Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20858
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#1501

Viesti Lasse Candé »

Tuomo kirjoitti: Kuitenkin tappelijasta huokuu sellainen ryhdikäs olemus, tasapaino, valittu paikka saalistaa ja silmistä kuvastuva lupaus siitä, että jos astut tontilleni, niin pääkipu on taattu ainakin seuraavan päivän loppuun saakka. Oli sitten humalassa tai ei.
Varmaan jos tulee tunnistetuksi tappelijaksi, onkin suuremmassa vaarassa. Heidän kimppuun ei käydä joissa näyttäisi yleisesti olevan ainesta.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 94
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Tositilanteet

#1502

Viesti Clancy B. »

ja joskus tiikerit mittailee toisiaan ja toteaa ettei viitti kun molemmat vammautuu..
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 36
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#1503

Viesti tohtorismies »

Tänäään oli moinen, tuijottelu/huutamis asteelle pääsi muttei uskaltanut toimia. Harmi on se. Katselin ja kuuntelin vain, katselin käsiä, koko olemusta ja odotin.. Mutta ei se sitten alkanutkaan.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Tositilanteet

#1504

Viesti ninja »

eri alueiden vaarallisuudesta,,, hiljan oli jossain lehdessä kuinka Tampereen Nekala, vai oliko se Viinikan kulma oli rankattu Suomen viidenneksi vaarallisemmaksi alueeksi. koskaan ei ole ollut mitään uhkaava tilannetta kun olen siitä ohi mennyt. asuuhan siinä laitapuolenkulkijaa, jotka varmaan keskenään nujakoi, mutta hienoa asua suomessa, täällä voi kulkea vapaasti!!

oikeestaan ainoa paikka jossa usein tuli pelättyä oli Hervanta joskus 80- luvulla, se oli siihen aikaan rauhatonta aluetta. nuorisoa hengaili joka mutkassa ja koko ilmapiiri oli jotenkin karu. mutta sittemmin Hervanta on siistiytynyt..
pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
SammyB
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 389
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Tampere

Tositilanteet

#1505

Viesti SammyB »

ninja kirjoitti: eri alueiden vaarallisuudesta,,, hiljan oli jossain lehdessä kuinka Tampereen Nekala, vai oliko se Viinikan kulma oli rankattu Suomen viidenneksi vaarallisemmaksi alueeksi. koskaan ei ole ollut mitään uhkaava tilannetta kun olen siitä ohi mennyt. asuuhan siinä laitapuolenkulkijaa, jotka varmaan keskenään nujakoi, mutta hienoa asua suomessa, täällä voi kulkea vapaasti!!
Joo :D Nekala, ja se oli 4. vaarallisin. Ihan mukavahan näillä kulmilla on asustella ;) Silloin tällöin sireenit soi, mutta runsaan neljän vuoden aikana ei ole ensimmäistäkään uhkaavaa tilannetta itseni kohdalle täällä sattunut. Tosin enpä ole käynyt niitä etsimässäkään.
Saattaa olla tuo Viinikan puisto jonkinlainen vedenjakaja lapsiperheiden ja niiden hurjempien(?) välillä.
Ja luulenpas muuten, ettei ole Nekala enää seuraavan kerran noita listattaessa yhtä korkealla sijalla, mutta ei siitä nyt sen enempää...
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1506

Viesti Kari Aittomäki »

Mä olen ottanut yhteen niitten Hervannan nahkapäitten kanssa, kaveri sai hiukan puukosta.
Kiukkarileirillä.
Se mun hoitama oli joku tarrakaula, sillä oli sähkö.

Kytät oli sitämieltä että meitä ois pitäny olla enemmän kuin kaksi.
Eli kaisesitte se Hervanta oli kovassa maineessa, tapella ne sällit ei osannu yhtään.
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Tositilanteet

#1507

Viesti Pyjamasankari »

Hervannassa aikoinaan tein ovia, aina ihmettelin mainettaan pahana paikkana. Huomattavasti leppoisampi seutu kuin moni muu.

Muistan yhden tapauksen kun Iranilaistyttöjen porukka, joista yksi viimeisillään raskaana, joutui nuorten skinipoikien ahdistelemaksi ja hoksasin tilanteen baarin ovelta. Ei näkynyt muuta kuin kengänpohjia vaikka jätkiä oli kymmenkunta. Kahta kerkesin kolauttamaan, loput ravasi karkuun. Kävin sitten saattamassa tytöt kesken työvuoron kotiovelleen sukulaismiesten luokse, kun tiesin baarimaijan olevan sen verran rautainen justiina, että hoitaa narikankin sen aikaa ja poliisit sanoivat olevansa sen verran kiireisiä ettei kerkiä. Oli siis skinijätkät soittanu poliisille kolauksen johdosta ja soittelin kans jottei hätää jos kiireitä muualla.

Töitten jälkeen sitten odottelin bussipysäkillä yöbussia kaupunkiin, kun pysäkin eteen pysähtyi mustaikkunainen auto. Hetken kattelin jo, että mihinkä suuntaan lähden sutimaan, kunnes iraninplikat avas ikkunan ja kysy haluanko kyydin kotiin. Takapenkillä istuessani hypnoottiset ruskeat silmät porautuivat syvälle sisimpääni ja tyttö ojensi puhelinnumeronsa kehoittaen ottamaan yhteyttä. Se ei käynyt päinsä, sillä siihen aikaan seurustelin mahtavan mimmin kanssa, mutta myöhemmin olen saanut nauttia vieraanvaraisuudestaan. Mahtavia nuo Iranin sapuskat ja ihmiset. Jos luet Shilan, kiitosta vain.

Todennäköisesti olen Kari kuullut tuon kertomasi jostain kautta rantain. :smt003

Nekalan Ekamarket oli ensimmäisiä duunipaikkojani vartijana. Muistan monta hauskaa tarinaa sieltä, kerrankin kävin herättelemässä pakastemansikkaaltaassa jäähdytellen herskalaskuissaan olevan narkin. Nekalan Citymarketissa ihmetyksen aiheena oli savun nouseminen sovituskopista, tyyppi oli muina miehinä saapastellut ruokaosastolle, ottanut kopan kaljaa mukaansa ja oli juomassa pohjia kopissa. Kunnes mielensä rupesi tekemään röökiä, siitäpä se savu sitten meidän valvontakameraankin tuprusi.

Jotta pysytään aiheessa tositilanteet, niin Ekamarketin parkkipaikalla tökkäsin sormeni farkkurotsin rintataskussa pystyssä olleeseen (huume)neulaan näpistyksestä epäiltyä kiinniottaessani. Ei muuta kuin hepatiitti ja hiv seurantaan. Eli olkaapa varovaisia niitten vaateotteitten kanssa, varsinkin kontrollialan ihmiset.

EDIT: kirjoitusvirheitä
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#1508

Viesti Jorge »

ninja kirjoitti: eri alueiden vaarallisuudesta,,, hiljan oli jossain lehdessä kuinka Tampereen Nekala, vai oliko se Viinikan kulma oli rankattu Suomen viidenneksi vaarallisemmaksi alueeksi. koskaan ei ole ollut mitään uhkaava tilannetta kun olen siitä ohi mennyt. asuuhan siinä laitapuolenkulkijaa, jotka varmaan keskenään nujakoi, mutta hienoa asua suomessa, täällä voi kulkea vapaasti!!

..
Nimenomaan. Nekalan korkea väkivalta- ja henkirikosluku on tyypillisesti noita ryyppyporukkapuukotuksia jonkun kämpässä, tai sitten paikallisissa "baareissa" (lue:luola, räkälä) tapahtunutta tuoppien, terien ja biljardikeppien välityksellä käytyä neuvottelua luottolimiiteistä ja siitä kuka oikeastaan kenetkin vasikoi vuonna -83...
Kari Aittomäki kirjoitti: Mä olen ottanut yhteen niitten Hervannan nahkapäitten kanssa, kaveri sai hiukan puukosta.
Kiukkarileirillä.
Se mun hoitama oli joku tarrakaula, sillä oli sähkö.
Oliko tarra hämähäkinseittiaiheinen? Se tyyppi päivysti aina siinä Hämeenkadun ja Keskustorin nurkassa olleen räkälän terassilla (olikohan se Pub 16, tai jotain), jos nyt puhutaan jostain 80- luvun jutuista tai - 90- luvun alusta.
Kari Aittomäki kirjoitti: Kytät oli sitämieltä että meitä ois pitäny olla enemmän kuin kaksi.
Eli kaisesitte se Hervanta oli kovassa maineessa, tapella ne sällit ei osannu yhtään.
Onhan niissä joitain oikeitakin tappelijoita, mutta suuri osa on luonnollisesti jotain muuta. Yksikin kerran hermostui ja yritti käydä fyysiseksi - kokeili tuuppimista ja kerran tönäistyään huomasi itsekin, mitkä oddsit olivat ja siirtyi kauemmaksi huutelemaan tappouhkauksiaan. Täysin löysä myöhäisteini, joka toki varmasti osaa hakata puolustuskyvyttömiä.

En tiedä sitten, miten tositilanne määritellään. Minuakin on useamman kerran lyöty kadulla ja kapakassa ja ei ole edes sattunut - tuppaavat olemaan yleensä aika voimakkaassa kännissä ja muutenkin turhia tyyppejä nuo satunnaiset lyöjät. Eli ei siinä ole ollut kysymys tositilanteista, joka mielestäni tarkoittaa sitä, että on oikeasti vaarassa.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 78

Tositilanteet

#1509

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Jorge kirjoitti: En tiedä sitten, miten tositilanne määritellään. Minuakin on useamman kerran lyöty kadulla ja kapakassa ja ei ole edes sattunut - tuppaavat olemaan yleensä aika voimakkaassa kännissä ja muutenkin turhia tyyppejä nuo satunnaiset lyöjät. Eli ei siinä ole ollut kysymys tositilanteista, joka mielestäni tarkoittaa sitä, että on oikeasti vaarassa.
Mä näkisin että potkun kontekstissa tositilanne meinaa tilannetta jossa joutuu käyttää ip-taitojaan. Eli tilanne on todellinen, ei sparria tai pariharjotusta.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1510

Viesti Kari Aittomäki »

Jorge kirjoitti: Oliko tarra hämähäkinseittiaiheinen? Se tyyppi päivysti aina siinä Hämeenkadun ja Keskustorin nurkassa olleen räkälän terassilla (olikohan se Pub 16, tai jotain), jos nyt puhutaan jostain 80- luvun jutuista tai - 90- luvun alusta.
Taisipa olla.
Keskimittanen, vaaleahko ja sellanen aseeseenturvautuja.
Kova huutaja mutta kun annoin yhden isällisen niin turpa meni umpeen ja polliisejakin nauratti, päästivät mut hotelliin goisaan.
Pelijätkiä olivat.

Mitä ne ei sitte ruvennu uskoon oli se että me ois kahestaan Oden kanssa vedelty levyks niin monta poikaa.
Toistan, tapella ne ei osannu niinku yhtään, mäkin vetelin vaan pyttyyn/maksaan ja Odea puukotti joku muija.
Ode pääty tutkintavankeuteen ja olipas pitkät laarilaarilaat ennenku juttu raukes.

Eli kaiketi ton jengin uskottavuus oli olevinaan isompikin hevikäikäle..
Muakin ne kuulustelija koki oikeen hiostaa jotta olihan teitä nyt isompi jengi.
No toki oli, iso osa kiukkari-porukkaa.
Mutta minä ja Ode se varsinainen toiminta hoidettiin.
Kenties ehkä.. poijjat jakeli sieltä jostain takavasemmalta hiukan Hyvääsanomaa.
Mä kyllä jyrkästi kielsin ja kehotin jotta watch'n'learn.

Oi niitä aikoja.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#1511

Viesti Jorge »

Jaawa kirjoitti:
Jorge kirjoitti: En tiedä sitten, miten tositilanne määritellään. Minuakin on useamman kerran lyöty kadulla ja kapakassa ja ei ole edes sattunut - tuppaavat olemaan yleensä aika voimakkaassa kännissä ja muutenkin turhia tyyppejä nuo satunnaiset lyöjät. Eli ei siinä ole ollut kysymys tositilanteista, joka mielestäni tarkoittaa sitä, että on oikeasti vaarassa.
Mä näkisin että potkun kontekstissa tositilanne meinaa tilannetta jossa joutuu käyttää ip-taitojaan. Eli tilanne on todellinen, ei sparria tai pariharjotusta.
Joo, pointtini lähinnä on se, että yössä liikkuva jokamieskin kohtaa känniuhoa, tuuppimista ja nojailua ja selviää niistä ilman sen edistyneempiä ip-taitoja.

Viimeksi sellainen tilanne, jossa alkoi itseäni mietityttämään oikeasti, että mit-vit-nyt tehdään tapahtui keskellä kirkasta päivää kaupan eteisessä, kun joku valtavan kokoinen kaveri alkoi piripäissään ilman varoitusta karjumaan ohikulkevalle naiselle, joka meni melkein shokkiin ja tilanne näytti siltä, että kohta se kundi tulee kaikkien kimppuun - onneksi paikalle tuli lujaa melkoinen lauma vartijoita ja päätin itse sitten samalla poistua paikalta...
Pyjamasankari
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 1878
Lauteille: Joulukuu 2008

Tositilanteet

#1512

Viesti Pyjamasankari »

Jaawa kirjoitti:
Jorge kirjoitti: En tiedä sitten, miten tositilanne määritellään. Minuakin on useamman kerran lyöty kadulla ja kapakassa ja ei ole edes sattunut - tuppaavat olemaan yleensä aika voimakkaassa kännissä ja muutenkin turhia tyyppejä nuo satunnaiset lyöjät. Eli ei siinä ole ollut kysymys tositilanteista, joka mielestäni tarkoittaa sitä, että on oikeasti vaarassa.
Mä näkisin että potkun kontekstissa tositilanne meinaa tilannetta jossa joutuu käyttää ip-taitojaan. Eli tilanne on todellinen, ei sparria tai pariharjotusta.
Eri ihmisille tarkoittaa eri asioita. Toiselle hyvin traumaattinen tilanne voi olla toiselle arkipäivää. Sodassakin ne on eri tyypit jotka niitä ruumiita pesee kuin ne jotka niitä tekee.

Sitä sattuu ja kun tarpeeksi sattuu, niin sitä tottuu. Välillä joutuu miettiinkin, että mihin kaikkeen sitä on jo tottunu matkan varrella.

Mutta tuo Jaawan näkemys on mielestäni hyvä tänne potkuun.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 244
Viestit: 16107
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Tositilanteet

#1513

Viesti Kari Aittomäki »

Aamuyö, joten..
Mitävetun iipeetaitoja?
Vaistotappelija hakeutuu, suorittaa ja opettelee metodien kautta kontrolloimaan ja kanavoimaan.

Itsepuolustus-termi on sokeria. Myyntikikka.
Schilkkaa scheissea schinänsä, ihan kaikkinensa.
Vaikka varmaan ihan todellisuutta joillekuille.
Kunnes asfaltti laulaa totuuttaan.

Mutta tajuan kyllä metodien kautta kiikaroinnin, ei siinä mitään.
+30vee montussa.

Kanada.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 78

Tositilanteet

#1514

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

Kuten sanoin, potkun kontekstissa. Se kun on, nykykamppailuajattelussa se "kaikkien" hahmottama lähestymistapa, väkivaltaa kohtaan puolustaudutaan ja kamppailija on aina se uhri.

Oma mielipiteeni on sitten jotain muuta, mutta liekö tuolla väliä. Tositilanne, en oo kaiketi koskaan ollu moisessa, enempi naureskellut, "tilanteissa".
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Tositilanteet

#1515

Viesti toni-f »

Muistan hyvin erään tilanteen kun tein päihdetyötä JKL.ssä.
Eräs kaveri oli ollut pitkään juomatta ja oli lämmin kesäpäivä. Hän oli erittäin kireällä tuulella, kun hän taisteli sitä vastaan, ettei lähtisi juomaan. (kenen nyt ei tekis kylmää olutta mieli kuumalla kesäilmalla) Menin rauhoittelemaan häntä ja sanoin, että otetaan muutki mukaan ja mennään vaikka kalaan tai jotain, niin saadaan ajatukset jonnekki muualle. Hän vain kirosi kovasti ja haistatteli. Sitte se meni yht äkki keittiöönsä ja tuli mua vastaan keittiö veitsen kanssa. Ei ollu mikää perunan kuorinta puukko, vaan hitto iso ku mikä. Kaveri tuli lujaa mua kohti ja huus ku syötävä. Peräännyin ulos asunnosta ja koitin rauhoitella häntä samalla. Hän tuli vain kohti. Sitte mä sain jotenki tarpeeksi siitä koko tilanteesta ja hermostuin itse. Lähdin itse kävelemään häntä kohti ja huusin kirjaimellisesti näin "Jos sä et nyt laske sitä veistä maahan niin mä työnnän sen poikittain sun perseesees." Hän heitti puukon maahan kiroillen ja lähti huoneeseensa. Mä otin puukon ja menin toimistoon ottaa happea ja rauhottumaan.
Mökötimme toisillemme jonkin aikaa. Jonkin ajan kuluttua se tuli sinne toimistoon ja pyysi anteeksi. Mulla olisi ollut pätevä syy heittää se kaveri pois sieltä hoitopaikasta, mutta mielestäni hän kumminkin hoiti tilanteen hyvin ja jaksoi taistella juomis himojaan vastaan joten annoin anteeksi ja jätin raportoimasta tilanteesta. Annoin hänelle hänen veitsensä takas ja sanoin, että "tee tällä niitä keittiö hommia seuraavaks vaan jooko."

Myöhemmin työkaverini kyllä sai puukosta ja kuoli, mutta kyseessä ei ollut tämä sama kaveri puukottajana. :(
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 40 kurkkijaa