Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Koiran taltuttaminen?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Herra K
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 31
Lauteille: Huhtikuu 2009

Koiran taltuttaminen?

#436

Viesti Herra K »

johannes kirjoitti: Mun kaverin pitäs rekisteröidä sen poikakaveri kun se on karateka. Jännää miten ihmiset vieraantuu luonnosta kokoajan. Tuntuu että kaupungilla ei sais nykyään kävellä ees keskikokoisen koiran kanssa puhumattakaan että sisätiloihin sais mennä. Euroopassa koirakulttuuri on paljon terveemmällä pohjalla. Sesset saa tulla ravinteleihin ja kauppoihin ja kulkee hyvin väkijoukossa eikä mitään remmirähinöitä(jos remmejä ees on) ole.
No eipä voi sanoa että erityisemmin vieraannuttaisiin ainakaan koirien luonnosta jos ne kerta suomessakin purevat keskimäärin 50 ihmistä päivässä.. :D

Ja monessa päin eurooppaa tosiaan ollaan paljon (kanssaihmisille)terveemmällä pohjalla koirakulttuurin suhteen: koirakortteja, vaarallisiksi luokiteltuja rotuja, kovia veroja vaarallisiksi luokitelluille koirille, pakollisia kuonokoppia, rekisteröintejä yms.

karateka on vastuussa tekemästään pahoinpitelystä siinä missä joku koiranomistaja saa parisataa euroa sakkoa puppelinsa raateluista ja koira lopetetaan, jonka jälkeen sama sankari saa vapaasti hankkia uuden munanjatkeen/asefetissin.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Koiran taltuttaminen?

#437

Viesti tohtorismies »

tänäskän kirjoitti:
tohtorismies kirjoitti: Minä olen irroitellut koiria toisistaan kymmeniä ja kymmeniä kertoja. Jos en satoja.
Tässä tapauksessa koirien taltuttaminen on aivan eri juttu. Siitä on itsellänikin enemmän kokemusta kuin päällekarkaavasta koirasta. Koirien toisistaan irroittamiseen ei oikein voi yleisluontoisia ohjeita antaa. Se tulee aikaa myöten ja kokemusten kautta. Ruhjeitta ja haavoitta tuskin kukaan selviää?


No minä olen selvinnyt, kymmeniä kymmeniä kertoja. Juuri sillä pudotuspotkulla, ja koiratkaan eivät saaneet vammoja. Koska minä en muffeja satuta tarpeettomasti. Ja olen nostellut niitä ihan raakasti vaan niskavilloista erilleen. Ja katsellut että huu is hell?!?
Se kokemus tuli rekikoira hommissa mulle kuten aiemmin mainittu. Ja se pudotuspotku on juurikin niitä "tricks of the trade" kun ne kaverit nyt joskus sattuu otaltamaan yhteen ja ei niitä TODELLAKAAN HALUA SATUTTAA. Ja olen minäkin kokeillut harjanvartta ynnämuuta mutta siinä ei ole niin massaa.
Sen jalkansa kun pudottaa sekaan rohkeasti niin siitä ne irrottaa.



Se päähän takominen perustuu siihen että ne leuat ei ole vahvat niin päin. Ja monasti siihen tulee semmonen what the fuck efekti sille koiralle. Yläleuassa ei ole lihaksia.

Toki se koira puree minua ja teitä jos niin haluaa mutta se empiirinen tutkimus on tarjonnut sellaista että hammerilla päähän jos pääsee kiinni asti ja niin perkeleen lujaa.

Ja minun morsian on muuten tehnyt niin että on napannut alaleuasta kiinni ja ottanut koiran sidemounttiin. Piteli vierasta itseään purrutta koiraa niin 30minuuttia. Sitten "valahti" eli tavallaan antoi vain periksi. Mutta saatuaan vähän voimiaan takaisin niin aloitti heti alusta.

Koira voi olla aivan "kasi" että sillä ei ole mitään järkeä ja se yrittää todella vain tuhota kaiken tieltään mutta muistuttaisin kummiskin siitä että monesti ärisevät/murisevat koirat ovat näitä kuuluisia pelkopurijoita ja juuri niihin toimii yleisesti ottaen melko hyvin kaikki "alistus" toimenpiteet.
Kuten Kalle Koskisen huu is hell metodi joka on kuvattu ketjussa aiemmin.

Ja se edelleenkin perustuu siihen että koirat ovat semmotti toisilleen.

Ja toki jos koira on kiinni omassa lapsessa tai läheisessä niin selkäranka voisi olla hyvä kohde, on nimittäin erittäin herkkä ja ovat alttiita halvaantumiselle.

Mutta toisaalta, samapa tuo.

Tulipahan taas kirjoiteltua.

T. nimim potku "addikti" jo vuodesta 2008.


Edit. Tuossa pari viikkoa sitten sattui sellainen aksidentti että rotikka oli hyökännyt omistajiensa kimppuun niin se omistaja oli saanut sen koiran irti itsestään ja vaimostaan niin kärpeleesti päähn hakkaamalla. Saivat hirvittäviä vammoja kumpikin mutta hengissä selvisivät.

Jänteitä katki ja toisen naamaa runneltiin pahasti mutta elossa pysyivät.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Koiran taltuttaminen?

#438

Viesti Mika Luostarinen »

johannes kirjoitti: turpaan vetäminen ja futispotkut ovat ihan hyviä työkaluja. Ajatus kuonoon puremisesta tuntuu aika koomiselta. Kaikki käy ihan kuumana ja esittää omia vakaaseen kokemukseen perustuvia rambotekniikoita jotka toimii siihen senkin vaaralliseen tappajakoiraan. Miks muuten kaikki ei vaan mee puremaan niitä poliisikoiria tai muuten vaarallisia koiria? Tai ottaan vaan kuonosta kiinni.
Millä varmuudella turpaan vetäminen ja futispotkut toimivat siihen senkin vaaralliseen tappajakoiraan? Jos koira pitää irrottaa ihmisestä niin ainakin kuonoon potkiminen jää monilta pois valikoimasta. Useimmat keinot perustuvat kivuntuottoon, lähinnä kuonoon, ja siksi mielestäni pureminen voi auttaa. En pidä sitä varmana konstina, mutta ei se mahdoton ole, ja saattaa tulla jollekulle mieleen tilanteessa. Kirjoittaessani oletin ettei kukaan yritä purra liikkuvaa koiraa. Koomisuudella ei ole väliä, toimimattomuudella olisi.

Tiedät itsekin vastauksia kysymykseesi, mutta: Juuri kukaan ei käy spontaanisti ilman syytä koirien kimppuun ilman aseita eikä edes lyömäaseen kanssa. Silloin kun ei ole henki kyseessä. Netistä löysin yhden uutisen USA.sta missä poliisikoiraa purtiin ja päästiin pakoon, mutta eipä ole juuri uutisia siitäkään miten koira on taltutettu potkimalla.
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Koiran taltuttaminen?

#439

Viesti Vanhakankea »

Kyllä noi J.Suojasen kommentit ihan järkeen käy ja on tavoittanut sen mitä minä en irti saanut.

Itse en kyllä koiraan rintamasuuntaani käännä vaikka joku guru kuinka väittäisen sen olen koiran kielellä ihan ok signaali. Niin kauan kuin koira on minusta kiinnostunut, rintamasuunta pysyy koirassa. Kai noita koirien signaaleja on jossain ihan tutkittukin...

Sen verran on päähän lyöty, että asiat tulee paloissa. ;-)

Voihan tietty lasten suojelemiseen ohjetta kysynyt ottaa mukaan jauhelihaa ja antaa sitä koiralle. Takuulla saa ihan erilailla käyttäytyvan koiran, tosin miten sitä en tiedä.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 14
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Koiran taltuttaminen?

#440

Viesti tohtorismies »

Mika Luostarinen kirjoitti:
johannes kirjoitti: turpaan vetäminen ja futispotkut ovat ihan hyviä työkaluja. Ajatus kuonoon puremisesta tuntuu aika koomiselta. Kaikki käy ihan kuumana ja esittää omia vakaaseen kokemukseen perustuvia rambotekniikoita jotka toimii siihen senkin vaaralliseen tappajakoiraan. Miks muuten kaikki ei vaan mee puremaan niitä poliisikoiria tai muuten vaarallisia koiria? Tai ottaan vaan kuonosta kiinni.
Millä varmuudella turpaan vetäminen ja futispotkut toimivat siihen senkin vaaralliseen tappajakoiraan? Jos koira pitää irrottaa ihmisestä niin ainakin kuonoon potkiminen jää monilta pois valikoimasta. Useimmat keinot perustuvat kivuntuottoon, lähinnä kuonoon, ja siksi mielestäni pureminen voi auttaa. En pidä sitä varmana konstina, mutta ei se mahdoton ole, ja saattaa tulla jollekulle mieleen tilanteessa. Kirjoittaessani oletin ettei kukaan yritä purra liikkuvaa koiraa. Koomisuudella ei ole väliä, toimimattomuudella olisi.

Tiedät itsekin vastauksia kysymykseesi, mutta: Juuri kukaan ei käy spontaanisti ilman syytä koirien kimppuun ilman aseita eikä edes lyömäaseen kanssa. Silloin kun ei ole henki kyseessä. Netistä löysin yhden uutisen USA.sta missä poliisikoiraa purtiin ja päästiin pakoon, mutta eipä ole juuri uutisia siitäkään miten koira on taltutettu potkimalla.
Joo,o. No Johannes on ihan samalla linjalla kuin minä. Eli hammerilla päähän tai potku..

Poliisi koira tahtoo olla eri juttu, se on "kesy". Kuitenkin vaikka treeni onkin kovaa ja maalimies pistää vastaan mutta se täyspäinen yksilö joka on äärimmäisessä kontrollissa ohjaajalleen voi kokea moisen äkillisen hyökkäyksen pelottavaksi. semmosen koirien flinh responsen, otetaan huomioon myös se että monesti suojelu koirien koulutuksessa käytetään sähköä.

Se kipu mikä sähköstä tulee on hyvinkin samantyyppinen ärsyke puremisen kanssa ja koira voi assosioida sen sähköshokkiin joka on siis rankaisu siitä jos koira ei irroita. Siinä se ero. Mutta toisaalta tämä nyt on vain rambo pähkäilyä, tyhmää sellaista.

Toki voi mennä puremaan totaalisen riehaantunutta koiraa minkä kerkiää, siis sellaista mikä on niin sekaisin joka vaan pitää kiinni...

Ja koiran kantilta ajateltuna se näykkäisy eli tikki tai kaksi sen ihmisraukan käteen joka moisen pedon eteen sattuu on vain varoitus, ihan niinkuin kuka tahansa meistä ärähtää joskus sille työkaverille että mene nyt v1ttuun siitä. Silloin kun menee totaalisen yli.

Koirat eivät omaa sosiaalisia pidikkeitä.

Mitä koiran puremiseen tulee niin sehän on vanha "koulutus" keino. Eli jos oma koira puree niin pure sitä takaisin, jälleen kerran perustuu siihen niitten keskinäiseen hommaan.

Ja vieläkin se selkäranka ja kyljet ovat äärimmäisen herkkiä koirilla. Halvaantuminen on erittäin herkässä.

Ai niin lisää rambo juttuja ja kuva siitä miksi kuvaamallani alaspäin suuntautuvalla impaktilla voi olla vaikutusta pienessä fantasia maailmassani edes tsägällä siihen että ne elukat päästää irti. Näkyy edes jotenkin (honosti mutta kummiskin) niitä lihaksia ja muita juttuloisia näitten petojen suusta.



Kuva
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
johannes
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 1843
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Haukipudas!

Koiran taltuttaminen?

#441

Viesti johannes »

Mika Luostarinen kirjoitti:
johannes kirjoitti: turpaan vetäminen ja futispotkut ovat ihan hyviä työkaluja. Ajatus kuonoon puremisesta tuntuu aika koomiselta. Kaikki käy ihan kuumana ja esittää omia vakaaseen kokemukseen perustuvia rambotekniikoita jotka toimii siihen senkin vaaralliseen tappajakoiraan. Miks muuten kaikki ei vaan mee puremaan niitä poliisikoiria tai muuten vaarallisia koiria? Tai ottaan vaan kuonosta kiinni.
Millä varmuudella turpaan vetäminen ja futispotkut toimivat siihen senkin vaaralliseen tappajakoiraan? Jos koira pitää irrottaa ihmisestä niin ainakin kuonoon potkiminen jää monilta pois valikoimasta. Useimmat keinot perustuvat kivuntuottoon, lähinnä kuonoon, ja siksi mielestäni pureminen voi auttaa. En pidä sitä varmana konstina, mutta ei se mahdoton ole, ja saattaa tulla jollekulle mieleen tilanteessa. Kirjoittaessani oletin ettei kukaan yritä purra liikkuvaa koiraa. Koomisuudella ei ole väliä, toimimattomuudella olisi.
No nyt näkisin että oot niinsanotusti asian ytimessä. Kun sitäpä ei mitenkään vo tietää että toimiiko ne varmasti vai ei. Jos iso koira tulee vihaisesti päälle niin ei toimi. Mutta voi toimia jos tuuri käy. Vähän niinku ihmisten kanssa. Koiria on monenlaisia ja koirien "hyökkäyksiä"(usein hyökkäykseksi tulkitaan kaikenlainen reviiriltä häätö ja kukkoilu) myös monenlaisia vähän niinku ihmisillä. Nakkikioskin pera voi joskus läimäistä avarilla tai joskus raiskata hanuriin ja kuristaa hengiltä. Näihin tilanteisiin ei yleensä ole mitään erikoiskikkaa joka toimii aina. Joku nakkikioskilla myöskin säikähtää kun sille ärähtää ja joku ei tipu edes pesismailasta ja näin se menee koirienkin kanssa.

Tuota koirien elekieltä kannattaa opiskella hieman niin aukeaa ne kohtaamiset ihan eri tavalla. Signaaleilla pyritää nimenomaan välttämään konfliktia ja ne tuntemalla pystyy ennakoimaan koiran tekemiset aika hyvin. Oikeesti aika harva niistä koirista on niitä pelättyjä tappajakoiria jotka vaanii vaan odottaen tilaisuutta iskeä hampaansa veronmaksajaan.

Poliisikoiran tartuttaminen puremalla on edelleenkin pakko olla vitsi...
"There's no business like ho business" :pimp:
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Koiran taltuttaminen?

#442

Viesti Vanhakankea »

johannes kirjoitti: Tuota koirien elekieltä kannattaa opiskella hieman niin aukeaa ne kohtaamiset ihan eri tavalla. Signaaleilla pyritää nimenomaan välttämään konfliktia ja ne tuntemalla pystyy ennakoimaan koiran tekemiset aika hyvin. Oikeesti aika harva niistä koirista on niitä pelättyjä tappajakoiria jotka vaanii vaan odottaen tilaisuutta iskeä hampaansa veronmaksajaan.
Totta kai siitä on hyötyä mutta eikös se ole ihan sama kuin ihmistenkin kanssa eli vaikka kuinka keskustelisit "koiraa" niin koira voi käydä päälle? Ihan niin kuin tuossa ihmis-esimerkissäsi? Siis ihan teoriassa, ainakin paranoidi-maailmassa vaikka kaikki koirat ei niitä tappajakoiria olekaan? Ainakin nuoret koirat näitä viestejä välillä tulkitsee miten sattuu ja käy vaikka leikkiin.

Alkuperäisen vastaajan huolena oli lapsi. Meidän vanha herra, 15-vuotias Coton De Tulear, on joillekin muksujen kavereille (4-8 vuotiaita) ihan kauhea tappajakoira, jota pelätään kerta toisensa jälkeen vaikka kuinka on tutustuttu kontroidusti. Koira tulee innoissaan häntää heiluttaen vastaan ja osa muksuista edelleen kapsahtaa vanhemman syliin salamana. Ymmärrän varsin hyvin, että lapsi pelkää, jos irtioleva koira ryntää kohti. Vaikka omistaja kuinka saattelisi sitä "Se on ihan kiltti"-huudoin.

Tohtorismiehen kommenttiin sen verran, että juuri siksi tuosta 1-2 tikistä meillä käytetään nimeä "nappaa" eli ei puhuta puremisesta. Omat lapset alkaa pikkuhiljaa ymmärtää, että vanha herrakin nappaa jos sitä ärsyttää tarpeeksi. Varoittaa ensin ärinällä ja jos homma ei lopu niin nappaa.

Ja voihan noihin tekniikkaehdotuksiin laittaa vaikka vastuuvapautuksen, jos vaikka joku ei ymmärrä että ei ole mitään 100% joka tilanteessa toimivaa tekniikkaa vaan ainostaan tilanteenmukaista toimintaa joka joko johtaa toivottuun lopputulokseen tai sitten ei. Oli vastus sitten mikä tahansa.

Tai sitten voisi aina opastaa: "Vedä raivolla". ;-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 26
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Koiran taltuttaminen?

#443

Viesti Mjölnir »

johannes kirjoitti: Muutenkin kaikki tappeluneuvot on ihan sama unohtaa kun ei siinä tilanteessa ehdi paljon miettiä, mutta jos koirien kanssa on ennenkin vääntänyt niin varmaan on hoksannut että futispotku ja turpaanmättäminen on hyviä taktiikoita jotka toimii tai ei. Lähtisin itse kyllä seuraamaan JanneM:n neuvoja, eli isännöitsijään ja poliisiin yhteyttä.
hankala siinä on isännöitsijälle tai poliisille soittaa, jos koira puree puhelinkättä... Pitäisi se jotenkin irti saada.

Verbaalinen de-eskalaatio?
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Pasuuna
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 69
Lauteille: Kesäkuu 2010

Koiran taltuttaminen?

#444

Viesti Pasuuna »

Vladimir kertoi että koiran toimii hyvinvenäläinen Suolistus!!!! Ottaa hänästä kiinni vasemmalla ja oikea käsi suoleen sisään. sitten kiinni sieltä jariuhtaisu. Koira ei voi purra kun oet sen takana ja kiini hännäsä. Venjällä kulkukoirat on iso ongelma ja venäjänmies suojelee lapsia tällä jos koira hyökkää.
Kuvake
Aleksi T
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2189
Lauteille: Kesäkuu 2009

Koiran taltuttaminen?

#445

Viesti Aleksi T »

Voi tulla Suomessa varmaan pientä kahnausta poliisin kanssa, jos tuollaista menee tekemään. Sitä paitsi eikö sinne koiran taakse ole vähän hankala päässä, jos se on jo tappelumoodissa?
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

Koiran taltuttaminen?

#446

Viesti DeusVult »

Pasuuna kirjoitti: Vladimir kertoi että koiran toimii hyvinvenäläinen Suolistus!!!! Ottaa hänästä kiinni vasemmalla ja oikea käsi suoleen sisään. sitten kiinni sieltä jariuhtaisu. Koira ei voi purra kun oet sen takana ja kiini hännäsä. Venjällä kulkukoirat on iso ongelma ja venäjänmies suojelee lapsia tällä jos koira hyökkää.
Vedetäänkö ihan kuivana sinne kakkoseen, vai pitäskö siinä olla omat lubrikantit mukana aina varmuuden vuoksi?

Musta tuntuu että se koira puree vaan vielä kovempaa, jos sitä vetää hännästä ja yrittää samalla jotain anaalipenetraatiota...
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Koiran taltuttaminen?

#447

Viesti bodyguard »

Rimpuilevan koiran kuivaan peräsuoleen on varmasti ihan saatanan helppo työntää aikuisen ihmisen nyrkki. Joku raja noissa hiiohoijutuissakin voisi olla.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Leij0na
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 178
Lauteille: Huhtikuu 2009

Koiran taltuttaminen?

#448

Viesti Leij0na »

Pasuuna kirjoitti: Vladimir kertoi että koiran toimii hyvinvenäläinen Suolistus!!!! Ottaa hänästä kiinni vasemmalla ja oikea käsi suoleen sisään. sitten kiinni sieltä jariuhtaisu. Koira ei voi purra kun oet sen takana ja kiini hännäsä. Venjällä kulkukoirat on iso ongelma ja venäjänmies suojelee lapsia tällä jos koira hyökkää.
:ha: Oikeesti hei, jotain tasoo ny...
Life's battles don't always go to the stronger or faster man. But sooner or later the man who wins, is the man who thinks he can. -Vince Lombardi
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Koiran taltuttaminen?

#449

Viesti Paha Kani »

"Pantu koira ei pure."

Vanha viidakon sananlasku.

Kannattaa myös pukeutua kilttiin, niin koira ei pelästy vetoketjun ääntä.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Koiran taltuttaminen?

#450

Viesti Vanhakankea »

Nyt pitäisi aloittaa uusi ketju koska olen taltuttanut Venäjältä tulleen karhun tuolla suolistuksella vai menisikö se tuonne tositilanteet ketjuun. Ei kyllä mä teen ketjun: "Karhun taltuttaminen venäläisellä suolistuksella"...

Ei prkl... Pasuuna on taasen herännyt. ;-)
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 89 kurkkijaa