Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Potkulaisten tositilanteet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tositilanteet

#1561

Viesti Pyrkele »

Paappa kirjoitti: Ok. Toimin siis okein kun komensin ulos, mutta en pidätellyt häntä sen enempää.
Mutta jos olisit antanut hänelle hetken aikaa tehdä sen mitä hän tuli tekemään, olisit varmaan voinut ottaakkiin kiinni.
Muistaakseni ainakin luvattomissa käyttöönotoissa ja varkauksissa onkin sitten jokamiehen kiinniotto-oikeus voimissaan. Eli toimit hiukan väärin :p
Naisethan ei saa ketään kiinniottaakkaan?
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6416
Lauteille: Lokakuu 2009

Tositilanteet

#1562

Viesti Ile »

Pyrkele kirjoitti: Naisethan ei saa ketään kiinniottaakkaan?
Väärin. Heillekin kuuluu jokamiehen kiinniotto-oikeus, eli joka miehen saa ottaa kiinni. Naisia sen sijaan ei saa ottaa kiinni...
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 65
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1563

Viesti Mjölnir »

Paappa kirjoitti: Ok. Toimin siis okein kun komensin ulos, mutta en pidätellyt häntä sen enempää.

Kyllä. Ennaltaehkäisy on järkevin ratkaisu. Jos hän olisi kieltäytynyt poistumasta, olisi kylläkin eväät loppuneet, eli voimakeinojen käyttöön ei oikein olisi ollut perusteita poistamisessa. Vaihtoehdot olisivat olleet soittaa vartija (mikäli taloyhtiöllä on toimeksiantosopimus vartiointiliikkeen kanssa) tai poliisi (jota varmaan olisi kiinnostanut ihan tuskassa).
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Pyrkele
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 1999
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Tai shin mun
Sivulajit: Pena
Takalajit: Mave

Tositilanteet

#1564

Viesti Pyrkele »

Ile71 kirjoitti:
Pyrkele kirjoitti: Naisethan ei saa ketään kiinniottaakkaan?
Väärin. Heillekin kuuluu jokamiehen kiinniotto-oikeus, eli joka miehen saa ottaa kiinni. Naisia sen sijaan ei saa ottaa kiinni...
Aaah My bad... Kiitos selvennyksestä. Tämä väärinkäsitys olis voinu aiheuttaa minulle ongelmia joskus
"Homoläppä on parasta. Ja tissit"
-Pyry Parviainen; Kulttuurivaikuttaja ja älykkö.

Meidät löytää myös instasta https://www.instagram.com/taishinmun/
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 126
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Tositilanteet

#1565

Viesti Mika »

Do dii, tää on taas tätä.

Olimme eilen Henkassa, ja siitä "ylätasanteelta" tarkkailemme parin nätin blondin pöytää. Toinen heistä lähtee vessaan, niin eikös siinä samassa joku ylikänninen urpo istu hänen tuoliinsa ja ala yliselvästi iskeä tätä toista blondia niin, että toinen on sekä vaivautunut että vähän peloissaan. Päätän mennä väliin. Juttelen tälle känniurpolle niitä näitä: "Moi, ollaan kavereita, muistatko, mennäänkö tonne lähemmäs tanssilattiaa, niin jorataan tätä bändiä", "Hei, käydäänkö tuolla tiskillä, mä tilaan meille [en todellakaan olisi, kunhan olisin saanut kundin pois siitä ahdistelemasta]", ja kun nämä eivät toimineet, niin, "Hei, tää on mun tyttöystävän tuoli, voisitko vapauttaa sen" ja sitä rataa. Koko ajan kundi on ärsyyntynyt mun läsnäolosta ja yrittää ottaa mua kädestä kiinni, mutta aina kevyellä ranneliikkellä irrotan käteni. Josssakin kohtaa tätä mun ystävällistäkin ystävällisempää dialogia [monologia] kaveri yrittää tarttua mua molemmista käsistä ja kääntyy mua päin selvästi yrittäen käydä päälle. Mitäs minä? Otan kundista kuristusotteen ja vien lattialle (helpompi kontrolloida kuin pystyssä), sillä Henkan lattialla ei ole laavaa tai huumeneuloja. Sitten siihen tulee pari ritaria vaatien mua vapauttamaan tämä "uhri", jolloin vain sanon, että hakekaa poke. Poke tulee paikalle ja kerron tilanteen. Poke varmistaa pöydässä istuvilta daameilta tarinani ja vie tämän häirikön pois. Tilanne ohi.

Stressireaktiot tilannetta ennen, sen aikana ja jälkeen? Ei minkäänlaisia. Tätähän mä joskus niissä ylipitkissä ketjuissa VKA:lle yritin selittää...
MUOKKAUS: En tiennytkään osaavani BJJ:tä!
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Tositilanteet

#1566

Viesti flammee »

Mika kirjoitti: Do dii, tää on taas tätä.

Olimme eilen Henkassa, ja siitä "ylätasanteelta" tarkkailemme parin nätin blondin pöytää. Toinen heistä lähtee vessaan, niin eikös siinä samassa joku ylikänninen urpo istu hänen tuoliinsa ja ala yliselvästi iskeä tätä toista blondia niin, että toinen on sekä vaivautunut että vähän peloissaan. Päätän mennä väliin. Juttelen tälle känniurpolle niitä näitä: "Moi, ollaan kavereita, muistatko, mennäänkö tonne lähemmäs tanssilattiaa, niin jorataan tätä bändiä", "Hei, käydäänkö tuolla tiskillä, mä tilaan meille [en todellakaan olisi, kunhan olisin saanut kundin pois siitä ahdistelemasta]", ja kun nämä eivät toimineet...
Olisiko parempi mennä asiaan rehellisesti kuin yrittää iskeä sitä urpoa? :smt003

Edit: toki, onhan se tietysti silleen reilua että samalla strategialla urpoa vastaan kuin millä se on ite liikkeellä..
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Tositilanteet

#1567

Viesti Benu »

Mika, jäikö tarina siihen :D ?
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 39
Viestit: 11249
Lauteille: Kesäkuu 2008

Tositilanteet

#1568

Viesti Jorge »

Mika kirjoitti: Otan kundista kuristusotteen ja vien lattialle (helpompi kontrolloida kuin pystyssä), sillä Henkan lattialla ei ole laavaa tai huumeneuloja. ....
MUOKKAUS: En tiennytkään osaavani BJJ:tä!
Nyt kun on aikido ja BJJ koettu tositilanteessa, niin seuraavassa tarinassa varmaan murskaat häirikön kulkuset etupotkulla ja toteat "en tiennytkään osaavani Krav Magaa" :badgrin:
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Tositilanteet

#1569

Viesti ka1 »

Miten muuten sitten uskoit tilanteen kehittyvän/päättyvän, kun menit häiriköimään tämän sankarin iskuyritystä? Miten itse olisit reagoinut hänen asemassaan?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 97
Viestit: 20864
Lauteille: Joulukuu 2007

Tositilanteet

#1570

Viesti Lasse Candé »

ka1 kirjoitti: Miten muuten sitten uskoit tilanteen kehittyvän/päättyvän, kun menit häiriköimään tämän sankarin iskuyritystä? Miten itse olisit reagoinut hänen asemassaan?
Voihan tätä kai tuostakin näkökulmasta katsoa, mutta Mikahan juuri kertoi että tytöt olivat varmentaneet tarinansa eivätkä sanoneet että joku hullu tuli tähän ärsyttämään tätä hurmaavaa miestä.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 94
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Tositilanteet

#1571

Viesti Clancy B. »

niin on hyvä kuin kävi
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Tositilanteet

#1572

Viesti Benu »

Voivoi, känniääliöitä on aina iskemässä naisia. Ja musta Mika toimi täysin oikein. Minkä takia jollakin idiootilla on oikeus pelotella ja häiriköidä jotaan tyttöjä, vaan sen takia että on kännissä?

Montamonta vuotta sitten oltiin semmosissa "underground" opiskelijabileissä mun yks kaveri (pieni tyttö) tuli paniikissa sanomaan että joku iso mies (mua selvästi pidempi ja n. 100kg) ahdistelee häntä ja hänen kaveria ja se käyttäytyy uhkaavasti. No menin tanssilattialle ja sanoin kaverille että jättäis tytöt rauhaan. Ei se kuunnellu ja töni, lopulta se suuttu ja sano jotaan että minkä takia mä tuun sinne sabotoimaan sen iskuyrityksiä jne. bla bla... no lopulta sankari vetää mua hedarilla otsaan, minä vien kahdesta jalasta mattoon ja komennan rahuhottumaan, kaveri riehuu vaan enemmän ja yritti lyödä alta mountista. Otin sit RNCn kiinni ku se kääns selän, komensin rauhottumaan, ei totellu ni kuristin tajun pihalle. "Portsarit" taluutti kaverin sit pihalle kun muut varmisti että kaveri oli kääliö. Ylireagoin, kyllä. Mutta olinkin suht vahvassa humalassa ja vitutti se hedari, ei tosin oikeuta mitään. Olin nuori ja tyhmä.
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 63
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Tositilanteet

#1573

Viesti bodyguard »

Tutut on tietty eri juttu mutta olen nahnyt aika paljon tuollaista kaytettavan tietynlaisena "pelina". Vahan silmia siristellaan "toi mies hairitsee meita, voisitko ajaa sen pois" vaikka juuri on siina flirttailtu tai pahimmassa tapauksessa itse liittynyt seuraan. Etta tarkkana saa olla jos ei ole nahnyt mita siina on alusta saakka tapahtunut. Portsarinhommissa naki jonkinverran naisia jotka ite hakivat jotain riitaa ensiksi ja sitten hakivat sita pelastavaa ritaria. Ilmeisesti siita saa jotain kickseja tms.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
toni-f
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 269
Lauteille: Tammikuu 2009

Tositilanteet

#1574

Viesti toni-f »

bodyguard kirjoitti: Tutut on tietty eri juttu mutta olen nahnyt aika paljon tuollaista kaytettavan tietynlaisena "pelina". Vahan silmia siristellaan "toi mies hairitsee meita, voisitko ajaa sen pois" vaikka juuri on siina flirttailtu tai pahimmassa tapauksessa itse liittynyt seuraan. Etta tarkkana saa olla jos ei ole nahnyt mita siina on alusta saakka tapahtunut. Portsarinhommissa naki jonkinverran naisia jotka ite hakivat jotain riitaa ensiksi ja sitten hakivat sita pelastavaa ritaria. Ilmeisesti siita saa jotain kickseja tms.
Jep tohon olen itekki törmänny.
Aikoinaan ku ol viel hirvee uho päällä, niin lähdin jopa itte niihin mukaan, ku joku tuttu muija tul sanoo, että tuo mies tuolla.
Hävettää jopa muistella moisia seikkailuja.
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 94
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Tositilanteet

#1575

Viesti Clancy B. »

ja toisin päin on myös tehty eli halutaan matsi sällin kanssa, kun menee vessaan/tiskille niin mennään jututtaan muijaa vaikka sällin paikalle istuen. ja odotellaan paluuta Aikomus vaan näyttää kumpi kovempi uros. On tavallaan "siistimpää" kuin mennä kilvoittelemaan pariskunnan luokse.

Ja on niitä naisiakin jotka lähetetään seireeniksi tiskille viereen, jos erehdyt juttelemaan tai jopa menemään pidemmälle niin saat jengin kimppuun. Josain vaiheessa muija antaa merkin, tai jos itse et provosoidu niin nainen jopa saattaa näytellä että sanoit jotain töykeää etc. Näitä on nähty, varsinkin jengien naisia saapi todentotta varoa, ensi lyönti kun voikin tulla sieltä suunnalta.
Tällaiset tapaukset yleensä kun naama ei miellytä, olet "väärässä" paikassa tai sitten on pidempää kaunaa.

Ylläoleva ei Mikan tapaukseen liity mitenkään. Hyvin vedit.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 101 kurkkijaa