Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lukko vai kuristus?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

Lukko vai kuristus?

#1

Viesti Simpanssi »

Kun joudutaan mattotilanteeseen..

Kumpaa lähdet automaattisesti hakemaan? Kuristusta vai lukkoa? Miksi?

Itse olen huomannut hakevani lukkoa. Loogisintahan ehkä tosin olisi hakea kuristusta ensin ja lukkoa toiseksi.

Mielipiteitä?
Kuvake
froggy
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 54
Lauteille: Joulukuu 2004

#2

Viesti froggy »

Riippuu siitä miten sinne päädytään. Aina ensiksi kuristusta, jos se on mahdollista, jos kaveri estää tai ei pysty tekeen niin sitten lukkoa kehiin.
Kuvake
Manki
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 238
Lauteille: Joulukuu 2004

Kuristus

#3

Viesti Manki »

Kyllä kuristus olisi se loogisin ensiksi - mun mielestäni. :)
Antti91
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 99
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere

#4

Viesti Antti91 »

Kuristusta ensiksi, jos noista kahdesta pitää valita. :D Ja kuristuksista ekana varmaan kyynärvarsi-/kyynärtaivekuristus, sitten varioimalla eteenpäin. Lukot tulevat vasta siinä vaiheessa kyseeseen, jos ei mikään kuristus ole hollilla.
"Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others." Groucho Marx
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#5

Viesti keskilinja »

en kumpaakaan jos säännööt sallii... yleensä lyöntejä kautta tarttumisia...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

:)

#6

Viesti Mika »

Keskilinja, oivallinen vastaus! :lol:
(samoilla linjoilla olen ite)

Ja tervetuloa palstalle! :smt109
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Tapio
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 192
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Lahti

#7

Viesti Tapio »

Mattotilanteeseen jouduttaessa minä yleensä haen pois pääsyä lukosta tai kuristuksesta... en lukkoa tai kuristusta... :(

Tuo taas johtuu siitä, että yleensä lähden hakemaan jonkinlaista lukkoa, ihan vain kokeilumielellä. 8) Kuristuksia kun on mielestäni hieman helpompi hakea ja ne päättävät mattomatsin kovin nopeasti.

Mielestäni kuristukset ovat siis parempi vaihtoehto, mutta haen ennemmin lukkoja, sillä niitä en niin hyvin osaa tehdä.

Kyllä minä vielä joskus opin lukottamaankin, toivottavasti. :roll:
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18956
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#8

Viesti Andy »

Lyöntiä tosiaan kaikkein mieluimmin,kutta kuristus ennen lukkoa.
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#9

Viesti keskilinja »

entä kuinka moni suosii tarttumisia... minä ainakin pidän niistä...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 93921
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Läheisiä lajeja...

#10

Viesti Mika »

keskilinja kirjoitti: entä kuinka moni suosii tarttumisia... minä ainakin pidän niistä...
That does it. Soitan Veinille (paikallisen Tai Shin Mun -seuran yhteyshenkilö ja mun vanhoja tuttuja). Alkaa olla tuttuja elementtejä...;)

Ja sitäpaitsi Tanglangissa on apinan jalat. Ja tarttumisia tietenkin enemmän kuin lääkäri määrää. Ja maahan kyllä viedään (2/5 hyökkäyksestä päättyy jonkilaiseen maahanvientiin).

No, näitä yhteneväisyyksiä ehditään verrata, kunhan eka potku.net-tapaaminen järjestetään...8)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11126
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#11

Viesti flammee »

keskilinja kirjoitti: entä kuinka moni suosii tarttumisia... minä ainakin pidän niistä...
Tarkoittaako tämä jotain muuta kuin että otetaan vaan jostain kiinni? :p
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Stickgrappling - mattotekniikoita aseen kanssa ja ilman

#12

Viesti mronkain »

Sayoc Fighting System on eräs filippiiniläisiä taistelutaitoja opettava systeemi. Heillä on eräs mielenkiintonen uusi DVD, Stickgrappling (ks. http://sayoc.com/product_info.php?cPath ... cts_id=152).
Sayoc-porukka on testannut tekniikoita käytännössä aika paljon mm. pitämällä full-contact -turnauksia, joissa ainoat suojukset ovat olleet hammassuoja ja alasuojus. Yleinen väitehän on että monet tekniikoista ja esim. aseistariisunnat eivät käytännössä toimi. Käsittääkseni tällä DVD:llä on tekniikoita jotka on havaittu toimiviksi, samoin kuin mattotekniikoita (tai siis maatekniikoita, kun mattoa tositilanteessa tuskin on) aseiden kanssa, sekä erilaisia tekniikoita tilanteisiin jossa menettää aseensa. Jos joku on nähnyt DVD:n tai kuullut siitä (tai tietää jonkun URLin jossa olisi arvostelu siitä), kuulisin mielläni. Samoin jos jollain on kokemusta asetekniikoista maassa, voisi kertoa niistä joko tällä tai asetekniikkapalstalla.
Ai juu, pitää mainita että myös Dog Brothers (http://www.dogbrothers.com/) -porukalla on kokemusta ainakin kepin kanssa painimisesta. Minulla on Dog Brothers Series II videokasetit, kirjoitan niistä jossain vaiheessa arvostelun tuonne arvostelut-palstalle. Niistä on muuten tulossa DVD:t tämän vuoden aikana. Krabi Krabong -DVD on jo valmis ja saatavilla.

- Marko
Viimeksi muokannut mronkain, tammi 17, 2005, 10.03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuvake
Manki
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 238
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Stickgrappling - mattotekniikoita aseen kanssa ja ilman

#13

Viesti Manki »

mronkain kirjoitti: Ai juu, pitää mainita että myös Dog Brothers (http://www.dogbrothers.com/) -porukalla on kokemusta ainakin kepin kanssa painimisesta.- Marko
Kepin ei luulisi olevan kovinkaan vaikea harjoitusvastustaja... :lol: Anteeksi, en voinut jättää puujalkavitsitilaisuutta käyttämättä. :lol:
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: Stickgrappling - mattotekniikoita aseen kanssa ja ilman

#14

Viesti mronkain »

Manki kirjoitti:
mronkain kirjoitti:Ai juu, pitää mainita että myös Dog Brothers (http://www.dogbrothers.com/) -porukalla on kokemusta ainakin kepin kanssa painimisesta.- Marko
Kepin ei luulisi olevan kovinkaan vaikea harjoitusvastustaja... :lol: Anteeksi, en voinut jättää puujalkavitsitilaisuutta käyttämättä. :lol:
Äläs nyt, keppi voi olla kovakin vastustaja, taipumaton, sillä on paljon syitä olla häviämättä, se kepittää monen vastustajan, varsinkin kukkakepit.

:D

- Marko
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

#15

Viesti KungFuMiäs »

lyöntejä, lyöntejä ja lisää lyöntejä, jos säännöt sallii niin kyynerpäitä ja polvia myös. Kuristus jos tulee hyvä tilanne lyöntien seurauksena. En luota lukkoihin... ehkä siksi koska imen pahasti lukkopainissa... :(
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Elbe55 ja 88 kurkkijaa