Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Lävistys kontaktilajeissa...

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

V. R.
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 410
Lauteille: Helmikuu 2006

#16

Viesti V. R. »

Hiuksissa vaan on se, että vaikka ne jäisivät kiinni johonkin, ne eivät revi mitään hajalle. Lävistykset taas menevät ihon läpi jostain ja kiinni jäädessään mahdollisesti hajoittavat kyseisen ihon.
Kuvake
cheetah
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 65
Lauteille: Toukokuu 2007

#17

Viesti cheetah »

Totta, mutta usein kuulen sanottavan että eikös tosta lävistyksestä ole kamalasti haittaa taistelulajeissa, ja usein vastaankin että ei, mielestäni haittaa on enemmän mm. hiuksista. Jos tappelutilannetta lähdetään miettimään, useammin esim. hiuksiin tartutaan kuin lävistykseen(kun jotkut sanovat että voihan joku repiä sen lävärin sun naamastas irti- joo, mutta ei oo se todennäköisin mahdollisuus). Tohon ihon repeämiseen voi kommentoida vielä niinkin, että tietty"epäsiisteys", esim. kynsien liian pitkäksi päästäminen voi myös repiä rikki ihoa, niin itseltä kuin muilta. Kuitenkaan pitkiksi venähtäneisiin kynsiin ei puututa niin pistävästi kuin lävistyksiin. Omasta kokemuksesta voin sanoa että kyllä minä ainakin koitan varjella lävistystäni niin hyvin kuin mahdollista, kerta sen siihen kivulla on ottanut :lol:

Muoks: viimeisimmällä tarkoitin sitä, että yleensä kamppailevat lävistysten ottajat ovat sen verran valveutuneita, että huolehtivat oman lävistyskohtansa turvallisuudesta.
Tärkeintä ei ole voitto vaan se, että Ruotsi häviää!!
_________________________
2002>Kwan Nyom Hapkido
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19109
Lauteille: Helmikuu 2005

#18

Viesti Jussi Häkkinen »

cheetah kirjoitti: Kuitenkaan pitkiksi venähtäneisiin kynsiin ei puututa niin pistävästi kuin lävistyksiin.
Puututaan.

Pitkiksi venähtäneistä kynsistä ei kuitenkaan ohjata treeniparia treenitilanteessa. Näkyvistä lävistyksistä joskus ohjaillaan.

Jos juttu näkyy, siitä saa ottaa kiinni.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Nade
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1083
Lauteille: Heinäkuu 2005

#19

Viesti Nade »

Minun mielestäni lävistykset ovat etovia. Tulee aina mieleen, mitä bakteereja niissä muhii. Myös ajatus tahallisesta tai tahattomasta repäisystä on kavahduttava.
Kerran olen joutunut harjoittelemaan sellaisen parin kanssa, jolla oli lävistys kielessä. Tiedän sen siksi, kun hän aina välillä roikotti sitä lävistettyä kieltään ulkona. Luulikohan hän tekevänsä vaikutuksen?
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

#20

Viesti J. Suojanen »

Hassuille raiteille tämä on lähdössä. :)
kaulakorut, korvakorut, Kulmakorut, rannekorut, napakorut, sormikorut, varvaskorut... kaikki ylimääräinen metalliroska... jopa vihkisormus on ylimääräinen sielä treenimatolla ja aiheuttaa turhan vaaratilanteen ja oivan paikan tehdä ikävempiä källejä. Implantit ovat vaaraksi treeneissä, pitkät hiukset ovat huonot mikäli ne ei ole sötätty niin pienelle sykerölle, että avatessa lähtee varmasti tuppo irti.. Mutta ne nyt onkin vain hiukset. Niihinkin on sallittua tarttua ja niitä katkeilee väkisinkin. Ei haittaa mua.
Pitkät kynnet aiheuttavat myös vaaratilanteita.

Kaikki turha vaaratilanne on parasta minimoida tiedettävästi ja riippuen aivan treeneistä. Metallipuollella esim mä olin jopa kesällä hiukset rytättynä ponnarille pipon alle, koska se oli niin turvallisinta kipinäsuihkussa. Teippi voi riittää jossakin treeneissä, jossakin se voi olla aivan riittämätön. Riippuu mitä treenaa ja missä mitäkin killuttaa. Itse pääsääntöisesti repisin kaiken killuvan pois. Treenaamisen myötä on muuten kaikenmaailman kaulakorut ja sormukset kadonnut. Pitkistä hiuksistakin olen jo pidemmän aikaa ajatellut luopua. Kynnet pidän fanaattisesti täysin nysiksi leikattuina. Se mikä on turha riskitekijä on turha riskitekijä.

Kaikkea ei tietenkään voida pakottaa ottamaan pois ja kaikesta ei ole haittaa... Riskitekijöitähän on aina. ja pelkkä kamppailu ja tappelu on itsessään valintoja täynnä mitä riskejä otat ja mitä et.
Mutta mun mielestäni se teippaamiseen kulutettu aika on sellainen aika että eikö sitä korua vain voisi ottaa pois mikäli sen voi ottaa mitenkään ja treeni sitä enemmänkin vaatii? Olisi kaikille parasta ja turvallisinta.
Kuvake
Akuma
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1030
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#21

Viesti Akuma »

J.S kirjoitti: Hassuille raiteille tämä on lähdössä. :)
Keihäällä on kiva lävistää... :D :oops:
Matti Vanhanen

"We do not become 'masters of form'; instead, we hopefully train long and hard enough that the form 'masters' us."
-Ellis Amdur
Kuvake
mikjum
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1016
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Turku

#22

Viesti mikjum »

Tuli tästä mieleen eräs tapaus, josta olen saattanut jossain ketjussa kertoakin. Joskus talvella (oisko ollut 2006 tms.) oltiin ulkona puistossa treenailemassa. Tehtiin jotain harjoitteita tyyliin "kuspää hyökkää jollain tavalla ja siihen tehdään jotain". Olin itse kuspään roolissa ja tartuin yhtä kaveria reippaasti rinnuksista kiinni. Samassa tämä hyppää taaksepäin kirkuen. Ihmettelin että mitä se iso mies nyt tommosesta huutaa kuin pikkutyttö. Syyksi paljastuivat nännilävistykset, jotka kaveri oli unohtanut ottaa pois/teipata.

Kyllä ne varmaan aika kivasti tosiaan sattuu kun revitään. Ilman lävistyksiäkin tuntuu stnan kivuliaalta kun nänniin tartutaan ja aletaan repiä. Näin olen saanut erään potkulaisen toimesta kokea :D
Kyl ihminen aina peruseläimel pärjää.
Kuvake
cheetah
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 65
Lauteille: Toukokuu 2007

#23

Viesti cheetah »

Nade kirjoitti: Minun mielestäni lävistykset ovat etovia. Tulee aina mieleen, mitä bakteereja niissä muhii.
Ei sen enempää kuin sormusten alla tai käsissä ylipäätänsä. Kädet voi olla jopa pa5kasemmat kuin lävärit.
Tärkeintä ei ole voitto vaan se, että Ruotsi häviää!!
_________________________
2002>Kwan Nyom Hapkido
anz2trance
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 16
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Espoo

Re: Lävistys kontakilajeissa...

#24

Viesti anz2trance »

Tässähän saa koko ajan enemmän varmisteluja siitä et teippaaminen on se ratkaisu. Kipu kasvattaa! :badgrin:

...no ei.:p Elämä heittelee niin, ettei oo varaa viel alottaa missään seurassa niin jatkan nyrkkeilyä, potkimista ja lukkopainia normaaliin tapaan parin kaverin kanssa.
Kuvake
AkuraIchiban
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 192
Lauteille: Lokakuu 2007
Paikkakunta: Kotka

Re: Lävistys kontaktilajeissa...

#25

Viesti AkuraIchiban »

Kun aloitin wadon reenaamisen joskus 8-vuotiaana päätin samoihin aikoihin ottaa korviksen, sellasen pallukan homppelikorvaan (no emmie tienny et se oli homppelikorva vast ku seuraavan päivän koulus). Pidin sitä muutaman kuukauden ja olin mielestäni khuul. Karatessa pariharjoitteita tehdessä lapsen innolla riehuessa onnistuin täräyttämään korvani juuri parin lyöntiin ja ai jukoliste ku teki gutaa. 15 min päästä vielä parin hihakin takertui siihen ja korvaa riepoteltiin aikalailla. Onneksi ei revennyt irti, kiitos karjalaiskalmukkilaisten paksujen korvannipukoiden. Treeneissä aina neuvottiin ottamaan korut pois mutta jotenkin onnistuin venkuloimaan ja olihan mun pakko olla khuul, treeneissäkin
Welcome to my parlour, said the spider to the fly.

Turpaansaannin taito ja pään aukominen 1986 ->
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Lävistys kontaktilajeissa...

#26

Viesti AriJ »

AkuraIchiban kirjoitti: Treeneissä aina neuvottiin ottamaan korut pois mutta jotenkin onnistuin venkuloimaan ja olihan mun pakko olla khuul, treeneissäkin
Niin, tuskin kukaan olisi pakottanut... tullut korun väkisin poistamaan... Sitä on kai treenaamassa vapaasta tahdostaan, ja jos ei tahdo noudattaa annettuja ohjeita tuossa yhdessä toimimiselle niin mikäs siinä sitten... :evil:
______________________
Vinnie
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16
Lauteille: Toukokuu 2008

Re: Lävistys kontaktilajeissa...

#27

Viesti Vinnie »

Itselläni on korvassa ja huulessa lävistykset ja otan ne aina treenien ajaksi pois, koska vaikka ei olisi moneen vuoteen mitään sattunutkaan niin kerranhan sen tarvitsee revetä ja sitten on huulessa jälki pitkään.
Joillakin on sellaisia lävistyksiä että ei pysty ottamaan pois, koska ne menee umpeen. Tälläisiä ei kumminkaan mielestäni kamppailulajiharrastajalla pitäisi olla. Tämä on näitä lajin mukanaan tuomia haittoja, mutta en usko että siitä esteettistä haittaa tulee, vaikka siellä nännissä ei heilukaan se rengas.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Lävistys kontaktilajeissa...

#28

Viesti AriJ »

Vinnie kirjoitti: Joillakin on sellaisia lävistyksiä että ei pysty ottamaan pois, koska ne menee umpeen.
Menevät siis umpeen n. kahdessa tunnissa?
______________________
Vinnie
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16
Lauteille: Toukokuu 2008

Re: Lävistys kontaktilajeissa...

#29

Viesti Vinnie »

Ôari kirjoitti:
Vinnie kirjoitti:Joillakin on sellaisia lävistyksiä että ei pysty ottamaan pois, koska ne menee umpeen.
Menevät siis umpeen n. kahdessa tunnissa?
Ainakin limakalvo korjaantuu todella nopeasti. Itselläni harjoitusten jälkeen ei tahdo enää kunnolla huuleen lävistys mennä takaisin, vaan täytyy vähän survoa.
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: Lävistys kontaktilajeissa...

#30

Viesti AriJ »

Vinnie kirjoitti:
Ôari kirjoitti:
Vinnie kirjoitti:Joillakin on sellaisia lävistyksiä että ei pysty ottamaan pois, koska ne menee umpeen.
Menevät siis umpeen n. kahdessa tunnissa?
Ainakin limakalvo korjaantuu todella nopeasti. Itselläni harjoitusten jälkeen ei tahdo enää kunnolla huuleen lävistys mennä takaisin, vaan täytyy vähän survoa.
Ok, hyvä tietää.

Muistelen että joskus oli peruskurssille tulossa kaveri jolla oli paljon lävistyksiä kasvoissa/päässä. Kyseli mitä treenaaminen oikein pitää sisällään ja totesi että ei sopine hänelle...
______________________
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Tosimies ja 98 kurkkijaa