Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Haaste etätyrmääjille

Näytökset, kurssit, leirit, seminaarit, kilpailut, harjoittelukaveria etsitään jne.

Valvoja: Valvoja

Viestiketju lukittu
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Re: Haaste etätyrmääjille

#136

Viesti Kuhmu »

Jaawa kirjoitti:
DeusVult kirjoitti:
Jaawa kirjoitti:Kysymys Kas-Pinin näissä tekniikoissa on taistelusta, ei kamppailusta. Ja tavoite on taistelun voittaminen, ei pelkkä tyrmääminen.
Nähdäkseni tällaiset letkaukset juuri syövät Kas-pinin uskottavuutta rotan lailla. Miten joku tekniikka voi toimia taistelussa, jos se ei toimi missään muuallakaan? Oisko heittää jotain esimerkkejä taisteluista jotka on voitettu etätyrmäystekniikoilla?
Joko leikittelet tai sitten myöhäisillä tunneilla jätät asioiden miettimisen kovin vähälle.
Tarkoitan tietysti, kuten jo moneen otteeseen olen kertonut aiemmin tässä ketjussa, että etätyrmäysjutut ja sen kaltaiset ovat hyvä alustus sille hyökkäykselle joka tuo voiton taistelussa. En minä kovin kauaa voi teidän kanssa jaksaa enää tästä aiheesta jutella, jos ette kykene lukemaan mitään sanomaani ajatuksella.
Miten sinä käyttäisit etätyrmäystä taistelussa?
”You must enjoy this”.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

Re: Haaste etätyrmääjille

#137

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kuhmu kirjoitti: Miten sinä käyttäisit etätyrmäystä taistelussa?
Jos tiedossa olisi, että tilanne menee lähitaisteluksi (ase jumiutuu tms.), vetäisin puukon esiin, yrittäisin etätyrmätä vihollisen samalla hetkellä kun hyökkään, ja ottaisin nirrin pois terällä. Niin nopeasti kuin mahdollista, niin suoraviivaisesti kuin mahdollista.

Etätyrmäys toimisi siis alustuksena hyökkäykselle, onnistuneesti suoritettuna se ojentaisi vihollisen puolustuskyvyttömänä joululahjana, eikä tarvitsisi kuin avata paketti.

Tällänen hypoteesi.
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Re: Haaste etätyrmääjille

#138

Viesti Kuhmu »

Jaawa kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti:Miten sinä käyttäisit etätyrmäystä taistelussa?
Jos tiedossa olisi, että tilanne menee lähitaisteluksi (ase jumiutuu tms.), vetäisin puukon esiin, yrittäisin etätyrmätä vihollisen samalla hetkellä kun hyökkään, ja ottaisin nirrin pois terällä. Niin nopeasti kuin mahdollista, niin suoraviivaisesti kuin mahdollista.

Etätyrmäys toimisi siis alustuksena hyökkäykselle, onnistuneesti suoritettuna se ojentaisi vihollisen puolustuskyvyttömänä joululahjana, eikä tarvitsisi kuin avata paketti.

Tällänen hypoteesi.
Miten etätyrmäisit?
”You must enjoy this”.
Kuvake
RikuLahdensuo
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 392
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Lapua

Re: Haaste etätyrmääjille

#139

Viesti RikuLahdensuo »

onko kukaan seurannut nyrkkeilyä ?

Kyse on jokseenkin samasta asiasta. haetaan katseella henkistä yliotetta.

onko kukaan kuullut petoeläimen karjaisua ?
Moni tiikerin hyökkäyksen kokenut kertoo että lamantui toimintakyvyttömäkri tiikerin karjuessa.
Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Mutta liian viisaista ihmisistä koko yhteiskunta !
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Re: Haaste etätyrmääjille

#140

Viesti Andy »

RikuLahdensuo kirjoitti: onko kukaan seurannut nyrkkeilyä ?
Juu olen. En ole kuitenkaan koskaan nähnyt sellaista, että joku etätyrmäisi vastustajansa nyrkkeilykehässä. Sen luulisi olevan kovin tehokasta, jos se toimisi ja huipputasolla saisi valtavat tulot. Miksiköhän kukaan etätyrmääjä ei käy tainnuttamassa vaikka Klitshkon veljeksiä?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Giga
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 457
Lauteille: Syyskuu 2006
Paikkakunta: Kempele/Oulu

Re: Haaste etätyrmääjille

#141

Viesti Giga »

Olen nähnyt vain videoita joissa joku herra isokiho ulkomailta, 100. dan etätyrmää "alempiarvoisiaan". Tämmöisissä tapauksissahan jo arvostus/pelko/kunnioitus herra isokihoa kohtaan voisi saada etätymäyksen toimimaan, vai?
Kuinka hyvin tämä tekniikka toimii, jos oppilas matti Meikäläinen, 5 kyu koittaisi tyrmätä tämän herra isokihon, joka ei osaa tätä tekniikkaa?

Jos mun potkisvalmentaja tuijottaa mua tuimasti nii kyllä mulla vähän hiipii säikähdys puseroon. Ainakin joskus. Mutta jos minä mulkoilen "pelottavasti" potkisvalmentajaani, nii se lähinnä saa siitä viikon naurut.
People who didn't need people needed people around to know that they were the kind
of people who didn't need people.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 30

Re: Haaste etätyrmääjille

#142

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kuhmu kirjoitti: Miten etätyrmäisit?
Se jää opittavaksi, jos se on mahdollista oppia.
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 23357
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Haaste etätyrmääjille

#143

Viesti TimoS »

Giga kirjoitti: Olen nähnyt vain videoita joissa joku herra isokiho ulkomailta, 100. dan etätyrmää "alempiarvoisiaan". Tämmöisissä tapauksissahan jo arvostus/pelko/kunnioitus herra isokihoa kohtaan voisi saada etätymäyksen toimimaan, vai?
Olen samaa mieltä. Mitään etätyrmäystä en ole koskaan nähnyt, mutta muistan kun joskus Matsuoi demosi meille jotain tuollaista tuimaa katsetta (no ok, en muista enää mitä itse asiassa demosi). Lähti vaan kävelemään jotakuta (lähes) vasta-alkajaa kohtaan silleen vähän uhkaavasti muristen. Kummasti tuo toinen perääntyi. Mutta joo, tuskinpa tuossakaan ollut muusta kuin tuosta arvostuksesta/pelosta/kunnioituksesta kyse.
Mutta jos minä mulkoilen "pelottavasti" potkisvalmentajaani, nii se lähinnä saa siitä viikon naurut.
Oletko kokeillut? Tiedä vaikka yllättyisit :D
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Re: Haaste etätyrmääjille

#144

Viesti Mika »

TimoS kirjoitti:
Mutta jos minä mulkoilen "pelottavasti" potkisvalmentajaani, nii se lähinnä saa siitä viikon naurut.
Oletko kokeillut? Tiedä vaikka yllättyisit :D
Giga: :smt012

Lepa: :peljastys:
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haaste etätyrmääjille

#145

Viesti steelduck »

Minun vaimo osaa kyllä henkisesti etätyrmätä minut katseella, kun olen töpeksinyt jotain... Helkkarin tehokasta ja yleensä seurauksena on spontaani kukkien osto ja herrasmiesmäinen käytös... :smt003
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: Haaste etätyrmääjille

#146

Viesti Esa Tyynismaa »

Jonkinlainen käsitys minulla tuosta "mieleen menemisestä" on. Ja ei,en hallitse hommaa lähestulkoonkaan riittävän hyvin,mutta olen kokenut tuota leireillä."Mieleen menemisellä" tarkoitan juuri tuota jollakin tasolla kaverin liikkeiden ennalta tietämistä,ja jopa asian sanattomasti kertomista vastustajalle.
Kokemus ei ole miellyttävä.Tulee jotenkin avuton olo.
Se "aivoaaltotyrmäys" ei edelleenkään ole mielestäni mikään ultimate-ase varuillaan olevaa ja mahdollisesti kokenutta ottelijaa/tappelijaa vastaan.Mutta jutun treenaaminen saattaa olla treenaajansa mielestä kivaa/valaisevaa.Ja se sitten siitä.Se kun ei kuulu muille mitenkään.
Yksi tykkää tyttärestä,ja toinen äidistä... Eikä siihen asiaan tarvitse kenenkään lähteä esittämään minkäänlaista totuudentorvea.
Itse olen Kas-pin harrastaja,ja olen löytänyt itselleni toimivaa oppia sieltä jo paljon,vaikkakin vasta pintaraapaisun verran kaikesta tiedänkin.
Minä kun koen oppimisen olevan ikuisuusprojekti.Mustaan vyöhön asti ollaan koululaisia,sen jälkeen opiskelijoita.Opiskelun jälkeen työntekijöitä,ja myöhemmin kokeeneempia sellaisia.Ja myöhemmin eläkkeellä.Eikä kukaan koskaan ehdi elämänsä aikana oppia kaikkea.Ei vaan ehdi.
Ja henkilöt jotka peräävät kirjoitettua faktaa:Suomi kun on ollut köyhä ja karu maa,talonpojan vanhin poika jatkoi talonpitoa,seuraava joutui herkästi värvätyksi.Ja palanneet muuttivat isoveljensä avuksi näpräilemään,saattoivat jopa veljensä poikia opettaakkin.Sama koski seppien ja muidenkin työläisten perheitä.Kirjoitustaito vaan ei köyhemmällä väestönosalla ollut edes 1900-luvun alkupuoliskolla kehuttava,joka voi olla osasyy "kirjoitetun faktan" puuttumiselle.
Historiaa lukemalla saattaa selvitä sekin,että taitaa olla tällä hetkellä pisin rauha jakso suomessa/suomea hallineilla mailla pitkään aikaan.Satoja vuosia on suur-venäjä tai mahtava ruotsi värvännyt suomesta väkeä rintamilleen.Enpä tiedä onko muutaman viimeisen vuosisadan aikana ollut veteraanit kuolemassa sukupuuttoon...
Vetoaminen viimeisimpään sotaan vähänaikaa takaperin ei ole mielekästä,mikäli puhutaan perimätietona kulkeneista asioista.
Oma sukuni on saanut alkunsa 1710,ja linja on puuseppiä ja kirkonrakentajia ja kirvesmiehiä ihan nykypäivään asti.Olen siis yli kolmensadan vuoden rakentajien suvun näillä näkymin viimeinen.Enkä osaa sanoa kuka opetti ketäkin toissa vuosisadalla.Omat tietoni puutöistä voin jäljittää isäni isoisään,een sen kauemmas.Sukututkimus jäljitti noin kauas kuin 1710 vuoteen.Sitä ennen sukunimi on ollut förstin tilan mukana kulkenut.
Miten liittyy kas-piniin? Ei välttämättä mitenkään muuten,kuin että itse tiedän tuonverran.Ja ei ole kenenkään pakko uskoa tuota.
diesel 64
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1396
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Re: Haaste etätyrmääjille

#147

Viesti diesel 64 »

Jep,
Itse kuulin ensimmäisen kerran kultaisella -80 luvulla etätyrmäyksistä.Koska muuten näitä etä-juttuja olette ensimmäisen kerran kuulleet??

Jotain katse (psyykkaus) juttuja kans tullut jollain leireillä joskus takavuosina nähtyä.En itse ole vakuuttunut niiden tehosta,vaikka jotain niissä jollain tasolla onkin.Etätyrmäyksiin tositilanteessa en usko.

" onclick="window.open(this.href);return false;

En kyllä menisi ukeksi:
" onclick="window.open(this.href);return false;

:)
Kurowashi
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 1341
Lauteille: Elokuu 2006

Re: Haaste etätyrmääjille

#148

Viesti Kurowashi »

RikuLahdensuo kirjoitti: onko kukaan seurannut nyrkkeilyä ?

Kyse on jokseenkin samasta asiasta. haetaan katseella henkistä yliotetta.

onko kukaan kuullut petoeläimen karjaisua ?
Moni tiikerin hyökkäyksen kokenut kertoo että lamantui toimintakyvyttömäkri tiikerin karjuessa.
Itse näen nuo vähän eri asioina. En laske itse etätyrmäykseksi esim. sitä että jos menen keskelle vilkasta katua ja vedän salamana housut alas ja jotkut ihmiset on ympärillä ehkä pari sekuntia tällä ilmeellä...

:o
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Haaste etätyrmääjille

#149

Viesti DeusVult »

Kurowashi kirjoitti:
RikuLahdensuo kirjoitti:onko kukaan seurannut nyrkkeilyä ?

Kyse on jokseenkin samasta asiasta. haetaan katseella henkistä yliotetta.

onko kukaan kuullut petoeläimen karjaisua ?
Moni tiikerin hyökkäyksen kokenut kertoo että lamantui toimintakyvyttömäkri tiikerin karjuessa.
Itse näen nuo vähän eri asioina. En laske itse etätyrmäykseksi esim. sitä että jos menen keskelle vilkasta katua ja vedän salamana housut alas ja jotkut ihmiset on ympärillä ehkä pari sekuntia tällä ilmeellä...

:o
Mutta mitäs jos joku mummu pyörtyy tempun seurauksena? Sittenhän alkaa jo etätyrmäyksen määritelmä täyttyä? :)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
UWS
joukkopotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 10
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: kaakonkulma

Re: Haaste etätyrmääjille

#150

Viesti UWS »

Jaawa kirjoitti:
Kuhmu kirjoitti:Miten sinä käyttäisit etätyrmäystä taistelussa?
Jos tiedossa olisi, että tilanne menee lähitaisteluksi (ase jumiutuu tms.), vetäisin puukon esiin, yrittäisin etätyrmätä vihollisen samalla hetkellä kun hyökkään, ja ottaisin nirrin pois terällä. Niin nopeasti kuin mahdollista, niin suoraviivaisesti kuin mahdollista.
Kokeilepa vetää se puukko esiin kun huomaat aseesi jumiutuvan ja sen 100-kiloisen ukon tulevan kohti (aika sattumaa - hänelläkään ei toimi ase...)

... vain huomataksesi että vastustajasi ballistinen suojavarustus estää veitsesi tehokkaan käytön kasvoihin hyökkäämistä lukuunottamatta.

Jo tämä kertoo kuinka vakavasti otettavista 'sotataidoista' tässä etätyrmäyksessä olikaan kyse.

Todennäköisesti oikeita sotataitoja osaava vastustajasi survoo aseensa liekinsammuttimen kasvoihisi, potkaisee sinua polveen tai jalkojen väliin ja stomppaa pääsi tai rintakehäsi lyttyyn maatessasi maassa käsi puukonkahvalla.
Viestiketju lukittu

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa