Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Leiska
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 315
Lauteille: Helmikuu 2008
Paikkakunta: Lieto
Etulaji: Hokutoryu Jujutsu
Sivulajit: Potkunyrkkeily, Koden enshin ryu kenjutsu, BJJ
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2881

Viesti Leiska »

Kaipa toi rapun lukossa pitäminen niissä jossain paikoissa on hyvä, mutta mitä niitä turhaan lukkoon pistämään semmosissa, missä ei tollasta vaivaa. Kun Turun ilpoisissa asuin, niin rappukäytävän ovet oli päivällä auki ja ei koskaan kyllä majaillut kukaan rappusissa, mutta ne meiän talon rappukäytävän ovet rikottiin jatkuvasti öisin...että saa sen kai silleenkin sitten auki, lasi rikki ja sisältä avaa :) No ne tiedä miksi ne jatkuvasti rikottiin, oli siinä pihapiirissä aina välillä jotain happeningia, vaikka rappukäytävät saikin olla
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20843
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#2882

Viesti Lasse Candé »

Kerran eksyin tapahtumaan jonka kuvaus voisi mennä yksyhteen tuon tapahtuman kanssa. Juteltiin bussissa yhden mustan äijän kanssa ja se sitten pyysi meitä mukaan. Kaisaniemestä oli varattu siitä rannasta se yksi puutalo ja oli koko paikka ihan täpötäynnä pelkästään mustia (lukuunottamatta järkkäreitä). Olin aika kännissä ja tulossa kipeäksikin niin en päässyt sisään. Saattoi olla ihan hyvä niin. :)
On myös mahdollista että jos olisin ollut ihan suht hyvässäkin kunnossa olisin ollut "ei tänään sisään", ihan jo yleisen turvallisuuden nimissä.
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#2883

Viesti DeusVult »

Joku kaverin kaveri oli kerran mennyt pahaa aavistamatta johonkin räppibileisiin täällä helsingissä, ja huomannut olevansa ainoa valkoinen koko paikassa. Joku gansta oli tullut siihen sitten vielä leveenä kyselemään että "What'cha doin' here, white boy?" Siitä on sittemmin tullut sellainen lentävä lause... :smt003
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Tositilanteet

#2884

Viesti nomad »

Aihki kirjoitti:
T-T kirjoitti: Sitten istuttiin loppumatka ihan rauhaksiin.
Onko tämä episodi tulkittava niin, että täysin eksessiivisen väkivallan kuvitteellinenkin uhka lopetti pipari alkuunsa?

Kyllä. Toimii usemmiten. Joskin voi joskus silloin tällöin joutua pohjustamaan sanojansa, mutta se on vaan tilastotappioita.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#2885

Viesti Dojon Jäykin »

Kenellekään ei ole aikoihin sattunut tilanteita. Sehän kiva.

Mulla oli tuossa la yönä pieni vääntö. Luulin ensin venäläiseksi, mutta olikin etelämpää.
Sänki tukka ja idiootin asenne yhdistettynä valikoivaan kuuloon...

Mä en voi ja halua kovin yksityiskohtaisesti mennä tapahtumaan, mutta kerron sen verran,
että tyyppi tunki ja halusi paikkaan johon sanottiin selvästi ettei nyt onnistu. Ja mullehan tuo jäi
kieltäjänä täysi vastuu poistamisesta, ei ollut aikaa eikä kyllä haluakaan viranomaisiin olla yhteydessä. Pikku tapauksen takia. Jouduin pariin otteeseen tapauksen kraiveleista nostamaan istumasta ja kerran päästäkin työntämään kun tunki vaan sisään, ikkunasta...

Tätäkään en kirjottaisi, mutta kävi niin kuin joskus käy: tänään on itsellä ranne kipeänä, muisto jäi. Yritin tämmöisenä Peace&Love&Understanding miehenä säilyttämään kohteen
vahingoitta ja pitämään siis jaloillaan ettei käy mitään kaatumisia ja silleen. Mentiin
sitten molemmat nurin ja kyljelleen kun tuo meni joko veltoksi tai muuten vaan kaatui
nopeammin. Jäi vähän oma käsi alle kun en raaskinut tai kerennyt irrottamaan otetta.
Olin kuitenkin just nykässyt 75kg lihaa ylös jaloilleen.

Oli siinä muutakin ja pari kertaa otti uhmakasta ilmettä, mä en jaksanut sen enempää
pelästyä. Joskus on semmoisella tuulella että antaa tulla jos on tullakseen.
Samalla pitää tietenkin niitä omia agressioita hillitä. Olishan se nopea ratkaisu aina kiva ja selvä...
Mut kun toi P&L&U

Nyt sitten herättyä oli tosiaan ranne kipenä vaikkei tunteihin tapauksen jälkeen ollut mitään.
Näitähän sattuu salillakin vääntäessä. Kivut tulevat myöhemmin.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2886

Viesti Mika »

Millaiset bileet on kyseessä, kun joku tunkee ikkunastakin sisään? :DD
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Dojon Jäykin
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 2694
Lauteille: Syyskuu 2010
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#2887

Viesti Dojon Jäykin »

Ihan vaan vuosittaiset Happy and Gay Swinging Vaahdonvaihto -bileet....

No ei vaiskaan. Mutta nyt naksuu tuo kipeä luunpää ranteen päässä luuta.
Ei värttinä vaan se toinen pitkä. Saisi vielä toiseenkin käteen niin olisi kastanjetti -efekti valmis ja epsanjalainen meno voisi jatkua.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Defendo

#2888

Viesti Kari Aittomäki »

Ylipotkija: Siirretty Defendo-ketjusta.

Päivää.

Tuuppaaminen ja tönäisy.. olen moniaasti ollut kuultavana aihion tiimoilta ja koettanut baskeri nitisten todistella että "kevyesti ohjailin ja se vaan kaatus omia aikojaan.."
Suurin tekijä on tietenkin aiheutettu vamma ja ennenkaikkea siitä tullut Jumalantuomio eli lääkärintodistus.
Kaikki muu selittely on toisarvoista ja tuomio tulee ulkonäön perusteella.
Tai sitten ei.

Vois tietysti alkaa hurskastella jotta tarkoitus ei ollut niin paha kuin teko, mutta väitän suoralta kädeltä että paneutuneesti treenannut mukilointipoika tajuaa hyvin nopeasti tuuppimisen ja työntelyn eri vaikutukset, mukaanlukien ympäristö.

Esim silloin kun mä heitin tään erään katurotan Laivurinkadun hyllyltä... en olisi pannut pahakseni vaikka se kyrväke ois vainajoitunut.
Siitähän näissä veistetyissä itsepuolusteluissa onkin pohjimmiltaan kyse - kuinka himmentää aivotatuoinnista malice-kertoimet.

Tak.

Tarkennus: Muuhun ketjuun sitoen, jos kärähtänyt Laivurinkadun vinttauksesta olisin, olisin oikeuttanut tekoseni alkaneella puukkohyökkäyksellä ja vahinkotuuppauksella.
Kun oikeasti työnsin jätkän aidan yli ja vinttasin jalat perään. Pläts.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

Defendo

#2889

Viesti Ile »

Oliko Skippersin terassilla yleisöä? Sori ootee...
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2890

Viesti Mika »

Kukas potkulainen on eilen osoittanut kansalaisrohkeutta? :tiphat:
Keskiviikkona noin puoli kahdelta Porvoon Gammelbackassa sekava, noin 30-vuotias mies kävi satunnaisen vastaantulijan kimppuun. Poliisin mukaan mies oli kävellyt vastaantulijaa kohti puukko pään päälle kohotettuna.

Vastaantulija oli kuitenkin onnistunut tönäisemään puukkomiehen kauemmas, jolloin tämä yritti jatkaa matkaansa puukko kädessään.

Nyrkkeilytaustainen, Gammelbackassa asuva mies ei kuitenkaan halunnut päästää puukkomiestä karkuun.

Mies päätyi painiin sekavan miehen kanssa, minkä yhteydessä tämä yritti puukottaa kiinniottajaansa. Rohkeutta osoittanut kansalainen onnistui saamaan puukon pois miehen kädestä ja piteli tätä aloillaan poliisin saapumiseen asti.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 18952
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2891

Viesti Andy »

Kyseessä on Latifi mutta millä perusteella ajattleit hänen olevan potkulaisia?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
tapsaattori
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2502
Lauteille: Heinäkuu 2016
Etulaji: keppijumppa
Takalajit: bjj, vapaapaini, lukkopaini

Tositilanteet

#2892

Viesti tapsaattori »

Jos näin on, niin kyseiselle rohkeutta osoittaneelle kansalaiselle taitaa muutenkin sattua ja tapahtua. http://www.helsinginuutiset.fi/artikkel ... ttaa-asiat
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#2893

Viesti Mika »

Aika vakavalta kuulostaa tuo tilanne... :?
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
chesterfester93
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2
Lauteille: Tammikuu 2017
Takalajit: Judo

Tositilanteet

#2894

Viesti chesterfester93 »

Ensimmäinen postaus tänne ja haluaisin ensin sanoa, että on ollut tosi kivaa lukea näitä täällä! :)

Haluaisin jakaa omia kokemuksia, ja ilmoitan tässä vaiheessa, että minulla siis on vain keltainen vyö judosta ja sekin tuli ansaittua joskus luokkaa 6 - 7 vuotiaana.


Laitan tilanteet kronologisessa järjestyksessä.
Osa tositilanteita osa jotain koululöpönlöötä.


Tapaus 1: Koulukiusaaja, oma ikä 12v

Olin saanut upouuden hupparin siskoltani, ja joku rinnakkaisluokkalainen päätti sitten välitunnilla sylkäistä upouuden hupparini päälle. Pyysin häntä pyyhkimään sen pois, mutta sen sijaan hän vielä ivasi jotain. Kysyin häneltä, että haluaako tapella(en ollut tähän mennessä kenenkään kanssa tapellut oikeasti).
Kyllähän se halusi, ja alkoi vaan läpsimään poskelle härnäten ja ivaten lisää.
Vähän ajan päässä mulla naksahti päässä ja löin häntä 3 kertaa naamaan, otin pään kainaloon ja heitin maahan, jonka jälkeen lisää lyöntejä naamaan. Jossain vaiheessa joku otti mut pois päältä, vaikka olisin vieläkin halunnut tempoa sitä jätkää, näin punaista.
Asia ei siitä sen enempää edennyt, meno jatkui normaalina, mutta kukaan ei enää kiusannut mua.


Tapaus 2: Koulukiusaaja Espanjalaisessa koulussa, oma ikä 13v

Luokallani oleva marokkolaispoika kiusasi minua päivittäin, lähinnä verbaalisesti, välillä töni. Kestin kauan tekemättä mitään, mutta muutaman kuukauden jälkeen minua alkoi tympimään, oli pakko tehdä jotain asialle.
Seuraavana päivänä välitunnin alussa koitin poistua luokasta, mutta ovi ei auennut. Vähän ajan rynkytyksen jälkeen tajusin, että joku pitää ovea ulkoota kiinni. Se perkeleen marokkolainen.
Pääsin lopulta ulos luokasta ja katsoin häntä niin hyvin sellaisella "Nyt pipari loppu" ilmeellä kuin osasin, mulla oli kirjat sylissä.
Se potkas mua sääreen ja kerkes sen jälkeen sanoa (käännettynä) "senkin suom.." ja taas mentiin. Oikeita suoria taas leukaan, kainaloon, maahan ja taas lisää nyrkkiä.
Jossain vaiheessa taas mut revittiin päältä pois ja opettaja saapui paikalle. Reksin puhutteluun ja Isä paikalle, erotettiin viikoksi koulusta. Kaverilla oli ylähuuli revennyt niin pahasti, että joutui syömään pilliruokaa seuraavat pari viikkoa(johtui siitä, että mun eka osuma oli suoraan leukaan ja saattanut sen alahampaat ylähuuleen).


Tapaus 3: Koulukiusaaja, oma ikä 15v

Taas luokallani oli joku, joka tykkäs haukkua ja oli pari kertaa kokeillu lyödäkki semmosella "takakanuunalla" pari kertaa, mutta olin aina onnistunut väistämään sen. Kerran kuitenkin se kävi mun kimppuun koulun aulassa ja just ku pääsin antaa takas(olin istumassa kun hän kävi päälle) niin meidät erotettiin. Asiasta sitten juoruttiin luokassa luokkalaisten kesken ja sanottiin että mä oon ihan nössö yms. muuta säälittävää.
Sanoin, että koulun jälkeen voidaan tapella reilusti koulun parkkipaikalla, sehän kävi hänelle.
Koulun jälkeen sitten tavattiin parkkipaikalla ja koko luokka ja muita luokkalaisia tietenkin kattomassa.
Tietäen toisen tavan "avata", sanoin hänelle että lyö sinä ensin.
Taas alkoi takakanuunan lataus ja 15min myöhemmin se alkoi lähestymään mun naamaa.
Menin kyykkyyn, heijari meni musta yli, toinen nojaa eteen suoraan mun yläpuolella, tässä kohtaa ponkaisen jaloilla lisävoimaa ja vedän sitä leuan alle.
Kaveri lentää maahan, potkaisen ulkoreideen ja taas kuristukseen kainaloon maassa ja taotaan sitä taas. Jälleen mua revitään päältä pois ja homma jäi siihen.


Tapaus 4: Narkkari, oma ikä 16v

Olen hyvinkäällä dokaamassa tyttöporukassa (siis kaikki muut tyttöjä) ja joku tulee kyseleen et ooksmä se ja se tyyppi. Häkeltyneenä sanon että en ole ja se jatkaa jotain et oonko vasikka tai jotai(tässä vaiheessa huomaan, että hänellä on 2 kaveria kanssa mukana)?
Edelleen häkeltyneenä ja juopuneena koitan selvittää, mitä hän ajaa takaa ja koitan rauhoittaa häntä parhaani mukaan, tarjoten tupakkaa ja jos vaikka voitaisiin nyt keskustella asiasta?
Kaveri nappaa mun röökiaskin, koitan saada sitä takaisin ja *PAM*. Mustaa, korvista kuuluu semmonen *TIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII* ja tajuan, et se löi mua nenään. Päätin irtautua tilanteesta ja onnistuin siinä, periaatteessa juoksin karkuun, pitäköön röökinsä. Nenä vieläkin vähän vino, tuli verta niin todella paljon.

Tän jälkeen olenkin juonut sitten vähän rajoitetummin, että kerkeää reagoimaan jos toinen yrittää lyödä.


Tapaus 5: Pikkufestarit espanjassa, oma ikä 17v

Nousuhumalassa joittenkin tyttöjen seuraan lyöttäytyneenä, pitämässä hauskaa ja kuuntelemassa musiikkia, tytöt hävis hetkeks johki ja sit ilmestyy joku tyyppi parin kaverin kaa(v*ttu taas?).
Tää tyyppi samantien tönäsee rintaan ja sanoo et hän näki ton yhen muijan (koitin pokata yhtä tytöistä) ensin, ja että se olisi hänen. Samalla se tönäsee mua rintaan ja nostaa toisen käden taakse valmiuteen lyödä.
Mitään sanomatta, lyön oikean suoran leuan kärkeen ja kaveri kaatuu, sen jälkeen päälle vähän nojasin ja löin vielä kerran nenään. Taisin sanoa jotain että ei kannata irvailla suomalaiselle tai jotain. :D
Sen kaverit ei tehny mitään, äimisteli vaan ja mä päätin lähteä kotiin nukkumaan, asiasta ei seurannut sen enempää mitään..


Tapaus 6(viimeinen): Välienselvittely baari-illan jälkeen, oma ikä 20v

Eli parin kaverin kaa tultiin baarista suht kännissä ulos ja taidettiin olla vähän riehakkaalla päällä kun jotain "shadowboxattiin" ja leikkilyötiin toisiimme ynnä muuta typerää kännipaskaa..
No kuitenkin toinen kavereista sitten kokeili potkasta mua kylkeen, otin jalasta kiinni ja kaadoin(saattamalla) sen maahan.
En vieläkään tiedä, mitä tapahtu mut se suuttu siitä jotenki ja kävi oikeesti päälle, taitto mun sormee ranteen päälle ja mua sattu ihan saatanasti. Se sai mut maahan ja tuli päälle "koulukiusaaja mounttiin" ja koitti lyödä mua..
Mulla oli kädet korvilla blokissa niinsanotusti ja sormitaitosta saakka taisin huutaa et "lopeta lopeta rauhotu rauhotu".
Jossain vaiheessa kun järkipuhe ei toiminu niin mulla naksahti, taas mä näin sitä kuuluisaa punaista.
Oikea sivukoukku suoraan pään sivuun ja cowboy tippuu päältä pois. Pää kainaloon ja taas punainen raivorumpu soi.
Kolmas kaveri otti mut ylös ja mä rauhotuin, taisin sanoa jotain että "pipari mä sanoin että lopeta saatana, mut sun piti vaan jatkaa?!"
Tää sit käänsi maasta katseen muhu ja katto hullunkiilto silmis ja sano "pipari mä tapan sut". Mä ajattelin et oon saanu tarpeekseni et kokeilen potkasta siltä ilmat pihalle(potku vatsaan).
Se onnistu just jotenki kääntyy sillee et tietysti mun koko jalkapöytä läsähtää sen naamaan ja sil meni taju pariks minuutiks..
Kaveri sit heräs ja koitin pyydellä anteeks, mut se lähti vaa menee.
Saatiin loppujen lopuks sovittuu ja todettiin ettei enää ikinä Tequilaa.



Nyt jos jollekkin jäi semmonen käsite et oon hirvee riitapukari tai muu vastaava Saatana, niin mä oon aina ollu suht pieni oman ikäisekseni ja nyt 23 vuotiaanakin oon 178cm ja 65 - 70kg painava, eli näytän lähinnä heittopussilta.

MYÖS DISCLAIMER!
Olen AINA yrittänyt mielummin puhua asioista kuin selvittää väkivallalla näin vanhetessa. Jos tekisin listan De-eskalaatiotilanteista, niin niistä saisi varmaan 10 kertaa pidemmän listan(omia tapauksia ja kaveria haastaneita)

---

OFFTOPIC
Vaikken harrasta mitään, olen miettinyt aloittavani JKD:n :) onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Ja pahoittelut piiiitkästä postauksesta. :S

EDIT: Niin joo, en edes väännä nykyään kättäkään kavereiden kanssa kun ollaan juotu.
EDIT2: Ja osasta tilanteista on jäänyt hyvinkin huono omatunto, kun osan, ellei kaikkia tilanteita olisi voinut saattaa loppuun ilman väkivaltaa.
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Tositilanteet

#2895

Viesti Snake-Master »

Oma henkilökohtainen kokemus on, kun olin peruskoulussa ja koulukiusaaja oli kuullut mitä harrastan ja alkoi uhkailla, kävi kaulukseen kiinni, tönäisi seinää vasten ja koitti kuristaa. Pääsin tilanteesesta eroon, kun sormilla painoin sen kurkusta, jolloinka hän päästi heti irti ja oli vähän hämmentyneen oloinen. Sen jälkeen oon saanu kulkea koulussa rauhassa fyysiseltä puolelta. Uhkailujahan aina voi kuulla ja haukkumista.
Tilanne opetti sen, ettei koulussa kannata kertoo mielellään mitä harrastaa, jos se liittyy mihinkään taistelulajiin, itsepuolustukseen, kamppailu-urheiluun.
Toki on ollut myös sellainen läheltä piti-tilanne jossa olin kaverin kanssa yökerhossa ja puolta lyhyempi 18v ikäluokkaa oleva mies tönäisi ja sano et mun pitäisi painua vittuun koko paikasta, koitti tehdä naiseensa vaikutuksen. Tilanne ratkasesi sillä, että järjestyksenvalvoja näki ja puuttu siihen ja vei miehen alakertaan puhuteltavaksi.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 28 kurkkijaa