Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti.
Taide
Valvoja: Valvoja
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 31
- Viestit: 93835
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Taide
Okei, kiitos vastauksesta.
Pidän tuota silti epärehellisenä. Siinä taideteoksessa pitäisi sitten lukea "Nönnönnöö ja työryhmä". Samaahan tapahtuu tiedekentällä, ja yhtä väärin sekin on.
Pidän tuota silti epärehellisenä. Siinä taideteoksessa pitäisi sitten lukea "Nönnönnöö ja työryhmä". Samaahan tapahtuu tiedekentällä, ja yhtä väärin sekin on.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 17
- Viestit: 1298
- Lauteille: Tammikuu 2014
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
- Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
- Takalajit: Judo, moderni taijiquan
Taide
Tuo ei kyllä ikinä ole ollut mikään periaate minkään taiteen tuotannossa. Esmes nyt kun Timo Sarpaneva myöhäisellä iällään tuotti uniikkia taidelasia, niin sen työn tekivät Muranon lasimestarit; veistoksen suunnitellut taiteilija seurasi työntekoa vierestä. Tästä voi vetää allegorian johonkin nykyään tuotettavaan Sarpanevan maljakkoon: vaikka mies on ollut kuollut ja kuopattu jo vuosia, niin siltikin sen vaasin sanotaan olevan Sarpanevan maljakko, koska sen muoto on tullut mahdolliseksi vain Sarpanevan luovan työn tuloksena, vaikka sen itse hökötyksen on tehnyt tänä keväänä joku häiskä Iittalan tehtaalla. Ja näinhän ollut siis jo satojen vuosien ajan.
Ja jos näin ei olisini, niin kenen nimiin pitäisi sitten laittaa esimerkiksi sellainen teos kuin vaikkapa Martin Creedin "Työ 227: valot syttyvät ja sammuvat" (suosikkiteoksiani muuten), jolla Creed voitti kuuluisan Turner-taidepalkinnon vuosituhannen alussa? Siinä ei ole muuta kuin tyhjä huone, jossa valot syttyvät ja sammuvat itsestään viiden sekunnin välein, loputtomasti. Onko taideteoksen "tekijä" rakennuksen, johon huone kuuluu, suunnitellut arkkitehti? Vai sen huoneen tekemiseen osallistuneet rakennusmiehet? Vai henkilö, joka asensi huoneen valaistuksen? Vai henkilö, joka asensi aikaohjatun virtapiirin valaistusjärjestelmään? Vaikko sittenkin Creed itse?
Usein taide nimenomaankin erotetaan siitä työstä, joka sen taiteen tekemiseen on mennyt - ellei se työnteko ole siis se taide itsessään tai erottamaton osa sitä.
Ville-Pekka Turpeinen
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
- Mika
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 31
- Viestit: 93835
- Lauteille: Joulukuu 2004
- Paikkakunta: Tampere
- Etulaji: HIIT, girya
- Sivulajit: pilates, yinjooga
- Takalajit: Tanglang
- Yhteystiedot:
Taide
Olen Jorgen kanssa samaa mieltä. Yhtenä merkittävänä erona noiden esimerkkien välillä on se, että tauluja on vain yksi kun taas joitakin maljakoita valmistetaan pilvin pimein. Olisi absurdia ajatella, että se maljakon suunnitellut taitelija puhaltaisi ne kaikki itse. Samassa voidaan ajatella, että koska esimerkiksi lasinpuhaltaminen vaatii erilaista erikoisosaamista kuin taulun maalaaminen, taitelijan ei voi odottaa sitä taitoa hallitsevan. Kuka tahansa osaa maalata taulun. Erittäin, erittäin harva ihminen osaa puhaltaa lasia. Täten on ymmärrettävää, ettei suunnittelija itse fyysisesti realisoi visiotaan.
Näin minä sen näen. Olen siis edelleen sitä mieltä, että jos taulussa lukee jonkun nimi, hän sen on myös maalannut tai muuten kyseessä on valhe ja huijaus. Näin on.
Tuo tilataiteeseen liittyvä kysymys on hyvä. Tosin, kuten tämän viestin ensimmäisestä kappaleesta voi lukea, en niputa kaikkea taidetta yhteen, joten pitäisi tuollaista tilataideteosta aivan täysin eri asiana kuin taulua.
Näin minä sen näen. Olen siis edelleen sitä mieltä, että jos taulussa lukee jonkun nimi, hän sen on myös maalannut tai muuten kyseessä on valhe ja huijaus. Näin on.
Tuo tilataiteeseen liittyvä kysymys on hyvä. Tosin, kuten tämän viestin ensimmäisestä kappaleesta voi lukea, en niputa kaikkea taidetta yhteen, joten pitäisi tuollaista tilataideteosta aivan täysin eri asiana kuin taulua.
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 25
- Viestit: 20822
- Lauteille: Joulukuu 2007
Taide
Ymmärrän molemmat näkemykset ja on ollut ilo lukea Veepeen tarjoamia näkökulmia asiaan joka on itsellenikin taulujen osalta uusi.
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 1
- Viestit: 2463
- Lauteille: Heinäkuu 2016
- Etulaji: keppijumppa
- Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini
Taide
Mun mielestä maalari voi käyttää apulaisia.. Jotain pohjatöitä tekemään ja osia taulusta maalaamaan. Kunhan taiteellinen ilmaisu on taiteilijan itsensä näköistä. No mihin sen rajan vetää.. Jäähän siihen palanen apulaisen näkemystä vaikka se maalaisi jotain pilviä taustalle. Voihan olla että taiteilija ei osaa maalata vaikkapa hieman epäolennaisempaa osaa mutta jonka kuitenkin haluaa sinne. Sitten on joku oppilas joka on oikein erikoishyvä kumpupilvien maalaaja. Miksei hyödyntäisi
-
- kylkeenpotkija
- Viestit tässä aiheessa: 17
- Viestit: 1298
- Lauteille: Tammikuu 2014
- Paikkakunta: Helsinki
- Etulaji: Taido, Tenshin shōden Katori shintō-ryū
- Sivulajit: Tachimura-ha Shuri-Te, 白眉, Shaolin
- Takalajit: Judo, moderni taijiquan
Taide
Googletin vähän tuota Mikan Dalí-juttua, koska se ei aikaisemmin ollut mulle tuttu. Luulen, että se liittyy maalausten ja avustajien käyttämisen sijaan tähän tapaukseen, jossa luksuksista ja rikkaasta elämäntyylistä tykännyt Taiteilija teki itselleen sievoisia tienestejä tekemällä liukuhihnalla allekirjoituksiaan tyhjille paperiarkeille:
Lähde: https://www.artsy.net/article/artsy-edi ... ket-printsThe turning point would come in the 1960s. Having by now occasionally pre-signed his signature on blank sheets as a way of expediting the printing process, Dalí came to understand that a print-ready sheet bearing his signature was, on its own, already worth $40. The implications were not lost on the artist. Nor on his then-secretary, John Peter Moore, who pulled down a 10 percent commission on every Dalí contract he arranged. Moore would later be singled out as the first to encourage the artist’s excesses.
“With aides at each elbow, one shoving the paper in front of Dalí and the other pulling the signed sheet onto another stack,” writes author Lee Catterall, “it was claimed that Dalí could sign as many as 1,800 sheets an hour for $72,000. The practice provided a quick way to generate payment for a hotel or restaurant bill.” Indeed, having reneged on an agreement to produce 78 tarot card illustrations for the James Bond movie “Live and Let Die,” Dalí would resort to precisely this tactic to settle his debts. Between 1976 and 1977, the artist signed 17,500 blank sheets of paper for the tarot prints that had yet to be produced.
[...]
All told, Zepeda estimates that something in the ballpark of 40,000 to 60,000 signed sheets probably made it into the market. In turn, they opened the floodgates for tens of thousands of separately forged prints to satisfy the public’s demand for authentic works by Dalí. The problem, more than anything, was distinguishing between the two.
Within the art community, it is precisely this aura of uncertainty that has made the Dalí print market among the most treacherous in the world. But perhaps that’s precisely how he intended it—as the larger-than-life artist once said, “What is important is to spread confusion, not eliminate it.”
Ville-Pekka Turpeinen
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
"If your unsoku is good, you can never be touched." -Kozo Kitamura, taido 8. dan hanshi, Suomen taidoliiton kesäleiri 2012
"Kun olet kiillottanut tekniikkasi ja saavuttanut liikkeiden vapauden, saat luonnostaan ihmeelliset voimat." -Musashi Miyamoto, Go Rin no Sho, Tulen rulla
- TimoS
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 9
- Viestit: 23344
- Lauteille: Tammikuu 2005
- Paikkakunta: Hesa
- Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
- Sivulajit: Matayoshi kobudo
- Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
- Yhteystiedot:
Taide
https://yle.fi/uutiset/3-10866850
Rembrandtin kuuluisan Yövartio-teoksen restaurointia voi seurata suorana nettilähetyksenä. Hätäisen touhua tuollainen ei ole, koska työ tulee kestämään vuosia.
Rembrandtin kuuluisan Yövartio-teoksen restaurointia voi seurata suorana nettilähetyksenä. Hätäisen touhua tuollainen ei ole, koska työ tulee kestämään vuosia.
Timo Saksholm
Karate wa kunshi no bugei
Karate wa kunshi no bugei
-
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 25
- Viestit: 20822
- Lauteille: Joulukuu 2007
Taide
Aiemmin tässä oli puhetta siitä, kuinka taiteilija ei aina itse ole tehnyt kaikkea ja kuinka se sitten koetaan vilpilliseksi tai epäsopivaksi.
Tässä hauska keissi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/191 ... 7fc15595a3
Taideteoksena siis seinään teipattu banaani. Tämän kuitenkin sitten toinen taiteilija meni syömään.
Mutta banaani on muutenkin vaihdettava ja myytynä onkin ollut aitoustodistus. Niinpä se ei haitannut, että performanssitaiteilija pisteli banskun poskeen.
Tässä hauska keissi.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/191 ... 7fc15595a3
Taideteoksena siis seinään teipattu banaani. Tämän kuitenkin sitten toinen taiteilija meni syömään.
Mutta banaani on muutenkin vaihdettava ja myytynä onkin ollut aitoustodistus. Niinpä se ei haitannut, että performanssitaiteilija pisteli banskun poskeen.
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 6423
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Taide
Kiinnostava uutinen Tampereelta.
https://www.tamperelainen.fi/paikallise ... 1_PQT6InQ0
https://www.tamperelainen.fi/paikallise ... 1_PQT6InQ0
The beatings will continue until morale improves.
- AlexMachine
- etupotkija
- Viestit tässä aiheessa: 7
- Viestit: 6423
- Lauteille: Elokuu 2006
- Paikkakunta: Vaasa
- Etulaji: Nyrkkeily
- Sivulajit: Sra, IDPA
- Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima
Lauteilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 77 kurkkijaa