Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajiopettajan taustat

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: James Shortt

#76

Viesti Kari Aittomäki »

Nää Shorttin tarinoitten pitsireunukset kuvaa munmielestä vallan mainiosti britteinsaarten sääty-yhteiskuntaa.
Ne reppanat kun uskoo tosisnansa olevansa muita parempia koska Britain is Great.
Niille on sukulinjat ja komealta kalskahtavat sukutarinat tärkeitä.

Tajuan täysin miksi sieläpäin bisnekseen tulee liittää kaikenlaista Sukkanauhaa.
Se ei muuta IBA-tietämyksen toimivuutta mihinkään suuntaan.

CRAP onkäsittääkseni aikamoinen vitsin aihe myös Legioonan sisäll, etenkin kun huomattavan suuri osa 2e REP'n soltuista on englantilaisia paratroopereita.
Filipino kirjoitti: ja mitä ristusta etelä-pohojalaanen Maltalla teköö?
En ensinkään ihmettelisi jos ilmenisi jotta teköö alan hommia.
Sais tuo mustamaalaaminenkin selityksensä, bisnes kun on bisnestä.


Ylipotkija: Lainaukset sallittu sallimalla BBCode.
Ylipotkija: viestiä muokattu
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 18892
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Re: James Shortt

#77

Viesti Andy »

Kari Aittomäki kirjoitti: En ensinkään ihmettelisi jos ilmenisi jotta teköö alan hommia.
Sais tuo mustamaalaaminenkin selityksensä, bisnes kun on bisnestä.
Niin. Eihän se ole mahdollista, että mies puhuisi totta selittäessään motiivejaan: http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 28#p395228" onclick="window.open(this.href);return false; Joku muu syy siihen on oltava.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: James Shortt

#78

Viesti Kari Aittomäki »

En lainkaan epäile tai kyseenalaista Sardaukarin motiivien puhtautta.
En vain lainkaan yllättyisi jos taustalta paljastuisi kilpailu asiakkaista.
Kaskun mies eiole muusta kirjoittanut kuin Shorttista, eli motiivi on varsin voimakasta sorttia.. Ihan ei mene moraalisen närkästyksen piikkiin, minusta.
Se kun on tuo turva-alan koulutuspuolen tarjontabisnes kenties likasinta tapaamaani liiketoimintaa, vastaavia juttuja olen katellut kyllästymiseen asti.
Vaikka kenties kyseessä on tosiaankin jämpti yksilö jota valehtelu vetuttaa.
Että ymmärrän kyllä sympatiseeraamisenkin.

Kerrotaan nyt vielä tämä että minä sain kuullakseni tai oikeestaan lukeakseni näistä Castleshortt-jutuista vasta about 2000. Ei se Jimbo näistä mullen ainakaan suuria jutellut.
Mulle miehen toimintakenttä on osaltani täysin selvä. Nämä tämmöset maineentahraamiset ei suuresti edes kiinnosta.
Ne on kattausta vaan. Mä olen siihen pihviin ja pilsneriin suuntautunut veikkonen.

edit. lisäys
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: James Shortt

#79

Viesti DeusVult »

Maineentahraamiset? :lol:

Miehessä itsessäänhän ei ole mitään vikaa, syy maineen tahrautumiseenhan on kokonaan niiden jotka törkeällä tavalla alkoivat kaivella tosiasioita esille.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: James Shortt

#80

Viesti Kari Aittomäki »

Olis kaitketi tullut käyttää termiä maineentahrautuminen, ois ollu lähempänä.
Sillä jos asiat otetaan asioina, einää "paljastukset" mitenkään yllätyksinä tulleet.
Miehen jutut oli jo kasariaikoina sellasia että niihin suhtauduttiin - varauksella.
Voisin kertoa paljonkin mutta miksi sen tekisin?

Tota DeusV... Et ole vissiin nähnyt miestä livenä ja tuskin kukaan muu in action?
Senjutun rinnalla nää aatelisuudet ja koulutustaustan puhtaaksipesut on mun kiikareilla kateltuna aika toisarvoisia kohteita.
Tunnetteko termin nokkimisrieha?

Ikävää jos mies on valehdellut taustoistaan, ei se itse asiaa silti miksikään muuta.
Jos se myllytys nyt ketään oikeesti kiinnostakaan muutakuin teoretisoinnin tasolta?
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: James Shortt

#81

Viesti DeusVult »

Kari Aittomäki kirjoitti: Tota DeusV... Et ole vissiin nähnyt miestä livenä ja tuskin kukaan muu in action?
En ole nähnyt, enkä suoraan sanoen välttämättä ole kiinnostunut näkemäänkään. Vaikka olisi miten mukava heppu ja taitava tappelija.
Kari Aittomäki kirjoitti: Senjutun rinnalla nää aatelisuudet ja koulutustaustan puhtaaksipesut on mun kiikareilla kateltuna aika toisarvoisia kohteita.
Niinpä. Miksi mies on siis kehittänyt tällaisen maailmanluokan vedätyksen? Ja kun kyse ole mistään pienestä totuuden värittelystä tyyliin "joo asun Eirassa", vaikka oikeasti asuu Tiksissä, ja "joo ajan bemarilla", vaikka oikeasti ajaa Mazdalla, vaan kyseessä on ennemminkin törkeä petos. Enkä syyttäisi siitä brittiläistä sääty-yhteiskuntaa, kyllä täällä on paljon arvostettuja IP- ja kamppailuopettajia joiden ei tarvitse väittää olevansa ties mitä herttuoita tai Rainbow Six -miehiä saadakseen arvostusta.
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: James Shortt

#82

Viesti Kari Aittomäki »

Minä en voi tietää miksi jätkä on katsonut tarpeelliseksi rakentaa hiekalle.
Esitän olettamuksia siinä missä muutkin.
Mistä en tykkää on tää helpostiheräävä lynkkausmielenliike.
Toki nuo paljastukset on muakin täräyttäneet, ei sitä kieltää voi.
Mutta minä ainaki yritän katella juttua laajemmalti.
Ihmisten toiminnalla kun aina syynsä.

Sua muuten vois kiinnostaa Jimbojutsu, erittäin erinomaisen toimivaa ja vähäeleistä on hän.
muitai1
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 95
Lauteille: Huhtikuu 2008

Re: James Shortt

#83

Viesti muitai1 »

Kari Aittomäki kirjoitti: Minä en voi tietää miksi jätkä on katsonut tarpeelliseksi rakentaa hiekalle.
Esitän olettamuksia siinä missä muutkin.
Mistä en tykkää on tää helpostiheräävä lynkkausmielenliike.
Toki nuo paljastukset on muakin täräyttäneet, ei sitä kieltää voi.
Mutta minä ainaki yritän katella juttua laajemmalti.
Ihmisten toiminnalla kun aina syynsä.

Sua muuten vois kiinnostaa Jimbojutsu, erittäin erinomaisen toimivaa ja vähäeleistä on hän.


Voiskos tolle toiminnalle olla syynä maineen kasvattaminen ja sitä kautta rahastaminen?
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 57
Viestit: 16081
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Re: James Shortt

#84

Viesti Kari Aittomäki »

Se.. ei tunnu todennäköiseltä.
Hypettäminen kun on leimallisesti lyhyttä rahaa.

Minä kävin IBA-kurssin 1988 ja se peli, kuten jatkokin, oli tiukkaa asiaa.
Puhumattakaan kontakteista ja duunipuolesta.
Kuten sanottu, mulle nää paronipaakkunais-jutut on uutta tietoa.

En voi tietää, joten spekuloin.

edit. Ja juu, olen nähny jotain hevosoopperakuvia joissa (väitetysti) Jimbo oli koltiainen.
Eli jokin sensuunnan juttu hänellä taustalla lie.
Mutta kuten sanottu.. en ole suuntautunut Potemkin-osastoon.
Sen tiedän että Jimbo osaa tapella aseilla ja ilman.
riittää mulle.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 33
Viestit: 24789
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Re: James Shortt

#85

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Ikävää jos mies on valehdellut taustoistaan, ei se itse asiaa silti miksikään muuta.
Olen Karin kanssa samaa mieltä. Jos äijä on valehdellut taustojaan tms. niin näin jälkeenpäin katsottuna se ei itseäni paljoa heilauta. Jimbon kurssit ovat toimineet mulle sellaisena alkusysäyksenä, joka on johtanut aika merkittävään määrään tiedonhankitaa ja harjoittelua. Saattaahan olla, että joku muukin olisi sen ajanut liikkeelle. Tai sitten ei.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
A.L
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 88
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Tampere

Re: James Shortt

#86

Viesti A.L »

Melkoinen jupakka täällä. Jimillä on niin pitkä kokemus muutenkin, siksi tuntuu oudolta tarve värittää joitakin meriittejään. Tulkinnanvaraisia juttuja voidaan kääntää ja vääntää. Toivottavasti asioihin tulee oikaisu ja selvyys.


Otin ihan satunnaisella haulla vertailun vuoksi erään toisen henkilösuojausjärjestön sivuilta kouluttajan tiedot. Nämä voi tulkita monella tavalla. Tuolla kokemuksella puhuu myös ranskaa. Mitä mieltä, onko suomessa USA:n peresidenttien entinen henkivartija ja legioonan sodissa taistellut kouluttaja. Totta vai tarua.

.....päävalmentaja, vastuunaan erikoistumis kurssit. IBA:n valmentajakoulutus ja pitkä kokemus henkivartijan työtehtävistä eri maissa esim Suomessa, Venäjällä, Englannissa ja USA:ssa.

Henkilökohtainen henkivartija monelle julkkikselle kuten Bruce Willis, Geena Davis, Renny Harlin, Mika Häkkinen, Kirka sekä presidentit Clinton ja Jeltsin mm.

Johti venäläistä turvaryhmää Moskovassa 3 vuotta.

Ase asiantuntija joka on opiskellut oikeusoppia ja uskontotieteitä Helsingin yliopistossa.

Ranskan muukalaislegioonassa 6 vuotta jonka aikana osallistui 6 eri sotaan!

SWAT antiterroristi koulutus T.E.E.S.:ssä, USA:ssa 2001
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 23332
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: James Shortt

#87

Viesti TimoS »

A.L kirjoitti: Henkilökohtainen henkivartija monelle julkkikselle kuten Bruce Willis, Geena Davis, Renny Harlin, Mika Häkkinen, Kirka sekä presidentit Clinton ja Jeltsin mm.
Mistään muista en tiedä, mutta tuo, että on toiminut henkilökohtaisena henkivartijana Clintonille on minusta hieman outoa, koska Clintonia suojelee Yhdysvaltain salainen palvelu niinkauan kuin hänessä henki pihisee, ellei hän erikseen siitä kieltäydy. Tuokin voi tietenkin olla tulkintakysymys, että miten se henkilökohtainen tulkitaan
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Warrior
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 175
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: James Shortt

#88

Viesti Warrior »

jatkoa A.L:n viestiin...

Yli 45 -vuoden kokemus taistelutaidoista, josta yli 30 vuotta Japanissa ja Okinawalla. Yksi maailman korkeimmin graduoitu budoka eri taistelutaidoissa; 10 dan hanshi karate, 10 dan hanshi i Okinawa kobudo, 10 dan hanshi jujutsu, 10 dan hanshi Bujutsu, 5 dan iaido, 2 dan jodo mm.

Aika kova jätkä tuo Leif :D
Raskaat elämäntavat vaatii raskaat elämäntavat
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Re: James Shortt

#89

Viesti DeusVult »

Ai kukas toi nyt sit on? Aikamoinen CV... Eikös USA:n presidentin henkivartijan tehtäviä hoida Yhdysvaltain salainen palvelu? Ja sitten on vielä Jeltsiniäkin suojannut...
:)

Oottekos nähnyt Kummelin "patologinen valehtelija" -sketsin? Tai Ruonansuun multipersoona-Riston? :)
.....päävalmentaja, vastuunaan erikoistumis kurssit. (*helppo olla päävalmentaja omassa klubissaan*) IBA:n valmentajakoulutus ja pitkä kokemus henkivartijan työtehtävistä eri maissa esim Suomessa, Venäjällä, Englannissa ja USA:ssa. (*Suomessa kerran suojannut jotain iskelmätähteä, Venäjällä ikinä edes käynyt, Englannissa käynyt Lontoossa kerran, USA:ssa kerran käynyt Nykissä lomalla*)

Henkilökohtainen henkivartija monelle julkkikselle kuten Bruce Willis, Geena Davis, Renny Harlin, Mika Häkkinen, Kirka sekä presidentit Clinton ja Jeltsin mm. (*Tommi Läntinen ja Matti Nykänen*)

Johti venäläistä turvaryhmää Moskovassa 3 vuotta. (*Johti intissä viestipartiota 6 kk*)

Ase asiantuntija joka on opiskellut oikeusoppia ja uskontotieteitä Helsingin yliopistossa. (*lakia 2 kurssia ja uskontoa yhden valinnaisen*)

Ranskan muukalaislegioonassa 6 vuotta jonka aikana osallistui 6 eri sotaan! (*Suomen puolustusvoimissa 12 kuukautta varusmiehenä + 3 kuukautta ylikersanttina. Osallistui kahden eri saapumiserän loppusotaan.*)

SWAT antiterroristi koulutus T.E.E.S.:ssä, USA:ssa 2001 (*Pelannut Counter-strikeä ja rainbowsixiä turnauksessa USAlaisessa peliklaanissa*)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
TRU
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 293
Lauteille: Lokakuu 2008

Re: James Shortt

#90

Viesti TRU »

Niin, nämä markkinointijutut ovat aina vähän kinkkisiä. Itsekin olen siviilipuolelle koulutuksia vetänyt ja kyllä joka kerta asiakas/koulutettavat ovat halunneet kouluttajan meriitit ja kokemuksen tietää...ja niillähän sitä koulutusta usein myös myydään. Kilpailu on kovaa ja rahasta kysymys. Markkinoimalla tyyliin "kouluttajina X ja Y", osaavia molemmat" ei valitettavasti pitkälle pötkitä jos asiakas ei heitä ja heidän taustojaan jo ennalta tunne.

Mutta silti, vaikka asiat voi esittää monella tavalla niin totuudessa täytyisi pysyä; on sitten ainakin helpompi vastata reilusti lisäkysymyksiin taustan suhteen...vaikkapa "What colour is the boathouse in Hereford?" ;)

TRU

PS. sen kummemmin tuohon esitettyyn CV:en puuttumatta; T.E.E.S on Yhdysvalloissa toimiva koulutusfirma (taitaa olla Olive Group:n omistuksessa nyt toisella nimellä, samalla nimellä on toinenkin firma) jonka koulutuksiin maksavat asiakkaat pääsevät. Ei silti tarkoita että koulutus olisi huonoa tai jotenkin "hämärää". Itsekin Jenkkeihin kurssittautumaan lähtisin jos vaan p*rse kestäisi kustannuksia...eli kyllä suomalaisia on maailmalla paljonkin seikkaillut. Kaikki ei automaattisesti ole valetta vain sillä perusteella ettei itse ole sellaista tehnyt...
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 3 kurkkijaa