Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#451

Viesti DeusVult »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tai vaikkapa tämä että perinnemiekkailussa perustetaan klikki joka myöntää toisilleen maestre-arvoja, antaen näin mielikuvaa että niitten vanhojen murhamiesten jotoksilla mennään yhä.

Ja eihän se mielikuva vääräkään ole, opit kun perustuu tallennettuihin tietoihin ja menetelmiin ja intohimoisen intuitiivinen toteuttaja kyllä saa hyrinöitä irti jo pelkästään niistä kapineista.
Mutta silti juttu on satujumppaa, kunnes joku on oikeesti suolistanu jonku piruparan niillä opeillaan.
Tästä aiheestahan on tuo Mikan juuri tähän ketjuun linkittämä keskustelu, jonka viime yönä luin läpi. Oli aikamoista settiä siellä, sai Potkun Kaspin-kritiikkiketjutkin kalpenemaan. Mutta yksi monista pointeista mitä siellä tuli selväksi oli se, että miekkailumestareita on ollut olemassa oikeastaan ihan nykypäiviin saakka(vaikka tietysti kaikki ovat pelanneet oman aikansa vehkeillä), eikä niistä kaikki ole todellakaan tappaneet ketään. Murhasta joutui linnaan jo keskiajalla, puhumattakaan myöhemmistä ajanjaksoista, joten aika harva miekkailumestari on ollut "murhamies." Kokemukset sotaväessä on toki asia erikseen. Toisin sanoen mä näkisin että ei se mestarin status edellytä - eikä tarkoita - sitä että on oikeasti tappanut jonkun.

Mutta oikeassa oot että oishan se eri juttu jos sais oppia joltakulta joka on siellä tilanteissa oikeasti ollut.
Ja tässä kulkee Paronin ja maestrojen raja. Jimi on oikeesti tehny. Niinku Rick Hannakin. Ja Larry Hartsell.
Siksi ne on opettajia ja mestareita.
Kylkyl. muttei se niistä paroneita tai SAS-miehiä tee. Tai Hannasta ja Hartsellista en tiedä kun en tunne tapauksia. Jos haluavat sanoa itseään Mestareiksi niin en näe siinä mitään ongelmaa.

Ja tuosta Wallce-porukasta en ole muutakun toisenkäden tiedolla.
Eli olisivat ytimeltään Williamin jälkeläisiä.. kuten varmaan tiedät William Wallace ja Rob Roy on skottien sankareita ja niillä sukujuurilla ylpeillään..
ja olisivat treenanneet senaikasten vehkeitten käyttöä keskenään jo vuosikausia eBH, ennen leffaa. Eli toki sielä on muitakin fiilistelijöitä, mutta ydin on suoraan alenevassa polvessa.
Epäilen tämän paikkansapitävyyttä. Voihan siellä jos jonkinlaista karvanaamaa olla, mutta jos hepuilla olisi oikeasti edes jonkinlainen jatkuva opetuslinja sinne William Wallaceen, tai edes Rob Royhin, niin siitä kyllä tiedettäisiin. Tää on aika pieni maa. Ja koko WMA skene kusisi hunajaa jos joku tuollainen jatkumo löytyisi.

Oon muuten käyny Rob Royn haudalla ja nähny Wallacen oletetun miekan. Ja Macdonaldilla on Rob Royn miekka.
Eli oisko realitycheckin paikka? Tappaminen ei ole pelaamista.
Samaa voisin kysyä sinulta. En mitenkään víttuillakseni, vaan ihan siitä syystä että et ilmeisesti ole kovin hyvin perillä miekkailijoiden treenimetodeista tai taitotasosta. Ei taitavaa miekkailijaa voiteta miekkailussa pelkästään olemalla hurrrrrrja. Koko hommastahan putoaisi pohja pois samantien. On aika härskiä väittää, että Jimbo pieksee kenet vaan missä vaan millä aseella vaan ihan vaan siks kun on kuulemma joskus tappanut jonku. Suomessakin on vankilat täynnä tappajia, ei se niistä mitään puolijumalia silti tee.
Viimeksi muokannut DeusVult, kesä 25, 2009, 01.07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajiopettajan taustat

#452

Viesti Kari Aittomäki »

Nojoo.
Ensinnäkin tiikerinsilmä, "Ja jos joku nyt voittaa lajissaa n 5 matsilla mailman mestaruuden.."
Tätä en tarkoittanut. Viiden maailmanluokan pelurin kukistaminen on äärimmäisen kunnioitettava seikka urheilullisesti.
Tarkotin tätä, että on lajeja joissa sällillä saattaa olla kaikkiaan kuus matsia ja neljä titteliä. Joilla sitte rehvastellaan.

Steelduck.. ei saatana mä en ikinä totu näihin nimiin..
Minä olen nähnyt Jimin toiminnassa, kuten tuola jo useasti olen sanonu.
Ihan siitä vierestä, tosin syrjäsilmällä kun on ollu oma tontti hoidettavana.
Miten tämän nyt nätisti laittais mutta koittaas nyt tajuta että juutuubi ja netti ei ole muuta kuin unta unessa.

"kamppailemassa taitavaa vastustajaa vastaan?"
Juujuu, urheilumaailma on jee nasta hahmotus mutta sielä missä Jimbo pelaa ei ole sponssitarroja.
Eisaatana näitä juttuja..
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#453

Viesti steelduck »

Kiitos, asiallisesta vastauksesta. Sinun pitää ymmärtää, että kaikki eivät ole syntyneet kadulle ja tapelleet koko ikäänsä ammatikseen. Kysymykset saattaa olla hölmöjä, kun ei ole omaa kokemusta kuin teinivuosien suomiruotsi maaotteluista Blue Peterin pihalla ja ainoa missä olen oikeasti hyvä on vikasietoisten datakeskusten suunnittelu, mutta siitä ei paljoa ole iloa "in tö striit".

Kun olet kuitenkin valinnut tänne kommentoinnin, niin pitää vähän kestää meitä urpojakin. Raadollista kyllä, mutta tälläistä konttorirottakamppailu-urheiluharrastajaa vaan kiinnostaa tämä tarina enemmän kuin Matin ja Mervin 14. erohakemus.

ps. Nimi on Kristian... steelduck, it a nerd thing, you would not understand ;)
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 11130
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Kamppailulajiopettajan taustat

#454

Viesti flammee »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kiitos tiikerinsilmä, kerroit juuri itsestäsi kaiken tarvittavan.

Ilmaisin itseäni sitten kai epäselvästi.
En tarkoita sellasta (ainoaa) oikeaa oppimismenetelmää niinkuin mestari/kisälli-suhde on, eli esimerkin ja työnteon kautta oppimista.
Vaan lähinnä tätä titteli-leijumista.
Niinku vaikka urheilupuolella näitä viidenmatsin EM-mitalisteja tai budojutsuilun vyöarvopelaamista ja semmosia. Tai vaikkapa tämä että perinnemiekkailussa perustetaan klikki joka myöntää toisilleen maestre-arvoja, antaen näin mielikuvaa että niitten vanhojen murhamiesten jotoksilla mennään yhä.
Ja eihän se mielikuva vääräkään ole, opit kun perustuu tallennettuihin tietoihin ja menetelmiin ja intohimoisen intuitiivinen toteuttaja kyllä saa hyrinöitä irti jo pelkästään niistä kapineista.
Mutta silti juttu on satujumppaa, kunnes joku on oikeesti suolistanu jonku piruparan niillä opeillaan.
Sparri ja skabailut on treenivälineitä, ei realdeal.

Ja tässä kulkee Paronin ja maestrojen raja. Jimi on oikeesti tehny. Niinku Rick Hannakin. Ja Larry Hartsell.
Siksi ne on opettajia ja mestareita.
Teoria on aina teoriaa. Vasta sitte kun ruvetaan räntäsateessa nirhaan pokasahalla mäntyä nurin.. sitte nähdään, kenestä niinku on.
Tuo mieleen tämän pätkän, vuodatus, johon vastineeksi, kohdasta 2:20 kohtaan 2:50, se toinen häiskä ilmaisee mun mielipiteen, niin kauniin dramaattisesti, noista epäilyttävistä tosipaikan osaajista kamppailuopettajina, ei ihan kirjaimellisesti, mutta se asenne.

Varoitus, spoilaa death notea pahasti.

[youtube][/youtube]

Nyt mä voisin kaiketi jättää tämän ketjun rauhaan. Kaiketi.
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajiopettajan taustat

#455

Viesti Kari Aittomäki »

Ja sitte.
En ensinkään epäile tai kyseenalaista perinnemiekkailun tehokkuutta omassa kehyksessään.
Pyydän anteeksi jos kirjotteluni on tulkittavissa rääväävänä.
Mieluummin tanssin kansantansseja tai syön hapankeittoa kuin pilkkaan ketään kunnolla treenaavaa.

Mutta mitä tappamiseen tulee..
Minäpäs väitän että vain tappaja voi tajuta mistä murhaamismetodeissa on kyse.
Ja ole nyt kiva eläkä vedä tota roskaväkikorttia esiin, toki vankilat on täynnä jurritappoja tehneitä, mutta se on aivan eri asia kuin kylmä teräs, sielussa siis.
Täsmäkohdennettuun, äärimmäiseen väkivaltaan pystyy hyvinharva yksilö, ja sellasen yksilön edessä..
Ne minuuden ympärille rakennetut marenkimuurit vaan murenee sirahdellen.

En minä noista perinnemiekkailuista mitään tiedä. Epäilemättä sielä on mainioita sällejä.
Mutta Baron on tappaja. Tiikerihai. Eikä isokaan pusukala pärjää semmoselle, vaikka kuinka ois oman pelinsä taitava taitaja.

Äläkä kiitos ole hyvä dissaa amerikanpoikia.
Ne on ollu. Kaikki nuo arvonimet on päiväpuolen hahmottamista, hämärän ja pimeyden tullessa puhuminen on vaan meteliä.
Samaa voisin kysyä sinulta. En mitenkään víttuillakseni, vaan ihan siitä syystä että et ilmeisesti ole kovin hyvin perillä miekkailijoiden treenimetodeista tai taitotasosta. Ei taitavaa miekkailijaa voiteta miekkailussa pelkästään olemalla hurrrrrrja. Koko hommastahan putoaisi pohja pois samantien. On aika härskiä väittää, että Jimbo pieksee kenet vaan missä vaan millä aseella vaan ihan vaan siks kun on kuulemma joskus tappanut jonku. Suomessakin on vankilat täynnä tappajia, ei se niistä mitään puolijumalia silti tee.
Onko nyt siis tarkoituksesi sanoa, että Shortt ei pärjäisi jossain hemmetin pelissä jutun erikoismiehiä vastaan?
Tajuatko yhtään mitä mä olen yrittäny kertoa?
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#456

Viesti steelduck »

Eli on kavereita, joilla ei ole "normaaleja" estoja muiden vahingoittamiseen ja tappaminen sujuu helposti? Aivan varmasti tälläinen yksilö on vahvoilla taitavaa urheilijaa vastaan. Moni todennäköisesti menee totaalisen lukkoon, kun tajuntaan hiipii, että toihan yrittää oikeasti satuttaa mua. Toisaalta kuolemanpaniikki yhdistettynä vuosien "urheiluharrastukseen", voi olla kova pala kylmälle tappajakkin... tiedä sitten.

Summasummaarum... paroni on kyllä aika pelottava kaveri - jos arrsen juttuihin on uskomista, niin patologinen valehtelija ja sen päälle kylmä tappaja. Onneksi ei tarvitse tavata - huomenna taas halaamaan kavereita tatamille. :)
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#457

Viesti DeusVult »

Kari Aittomäki kirjoitti: Onko nyt siis tarkoituksesi sanoa, että Shortt ei pärjäisi jossain hemmetin pelissä jutun erikoismiehiä vastaan?
Tajuatko yhtään mitä mä olen yrittäny kertoa?
Mitä mahdat tarkoittaa "hemmetin pelillä"? Jos käytät sitä "kamppailulajin" synonyyminä, niin kyllä sitä minä juuri tarkoitan. Eikö sinun mielestäsi olisi ollenkaan eriskummallista, jos joku olisi niin hurja mies että voittaisi minkä tahansa kamppailulajin edustajan kyseisen kamppailulajin omassa viitekehyksessä? Olin valmis uskomaan että Jimbo osaa flaidata, mutta jos alat väittämään että kukaan ei mahda jimbolle mitään oli pelikenttä mikä tahansa, niin alkaa vaikuttaa aikamoiselta henkilönpalvonnalta. Eiköhän se ihan lihaa ja verta ole sekin jätkä.

Nyt ihan meikäläisen rehellinen mielipide tähän väliin. Näistä sinun kirjoituksistasi paistaa läpi aikamoinen ylimielisyys aina toisinaan. Välillä yrität sitä pyydellä anteeksi, mutta se on silti siellä. Tunnut pitävät kaikkia kamppailulajien harrastajia lähinnä jonain herttaisina pikku puuhastelijoina, ja itseäsi ja idoleitasi ainoina jotka voisivat missään tosipaikassa pärjätä. Te kun olette nähneet sitä "toimintaa." Koko potkun porukka, ehkä sinua lukuunottamatta voisi vaan ehkä suosiolla pistää kamat kassiin ja vaihtaa alaa, meistä tavan kuolevaisista kun ei ikinä voi tulla mitään edes etäisesti Jim Shorttiin verrattavaa? Koen moisen aliarvioimisen loukkaavaksi.

Tai sitten rivienvälistälukutaitoni on nyt pettänyt pahasti. Jossa tapauksessa pyydän anteeksi.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

Kamppailulajiopettajan taustat

#458

Viesti sanppa75 »

Kari Aittomäki kirjoitti: SAnotaanko sitten suoraan että alkaa vähä viistottaan tää nettikeskustelu, kaikkineen.
Anteeksi tämä myöhäinen sytytys tähän viestiisi(siis se että kaivan tämän tuolta muutaman päivän takaa ja otan edelleen kantaa keskusteluun vaikkei sitä ehkä haluttaisikaan... ;) ), mutta juuri kun olin edellisen kerran postaamassa viisaita pohdintojani tähän viestiisi liittyen, joku viksu( :D ) mode napsautti ketjun lukkoon.

Mie luulen että tämän kyseisen ketjun ongelma, tai ainakin osa ongelmaa, on se että voitaisiinko sanoa kaksi "leiriä" keskustelee/vänkää keskenänsä kahdesta eri aiheesta. Tällaisessa keskustelussa minkäänlaiseen konsensukseen pääseminen on tuskin edes mahdollista.

Se lienee jo monta kertaa todettu fakta että joillekin valehtelu, eli ns. päskänpuhuminen on punainen vaate. Samoin kuin se että joillekin tällaisilla asioilla ei todellakaan ole niin kovinkaan suurta merkitystä. Jopa ehkä sillä tasolla, että on aivan ok valehdella mikäli se sattuu syystä tai toisesta istumaan kuvioihin. On aivan selvää, että ylivoimaisesti suurin osa meistä ei pidä tietynasteista epärehellisyyttä suurenakaan syntinä, mikäli:

a: se ei kosketa omaa tai kenenkään itselle tärkeän napaa.

b: se ei vahingoita itseä tai ketään oman "sosiaalisen" piirin sisällä.

c: se ei ole kokonaan puppua.

d: se jopa hyödyttää jollakin tavalla itseä tai jotakuta lähi/kamu/harrastepiirissä.

e: henkilö on omalla alallaan niin pätevä ja uskottava että meriittilista lyttää aina mennetullen ne pienet rutut joita järjestelmällinen epärehellisyys, tai pikemminkin siitä kiinni jääminen on hänelle aiheuttanut.

Tuollainenhan tietyllä tavalla kuuluu normaalielämään esimerkiksi ns. "valkoisien" valheiden muodossa. Estetään "pahan" tapahtuminen pienellä totuuden vääristelyllä.

Mutta itse ainakin vedän rajan siihen kun se varsinainen tortunpuhuminen alkaa. Joko esim. hyöty tai egonnosto/toisten alaspainanta mielessä. Kai sitä sitten on jollakin tavalla liian tiukkis, tai mustavalkoinen tms., koska näinkin vakavissaan tähänkin soppaan lusikkaansa tarjoaa. En kuitenkaan menisi niin pitkälle, että ei muka yleensä ottaen vaikkapa jimbon toimintaa "paheksuvilla" olisi käsitystä maailmassa vallitsevasta harmaansävyjen massasta. En todella. Pikemminkin voisi todeta että on äärimmäisen lapsellisen yksinkertaistavaa sanoa valehtelun selkeän paheksumisen olevan mustavalkoisuutta.

Jälleen kerran, mielestäni on kysymys periaatteesta. Lähtökohta on siis se että epätotuuksien viljely on naalista. Ja syvältä sieltä. Kuitenkin joskus tietynlainen asioiden värittely, ja ehkä jopa suoranainen muunnellun totuuden esittäminen voidaan nähdä ymmärrettävänä toimintana. Tässä nimenomaisessa ketjussa mielestäni eräs osa onkkelmaa on se, että syitä näihin väitettyihin titteliväärennöksiin, olemisiin, olemattomuuksiin, kuulumisiin ja kuulumattomuuksiin ei ole juurikaan käsitelty. Silloin kun ihmiset eivät tiedä jonkin ongelman tai asian tilan syytä, ovat he normaalia alttiimpia tuomitsemaan. Vaikkapa silloin kun näyttäisi että joku väittää olevansa jotakin mitä se ei ole. Esimerkkinä; Mika kysyi DV:ltä että onko opesi itse nimittänyt itsensä mestariksi/opettajaksi. Pian selvisi että ei ole, vaan "tittelin" ovat antaneet jonkun italialaisen miekkailujärjestön opettajat. Siis arvostettuja opettajia itsekin. Case closed. Aika paljon on tosiaan tämä jimbo keskustelu pyörinyt kuin puolukka naisen ulkosynnyttimissä sen sijaan että olisi alusta alkaen, itse kukin paremmin tuotu esille mielipide perusteluineen, mahdolliset kysymykset sekä se, että onko kysymyksiin edes toivoa odottaa vastauksia. Kun nyt olen niin ymmärtänyt että tällekin foorumille on kirjoittanut henkilöitä joilla on edelleen jotakin tekemistä hra Shorttin kanssa.
Kari Aittomäki kirjoitti: Mä oon nähny kun tuo kyseinen jätkä toimii.
Vaikka en ole nähnyt hänen toimivan, niin sun maineen perusteella uskon sen että varmaan sitten osaa toimia jos niin kerran sanot.
Kari Aittomäki kirjoitti: Samaan kekä pystyy niin on hyvä ja hyppää pöydälle.
Menin kyykkyyn. :D
Kari Aittomäki kirjoitti: Tai edes ne jotka on ikinään nähneet toimintaa minkäänmoista.
Jotenkin on sellainen kutina että aika moni potkulaisista on nähnyt ja ollut mukana tilanteissa jos jonkinlaisissa. Siis noin voitaneen todeta jo pelkästään sen perusteella, mitä kanssakeskustelijat ovat itsestään ja kokemuksistaan tässä vuosien saatossa kertoneet. Joko täällä tai sitten kasvotusten.
Kari Aittomäki kirjoitti: Tää nettipaska siitä että "tappelutaito, jota ei muuten lainkaan ole keskustelunaiheena, ei muuta sitä seikkaa että mies on valehtelija"...
Mitävíttua? Joku saatanan ceevee on tärkeämpää kuin tietotaito siitä miten tapellaan?

Mikäli elämme tällaisessa maailmassa niinkuin nyt elämme, niin periaatteessa kyllä. Rehellisyys on tärkeämpi ominaisuus ihmisessä kuin se että miten hyvin hän osaa tapella. Kuitenkin, vain murto-osa meistä joutuu koskaan todella kamppailemaan terveytensä tai henkensä edestä. On erittäin ymmärrettävää, että maailmassa on tälläkin hetkellä kriisipesäkkeitä ja kolkkia, joissa tuo "arvotus" voisi meikälaiselläkin mennä päinvastoin. Kuitenkin, suurinosa tännekin kirjoittajista asuu Suomessa, ja vielä sellaisessa mestassa että ei tarvitse edes ajatella mitään emmentaaliotteita tahi puukkouhkia arjessaan. Tässä valossa tarkasteltuna pitäisi mielestäni olla ymmärrettävää, että vaikka niitä tilanteita ja tiukkojapaikkoja olisi vastaan tullutkin, tottuuven puhuminen menee (ainakin nuikasti) tappeluskyvyn edelle. Jimbo on varmasti todella hyvä ja hmm...monitahoinen kamppailija itse, mutta uskaltaisin väittää että monelta suomalaiseltakin saa lähelle samantasoista kamppailuopetusta. Siis ajatellen sitä, että mitä nyt keskiverto "perus tai jatkokurssilainen" nyt kenenkään opetuksesta voi itselleen imuroida/tarvitsee. Noi "ojia enemmään rymynneet" ja heidän tarpeensa voi sitten olla toinen juttu. Niinkuin varmasti onkin. Itse olen rymynnyt vain vähän joten en tiedä siitä enempää kommentoida.
Kari Aittomäki kirjoitti: Vetäkää nyt jumalauta se pää pois persseestä ennenkuin realismi koputtaa ovee..
HHnnnggghhhhttttthhhhhhhh....PLOP. Ehhehe.
Kari Aittomäki kirjoitti: Siis koko tää Jimi-juttelun siirto ton "taustat"-otsikon alle oli kans yks tapa varmistaa että tää juttelu pysyy sielä koulujen käytävillä, niinkuin tuo Deusterixin pässi esimerkki oikeen julkituo..

Ehkä noinkin...mutta toivottavasti ei. Nimittäin voidaanhan ajatella niinkin, että nyt on mahdollista erottaa selkeästi hänen paroniuksiinsa ynnä muihin kohdistuva kritiikki, ja hänen todelliseen osaamiseensa ja persoonan hienouteen kohdistuva asiallinen keskustelu. Eikun vaan topikkia vääntämään.

Kari Aittomäki kirjoitti: Mikä, mikä on miehen päässä kun verrataan joitain yliopiston käytäviä veriseen multaan ja asfalttiin? Joku bättrefolkejuttu vai? .
No ei... luulen että kysymys on periaatteessa nyt siitä että kuka katsoo mistäkin vinkkelistä miehen olevan sanojensa mittainen. Uskoisin, että samalla kun jotkut ajattelevat jimbon olevan valehtelija niin yliopistonkäytävillä, kuin seisoessaan verisessä mullassa, niin jotkut ajattelevat hänen olevan hyvä ja reilu jätkä seisoipa hän missä tahansa. Mielestäni miehen periaatteet eivät voi riippua siitä missä hän seisoo. Ajattelen niin, että ne on joko sisään kirjoitettu, tai sitten ei. Tietty, voipi kai se elämäkin joskus jotakin opettaa... ;)

Itse näkisin tämän bättrefolk jutun hiukan toisin. Jos esim. jimbon mielestä noilla asioilla ei todellakaan ole mitään väliä, ja hän ei vaikkapa ollenkaan arvosta brittien aristokraatteja, niin miksi hän sitten itse väittää olevansa sellainen? Vai onkohan kyseessä joku työläislähtöinen käytännönpila, jossa osoitetaan että mies ei voi olla missään vaiheessa punnittavissa taustansa, titteliensä tai syntyhistoriansa mukaan.... :funtsii: ;)
Kari Aittomäki kirjoitti: saatana teiän kans.
Vaikka sua varmasti tämä nillitys ja näennäinen filosofointi korpeaakin, niin kai sie ymmärrät että jotakin pointtiahan tässä moni on yrittänyt esille tuoda? Ilman muita tarkoitusperiä.
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajiopettajan taustat

#459

Viesti Kari Aittomäki »

Kiitos.
Täytyypi sitten tarkistaa asenteitani.
Koska jos ne noin näyttäytyy, niinne sitte taitaa olla tulkittavissa.
Itse näen itseni eilisen tai toissapäivän miehenä, jolla ei ollut sellasia tietolähteitä kuin nykysin on tarjolla. Jolle sen tietotaidon hankkiminen makso paljon. Vanhana treenaajana, joka yrittää jutella tuoreempien treenaajien kanssa. Koska sellasena mä itseni hahmotan, treenaajana, toki myös toteuttajana. Paljonkokeneena.

Jos kirjoituksistani paistaa ylimielisyys niin se on kyllä tahatonta. Oikeesti.
Olen yrittänyt asennoitua aina kulloisenkin kirjottelijan kokemustasoon mahd intuitiivisesti..
Muttaku siitä on saatana 44vuotta kun täräytin ekakertaa nenän vinoon!
Jonka jälkeen on paljon tapahtunut.

Mun elämääni väkivalta on aina kuulunut itsestäänselvyytenä, on hankala tajuta että monelle se on opettelu-aihio.
Eikä mulla ole idoleita. Collins nyt juu, kenties.
Ne monet opettajat joilta olen tietotaitoa hakenut.. niitä olen lähestyny kisällinä.
Yuji Matsuoi ei meinannut ottaa uskoakseen että olin juujep sama jätkä joka oli just reputtanu 2dan-kokeen... Siis kun alotin treenin Genbukain peruskurssilla.
Shortt ei ole eikä ollu idoli, tollanen arvottaminen ja viittaus kirkuvaan, kontrolloimattomaan ihailuun on vähä halpaa..
Minä en ole kovinkaan tyhmä. Luulisin.

Erikoispelilöillä erikoistuneet urheilijat vie muita kuin kuoriämpäriä.
Sehän on selvä.
Mutta mä olen vieny olympiapainijan lindenillä lumipenkkaan ja Esa on kuristanu raskaansarjan SM-painijan, kahdesti. Eli jätkien omalle alueelle mentiin ja pelattiin, alistelupeliä.
Se ei ole vielä lähelläkään tosipaikkaa.
Mä en ole väittäny että Jim Shortt haldais perinnemiekkailun.

En ole myöskään tahtonut kys metodia halveerata.





edit.
Sanppa, kiitos viestäsi.
Raikasta vettä.
Palaan asiaan kun kyen, nyt meen vällyihin.
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#460

Viesti Sardaukar »

Kuten eräät aikaisemmin ketjussa sanoivat, että Jimbolla on "dokumenttipläjäys" taustojensa todistamiseen. Varmaan sama "plajäys", jolla koetti meikäläistä haastaa oikeuteen. :badgrin: Siitä ajatuksesta Jimbo luopui hemmetin nopeasti, silloin kun joutuisi esittämään ihan oikeita virallisia dokumentteja. Ne taas kaverilta puuttuu aika lailla täysin. Jimbon kavereiden kirjoittamia suosittelukirjeitä kyllä on, kuten tämä, jonka perusteella Brian Ware sai kenkää työstään:



Kuva


Asiasta voi lukea The Sun-lehden artikkelista:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/ne ... 183915.ece" onclick="window.open(this.href);return false;



Minua ei tietysti tarvitse uskoa, mutta luulisi Cabinet Officella olevan enemmän painoarvoa.

Jimbolta puuttuu esimerkiksi "Red Book" eli British Army discharge papers. Sen esim. sivuilla 2 ja 5 luetellaan palveluspaikat ja palveluksessa ansaitut kunniamerkit jne. Joten ilman sitä Jimbon on ihan turha väittää olevansa ex-sotilas. Jos se on sattunut hukkumaan, sen voi tilata brittien MoDsta lähettämällä sinne vaikkapa kopion passistaan pyyntökirjeen mukana. Joten Jimbo ei voi väittää, että se olisi hankala saada...ja jokainen Brittiarmeijan sotilas saa nuo paperit palveluksen päättyessä.

Kunniamerkeistä puheenollen, Jimbolla pitäisi olla tämän seuraavassa kopiossa esitellyn (joka on meikäläisen dokumenttipläjäyksestä) instanssin kutsuja pilvin pimein, kunniamerkkiensä määrän perusteella. Kunniamerkit kun Briteissö myöntää kuningatar. Tietysti itselle myönnetyt ja eBayn kautta ostetut mitalit saattavat olla toinen juttu... Mutta tämä pienenä vihjeenä, että saatan tietää edes jotain mistä puhun:


Kuva

Kumma juttu, että noinkin kovaa kaveria ei ole enemmän kutsuttu tapaamisiin. Jopa minut on, tosin tietysti taustojen täytyy olla kunnossa ja asiaan täytyy olla jotain perusteita...

Jos porukka haluaa jatkaa valon ja varojen kantamista säkillä Jimbon pimeään tupaan, se ei ole meikäläiseltä mitenkään pois. Mutta tuskin kukaan voi enää sanoa, ettei ole varoitettu.
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#461

Viesti TRU »

Sardaukar kirjoitti: ...Jos porukka haluaa jatkaa valon ja varojen kantamista säkillä Jimbon pimeään tupaan, se ei ole meikäläiseltä mitenkään pois. Mutta tuskin kukaan voi enää sanoa, ettei ole varoitettu....
Nyt täytyy kyllä ihan kaikessa ystävyydessä kysyä että mikä mieli tässä jankkaamisessa oikein on?? Juuri kun monta viestiä on solkattu että CV:n vääristelyä, paronijuttujen ja olemattomien SAS-stoorien olemassaoloa ei kukaan epäile. Siis melkolailla kaikille on selvää että Jimi on em. asioista puhunut potaskaa? Niin että mitä tämä uusin/entisen toisto viestisi nyt palvelee?

Ilmeisesti ainoana IBA-Finlandin edustaja on ilmoittanut että uutta tietoa tulee. Annamme kai hänen esittää sen sitten kun ja jos sitä on...minusta sinä olet tehnyt jo oman pointtisi selväksi. Monta kertaa.

Ketjussa on päästy keskustelemaan mestari/kisälli/idoli/taustat asioista yleisemminkin niin että tätä viitsii taas lukeakin. Että jospa ei palattaisi siihen samaan jauhamiseen.

TRU
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kamppailulajiopettajan taustat

#462

Viesti Mjölnir »

TRU kirjoitti: Että jospa ei palattaisi siihen samaan jauhamiseen.
Juuri näin
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kamppailulajiopettajan taustat

#463

Viesti Mika Luostarinen »

Sardaukar, osaatko sanoa millainen on Shorttin tunnettuus Britanniassa? Esim. kamppailupiireissä tai sotilaiden joukossa? Minulla ei ole oikein mittakaavaa tähän tapaukseen, miksi ei vaan ole todettu että taas yksi koijari?
Kuvake
Stick
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 127
Lauteille: Tammikuu 2009

Kamppailulajiopettajan taustat

#464

Viesti Stick »

onkos noilla taustoilla nyt niin hirveesti väliä,jos kaveri on pätevä,niinkuin tuntuu täälläkin monen mielestä olevan,itse en ole saanut kunniaa olla kaverin opetuksessa,kuin en myöskään kaverin nimeltä Rick Hanna,mutta päteviä tuntus olevan molemmat,riippumatta taustoista... :)
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kamppailulajiopettajan taustat

#465

Viesti Mjölnir »

Stick kirjoitti: onkos noilla taustoilla nyt niin hirveesti väliä,jos kaveri on pätevä,niinkuin tuntuu täälläkin monen mielestä olevan,itse en ole saanut kunniaa olla kaverin opetuksessa,kuin en myöskään kaverin nimeltä Rick Hanna,mutta päteviä tuntus olevan molemmat,riippumatta taustoista... :)
Tää on nyt taas sitä samaa jankkaamista, jota ei enää tähän ketjuun toivota. Asia on jo niin monta kertaa sanottu ja ihmetelty. Jos vaikka vilkaiset viittä viimeistä sivua, niin huomaat....

eidt: mutta jos haluat ottaa Rick Hannan taustat keskusteluun, niin siitä vaan..
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 91 kurkkijaa