Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulliset tavoitteenne?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93914
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulliset tavoitteenne?

#1

Viesti Mika »

Onko tähtäimessä uusi vyö vuoden loppuun mennessä, ensimmäinen ottelu puolen vuoden sisällä...?

Kai yksi tavoite voi olla ihan vain harrastuksen jatkaminenkin :)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#2

Viesti Tyttö »

Ehdoton tavoite on kehittyä paremmaksi kamppailijaksi. :D

Sitä voisi yrittää mittailla suorittamalla magassa G1:sen ja judossa 2. kyun. Erityistä kehitettävää sparrissa/randorissa sekä pystyssä että matossa, sillä mitä virkaa on hirmuisella tekniikka-arsenaalilla, jos sitä ei osaa "tosipaikan" tullen käyttää...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#3

Viesti Benu »

SM-kultaa, vuodella ei väliä. Musta vyö olis myös kiva sitten joskus kun olen iso :)
Lazy jiu-jitsu
Kuvake
AMH
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 712
Lauteille: Syyskuu 2008

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#4

Viesti AMH »

Uusi vyö vuoden loppuun mennessä ja sitä seuraava ennen kesätaukoa.

Pidemmän aikavälin tavoitteisiin kuuluu harrastuksen jatkaminen mahdollisen plateuvaiheen (nämä ovat olleet ongelmallisia ainakin muissa kuin kamppailulajeissa) yli ja joskus vielä se musta vyö.

Musta vyö tavoitteena ei tosin vielä tunnu kovinkaan konkreettiselta ja sitä pitänee tarkistaa muutaman vuoden kuluttua kun on parempi käsitys omasta kapasiteetista & siitä paljonko tulevaisuudessa saa mahdutettua treenitunteja viikkoon.
Du sa att rädslan den går över
Men den där oron stannar kvar
Den gör mig tveksam när du behöver
snabba avslut, snabba svar
Peki-
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 226
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: Shito-ryu Kempo Karate-Jutsu
Yhteystiedot:

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#5

Viesti Peki- »

Tavoitteena olisi kehittyä.

Mä oon sitä mieltä, ettei niillä vöillä hirveesti tee. Onhan se tietenkin ihan kiva, aina kun saa sen seuraavan vyön. Mutta ei se mua hirvittävästi auta ip-tilanteessa, vaikka olis mikä vyö. Varsinkaan, kun hyökkääjä ei tiedä sitä, ellen mä sitä itte mainitte, ja silloinkin sitä vois huijata.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#6

Viesti Benu »

Peki- kirjoitti: Tavoitteena olisi kehittyä.

Mä oon sitä mieltä, ettei niillä vöillä hirveesti tee. Onhan se tietenkin ihan kiva, aina kun saa sen seuraavan vyön. Mutta ei se mua hirvittävästi auta ip-tilanteessa, vaikka olis mikä vyö. Varsinkaan, kun hyökkääjä ei tiedä sitä, ellen mä sitä itte mainitte, ja silloinkin sitä vois huijata.
Ei teekkään, mutta sit ku on kisannu aikansa on kiva patsastella mustalla 8-) Mä näen itteni jo salilla, peukut vyöllä ja kävelen ympäri ku kukko tunkiolla... toki huutaen kovaan äänen vihaseen äänensävyyn käskyjä alempivöisille.
Lazy jiu-jitsu
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#7

Viesti steelduck »

Musta olisi kiva ennen kuin täyttää 50 (aika tiukkaa saattaa olla, nyt on sininen ja 11 vuotta aikaa ja en ole mitää "prodigy") - sitten voisi harmaatukkaisena harrastaa juuri tuota Benun peukut vyöllä patsastelua. Eli tavoite on siis patsastella salilla peukut mustalla vyöllä. Vähänkö olisi hienoa.
Kuvake
Yodhi
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 995
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#8

Viesti Yodhi »

Kuten naisten pukkarin vastaavaan keskusteluun laitoin, tällä erää ovat lajilliset tavoitteet aika vähissä. Toiveenani on lähinnä päästä lenkille vuoden loppuun mennessä, lajeihin palaamista en vielä uskalla toivoa. Tavoitteena se on olemassa jossain hamassa tulevaisuudessa. Toisaalta, olisi kiva päästä vähän taekwondoa treenailemaan ennen Koreaan lähtöäni helmikuussa, jotta ehkä uskaltautuisin paikalliselle teenisalillekin sitten siellä... :) Aika näyttää.

Aiemmin asettamani tavoitteet vyöarvoista sekä judossa että taekwondossa saavutin jo viime keväänä, seuraavia tavoitteita en niistä vielä uskalla asettaa (kun pääsisi edes treeneihin...). Taekwondossa toivomaani ranking-ottelukokemusta en koskaan ehtinyt saamaan, sen sijaan judossa on tullut kilpailemisessa jo ylitettyä omat toiveet ja odotukset (joita ei edes oikeastaan ollut). Seuraava kilpailutavoite voisi olla - edellyttäen, että pystyn palaamaan lajien pariin ensinkään - ranking-ottelukokemus ennen diesel-ikää taekwondossa. :lol: Judossa olisi vielä kiva päästä ylipäätään käväisemään kisoissa.
やさしい幻
Janney
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1008
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: ESPOO

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#9

Viesti Janney »

Jos vaikka sinisen vyön joskus saisi ja ei antaisi laiskuudelle valtaa. Siinäpä onkin jo tavotteita :D.
------------------------------------------------------
BJJ / Satunnaisesti joskus harvoin nykyään jotain muuta.
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#10

Viesti Benu »

steelduck kirjoitti: Musta olisi kiva ennen kuin täyttää 50 (aika tiukkaa saattaa olla, nyt on sininen ja 11 vuotta aikaa ja en ole mitää "prodigy") - sitten voisi harmaatukkaisena harrastaa juuri tuota Benun peukut vyöllä patsastelua. Eli tavoite on siis patsastella salilla peukut mustalla vyöllä. Vähänkö olisi hienoa.
Sä olet liian maltillinen, mä varastin Jassen idean tosta 30v rajapyykistä. Ehkä ei ihan realistinen, mutta tiedä sitten. Sillon olis kulunu 11v ekasta lukkopaini kontaktista. Tuskin kerkee taikka jaksaa kisaamaan enää ton jälkeen kauheesti jos on oikea työurakin tähtäimessä, ni olishan se hieno jos kerkeis treenaamaan itsensä tolle tasolle ennen "oikeeseen elämään" siirtymistä ja sitten kävis mahdollisuuksien mukaan treeneissä sen jälkeen.
Lazy jiu-jitsu
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#11

Viesti steelduck »

Täällä ollaan "oikeassa elämässä" tukevasti ja ihan hyvin tässä ehtii treenaamaan.. :D pitää vaan järjestää asiat oikein. Poika on 11v ja harrastaa BJJ:tä, tytär on 7v. ja harrastaa taekwondoa ja kyselee koska pääsee BJJ treeneihin ja vaimo on jooga-ohjaaja joka harrastaa BJJ:tä. :smt003 (Vaikka on vähän mainostamisen makua, niin HIPKO on älyttömän hyvä paikka koko perheen treenaamiselle)

(okei,oli mulla useamman vuoden treenitauko, kun lapset oli ihan pieniä, mutta silloin harrastin maastopyöräily jota pystyi tehdä silloin kun oli vapaa-aikaa, eli ei ollut kelloon sidottu)
Kuvake
pulkkanaru
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 624
Lauteille: Elokuu 2006

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#12

Viesti pulkkanaru »

Mun tavoitteena on vielä hommata yhdet uudet satiinishortsit ja haalistuttaa ne himmeiksi. Sitten olis kiva kuluttaa loppuun vielä ainakin 3 hammassuojat, eli unohdella niitä jonnekkin tasaisin väliajoin. Tuo mustan vyön kanssa patsastelu salilla olisi niinku niiiiiin uubercoolia hommaa, mutta lajivalinnasta johtuen mahdotonta. Toisaalta kaikki thaimaassa treenimatkalla (ja "treenimatkalla") käyneet saa instant hc-+5 bonuksen, joten ehkä se on seuraava suuri tavoite. 8-)
"Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta."
-Alivaltiosihteeri-
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#13

Viesti Ronin »

Tavoitteeni kamppailun saralla ovat harrastuksesta nauttiminen ja hyötyminen sekä siinä kehittyminen.

Jos ikinä elämässä tulee tilaisuutta ottaa magan rinnalle toista lajia ni haluaisin jonku urheilullisemman, esim. kikkari tai thaikku, ja sit olis kiva päästä koittamaan salikisoja. Edellyttänee tosin valmistumista yo:lta ennen ku voin edes realistisesti haaveilla tuosta.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
cheapshot
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 187
Lauteille: Helmikuu 2006

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#14

Viesti cheapshot »

Näin kirjoitin samanlaiseen ketjuun thaikkusivuilla marraskuussa 2005:
cheapshot@muaythai.fi kirjoitti: Ite alotin thainyrkkeilyn tossa kuukausi takaperin melkeinpä vahingossa, lähin kaverin seuraksi ekoihin treeneihin mutta menetin sydämeni lajille samantien. (Kaveri lopetti kolmen viikon jälkeen )

Mun tavoitteet lajin suhteen:
-reenata säännöllisesti ja kovalla asenteella
-jossain vaiheessa ainakin kokeilla ottelemista
-kehittää itteni niin hyväksi lajissa kuin mahdollista muun elämisen ohessa
-pitää hauskaa lajin parissa

Aika kliseisiä tavoitteita tuli kirjoteltua, mutta noipa ne ainakin tällä hetkellä tuntuisiva tärkeimmiltä. Saapa sitten nähdä miten taitavaksi tällainen "vanhalla" iällä (22wee) varustettu kaveri pystyy ittesä muovaamaan...
Ja miten olen mielestäni täyttänyt tavoitteeni parissa vuodessa:
- Suht säännöllisesti olen harjoitellut. Kaksi pidempää taukoa on tullut jonkinlaisen ylirasituksen vuoksi, mutta terveenä olen jaksanut harjoituksissa käydä. Asenne on välillä kovempi, välillä heikompi.
-Ottelemista on kokeiltu ja kivaa oli, check!
- Ei tässä mitään Samartteja olla, toisaalta tuo tavoite on tarkoituksella asetettu "saavuttamattomaksi", sillä ainahan voit treenata paremmin ja sitä kautta kehittyä.
- Hauskaa on ollut, check!

edit.
Niin! Tavoitteet ovat nykyään muuten samat kuin yllä, paitsi toisena olevan voi tiputtaa pois listalta koska se on täytetty.
Kickboxing 4. kyu
Eeva
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 72
Lauteille: Lokakuu 2008
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kamppailulliset tavoitteenne?

#15

Viesti Eeva »

Tavoitteet ovat aina kiehtovia ja niin hirmuisen vaikeita miettiä. Naisten pukkarissa asetin hiljattain ensisijaiseksi tavoitteeksi selviytyä peruskurssista.

Tällä iällä tavoitteet ovat kuitenkin aina laajempi kysymys kuin vain jokin tietty taivaanrannassa häämöttävä maali, koska tie kulkee useampien mutkien kautta kuin nuorena. Ehkä yksi ihan hyvä tavoite olisi kulkea tätä omaa tietä niin pitkälle kuin voimat ja kyvyt riittävät. Yksi tavoite voisi olla se, että yrittäisin ottaa irti tästä harrastuksesta mahdollisimman paljon - ehkä olisi siksi annettava sen muokata ajatusmaailmaa ja elämänasennettakin tiettyyn rajaan asti. Ja vielä yksi, eikä ollenkaan vähäisin tavoite voisi olla, että pyrkisin itse antamaan lajille niin paljon kuin pystyn. Mikä ei välttämättä ole paljon....

Vielä pitää lisätä, että sitoutuminen ei ole mun vahvin puoli, mutta sitten kun sitoudun, paluuta ei ole.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 32 kurkkijaa