Voit luoda tilin myös sosiaalisen median tunnuksillasi. Klikkaa alta. :)

Kuva

Parhaat ravintolat

Pannu aina kuumana ja pöydissä tilaa. Keskustelua kamppailulajien ulkopuolelta.

Ylipotkijat: Totte, JanneM, Point, Tyttö

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Lauteille: Joulukuu 2004
Etulaji: Pilates, HIIT
Sivulajit: Girya, Yin-jooga
Takalajit: Tanglang
Tykännyt: 555 kertaa
Tykätty: 212 kertaa
Viesti:

Parhaat ravintolat

Viesti Mika » heinä 22, 2019, 07.05

Kolmea kysymystä olen pidempään pohtinut.

Miksi Suomessa ei ikinä leikata pitsaa valmiiksi, koska asiakas sen joutuu sitten kuitenkin tekemään itse? Sattumoisin todistin poikkeusta tähän muutama viikko sitten, kun kaverini tarjosi meille muuttomiehille pitsat. Ulkomailla pitsani on aina viipaloitu pyytämättä.

Miksi Suomessa hanavesi maksaa?

Tässä on kyse annoksesta, joka tehdään erikseen, eikä se makaa valmiina odottamassa seuraavaa asiakasta kuten joissakin pikaruokaloissa. Jos annoksesta jättää jotakin pois, se on OK. Mutta jos sen ruoka-aineen haluaa korvata jollakin muulla ja ihan samanhintaisella ruoka-aineella, sitten pitää kaivaa kuvetta. Tätäkään logiikkaa en ymmärrä. 🤔
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Potki etuja!

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 59 kertaa
Tykätty: 260 kertaa
Kuukauden kynäilijä

Parhaat ravintolat

Viesti Kari Aittomäki » heinä 23, 2019, 05.46

Tosta muistuu mieleen kun asuin pätkänmatkaa eräässä hotellissa keikkojen välillä ja tutustuin talon duunareihin. Hyvää ja rentoa porukkaa vaikka osasivatkin duuninsa perinjuurin. Siinämaassa se tylyttäminen kun oli vähä niinku vakiokäytäntö ulkomaalaisia moukkia kohtaan.
Mutta mä sain jotenkin heidät sulatettua.

Kerransitte otin illalliseni paarinpuolella kun se oli sellanen ilta, pyysin sellasen ja sellasen annoksen sellasella kastikkeella.
Mereneläviä.
Nuori kokkimimmi tuli itte tiskille kertomaan ettei oikeen osaa kunnolla sitä soosia laittaa, että käviskö että hän väsäis hiukan erilaisen annoksen.

Mä sanoin että luotan taitoonsa ja kokeileppas tehdä tilaamani. Hymyilin nätisti ja likka hymyili takasin.
Mimmi teki annoksen ja voi herranjestas että se oli hyvä lautanen!
Soosi oli kovinkovin mehuisa ja innovatiivinen, lujasti hän latasi.

Viiniäkin puskivat maksutta juotavaksi, oli viinialuetta ja vaikka mä en viineistä mitää tajua, jotenkin sinäiltana se jutteli kyllä.

Olin niinsanotusti haltioissani ja menin aivan keittiöön asti kiittämään, halasin ja pussasin ja annoin tosi-ison setelin kiitokseksi.
Olinhan mä komia ja mukava mutta en elätellyt illuusioita kiitokseni merkityksestä, raha puhuu joka tasolla.
Ja pari seteliä meni myös muille duunareille.
Hyviä ja osaavia ja pirun mukavia.

Irkuissa oli toinen vastaava kokema mutta se nyt onki Irlanti.

ja voi herranjestas kuinka hyvää oli tossa venäänrajalla se paarin nakkikastikemuusi aina reissun jälkeen..
Ne paarinpitäjätkin oli niin tajuavaisia naisia..
"Haluatteko nukkua univelat pois?"

Kuvake
MikaM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Marraskuu 2009
Etulaji: Jumppa
Takalajit: Judo, nyrkkeily, Bujinkan, Defendo, Hokuto, kb, Wing Tsun
Tykännyt: 21 kertaa
Tykätty: 66 kertaa

Parhaat ravintolat

Viesti MikaM » heinä 23, 2019, 11.06

Kaimalle:
pitsajuttu ei itseä ainakaan keikauta, kun leikkaan aina omat suupalat kuitenkin. Ehkä siksi?
Vesi maksaa, jotta saadaan kuluja katettua. Tiedän, simppeli vastaus, mutta mietipä itse loput. Eikähän se likikään joka paikassa maksa. Ja joskus sillä maksulla ajetaan ei-toivottu aines muuallen.
Viimesestä samaa mieltä. "Tässä ravintolassa menuu on tällainen ja asiakkaan toiveet ei kiinnosta, vaikka olis allergia tms"

Karilta jäi kertomatta hyvän kokemuksen sijainti.

Omista kokemuksista päällimmäiset liittyvät Tansaniaan. 80-luvulla Oyster Bay hotellin Lobster Thermidor ei häivy muistoista. Keitetty öljytynnyrissä takapihalla, keskellä satavuotiaita kilpikonnia (eläviä, omistajan lemmikkejä), parhautta.
Melko lähellä Jangwani hotellin omistajan itse tekemä Eisbein, joka piti tilatakin viikkoa ennen. Tämä 2000-luvulla.
Paahdettua vasikkaa Triestessä, en millään muista ravintolan nimeä.
Onhan näitä.
"When you talk, you only repeat what you already know. But if you listen, you may learn something new."
- Dalai Lama

Kuvake
katar
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Lauteille: Tammikuu 2008
Tykännyt: 92 kertaa
Tykätty: 11 kertaa

Parhaat ravintolat

Viesti katar » heinä 23, 2019, 11.08

Mikkeliin jos eksytte, niin Kenkävero https://www.kenkavero.fi/ on ihan ehdoton, talon burgeri on julmetun hyvää! Plussana kaunis talo, jonka terassilla on kiva syödä ja siellä on myös muutamia myymälöitä, josta saa tuliaisetkin vielä mukaan. Sitä kesäistä lähiruokabuffettia (29,50€/hlö) pitää kyllä testata joku kerta, se näyttää kyllä tosi hyvälle. On alut ja pääruoat ja jälkkäri ja kahvi/tee kuuluu hintaan. Toi burgeri oli 15 euroa ja oli kyllä hyvä; se valkosipulikastike oli taivaallista. :jepa:
Frankly my dear, I don`t give a damn.

MikkeM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Lauteille: Heinäkuu 2009
Tykännyt: 24 kertaa
Tykätty: 8 kertaa

Parhaat ravintolat

Viesti MikkeM » heinä 27, 2019, 19.27

Sen takia ei varmaanleikata,kun täällä pitsa usein syödään veitsellä ja haarukalla.

Vastaa

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 kurkkijaa