Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Miten lyödä oikein?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Hakkyouken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 275
Lauteille: Syyskuu 2007

Miten lyödä oikein?

#76

Viesti Hakkyouken »

Onko jollain ihmisillä luonnollisesti herkempi iho tosta rystysten kohdalta? Olen lyönyt paljain nykein nyrkkeilysäkkejä, leukaluita, ovia, betoniseiniä ym., mutta ikinä ei ole kyllä rystysten nahat vahingoittunut kummemmin. Luulen, että jos lyön niin lujaa, että nahat menee rikki, niin kyllä menee luutkin samalla. Osaako kukaan valaista tässä asiassa?
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20850
Lauteille: Joulukuu 2007

Miten lyödä oikein?

#77

Viesti Lasse Candé »

Talvella silloin kun kädet kuivuvat (enkä käytä mitään Bateman-voiteita) mulla tulee monia pieniä haavoja rystysiin jos mätkin. Enemmän kysymyksestä, luulisin että asiassa on jopa aika isojakin eroja ihmisestä toiseen.
Snake-Master
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 168
Lauteille: Tammikuu 2017
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Käärmetyylin Kung-Fu/Snake style Kung-Fu
Sivulajit: - Kuntopotkunyrkkeily/Fitness Kickboxing (2010-2016)
Takalajit: - Aikido (2008-2009)
- Thainyrkkeily/Muay Thai (2008)

Miten lyödä oikein?

#78

Viesti Snake-Master »

Ajattelin sitten itsekkin kirjoittaa tähän muutamia kokemusperäisiä lyöntejä. Miten lyödä nyrkillä oikeen? No, ensin rullataan sormet tiiviisti kiinni, ja sitten nyrkkiin. Peukalo mielellään sormien päälle, tiiviisti.
Ja käsi siis laitetaan kiinni juuri, ennenkuin sillä osutaan siihen vastustajaan, tai mihin nyt lyödäänkään.
Eli tärkeintä nyrkillä lyödessä on, että se on tiivis, muuten se aiheuttaa vaan mm. rystysten murtumia, tai jopa sormien murtumisia.
No miten sitten ranteen ja ja luiden on oltava? No itse ainakin lyön niin, että ranne ja luut ovat suorassa linjassa. Tällöin osuma tulee (osuessaan kunnolla kohteeseen) etu- ja keskisormen rystysillä.
No miten sitten lyöt sormilla oikeen? No, minulle on opetettu, että parhaiten sormilla lyö, kun sormet ovat melkeen suorassa, mutta ei kuitenkaan kokonaan, koska jos lyönti epäonnistuu, niin siinä vaan vaarantaa omat sormet. Lisäksi sormilla ei koskaan kannata lyödä sormet jäykkänä.
Avokämmenellä lyöt oikeen, miten? No itse olen huomannut toimivaksi sen, että sormet ovat kiinni toisissaan (Jotku lyö tosin niin, ettei sormet ole kiinni) ja kämmenen keskiosalla, kämmen jännitettynä, sellainen työntö, täysillä.
Kyynärpäitä olen treenannut niin vähän, etten niitä uskalla lähteä edes kirjoittamaan tässä.
- Taistele kanssani, sinä kurja rotta! Vapauta vihasi, kohtaa pelkosi, anna taitojesi puhua puolestasi!

- Kyllähän jokainen toiselle turpaan osaa antaa, eri juttu että osaako tehdä sen tyylillä!
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa