Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Sardaukar
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 86
Viestit: 223
Lauteille: Syyskuu 2008

Kamppailulajiopettajan taustat

#496

Viesti Sardaukar »

Eli porukka, joiden taustat ovat enemmän tai vähemmän hämäriä, myöntävät toisilleen diplomeja, suosituskirjeitä ja sertifikaatteja. Vaikuttaako tutulta myös tuossa turvallisuus- ja sotilaspuolessa kyseisen henkilön kohdalla? :p

Jimbo oli esim. Eye Spy-turvallisuusalan lehden "konsulttina" jonkin aikaa, kunnes tapahtui tämä:

http://eyespymag.blogspot.com/2009/02/j ... py_13.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dear ---
Jim Shortt is not a consultant to Eye Spy, nor has he written anything for this magazine since 2005. Like yourself I too have heard of the allegations concerning Jim Shortt - many from former Special Forces troops (serving and retired). I often work with folks like Peter Jenkins and his trainers - several of whom have great experience in our military. Questions about Jim Shortt¹s Special Forces background and training have arisen on several occasions. These allegations were put to me by former SAS and 14 Int personnel two [should have read four] years ago - primarily because I had him down as a consultant (he wrote to me when I started Eye Spy and asked to submit features - his background looked very good, of course). When faced with questions from SAS soldiers and the unit¹s reserve and support staff, I thought it wise to probe - what I found out was that his ³assumed² peers were not happy. Because I heard nothing from Mr Short in respect of these allegations (I wrote for a response) I removed Jim Shortt from our consultanty directorate in both the magazine and our media pack on the website - do check this out. If there is further reference to him in one of our pdf files on the site - I will get our folks to look at this quickly.


Jimbo on saanut aika hemmetisti vihamiehiä, jostain kumman syystä. Ikäviä ihmisiä.

Olisi kannattanut miettiä tätä:

ARSSE is a big community and has tentacles reaching all over the military establishment.

Eli kyse ei välttämättä ole mistään varusmiesten ja eläkeläisten keskustelukerhosta.
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Kamppailulajiopettajan taustat

#497

Viesti Lehe »

Palaan keskusteluun topiikkiin johdatellen vielä kerran, vaikka saatankin tehdä sillä itselleni peruuttamatonta vahinkoa oman oppimiseni osalta.

Jos ajattelen omaa opettajalinjaani tai ihmisiä joilla on vaikutus omaan oppimiseeni, niin tässä ketjussa puhutaan silloin Aittomäestä, Häkkisestä ja Mjolniristä. Viimeisin on viimeisimpänä siksi, että oppimiskokemus käytännön tasolla rajoittuu kahteen kontaktiin. Teoria olkoon oma lukunsa. Syy tässä ei ole opetuksen laatu vaan vähäinen kohtaaminen ja oppiin hakeutuminen.

Jokainen edellämainituista ansaitsee kunnioitukseni ja nokkiinnun aina jos julkinen ryvetys ylittää omat rajani opettajistani. Jokaisella on omat näkemyksensä asioista ja kamppailusta. Jokaisen kanssa olen myös ollut joistain asioista eri mieltä. Perustellusti ja olen saanut vastineeksi omat perustelut. Pystyn hyvin käsittämään jokaisen esittämät mielipiteet omasta muotistaan, joten minun pitää tehdä oma muottini ja imuroida siihen se, mikä siihen istuu.

Ja nyt se millä viestin aloitin. Otan esimerkiksi Aittomäen ja hänen arvostamansa Collinsin, jonka olen itsekin naamatusten vähäpoikana nähnyt. Nykyisen Unionin shihan Hasegawa on myös Oyaman suora oppilas ja vastasi muutaman vuoden jopa Hombu dojosta. Kuulemma Collins ja muut vähän sopivat kavereiden kanssa sadankumiten osalta. Minä pidän tätä osiota vahvasti lajipolitiikkana ja sellaisena potaskanpuhumisena, jota tässä ketjussakin lyödään silmille. Edelleenkään en usko, ettei Oyama olisi ollut paikalla tuossa esityksessä tai että kuka tahansa pääsee sitä kokeilemaan.

Monen asian tarkoitusperä voi muuttua ja montaa asiaa voi epäillä jos tahtoo.

Se missä tein hallaa eniten itselleni, on se, että oma opettajani on Hasegawan (8. Dan) kanssa erittäin läheisissä väleissä. Veikkaisin puhelimen soivan aamulla ja olevan selittelyn paikka.

Lopettakaa se kinaaminen.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Kamppailulajiopettajan taustat

#498

Viesti L.K. »

Edelleenkään en jaksa uskoa, että yksikään esim. ip-skenessä mukana oleva kouluttaja ei olisi pistänyt cv:tään parhaimman näköiseksi.
Eli jos on koulutettu jotain pientä porukkaa jostain The Tactical S.W.A.T Gods-ryhmästä niin mainitaan että on kouluttanut (eli ymmäretään että säännöllisesti) ko. ryhmää jne.
Tämä on puhdasta markkinointia. Katsokaapa mnkä tahnsa turva-alan firman mainontaa.Kuinka paljon ko. lafkoissa työskentelevät tietävätkään miten vähän totuus ja sivujen potaska kohtaavat..

Kilpailu on kovaa ja markkinoinnnissa mennään helposti sieltä mistä aita on matalin. Silti itse ainakin IP-skenessä tms. otan oppini sellaiselta henkilöltä joka on pätevä.Toki jos on kaksi yhtä pätevää, joista toinen puhuu tårta på tårta ja toinen ei, niin valitsen ei-tårta på tårta.
Mutta harvoin on näin.

Jos kyse olisi jostain perinteisestä lajista, voisin jopa ymmärtää koko tämän vouhotuksen. Ja juuri kun ymmärtääkseni myöskään henkilösuojausjuttujen osalta Jimbon koulutuksessa käyneet eivät ole olleet tyytymättömiä niin miksi koko tämä helvetin hässäkkä?Ei vaan ymmärrä..?
Ei varmaan Sardaukaria tai ketään muutakaan Jimbosta negatiivisesti ajattelevaa ole pakotettu tai tulla pakottamana hänen oppeihin.
Jokainen voi valita keneltä oppinsa hakee ja kelle siitä maksaa.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#499

Viesti bodyguard »

Puhut L.K eri asioista. Tottakai sanotaan että on oltu korkean profiilin kokousturvallisuustehtävissä ennenkuin että on oltu pönöttämässä jv- kyltti rinnassa jonkun kokoushuoneen takaovella.

Mutta hieman eri asia kuin jos sanon että olen ollut huumepoliisina 10 vuotta ja todellisuudessa olen ollut poliisilaitoksen putkavaksina kolme vuotta.

On eri asia sanoa tosia asioita kauniisti kuin keksiä itse.

edit: Tuo ensinmainittu kuuluu melkein cv:n teon perustaitoihin. Itse en ole ainakaan tällä tosin vaatimattomalla urallani tavannut juurikaan kouluttajia joiden cv:issä olisi valheita tai paikkansapitämättömyyksiä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#500

Viesti steelduck »

Heh.. pitäisköhän tehdä oma Boost up your CV ketju tuolla LK:n mallilla. Voisin laittaa CV:hen:
Toiminut Hollywood tähtien henkivartijana, kun oikeasti olin yhden illan suomalaisen Hollywood ohjaajan ja näyttelijävaimonsa takavasemmalla katsomassa, että känniääliöt eivät loiki niskaan Kaivohuoneella ja pelastanut suomalaisen elokuvatuottajan baaritappelusta otsapuskemalla nyrkkienheiluttelijan hanveesiin.

Näin kun näitä lähtee rakentelemaan, niin minähän voisin alkaa pitää seminaareja henkilösuojauksesta. Ainiin, mutta multa puuttuu ne taidot.... höh.

No joo... taas kierretään kehää ja jankataan tätä taidot vs. cv arvotusta. Mielestäni kuitenkin molemmat pitää olla kohdallaan, jos tekee tuollaista ammatikseen.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Kamppailulajiopettajan taustat

#501

Viesti Mjölnir »

L.K. kirjoitti: Jokainen voi valita keneltä oppinsa hakee ja kelle siitä maksaa.
Jeps. Ja koska nyt on jo ihan riittävän monta kertaa varoitettu, että Jim Shorttin CV ei ole täysin paikkansa pitävä, niin siitä asiasta lienee enää turha jankata.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Lehe
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1196
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Saaristo

Kamppailulajiopettajan taustat

#502

Viesti Lehe »

steelduck kirjoitti: Heh.. pitäisköhän tehdä oma Boost up your CV ketju tuolla LK:n mallilla. Voisin laittaa CV:hen...
Pitänee todeta, että olipas sitten typerä kommentti. Ymmärsin niin, etä L.K. koetti selkeästi perustella pointtiaan ja nyt se ammuttiin alas aika ala-arvoisella läpällä. Ja tarkoitus ei ole dissata teräsankan kokemusta. Ainoastaan tuota lainaamaani kommenttia.
Se mikä ei tapa, sattuu s-tanasti..
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#503

Viesti steelduck »

Lehe kirjoitti:
steelduck kirjoitti: Heh.. pitäisköhän tehdä oma Boost up your CV ketju tuolla LK:n mallilla. Voisin laittaa CV:hen...
Pitänee todeta, että olipas sitten typerä kommentti. Ymmärsin niin, etä L.K. koetti selkeästi perustella pointtiaan ja nyt se ammuttiin alas aika ala-arvoisella läpällä. Ja tarkoitus ei ole dissata teräsankan kokemusta. Ainoastaan tuota lainaamaani kommenttia.
No just, ei pitäisi edes yrittää olla "hauska". En ollut ampumassa mitään alas - lähinnä komppaamassa, joka ei sitten tullut läpi. Eli tuohan on aika lailla itsestään selvyys millä alalla tahansa ja siksi myös CV:n lukijan kannattaa olla kriittinen. CV:hen ei pidä laittaa mitään, mitä ei voi todistaa tai mistä ei voi kertoa enemmän kuin "olen mä kerran ollut kaivohuoneella turvaamassa selustaa". ... seuraava!!

...ja minulla ei ole mitään "oikeaa kokemusta" kunhan harrastan huvikseni. ;)
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 28
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulajiopettajan taustat

#504

Viesti Mika »

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Juho
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 613
Lauteille: Kesäkuu 2006
Paikkakunta: Hki

Kamppailulajiopettajan taustat

#505

Viesti Juho »

Kuva

:finga:
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#506

Viesti steelduck »

LOLCAT
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja. Ole hyvä ja rekisteröidy tai kirjaudu sisään.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Kamppailulajiopettajan taustat

#507

Viesti Kari Aittomäki »

Tuotanuan..
Sardaukar veisi asiaansa paremmin eteenpäin jos osallistuisi muuhunkin keskusteluun, eikä vaan puhuisi alaspäin; "ikävän nyt kerron teille.."
Tuollainen nooraaminen antaa kuvaa itsensä ylentäjästä.
Joka ei kaikenlaisten moukkien ja roskaväen kanssa suostu kuin käskyttämään, kaskun on tullut pelattua krikettia kuninkaallisten kans.

Eihän se tietenkään niin ole mutta siltä alkaa vaikuttaa.
Schade schade. Mielenkiintosen olonen ihminen.

Muuten, taustan värittämisestä..
Mikäli Yokio Tani ja ne muut jutsupioneerit ois kivitetty ulos taustojensa värittämisestä, meillä ei olis judoja ja jutsuja sellassena kuin on eikä kai vapaaotteluakaan.
Tää cv-markkinointi on aikalailla uusi ilmiö, netti-aikaa eli nykypäivää.

Jos jotain hyvää asiasta siilaantuu on se ainaki se, että militääritaustalta markkinoiville on aikamoiset saappaat täytettävänä.
Jimbon tossunmitassa kunniakirjat on huonohkot jalkarätit.
steelduck
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 923
Lauteille: Helmikuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#508

Viesti steelduck »

Miten paljon tuolla henkilösuojaus / military puolella annetaan nykyään painoa kovalle CV:lle, kun kaveria ollaan palkkaamassa.

Itse en osaa sanoa kuin IT alalta, jos suurisuisimmat kaverit, joilla on kaikki mahdolliset akronyymit CV:ssään menevät usein pisimmälle ja ne oikeat osaajat jäävät kellariin koodaamaan. Tietenkin IT-alallakin kaikkien pisimmälle, menevät ne joilla taito, akronyymit ja suuri suu(=osaa markkinoida itseään).
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 43
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajiopettajan taustat

#509

Viesti bodyguard »

steelduck kirjoitti: Miten paljon tuolla henkilösuojaus / military puolella annetaan nykyään painoa kovalle CV:lle, kun kaveria ollaan palkkaamassa.
Tietysti paljon jos kaverista ei ennestään mitään tiedetä, milläs muulla sitä kaverin palkkais.

Tosin monasti palkataan vaan tuttuja miehiä, että silloin niillä CV:illä ei ole niin väliä.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Kuhmu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 2558
Lauteille: Toukokuu 2005

Kamppailulajiopettajan taustat

#510

Viesti Kuhmu »

Minua huvittaa, että on pitänyt keksiä oikein aatelisarvokin. Ei letkauta suuntaan tai toiseen onko hojo-opettaja siniverinen vai ei. Mutta se lienee enempi suurta maailmaa varten. Jossain vaiheessa Shorttilla kai oli muistaakseni 6dan okinawa te lajissa. Liekö vielä? vai ovatko lajit vaihtuneet?
”You must enjoy this”.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 93 kurkkijaa