänkuin on vähän niinkuin roolipelaamisen idea. Tässä vain laitetaan vihollista kylmäksi miten helpoiten pystytään.

- Lukkojen tiirikointi on liian helppoa. Jopa master-tason lukot aukeavat tosta noin vaan, eikä tiirikoistakaan ole pulaa kun niitä on jokaisen kylmäksi laitetun bandiitin taskut pullollaan. Tiirikointi-skilli myös kasvaa kuin itsestään, sillä eteen tulevia lukkoja ei ole mitään syytä jättää tiirikoimatta.

- Loitsusysteemi on muutettu myös täysin. Loitsuja ei voi enää tehdä itse, vaan niitä on valmiina se mitä on. En ole varma onko tämä hyvä vai huono asia, meinasin ensin laittaa tämän kohdan plussaksi. Hyvä puoli tässä on se, että nyt loitsut ovat graafisesti näyttäviä (tai näyttävämpiä kuin ennen) eivätkä ainoastaan sellaisia onnettomia valopalloja kuin Oblivionissa. Kääntöpuolena sitten on tietysti se että loitsuja ei ole hirveän montaa erilaista, ja niistä suurin osa on täysin turhia. Mitä tekee jollain kuolleesta herättämis- loitsulla, kun matsit kestää yleensä vain sen muutaman sekunnin? Tai valoloitsuilla, kun kaikki luolat ovat joka tapauksessa niin valoisia ettei mitään lisävaloa tarvitse. Ulkonakin tuntuu olevan luxeja aina kuin juhannusyönä konsanaan. Taisteluissa on paljon tehokkaampaa käyttää koko aika vihollisen hakkaamiseen, eikä turhien loitsujen kanssa spedeilyyn.

- Äijän healthi, mana ja stamina regeneroituvat itsestään, ja vieläpä älyntöntä vauhtia, mikä tarkoittaa että esim ruuan syöminen ja kaikenlaisten parannusloitsujen käyttö on täysin turhaa touhua, paitsi kesken tappelun. Tosin healing-potioneja on jaossa niin paljon, että niistä riittää tappeluissa vedettäväksi ihan hyvin.

- Syöminen ja nukkuminen ovat edelleen ainoastaan vapaaehtoista fiilistelyä, jotka eivät oikeasti ole välttämättömiä eivätkä vaikuta hahmon toimintaan millään tavalla (paitsi jos on nukkunut sängyssä, niin skilssit ilmeisesti hetken aikaa kasvaa nopeammin).

Summa summarum: Vaikka Skyrimissä on puutteita pitkä lista, niin onhan se nyt kova. 75h Steamin mukaan tuota on nyt pelattu, ja kyllä ainakin toisen mokoman ajattelin sen parissa viihtyä. Silti elättelen toivoa siitä että Bethesda joskus julkaisee Elder Scrolls -pelin jossa nuo mainitut puutteet olisi korjattu. Silloin kusen hunajaa.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?

Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1377

Viesti Disturbed »

Jaa, pitihän tuota Diablo 2 aloittaa uudelleen vuosien jälkeen, hauskaa on kyllä. Act 1 melko lopussa, Druidilla pelaan, naperona en koskaan päässyt Act 2 alkua pidemmälle... Hyvät lootit on tultua saatua ja gamblauskin tuottanut pari hyvää tavaraa, vaikka lähes aina se Gheed rahat viekin :lol:

Myös Overgrowth tulee varmaan hankittua. Luulisi olisivan potkulaisille miellyttävä peli ;) Juuri tuli steamiin, joskin on vasta alpha vaiheessa

" onclick="window.open(this.href);return false;

Tässä pelivideota, huomioikaa nuo mahtavat tappeluosuudet. On se vänkää.


[youtube][/youtube]


^Deus, jos PC:llä pelaat ja grafiikoita haluat paremmaksi, ota ihmeessä modeja käyttöön. Tekstuuri modeja löytyy kasoittain ja pelistä saa käsittämättömän upean näköisen modeilla. Myös raskaan.

Jos ei jaksa modien kanssa kikkailla, löytyy Bethesdalta ilmainen HD DLC myös.

Nämä siis vain PC versioihin siis. Modeilla saa muutenkin niin paljon Bethesdan peleihin, saa uusia aseita, armoreita, questeja, vihollisia, fixejä, paremman UI:n... Kaiken saa paremmaksi. On se tosin oma säätämisensä sitten.
There is no peace, no release, no cure for this disease

Kuvake
Disturbed
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 44
Viestit: 753
Lauteille: Lokakuu 2011
Paikkakunta: Europa
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1378

Viesti Disturbed »

Tjaa. Taidan olla jonkin sortin messias. Juuri kun tuosta Overgrowthista höpötin eilen, tänään se ilmestyi steamiin jo. Alpha vaiheessa vielä..

http://www.rockpapershotgun.com/2013/12 ... ces-price/" onclick="window.open(this.href);return false;

[youtube][/youtube]
There is no peace, no release, no cure for this disease

tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Tykännyt: 0
Tykätty: 0

Nyt pelaan

#1379

Viesti tabitha »

Pokémon Platinum aloitettu. :D
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche

Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 1747
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 5 kertaa

Nyt pelaan

#1380

Viesti Pyrkele »

Assasin's creed 4 on vielä kesken Wii U:lla ja nythän julkastiin Thief 4. Valitettavasti sitä ei tullut Wiille, niin piti ostaa ps3:lle.
Wii U:ssa on hyvänä puolena se ohjain jolla voi pelata, vaikka apinatki olis hereillä. Ei kehtaa kuitenkaan telkkarista pistää näkymään niille kun Pyry puukottaa tyyppejä naamaan. Thiefissä vähän sama homma, vaikka tuntuikin ettei Garret turhaan suosi tappamista.

En vielä osaa sanoa mitään tuosta Thiefistä. Aiempia osia olen fanittanu aika lailla ja ensimmäiset kaks löytyiski GOG:in tililtä. Vähän pelottaa alun kädestä pitely, mutta ehkä se siitä. Jännä myös nähä miten tottuu padillä pelaamiseen, kun noita on tullu pelattua hiiri-näppiskombinaatiolla. Kuulemma hyvin.
On muuten eka peli jonka olen ostanu ilman arvostelun lukemista. Tilasin ennnakkoon jopa, koska ennakkotilaajille oli luvassa pankkiryöstökeikka. No niin oli, mutta on se myös kauppojen hyllyillä olevissa. Tuli huijattu olo. Vaikka maksoinki vähemmän kuin kaupasta ostamalla.
Pitäis pelata se moccasiini nyt tieten loppuun
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/

Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 16 kurkkijaa