Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Tositilanteet

#1381

Viesti jujigatame »

Veikkaan, että vääntämällä olisit joutunut kuitenkin rikkomaan siltä nivelen tai hapettamaan. Pahimmassa tapauksessa lyömään maassa.

Nopea isku, jolla ei anneta mitään mahdollisuuksia saattoi olla parempi ratkaisu. Kun kattoo esim. poliisin kiinniottoja niin se, että jää alakynteen painissa tuntuu nostattavan lähinnä raivoa monella - tulee semmonen eläimellinen itsesuojeluvaisto päälle kun ei pääse mihinkään.
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Tositilanteet

#1382

Viesti Paha Kani »

Hyvähän se on miettiä, miten olis voinut käydä. Pystyyntyrmätyn kaverin kaatuminen kun ei ole enää tyrmääjän kontrollissa, ellei sitten pidä räteistä kiinni niin että saa estettyä sen melonin osumista rotvallinreunaan. Tietty jos on pakko niin on pakko, mutta jos ei ole niin olisi ikävä sitten maksella pölölle uutta päätä. Vaikka vanha olisikin ollut jo valmiiksi huono.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1383

Viesti Mika »

griffin kirjoitti: No joka tapauksessa tapahtuneesta tuli pienoinen morkkis, ei sillä etteikö se ois ansainnut sitä.. Sen pudottaminen tuntui ehkä jopa liiankin hyvältä.. Jäin miettimään mitä seuraamuksia mulle ois tullut jos esim se ois lyönyt päänsä kunnolla asvaltiin ja vaikka tullut aivovamma?
Yhdellä tarkalla lyönnillä joskus vuosia sitten yksi vanha koulukaveri pudotti suutaan soittaneen keski-ikäisen miehen, joka kuoli saman tien lyötyään päänsä rotvallin reunaan. Kuolemantuottamuksesta taidettiin tuomita ehtoolliseen (ei siis lusinut).

Kyllä noita kannattaa tosiaan joskus vähän funtsia, ja onhan noi morkkikset ihan tavallisia. Täällä on myös joissakin ketjuissa linkitetty tutkimuksiinkin noista hyvän olon tunteista tappelukseen liittyen. Eläimiähän me olemme, mutta onneksi kykenemme rationaaliseen ajatteluun.

Vaikeita tilanteitahan nuo ovat. Mitään pomminvarmaa taltutustekniikkaa ei olekaan, jos nyt sitten koko- ja taitoero eivät ole ihan giganttisia. Toimit joka tapauksessa hyvässä tarkoituksessa, eikä kenellekään käynyt sen pahemmin, joten hyvä niin.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Tositilanteet

#1384

Viesti Mika Luostarinen »

griffin kirjoitti: Jäin miettimään mitä seuraamuksia mulle ois tullut jos esim se ois lyönyt päänsä kunnolla asvaltiin ja vaikka tullut aivovamma?
Rangaistukset tuollaisesta ovat pienehköjä, mutta korvauksia voi joutua maksamaan vuosikymmeniä. Tuomio voi estää myös joitakin uravaihtoehtoja, eikä se ole hyväksi missään työnhaussa. (Ei se toki joka työnhaussa paljastu.)

Keskivertoihmisen elämään seuraamukset voivat olla isot; joko makselet satasia joka palkasta tai yrität pimittää tulosi ja omaisuutesi ulosottomieheltä.
J. Suojanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 88
Viestit: 1454
Lauteille: Kesäkuu 2006

Tositilanteet

#1385

Viesti J. Suojanen »

Se on aina hyvä jälkikäteen jossitella mitä olisi pitänyt tehdä, mutta heitetään nyt silti jotakin... Päätavoite tuolaisessa tilanteessa ei ole hakata päällekävijää vaan lopettaa pahoinpitely, jotta uhrille ei tule enempää vammoja.
Siihen toimii monennaiset skenaariot. Yllätyshyökkäys/ tönäistään potkija maahan ja pidellään kiinni/ ihan puhuminenkin toimii siihen. Pääasia on, että pahoinpitelijä lopettaa pahoinpitelemisen.

Itselläni on tapana ajatella, että tappelemaan ei ole kiire ja vielä vähemmän on kiire tuttujen ihmisten ja parisuhdeselvittelyjen väliin. Mulle riittää se, että puutun tilanteeseen puhumalla/käskyttämällä/tekemällä itsestäni uuden raivon kohteen ja katsomalla laantuuko tilanne itsellään tai käykö toinen päälle. Ja jos hän käy päälleni niin mulla on puhdas omatunto siitä, että en ollut se eka joka aloitti nyrkeillä heilumisen.
Toinen ajatus itselläni on ollut, että koskaan en tiedä vaikka miten selvältä tapaukselta tilanne näyttäisikään, että mistä se tilanne on oikeasti lähtenyt käyntiin... Sen vuoksi eritoten eka tavoite on vain lopettaa pahoinpitely vaikkapa huutamalla vierestä. Jos se ei tehoa tai toinen ei ala käymään mun kimppuuni niin sitten käydään puuttumassa tilanteeseen fyysisesti.

Jos poliisit halutaan sotkea paikalle mukaan niin itse soittaisin jo ulos mentäessä hätäkeskukseen ja pyytäisin partiota paikalle, koska silloin vielä siihen on hyvät ajat ja se paikalle tulo kestää kumminkin jonkin verran.
Plussana se, että mikäli jää itse alakynteen eikä ole ketään auttamassa niin tietääpähän ainakin, että partio on tulossa kokoajan paikkaa kohti. :smt003
griffin
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11
Lauteille: Syyskuu 2009

Tositilanteet

#1386

Viesti griffin »

Hienoa että osaat toimia noin rauhallisesti ja järkiperäisesti. Myönnän kyllä että hiukan ylireagoin, kaverin lyöminen heti pihalle ei ollut aivan välttämätöntä kun kyseessä ei ollut mikään "tappaja". Näin osittain siksi etten luottanut tarpeeksi omaan myllyttelytaitoon jotta olisin halunnut alkaa kikkailemaan, osittain siksi että jollain tiedostomattomalla tasolla halusin vetää sen levyksi. Nyt kun tapahtumasta on aikaa pystyn sen tunnustamaan.
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Tositilanteet

#1387

Viesti ninja »

Mielenkiinnolla olen lukenut tämän treadin juttuja. Omalla kohdalla muistuu muutama tapaus: olin jurrissa yökerhossa ja tanssin hitaita jonkun random naisihmisen kanssa. Biisin jälkeen lähdin ladyn perään, koska holmesi oli kovana ja hitaiden jälkeenhän piparia tippuu lähes satavarmasti ;) . No, heitin siinä jotain juttua tälle naiselle, oltiin edelleen tanssilattialla, kunnes joku alkaa töniin mua pois siitä tilanteesta. Olen aika vahvassa humalassa, enkä ole edes varma kuka mua tönii, mutta tönäisen takaisin, jonka jälkeen nyrkki lävähtää keskelle naamaa ja lennän selälleni lattialle. Pomppaa pystyyn valmiina puolustumaan kunniaani, tosin olen niin kännissä, etten tiedä ryysiksessä edes mistä isku tuli. Paikalle ryntää portsari ja heittää meikäläisen pihalle. Himassa huomaan sitten että ylähuuli halki. Seuraavana aamuna olikin mukava mennä lääkäriin ottaan tikkejä kauheessa kanuunassa.

Edellä mainitusta muistuu myös yksi läheltä-piti-tilanne: olin taas baarissa, kuinka ollakkaan, ja taas oli muija kiikarissa. Hain naista tanssimaan, mutta muija kieltäytyi. Hetken päästä sama eukko kuitenkin ilmestyy viereen ja ilmoittaa että nyt sopis tanssia. Mennään ja muija vaikuttaa jotenkin omituiselta. No, biisin jälkeen poistumme lattialta. Paikka on tupaten täynnä ja ryysis sen mukainen. Kävelen eukon perässä kunnes törmään johonkuhun, en rekisteröi tilannetta sen enempää kuin että yritän kiertää tyypin. Tämä ei kuitenkaan onnistu koska tyyppi liikkuu mukana. Vasta silloin tajuan katsoa kaveria ja huomaan, että "törmäys" ei suinkaan ollut vahinko. Tää tyyppi suorastaan kiehuu, siis sen naamasta näki että se kärsi, sellaista pidäteltyä raivoa. En nyt muista tarkasti mitä mies sanoo, mutta viesti oli että eukko on hänen ja olis parempi kun en enää yrittäis. Pyytelin anteeksi ja vannoin etten tiennyt naisen olleen varattu. Jotenkin se selittely toimi, vaikka tajusin että nyt on lähtö lähellä. Tää kaveri oli mua isompi ja ainakin ulkonäön perusteella sen näköinen etten mielellään alkais painiin. No, ajattelin siinä sitten lähteä koko paikasta meneen ja kävellessäni ulko-ovelle, ohitan tän saman muijan joka hymyilee mulle maireesti. Jeesus mitä porukkaa...

Kerran sain myös kyynelkaasut silmille, eli olen ollut lähinnä ottava osapuoli. Toki nuorena sitä tuli lähdettyä kavereiden kanssa kaupungille pienessä sievässä jo sillä asenteella, että ei hirveesti väistellä jos jotain kehkeytyy. Ja aina välillä kehkeytyi ja siitä toi kyynelkaasu juttukin lähti. Samoihin aikoihin tuli harrastettua kavereiden kanssa jotain potkunyrkkeilyn tapaista, joten soppa oli valmis. Epärealistiset luulot taidoistaan, nuoruuden into/hulluus ja viina. Huonoja yhdistelmiä. Noitten päivien jälkeen ei olekkaan sitten tarvinnut tapella.

Peruskoulussa tuli tietenkin kiusatuksi/kiusasi muita. Olen vasta aikuisena tajunnut kuinka paljon väkivaltaa ja kiusaamista peruskoulussa tapahtuu, silloin kakarana sitä piti normaalina ja siihen sopeutui.

Niin kuin sanottu, en ole aikuisena joutunut enää painimaan. Itselläni kaikki ns. "tositilanteet" liittyvät aikaan ennen armeijaa. Tosin noi baarireissut on jääneet oikeastaan kokonaan aikuisiällä, joten ehkä se selittää asian..
pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1388

Viesti Mika »

ninja kirjoitti: Edellä mainitusta muistuu myös yksi läheltä-piti-tilanne: olin taas baarissa, kuinka ollakkaan, ja taas oli muija kiikarissa. Hain naista tanssimaan, mutta muija kieltäytyi. Hetken päästä sama eukko kuitenkin ilmestyy viereen ja ilmoittaa että nyt sopis tanssia. Mennään ja muija vaikuttaa jotenkin omituiselta. No, biisin jälkeen poistumme lattialta. Paikka on tupaten täynnä ja ryysis sen mukainen. Kävelen eukon perässä kunnes törmään johonkuhun, en rekisteröi tilannetta sen enempää kuin että yritän kiertää tyypin. Tämä ei kuitenkaan onnistu koska tyyppi liikkuu mukana. Vasta silloin tajuan katsoa kaveria ja huomaan, että "törmäys" ei suinkaan ollut vahinko. Tää tyyppi suorastaan kiehuu, siis sen naamasta näki että se kärsi, sellaista pidäteltyä raivoa. En nyt muista tarkasti mitä mies sanoo, mutta viesti oli että eukko on hänen ja olis parempi kun en enää yrittäis. Pyytelin anteeksi ja vannoin etten tiennyt naisen olleen varattu. Jotenkin se selittely toimi, vaikka tajusin että nyt on lähtö lähellä. Tää kaveri oli mua isompi ja ainakin ulkonäön perusteella sen näköinen etten mielellään alkais painiin. No, ajattelin siinä sitten lähteä koko paikasta meneen ja kävellessäni ulko-ovelle, ohitan tän saman muijan joka hymyilee mulle maireesti. pipari mitä porukkaa...
Todellakin... :roll:
Itse en tällaisiin avohoitotapauksiin ole törmännyt, mutta akateemisessa mielessä kyllä kiinnostaisi tietää, minkälainen ajattelu- ja arvomaailma tuollaisilla ihmisillä on.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
vaaramies
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 154
Lauteille: Huhtikuu 2010

Tositilanteet

#1389

Viesti vaaramies »

No kerran oli tämmönen "tositilanne"

Kaveri oli ollut risteilyllä kun ilmeisesti joku porukka oli provosoitunut tämän kaverin yleisestä habituksesta ja ulkonäöstä ja olivat tulleet kyselemään, jotta Peace vai turpaan. Kaveri oli siinä sitten puntaroinut, että heitä on neljä ja minua yksi. Tehnyt sitten päätöksen, että teenpä näin. Oli alkanut huutamaan täyttä kurkkua ja juossut naama edellä seinään. Siinä ne vastustajat olivat sittne kattoneet, että tuolla ei todellakaan ole kaikki inkkarit kanootissa ja lähteneet menemään. Kaveri oli noussut vihollisten kaikottua ylös ja mennyt juomaan kaljaa.

ja sitten toinen.

Oltiin joskus 18v Oulussa vanhassa Hotissa (siellä oli halpaa olutta ja sitä juodessa tuli humalaan) istumassa yhdessä nurkkapöydässä kun pöydän viereen tuli töröttämään semmoinen isohkon kokoinen ukko, joka sitten selvällä suomella ilmaisi, että me kaikki oltiin homoja ja istuttiin hänen pöydässään. Rupesin sanomaan sille miehelle, että tämä pöytä oli tyhjä kun tähän tultiin, mutta ennen kuin ehdin suutani avata, päätti kaverini tarrata härkää sarvista ja tuumasi miehelle "ite oot homo, haluatko turpaan?!"

No, sanoista tekoihin. Tottakai se halusi turpaan, siksihän se siihen tuli. Kaverini ja tämä toinen tyyppi alkoivat lyömään sitten toisia naamaan niin että tukat pölisi, meidän muiden yrittäessä tätä nyrkki-jalka-pää-kyynärpää -mustekalaa erottaa. Siihen tuli sitten kesken kaksintaistelun portsari tuumaamaan, että menkää ulos jatkamaan ja molemmat lensivät kaaressa pihalle. Siinä vaiheessa tuli kiire itsellä myös pihalle katsomaan mikä boogie siellä jatkui.

Hirveällä kiireellä, säntäsin narikkaan hakemaan omia ja kaverin kamoja jotta ehtisin väliin. No tietenkin siinä narikassa oli just silloin tunkua ja yks hyvännäköinen emäntä jonka kanssa piti pari sanaa vaihtaa. Mutta asiaan. Pääsin kuin pääsinkin pihalle kaikkien kamojen kanssa, ja aloin tähystämään, että missä suunnassa veri ja suolenpätkät lentää. Mutta baarin edusta oli autio (poislukien yhtä humalaista jannua joka vänkäsi jotaki portsarin kanssa). Hätäännyin sitten siinä ja ajattelin, että kaveri ja vastustaja ovat päätyneet poliisien kyytiin, mutta totuus olikin toisenlainen. Läheiseltä bussipysäkiltä kuului nimittäin nyyhkytystä, ja siirtyessäni lähemmäksi huomasin, että siellähän se kaverini ja tämän vastustaja olivat. Molemmat itkivät siten miten miehet nyt itkeä saattavat ja pitivät toisiaan arvostusotteessa (kyllähän te tiiätte, kun nousu-/laskuhumalassa otetaan kaverista pääote ja todetaan että "jätkä on hyvä jätkä") vastustajan hokiessa kaverilleni "mää tiiän miltä susta tuntuu, mullakin on sisko, mää niin tiiän miltä susta tuntuu".

Tilanne oli niin absurdi, että päätin mennä yksin pizzalle.
Who necks? - Samuel Peters
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 78

Tositilanteet

#1390

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Olipas ... melkoisia tositilanteita :smt003
Kuvake
vaaramies
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 154
Lauteille: Huhtikuu 2010

Tositilanteet

#1391

Viesti vaaramies »

Työnpuolesta on sitten sattunut jonkinlaisia kärhämiä, joista en voi vaitiolovelvollisuuden takia hirveästi kirjoitella.

OT
Mika kirjoitti: Todellakin... :roll:
Itse en tällaisiin avohoitotapauksiin ole törmännyt, mutta akateemisessa mielessä kyllä kiinnostaisi tietää, minkälainen ajattelu- ja arvomaailma tuollaisilla ihmisillä on.
Mutta noista avohoitotapauksista sen verran, että nekin on tietty yksilöitä, että kenelläkin kulkee miten kulkee. Ongelma on monesti siinä, että viina maistuu siinä missä muillekkin ja samalla kun menee jotaki lääkärin kirjoittamia vitamiineja pitämään päätä kasassa omassa hallussa. Viina ja lääkkeet pistää tunnetusti kotelon sekaisin. Sitten on vielä nämä koko lapsuutensa lastenkoti+sijaishuollon yksiköt -akselilla eläneet hurjat, joilla normaalista elämästä ei ole minkäänlaista käsitystä. Ajattelua tyyliin pelko = kunnioitus ja väkivalta = ratkaisu.

Monilla oma elämä niinkin hakusessa, että reaktioita muista ihmisistä pitää hakea vaikka väkisin tunteakseen itsensä eläväksi.

Edit: Tarkennus
Who necks? - Samuel Peters
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 37
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#1392

Viesti Paappa »

vaaramies kirjoitti: ", haluatko turpaan?!"
Täytyy kehua jälkeläistä, se nimittäin oli selvittänyt tuollaisen tilanteen sanomalla että "en mä nyt haluaisi, kun kevätkin on alkanut niin hyvin ja talvi oli aika kova, mitä mieltä muuten olit tästä talvesta?" :D

Uhkailija meni niin sekaisin tästä kommentista että ei muistanut mitään turpaanlyömistä.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Tositilanteet

#1393

Viesti jujigatame »

Olin hirmu kännissä puku päällä hississä hotellilla. Siinä oli kaksi muuta äijää, joista toinen semmonen keski-ikäinen karun näköinen monessa liemessä keitetty äijä (mahdollinen krimi) otti vieläkin tietämättämästä syystä kilarit. Ehkä mulla oli liian nätti lärvi sen mielestä ja halus korjata tilanteen. Tämä siis tuumasi hakkaavansa minut kuoliaaksi ja huusi suu vaahdossa..En epäillyt sitä yhtään. Jos olis mättö tullut niin sairaalasta olis meistä jompi kumpi herännyt. Toinen kaveri oli silleen, että älä taas jaksa hakata viatonta. Silti olisi ihan varmaan potkinut minua niskaan ja tallonut alleen jos olisin paininut sen kaverin kanssa ja päässyt päälle.

Ite olin niin kännissä, ettei olisi tullut mistään mitään. Eipä paljoa tullu mieleen, että ei muuta kuin shoottaan vaan ja vähän leikittelen noiden kahden kanssa tai että vedän vasemmalla toisen selälleen ja oikealla toisen...Sovittelin ihan rauhassa ja onneksi pysyi mies ja puku ehjänä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93922
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1394

Viesti Mika »

vaaramies kirjoitti: Monilla oma elämä niinkin hakusessa, että reaktioita muista ihmisistä pitää hakea vaikka väkisin tunteakseen itsensä eläväksi.
Hyvin sanottu. Tällainen ihmistyyppi on sattumoisin tullut viime aikoina tutuksi (jokseenkin raskas elämänjakso), ja pitää sanoa että tuo mainitsemasi ilmiö on mielestäni yksi taustalla vaikuttava tekijä. Aina ei ole helppoa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
vaaramies
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 154
Lauteille: Huhtikuu 2010

Tositilanteet

#1395

Viesti vaaramies »

Juup, ei ole helppoa kun on vaikeaa.

Joskus töissä onnistunut "tositilanteessa" purkamaan sen latauksen rupeamalla itse sekoilemaan. Esim. laulamaan. Monesti tyypit menee siitä hetkeksi hämilleen ja alkaa se aggressio laskemaan, kun unohdetaan, että minkä takia sitä on sitten edes kimpaannuttu. En väitä, ettäkö tämä olisi järkevää, mutta joskus pitää ajatella outside the box (vai miten ne siellä jenkeissä..)

Huumori on kans hyvä. Muistan kun joskus murrosiässä tuumasin isälle, että haluaako se turpaan, niin se vastasi, vähän samaan tyyliin kuin Paapan jälkeläinen, sanomalla "en nyt, mutta sitten ruuan jälkeen"

Edit: olen siis töissä erinäisissä sijaishuollon erikoisyksiköissä, lastensuojelun piirissä. Asiakaskunta pitää sisällään niin päihteiden kanssa pelanneita kuin myös mielenterveysongelmaisia lapsia, pääasiassa tosin varttia vaille 18-vuotiaita (mutta lapsi on silti lapsi).
Who necks? - Samuel Peters
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 108 kurkkijaa