Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

IIsakki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1624
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: E-Pohojanmaa

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#31

Viesti IIsakki »

Itselle aikamoinen kohteliasuus on leirin/harjoituksen ohjaaja ottaa parikseen, siis eikä vain heittosäkiksi.
Potkuholisti
"The Art is in the Person, all we have to do is Bring it Out!"
"Kun harjoittelee ahkerasti, onni potkii useammin." -Mjölnir
"Mora. Kun sanat ei auta ja kädet ei riitä"
Esa Tyynismaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1730
Lauteille: Elokuu 2007
Paikkakunta: Ylihärmä

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#32

Viesti Esa Tyynismaa »

Vuonna -99,kun yritin itteäni ff-3:seen saada kuntoon tuli yksi parhaista.Ove veti nyrkkeily/fysiikkatreeniä varsinaisten lajitreenien ulkopuolella,ja kommentoi lyöntiäni:"toi sun takasuora alkaa jo olla sellainen,että sillä palosaaren torilla jo jonkun pultsarin pudottais..."
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#33

Viesti timppa000 »

Jussi Häkkinen kirjoitti:
timppa000 kirjoitti: - Nykyisin kuulen välillä eri henkilöiltä ihmettelyä alhaisesta vyöarvostani ja että minulle pitäisi myöntää samantien pari astetta ylempi vyöarvo, mutta nähdäkseni tämä ei johdu muusta kuin että on jäänyt tai olen jättänyt monta vyökoetilaisuutta väliin, siinä missä moni muu vähemmän harjoitellut on yrittänyt käyttää kaikki tilaisuudet uusien vyöarvojen rohmuamiseen. Mihinkäs mulla olisi tässä kiire?
Hyvä sinivyö on aina vain se hyvä sinivyö, vaikka olisi mustan tasoa. Ei kannata yrittää ylentää itseään tuolla tavalla. Päivitä narusi, jos opettaja ei ole jo siihen kehottanut.
Ongelma ei ole niinkään ole ollut se että olisin vältellyt tasokokeisiin osallistumista, vaan se että niitä järjestetään melkoisen harvoin (esim. vain tiettyjen leirien yhteydessä, ja niissäkin on epävarmaa), jotka olen monesti joutunut missaamaan aikataulusyistä. Aina ei vain pysty repeämään koko viikonlopuksi toiseen kaupunkiin, edes osittain. Oikea elämä tulee eteen.

Nytkin olisin mielestäni taidoiltani valmis suorittamaan tasokokeen eräässä lajissa, mutta parilliset tasokokeet tulee aina suorittaa leireillä/seminaareissa, JA ennen kyseistä tasokoeseminaaria pitäisi olla osallistunut johonkin aikaisempaan seminaariin. Ei ole mitään hajua liiton sivuilta tai valmentajalta milloin tällaisia seminaareja/leirejä on ennen ensi elokuun suurleiriä, joten jos se tulee olemaan minulle se tasokoetta edeltävä pakollinen seminaari, meneekö siitä sitten kuinka monta kuukautta eteenpäin seuraavaan leiriin jossa voisin suorittaa itse tasokokeen? Sen kun tietäisi. Toivotaan ettei jompikumpi taas esty aikataulusyistä, sittenhän pasmat menevät jälleen sekaisin.

"Mihinkäs mulla olisi tässä kiire"-kommentillani ajoin lähinnä takaa sitä, etten ota tästä alempivöisyydestäni kummempaa stressiä. Jos suoritustilaisuus tulee eteen, mikä ettei. Tuntuu vain tulevan kovin harvoin, lajista riippumatta. En ole tähän mennessä myöskään kokenut jääväni muista taidollisesti jälkeen vaikka monet heistä ovat pystyneet haalimaan uusia arvoja nopeammin.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#34

Viesti Pete H »

Parhaat kehut saan itseltä. Kun olen oppinut jonkun ybervaikean tekniikan, kuten kärrynpyörän, tekemisen. Kuulostaa vitsiltä, mutta ei sitä ole. Minulle tämä tekeminen on ollut alusta alkaen kuntoutusta, joten se, että olen saanut itseni kilpailemaan ja sieltä vielä mitalin, oho ja vau! Eihän tuon parempaa voi olla eikä saada keneltäkään. Se palaute itseltä, sitä minä kaipaan, kun olen tyytyväinen tekemisestä, enkä tosiaankaan ole mikään pedantti.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
anton
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 331
Lauteille: Elokuu 2005

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#35

Viesti anton »

MikaelF kirjoitti: 90 luvun alkupuoliskolla Mustosen veljekset olivat mukana järjestämässä Kisahallissa isoa kamppailulajien näytöstä. Kaverin kanssa osallistuttiin noin 5 min eskrima osuudella.
Pukuhuoneessa jälkeenpäin toinen veljeksistä, muistaakseni se oli Janne, totesi "..v---u te ootte hulluja...". Voiko parempaa kohteliaisuutta saada thai-nyrkkeilijältä? :smt003
Mustosilta, ei voi.
Kunnioituksella Kaitsulle ja Jannelle, tyyli oli kylmä. Tulokset puhuivat.
- Jyri Asikainen

Normalisoin.
heian
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3164
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Sonkajärvi

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#36

Viesti heian »

Paras kuulemani kohteliaisuus oli Belgiassa, pääopettajamme luona. Hän oli kutsunut minut sinne treenaamaan ja sanoi, että minusta voi tulla todella hyvä karateka. Muistan sen varmaan aina.

Mieleen on jäänyt myös erään toisen ulkomaisen vetäjän leiri. Tehtiin jotain vaikeampaa kataa, jota siis tein ensimmäisen kerran ikinä. Vetäjä kierteli katsomassa ja korjailemassa ja minun kohdallani nosti peukut pystyyn ja kehui. :D
Pete H
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 582
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Etelä-Savo

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#37

Viesti Pete H »

Toiselta saama palaute, kun minua kehuttiin kisojen jälkeen mukavimmaksi matsaajaksi. Lieneekö ollut syynä se, etten saanut tehtyä ipponia kellekkään. :lol: Mutta mukava oli kuitenkin kuulla. Tosiurheilu aikana, n 20 vuotta sitten, maajoukkueen valmentaja kehui lähtöäni parhaaksi näkemäkseen. Toisaalta, tiesinhän minä jo sen, mutta tuntui kuitenkin hyvältä, kun en tuntenut miestä.
Pete, se läski ja rikkinäinen.
Kuvake
Tyttö
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 7295
Lauteille: Huhtikuu 2007
Paikkakunta: Kirkkonummi
Etulaji: Krav Maga
Sivulajit: Judo
Takalajit: Defendo, Karate (shorinji-ryu)

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#38

Viesti Tyttö »

Ainoa kohteliaisuus, mikä tulee mieleen on se, kun magan tasokokeen jälkeen kokeen pitäjä Amnon Darsa näytti mulle :thumbsup:

Koe oli tosi tiukka ja silloin tuli oikeasti hyvä mieli.

Liiemmin ei ole kohteliaisuuksia vuosien mittaan siunaantunut...
Krav Maga 1998 > ja Judo 2006 >
KMG Instructor: Self Defence, Kids & Teens, Combat & Fighting, VIP, Women
Ammattivalmentaja
Method Putkisto ja MP Pilates -ohjaaja
Kahvakuulaohjaaja
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#39

Viesti AriJ »

heian kirjoitti: Paras kuulemani kohteliaisuus oli Belgiassa, pääopettajamme luona. Hän oli kutsunut minut sinne treenaamaan ja sanoi, että minusta voi tulla todella hyvä karateka.
Tuo on kyllä loistava, sitä kannattaa tosiaan mielessään vaalia :thumbsup:
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6423
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#40

Viesti AlexMachine »

Salikisoissa matsasin parin seurakaverin kanssa nyrkkeilykehässä aika tosissaan.
Illalla sitten omassa painoluokassa oleva kaveri totesi että "sun takakäden suora tuntui selkärankaa pitkin hanuriin asti", kun oli saanut nätin osuman sille leuan kärkeen ja se istahti.

Toinen, minua 25 kiloa isompi kaveri tuli taputtelemaan selkään ja totesi "sun kanssa on kiva matsata kun sua saa lyödä tosissaan"

Molemmat lämmitti omalla tavallaan.
The beatings will continue until morale improves.
Esa Koivu
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 207
Lauteille: Heinäkuu 2008
Paikkakunta: Pori

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#41

Viesti Esa Koivu »

Se kun Ruotsissa soitettiin maammelaulu.
Sole
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 783
Lauteille: Tammikuu 2008
Paikkakunta: Jyväskylä

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#42

Viesti Sole »

Kun pikkujouluissa valmentaja sanoi kännissä että sun kanssas on hyvä treenata ku sä et paljo valita vaik kovaa vedetäänki...

edit: ja kun viime vyökokeessa Jarkko Mäkinen kehus mun kiertopotkua päähän...
"Our fathers came here with panzerwagens, we came with guitars!"
Klaus Meine, 1989 Moscow.
titityy
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3
Lauteille: Joulukuu 2008

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#43

Viesti titityy »

valmentaja mitsin pitäjänä toteaa harjotuksen loppuun: "Jumankauta... Miten ton kokosesta ihmisestä voi lähtee potkut ja lyönnit tuallasella voimalla?!" :hampit:
Kuvake
inka1985
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1048
Lauteille: Kesäkuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#44

Viesti inka1985 »

Sanski kirjoitti: "sähän lyöt kuin mies" sanoi yksi mies kerran. Lämmitti mieltä. Näin tyttöihmisenä.
Samaa sarjaa tämä oma (tuosta muutaman vuoden takaa):
"Sä lyöt kovempaa kuin useimmat jätkät täällä."

Tämä jäi mieleen, varsinkin koska tuli varsin hiljaiselta nuorelta mieheltä; oltiin kuitenkin taidoissa vähintään samaa luokkaa, hän melkoisesti lahjakkaampi tosin.
Little Miss can't be wrong
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

Paras kohteliaisuus kamppailulajeissa

#45

Viesti Elina »

Esa Koivu kirjoitti: Se kun Ruotsissa soitettiin maammelaulu.
:smt003 :smt003 :smt003 tämä lämmittää mieltä, vaikkei ole edes ollut osallisenakaan ko. tapahtumassa :smt003
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa