Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulliset tavoitteenne?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kamppailulliset tavoitteenne?

#151

Viesti L.K. »

Siis eikö BJJ.ssa alle purppuravöisten mestaruudet ole Suomen mestaruuksia?Vai mitä tuo tarkoittaa?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulliset tavoitteenne?

#152

Viesti Mika »

Ovathan ne, mutta kyseessä on arvokysymys. Jos tuosta jääkiekkoesimerkistä jatketaan, niin voisivathan ne Mestiksen joukkueet pelata omasta SM-kullasta, mutta sen pokaalin nimi olisi sitten vaikka "Alempi SM-kulta". BJJ:ssä niiden ylempien vöiden mestaruuksista taistellessa voidaan sanoa, että maan senhetkinen paras voitti. Sinivöisistä ei voida suoraan sanoa samaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Kamppailulliset tavoitteenne?

#153

Viesti AriJ »

Voisihan kaikki kai kisata vöistä riippumatta, mutta kyyti voisi olla kylmää. Tietty ylläreitäkin voisi aina tapahtua, on hyviä ja huonoja päiviä, hyvcää ja huonoa tuuria....

Eikä välttämättä olisi kovin viihdyttävää katsojallekaan, kun homma olisi ohi kahdessa sekunnissa ja juji naps.
______________________
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kamppailulliset tavoitteenne?

#154

Viesti JanneM »

Niin... Toi on vähän kaks jakoista tuo ajatusmaailma noista BJJn sarjoista.
Sarjoja ja mestaruuksia on niin hirveesti, että ei oikein voi pitää kuin niitä ylimpien vöiden sarjoja oikeina mestaruuksina, mutta silti pitäisi antaa tunnustusta myös niille aloittelevimmille kilpailijoille. Kovasti treenataan myös alemmilla vöillä ja omassa vyöluokassaan aina hyvä suoritus voittaa kisat. (oletetaan ettei kisaaja ole ihan säkitetty)

Järjestelmä sinäänsä on hieno koska se tuottaa paljon kilpailijoita ja laskee kilpailuun lähtemisen kynnystä.
Vertaillaan esim lukkopainin finnish openeita jotka ovat nyt tänä viikonloppuna joissa on 106 kilpailijaa ja kaksi viikkoa myöhemmin samassa kaupungissa (mulle kaikki espoot, vantaat ja helsingit on yhtä kaupunkia) pidettäviä BJJn finnish openeita joissa on jo nyt 50 ilmoittautunutta ja ilmoittautumisaika päättyy 11.11. Uskon BJJ finnish openeihin tulevan 350-450 kilpailijaa. Ja tämän edesauttaa se, että valkovöiset kisaavat keskenään, sinivöiset keskenään ja purppurasta ylöspäin keskenään. Lukkopainissa kun aloittelijoiden sarjaan voi osallistua 6 vuotta treenannut mutta kisoissa huonosti menestynyt kaveri ja heti seuraavassa tasosarjassa on Piteiläinen, Helen ja kumppanit... Ei ole helppoa ei.
Mutta itse tietenkin kannustan kaikkia kisaamaan mahdollisimman paljon ja mahdollisuuksien mukaan haatamaan itseään niissä kovimmissa sarjoissa. Eli esimerkiksi lukkopainissa siinä kokeneempien sarjassa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Aihki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6229
Lauteille: Joulukuu 2010

Kamppailulliset tavoitteenne?

#155

Viesti Aihki »

Täytyy todeta, että olen lukenut pienellä nostalgialla ja huvittuneisuudella ihmisten tavotteita. Kyllä minäkin 40 v sitten ... :lol: Kyllä kunnianhimoa ja yritystä pitää nuorempana olla, harva niitä enää vanhempana kehittää.

Oma tavoite on pysyä ehjänä ja kasvattaa kuntoa, mitä tuossa kohta tulee taas vaihto eteen :blackeye: , mandariinista salaattiin. Toisaalta on noissa liikkeissä mielenkiintonsa kun tällainen kävelevä analysaattori kerran on ...
Kuvake
Lasileuka
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 864
Lauteille: Huhtikuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulliset tavoitteenne?

#156

Viesti Lasileuka »

Kehittää oveluutta ja kataluutta, kun fyysinen kehittyminen (ilman arrrmotonta kaiken muun elämän ohittavaa treenaamista) ei näissä aikatauluissa ja olosuhteissa ole aina mahdollista. (lue = laiska)
Minua ei kiinnosta tippaakaan mitä täällä tapahtuu.
Olen ollut uskossa 20 vuotta eikä minulla ole kuoleman pelkoa.
Kuvake
nomad
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2972
Lauteille: Syyskuu 2010

Kamppailulliset tavoitteenne?

#157

Viesti nomad »

nomad kirjoitti: Saada jonkinlainen rutiini taas päälle. Nyt vaan pukkaa kaikki mahdollinen ja mahdoton vastaan ja selkäkin vinoilee jo liikkumattomuudesta. Prkl.
Rutiinia ei ole vieläkään, joitain seminaareja käyty ja yhteen lajiin tutustuttu. Selkä edelleen tårta på tårta. Kattoosny.
-Tämän maallikkomielipiteen jätän tyystin omaan arvoonsa. Todellisuutta se ei tietenkään vastaa.
-Oletan ettei tämä perustu mihinkään lähteisiin vaan kyseessä on pelkkä mutusta kumpuava mielipide.
-Tosin asenteesi tuntien vanhastaan voin sanoa, ettei sinun mielipiteelläsi ole asian todellisuuden kannalta mitään merkitystä.
shogun
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 227
Lauteille: Lokakuu 2010

Kamppailulliset tavoitteenne?

#158

Viesti shogun »

Urheileminen ylipäätänsä(runner's high), rantaleijona -projekti, kisaamisen aloittaminen ja siinä menestyminen, uusien ihmisten tapaaminen... mutta ennen kaikkea, loistavaa ajantuhlausta, eikös olekin :)
Voiko täydellisyyttä olla olemassa missään muodossa?
Totta toki muunmuassa Olkiluodossa
Ei mikään oo niin viisas kuin insinööri
On täydellisiä, joka nippeli ja rööri.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#159

Viesti Tyttö »

Tyttö kirjoitti: Ehdoton tavoite on kehittyä paremmaksi kamppailijaksi. :D

Sitä voisi yrittää mittailla suorittamalla magassa G1:sen ja judossa 2. kyun. Erityistä kehitettävää sparrissa/randorissa sekä pystyssä että matossa, sillä mitä virkaa on hirmuisella tekniikka-arsenaalilla, jos sitä ei osaa "tosipaikan" tullen käyttää...
Jahans. Vuodet ne vaan vierii. Yleensä tavoitteiden kirjaaminen ylös auttaa niiden saavuttamisessa. Siispä...

Ykköstavoitteena on kehittyä ohjaajana, käydä kunnialla loppuun SLU:n kakkostason kamppiskoulutus ja KM-ohjaajakoulutus.

Jos miettii tasoja ja vöitä, niin lyhyen tähtäimen tavoite on magassa G4 ja pidemmän tähtäimen E1. Judossa 1. kyu ja pidemmän tähtäimen 1. dan. Judon lyhyen tähtäimen tavoite oli alun perin tämän vuoden puolella, mutta jos vaikka keväällä. Nyt magajutut jyrää aika pitkälti kaiken muun tieltään. Huippuliikkujakoulutukseenkin mua yritetään parhaillaan houkutella ja se myös houkuttelisi. Mutta en kyllä tiedä, millä ajalla... :oops:
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Kamppailulliset tavoitteenne?

#160

Viesti JanneM »

Nostetaanpa ketjua hieman....

Vuonna 2008 kirjoitin seuraavaa
JanneM marraskuussa 08 kirjoitti: Seuraavan vuoden ajan tavoitteet.

Kilpailulliset:
Finnish open mestaruuden uusiminen
Euroopan mestaruus henkilökohtaisessa sarjassa
Suomen mestaruus henkilökohtaisessa sarjassa
MM kisoissa 8 parhaan sakkiin (mielellään mitali)
Scandinavian open mestaruus henkilökohtaisessa sarjassa.

muut:
Kehittyminen jiu-jitsussa ja jiu-jitsun ytimen valaistuminen
kehittyminen vetäjänä
vapari treeneissä käynti edes epäsäännöllisesti
taekwondotreeneissä vierailu. :D
Ja vuonna 2010 seuraavaa
JanneM 2010 kirjoitti: Kilpailutavoitteet
finnish open mestaruus uusittiin.
EM kisoissa jäin toiseksi
MM-kisoissa ylsin 8 parhaan joukkoon (kaksi voittoa ja tappio)
Scandinavian openeihin jäi osallistumatta

Muut
Jiu-Jitsussa on kai kehitytty. Uskon, että 2010 janne voittaisi ottelusa 2008 jannen.
Vetäjänä kehittymisestä en osaa sanoa. Toivon ja uskon myös näin tapahtuneen. Ainakin oppilaani on antanut palautetta, että olen kehittynyt. :D
Vapari treeneissä oon käynyt
Taekwondo treeneissä en ole käynyt.


Josko sitä paljastais tämän hetken tavoitteita.

BJJ ja MMA
Kilpailullisina tavoitteina on kisaaminen purppuroissa EM tasolla ja suomessa ja jonkin asteinen pärjääminen. Jos vaikka voittais enemmän kun häviäis, niin se olis hienoa. Tosin pitäisi ensin löytyä sitä aikaa treenata tavoitteellisesti jotta voi lähteä kisaamaan tavoitteellisesti.
Valmennuksellisena tavoitteena on saada omia oppilaita pärjäämään kisoissa ja saada heitä oppimaan jiu-jitsua mahdollisimman hyvin. Sitä kautta tietenkin heidän pääseminen siniselle vyölle ja siitä eteenpäin.
Oman treenin kannalta olisi kiva kehittyä jiu-jitsussa ja ansaita musta vyö ennen kun täytän 40 (nyt 31v. ja purppura vyö)

Defendo
Oppia Defendoa mahdollisimman hyvin ja opettaa mistä mahdollisimman tehokkaasti eteen päin. Saavuttaa S.T.A.R. -taso.
Mitä on tapahtunut tämän jälkeen.
Purppuroissa en koskaan kilpaillut EM-tasolla. ENkä tule koskaan kilpailemaankaan. Sain ruskean vyön tänä vuonna tammikuussa.
Omia oppilaita on sinisellä vyöllä jo useampia ja tänään heistä viimeisin graduoitiin sille maagiselle jiu-jitsun siniselle vyölle.
Oma treeni on kaiketi mennyt eteen päin ja kehitystä on tapahtunut koska olen edennyt vyöasteissa. Musta vyö BJJ:ssa ennen 40 ikävuotta on edelleen virallinen tavoite. Sen on siis tapahduttava ennen 13.9.2019. Toki jos elämän tavoitteeni, eli ulkomaille muuttaminen onnistuu voisi tuosta tavoitteesta sivaltaa vaikka vuoden tai jopa pari pois...
BJJ:ssa pitäisi muutenkin poäästä treenaamaan kunnolla. Niin kunnolla, että voisin osallistua jollain tavoitteella arvokisoihin vielä adulteissa.

Defendosa olen S.T.A.R. tason ohjaaja. Ja olen sitä opettanut menestyksekkäästi eteenpäin jopa kahdella mantereella. Tämän uuden mantereen toiminna nostaminen vakaalle tasolle ja Defendon musta vyö ovat minulla seuraavat tavoitteeni. Hyvällä jumppaamisella molemmat tavoitteet voivat täyttyä jo ensi vuonna. Viimeistään kuitenkin 2015.

Muistelkaapa omat vanhat tavoitteenne ja kertokaa miten on käynyt. Jos ette ole vielä kirjanneet tähän tavoitteitanne, niin näin vuoden loppu puoliskolla niitä on hyvä kirjailla. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
paletudo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 518
Lauteille: Heinäkuu 2007
Paikkakunta: Jyväskylä

Kamppailulliset tavoitteenne?

#161

Viesti paletudo »

Elä unohda että olet myös sympaattisempi ja solakampi nykyään <3 Maksimilevelit saavutettu!
JanneM kirjoitti: Nostetaanpa ketjua hieman....

Vuonna 2008 kirjoitin seuraavaa
JanneM marraskuussa 08 kirjoitti: Seuraavan vuoden ajan tavoitteet.

Kilpailulliset:
Finnish open mestaruuden uusiminen
Euroopan mestaruus henkilökohtaisessa sarjassa
Suomen mestaruus henkilökohtaisessa sarjassa
MM kisoissa 8 parhaan sakkiin (mielellään mitali)
Scandinavian open mestaruus henkilökohtaisessa sarjassa.

muut:
Kehittyminen jiu-jitsussa ja jiu-jitsun ytimen valaistuminen
kehittyminen vetäjänä
vapari treeneissä käynti edes epäsäännöllisesti
taekwondotreeneissä vierailu. :D
Ja vuonna 2010 seuraavaa
JanneM 2010 kirjoitti: Kilpailutavoitteet
finnish open mestaruus uusittiin.
EM kisoissa jäin toiseksi
MM-kisoissa ylsin 8 parhaan joukkoon (kaksi voittoa ja tappio)
Scandinavian openeihin jäi osallistumatta

Muut
Jiu-Jitsussa on kai kehitytty. Uskon, että 2010 janne voittaisi ottelusa 2008 jannen.
Vetäjänä kehittymisestä en osaa sanoa. Toivon ja uskon myös näin tapahtuneen. Ainakin oppilaani on antanut palautetta, että olen kehittynyt. :D
Vapari treeneissä oon käynyt
Taekwondo treeneissä en ole käynyt.


Josko sitä paljastais tämän hetken tavoitteita.

BJJ ja MMA
Kilpailullisina tavoitteina on kisaaminen purppuroissa EM tasolla ja suomessa ja jonkin asteinen pärjääminen. Jos vaikka voittais enemmän kun häviäis, niin se olis hienoa. Tosin pitäisi ensin löytyä sitä aikaa treenata tavoitteellisesti jotta voi lähteä kisaamaan tavoitteellisesti.
Valmennuksellisena tavoitteena on saada omia oppilaita pärjäämään kisoissa ja saada heitä oppimaan jiu-jitsua mahdollisimman hyvin. Sitä kautta tietenkin heidän pääseminen siniselle vyölle ja siitä eteenpäin.
Oman treenin kannalta olisi kiva kehittyä jiu-jitsussa ja ansaita musta vyö ennen kun täytän 40 (nyt 31v. ja purppura vyö)

Defendo
Oppia Defendoa mahdollisimman hyvin ja opettaa mistä mahdollisimman tehokkaasti eteen päin. Saavuttaa S.T.A.R. -taso.
Mitä on tapahtunut tämän jälkeen.
Purppuroissa en koskaan kilpaillut EM-tasolla. ENkä tule koskaan kilpailemaankaan. Sain ruskean vyön tänä vuonna tammikuussa.
Omia oppilaita on sinisellä vyöllä jo useampia ja tänään heistä viimeisin graduoitiin sille maagiselle jiu-jitsun siniselle vyölle.
Oma treeni on kaiketi mennyt eteen päin ja kehitystä on tapahtunut koska olen edennyt vyöasteissa. Musta vyö BJJ:ssa ennen 40 ikävuotta on edelleen virallinen tavoite. Sen on siis tapahduttava ennen 13.9.2019. Toki jos elämän tavoitteeni, eli ulkomaille muuttaminen onnistuu voisi tuosta tavoitteesta sivaltaa vaikka vuoden tai jopa pari pois...
BJJ:ssa pitäisi muutenkin poäästä treenaamaan kunnolla. Niin kunnolla, että voisin osallistua jollain tavoitteella arvokisoihin vielä adulteissa.

Defendosa olen S.T.A.R. tason ohjaaja. Ja olen sitä opettanut menestyksekkäästi eteenpäin jopa kahdella mantereella. Tämän uuden mantereen toiminna nostaminen vakaalle tasolle ja Defendon musta vyö ovat minulla seuraavat tavoitteeni. Hyvällä jumppaamisella molemmat tavoitteet voivat täyttyä jo ensi vuonna. Viimeistään kuitenkin 2015.

Muistelkaapa omat vanhat tavoitteenne ja kertokaa miten on käynyt. Jos ette ole vielä kirjanneet tähän tavoitteitanne, niin näin vuoden loppu puoliskolla niitä on hyvä kirjailla. :D
Miten sattuu ja minne sattuu
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

Kamppailulliset tavoitteenne?

#162

Viesti Jussi Häkkinen »

Ensi vuoden tavoitteet:

- Treenata suhteellisen säännöllisesti (1-2 kertaa/viikko) myös kodin ulkopuolella, siitä osa kamppailulajeja

- Saada paino vakiintumaan n. 73-75 kiloon

- Hankkia jotain mukavaa, joka muistuttaa minua kotonani siitä, että minulla on myös kamppailulajillinen historia - ilman, että se huutaa korniutta
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Tapani
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1996
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Turku

Kamppailulliset tavoitteenne?

#163

Viesti Tapani »

Jussi Häkkinen kirjoitti: - Hankkia jotain mukavaa, joka muistuttaa minua kotonani siitä, että minulla on myös kamppailulajillinen historia - ilman, että se huutaa korniutta
Tätä olen minäkin miettinyt jo pitkään. Olis kiva että kamppailu näkyis kotona jollain tavalla, mutta ei ole vielä löytynyt mitään sellaista, mikä ei olisi kornia omaan silmään.

Omista tavoitteista ensi vuodelle:

- Vakiinnuttaa junnukurssi ja saada siihen lisää väkeä.
- Saada aikuisten puolelle muutama lisäharrastaja.
- Järjestää niin, että pääsen itse jonkun muun vetämiin treeneihin ainakin kerran viikossa.
- Ylläpitää tai hiukan nostaa tämän hetkistä kamppailutaitoa.
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Kamppailulliset tavoitteenne?

#164

Viesti Elina »

Tässä kun on tultua aika lailla oltua sivussa tankulasta pari vuotta, niin kamppailullinen tavoitteeni on kuntoutua selän osalta niin rautaiseksi, että uskaltaudun taas tankulatreeneihin. On ihan hirveä ikävä tankulatreeneihin.

Punttisali on helppo treenipaikka siinä mielessä, että siitä voi tehdä niin toiminnallista tai eristettyä kuin haluaa/tarvitsee. Kamppailulajit taas ovat pelkkää toiminnallista harjoittelua, joten niistä on mahdollista saada ihan hurjasti toiminnallista hyötyä. Loukkaantuneena harrastaminen taas lisää uudelleen loukkaantumisen riskiä ja varsinkaan selän kanssa sellainen ei oikein houkuttele.
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 11232
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kamppailulliset tavoitteenne?

#165

Viesti Jorge »

Jussi Häkkinen kirjoitti: - Hankkia jotain mukavaa, joka muistuttaa minua kotonani siitä, että minulla on myös kamppailulajillinen historia - ilman, että se huutaa korniutta
Vino nenä ja kukkakaalikorvat ovat sellainen ajaton klassikko.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 58 kurkkijaa