Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Luovia potkijoita?

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta huumoria unohtamatta. :)

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

Luovia potkijoita?

#1

Viesti Nauses »

Tuli tosta hyvästä taide-keskustelusta mieleen että kuinka paljon täällä on porukkaa joka toteuttaa itseään jossain edes etäisesti taiteeksi laskettavassa muodossa. Edellä mainitussa ketjussakin jo muutama tunnusti jotain maalaavansa ja Roninin bändistäkin on välillä ollut puhe, joten voisi tähän ketjuun kerätä kaikkien halukkaiden töitä oli tekotapa sitten millainen tahansa, eli kaikki vaan rohkeasti mainostamaan bändejään piirrustuksiaan ym. Ei ole tarkotus pystyttää mitään elitistien taidenäyttelyä vaan tosiaan minua kiinnostaa ihan yleisesti mitä kaikkea potkulaiset väsäävät, oli se sitten seinän kokoinen öljyväritaulu tai virkattu pupujussi.

Koska tälläisen aiheen loin, niin pitää mun varmaan samalla avata peli. Tässä siis ensimmäinen koskaan digitaalisesti tehty kuvani(jaksoin vihdoin opetella käyttämään meillä varmaan viisi vuotta lojunutta piirtopöytää). Laitan tämän, koska kuvat mitä koneella on esim. akvarellitöistä on aika naurettavan huonolaatuisia ja jotenkin pidän tästä paljon. Jos nyt tulee valosia päiviä niin voin laittaa teidän kiusaksi kuvia muistakin töistä jos saan järkeviä kuvia otettua.

Kuva

Kyseinen työ on lähinnä tajunnan virtaa Paysage d'Hiver nimisen yhtyeen musiikista isnpiroituneena.
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

#2

Viesti Minazki »

Harmi ettei kuvaa saa isommaki :? Ihte en ole mikään suuri taiteilija. Jos nyt tässä jotain pitää sanoa niin olen suunnitellut puutöissä hieman omaperäisiä esineitä ja toteuttanut niitä. Ei sillä itteään nyt vielä voi taiteilijaksi kutsua :lol:
tjenmyt
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 147
Lauteille: Lokakuu 2006

#3

Viesti tjenmyt »

Minusta pitäisi tulla tekstiilisuunnittelija, mikäli saan koskaan opparia tehtyä ennen kuin saan kengänkuvan persuksiini koulusta.Opiskeluaika kun alkaa olla finaalissa ja jatkoa pitäisi anoa rehtorilta.

Mitään merkittävää en ole saanut vielä aikaan, parityönä tosin suunniteltiin ja toteutettiin pari iso (2m x 6m) seinätekstiilejä Joensuun Tiedepuistolle.

Ps. Paysage d'Hiver tekee aika hyvää tavaraa ;)
-Real stupidity beats artificial intelligence every time-
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3302
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

#4

Viesti sinappi »

Mie oon koruseppä. Ja valokuvaamiseen oon ruvennut tekemään tuttavuutta nyttemmin. :)
Edit: Jos noita nyt taiteeksi voi laskea.
Kuvake
Ameepa
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 595
Lauteille: Maaliskuu 2005

#5

Viesti Ameepa »

Yritän kovasti kitaristia ja laulajaa leikkiä.
Tuotoksia on tullu ite tehtyy pari biisiä, mut ne on ollu henkilökohtasesti jollekki tietylle tyypille räätälöityjä.
Nii ja kuoron kanssa toki esiinnytty vaikka kuinka. :)
Tarinoita yöelämän sankareista: http://ameepa.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kuvake
Nauses
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1270
Lauteille: Syyskuu 2007

#6

Viesti Nauses »

http://img138.imageshack.us/my.php?imag" onclick="window.open(this.href);return false; ... vermx9.jpg

Tossa nyt suora linkki siihen kuvaan, mokasin jotain tossa ekassa viestissä, sen piti siis aueta isoksi klikkaamalla :(. Toivottavasti nyt toimii. Niin ja PdH tekee tosiaan aika uniikkia ja hienoa musaa, vaikkei sitä nyt ihan jokaiselle voi suositellakaan. Sanotaanko näin että ymmärrän hyvin ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä :p.

Muoks: Kyllä musta korujen takomisen voi ihan hyvin taiteeksi laskea, kuten monet muutkin käsityöt. Valokuvauksesta taisikin olla joku vanha ketju mutta voi tähän mun puolesta laittaa kuviansa/linkkiä johonkin galleriaan jossa niitä on.
Kuvake
remo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 647
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#7

Viesti remo »

meikäläinen on valaistussuunnittelija eli "taiteilen" siinä arkkitehdin ja insinöörin välimaastossa...tai jotain.

ja puoliakateemisen koulutuksenkin olen vallan saanut. medianomi (AMK) on niin hieno titteli etten itsekkään tiedä mihin kaikkeen se oikeuttaa... :D


lisäksi muotoilen lihaa uuteen uskoon. urheiluhieroja olen siis myös.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#8

Viesti Mika »

Jaa, tää on se ketju, jossa tunnustaudutaan hipiksi. :smt003


Joskus ala-asteella mulla oli kaveri, joka oli pari vuotta nuorempi eli oli pikkuveljeni luokalla. Juttelimme sitten kai kuvaamataidosta, ja tämä kaveri sanoi ettei veljeni osaa piirtää edes suoraa viivaa. Tämä kyseinen henkilö ei tosiaan ollut mikään taitelija itsekään (sittemmin vietti aikaa mm. lusimassa), joten hämmästyin siitä, että suoran viivan piirtäminen olisi jotenkin oletusarvoista, sillä en itsekään sitä osannut. Enkä osaa vieläkään. :D

Sitä suuremmalla syyllä tällaisia ketjuja on mukava seurata. :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
navajas
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1173
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vihti

#9

Viesti navajas »

Itse harrastan koristeveistoa. Tai harrastaisin, jos talon remontoinnilta keppihipalta ja päivätyöltä jäisi enemmän aikaa. Eniten kiinnostavat viikinkiajan taiteen eri tyylisuunnat, mutta seuraavaksi olisi tarkoitus väkertää työhuoneeseen jugend-tyyppiset ikkunalistat.

Ihan harrastelija olen eikä tarkoitus ole tehdä tästä ammattia. Mutta hauskaa puuhaa se on silti. Lisäksi teen jonkin verran nahkatöitä. Historiallisia kenkiä, vöitä tms. mutta sekin on sellaista omaksi iloksi näpertelyä.

Korut kiinnostaisivat, mutta saa nähdä, onko joskus aikaa opetella moisia hommia.
Kuvake
Rami Niemi
vastapotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 776
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Turku

#10

Viesti Rami Niemi »

Jep, paljastutaan täälläkin, väännän rautaa!

Teen lähinnä eri kudetyylein chainmailkangasta josta sit joko vaatteita tai koruja ja tarve-esineitä (pusseja pannunalusia) tulee väkerrettyä.

Ihan kivaa hommaa tuo.
Rami Niemi
'93- Kukki-Taekwondo
'04- Shorin-ryu Seibukan Karate-do

Joskus on ihan hyvä istahtaa kulkemansa tien varteen ja katsella muiden menoa valitsemallaan polulla.
www.HieRami.fi
Kuvake
bob
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1145
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Nummela

#11

Viesti bob »

Kaiken maailman musajutskia tullu harrasteltua melkeen aina välillä enemmän ja välillä vähemmän vakavissaan.

Jos välttämättä haluaa jotakin kuulla, niin http://www.mikseri.net/artists/?id=61890 niin tuolta löytyy 8 minuutin tuplasoolo, joka vedettiin kaverin kanssa joskus nauhalle. Eli siis vapaata assosiaatiota.
Oikeita biisejäni ei taida olla tällä hetkellä missään jaossa.

Wanhan bändin, jossa olin kanttorina, piisejä löytyy kans mikseristä http://www.mikseri.net/artists/?id=21281. H.S.F.D. on ehkä suosikkini.
Kimura No Mae Ni Kimura Nashi. Kimura No Ato Ni Kimura Nashi.

"Yeah, it's my life. But at least it's half over." - Al Bundy
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#12

Viesti Jussi Häkkinen »

remo kirjoitti: meikäläinen on valaistussuunnittelija eli "taiteilen" siinä arkkitehdin ja insinöörin välimaastossa...tai jotain.
Hitto. Jos en tietäisi tuntihinnan olevan varmaankin jotain todella veemäistä, palkkaisin.

Valaistuksen suunnittelu on aika konstikasta. Ja nyt pitää sitä kämppään tehdä. Ei mitään hyvää saittia ois?


Ja joo, taidehippeilypuolella: Opiskelen taidekoulussa, maalaan, piirrän, mallinnan, musisoin ja muovaan/veistelen ajan ja mahdollisuuksien mukaan. Opiskeluala on kompromissi taiteen ja käytännön välillä.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
remo
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 647
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#13

Viesti remo »

tässä philipsin ihan kohtalainen opas:

http://www.lighting.philips.com/fi_fi/b ... /kodin.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


ja jos sulla on ideoita, joita haluat valaistuksen kautta toteuttaa niin voit laittaa privana. voin kyllä vähän jeesata tai tuuppia oikeaa tahoa kohti.


hyvät ideat ovat ilmaisia, loistavat pidän itselläni... :D
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#14

Viesti Jussi Häkkinen »

Kiitosta. Tässä vielä on sisustuskokonaisuus vaiheessa (no, ei se niin megaproggis ole, jos nyt kuitenkin kivan asumuksen saisi), mutta kun tulee kysymyksiä mieleen (ja tuolta saitilta - isosti kiitoksia - ei löydy), niin kysäisen.

:tiphat:

Ainahan se on hankalahko tasapainottaa tilaa siten, että on tunnelmavalo, työvalo ja "yleisvalo" saatavilla ilman, että mikään näyttää kelmeältä tai hävittää kämppää kalpeuteen. Lisäksi jotkut kivat valoelementit piristävät muutenkin.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
terssi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2909
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#15

Viesti terssi »

Mun ziu-zitsunihan on täyttä taidetta. Olen siis taiteilija. :artist:

Joskus tuli piirreltyä hauskoja ja enemmän "hauskoja" sarjakuviakin, mutta se on aikalailla jäänyt.
I'm like the man who singlehandedly built the rocket and went to the moon. What was his name? Apollo Creed?

http://www.facebook.com/tjjkproteam
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 39 kurkkijaa