Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

sepeto
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8
Lauteille: Maaliskuu 2009
Paikkakunta: Oulu

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#1

Viesti sepeto »

Taas tänään törmäsin legendaan, joka pyörii kamppailuharrastajien piireissä.
Jutun mukaan itsepuolustus tai väkivaltatapauksissa kun joudutaan oikeuteen sovittelemaan juttua, niin tietyllä tasolla oleva(legendassa musta vyö) kamppailuharrastus rinnastetaan aseen kantamiseen/käyttämiseen ko. tilanteessa.

Moniko on kuullut tämän jutun? Ja mikä on todellisuus?

Asiaa tuntematta tulee mieleen vain että juttu on puhdasta tornihuhua. Eikös pahoinpitelytkin mene aiheutetun vahingon mukaan, eikä tekovälineiden, oli mukana aseita tai musta vyö lajissa X.
Vai voiko kyseisellä legendalla olla jotain todenperää? Esim. että tulkitaan että harrastaja osaisi kontrolloida tilannetta paremmin ja täten olla tuottamatta vahinkoa puolustaessaan ja siten aiheutettu vanhinko on tahallista.

edit: Otsikkoa muutettu.
Viimeksi muokannut sepeto, heinä 3, 2009, 11.36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cyt
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3103
Lauteille: Helmikuu 2008

Kamppailuharrastus rinnastetaan aseenkäyttöön.

#2

Viesti cyt »

Kuulostaa aika epäoikeudenmukaiselta.
Aikido(aikikai), Karate(shorinji-ryu renshinkan), Ju-jutsu (Hokutoryu)
Harjoituspäiväkirja[/linkki]
[113_linkki=http://potku.net/blogit/cyt/]Cytin blogi![/113_linkki]
Kuvake
Mano
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 519
Lauteille: Lokakuu 2008

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#3

Viesti Mano »

Näinhän se on. Mustan vyön pitää myös rekisteröidä kätensä poliisiasemalla. Joissakin Aasian maissa kamppailulajien harrastajalla on lisäksi velvollisuus ilmoittaa potentiaaliselle päällekarkaajalle kamppailulajiharrastuksestaan, jotta de-eskalaatio onnistuisi mahdollisimman hyvin.
Explanations exist; they have existed for all time; there is always a well-known solution to every human problem — neat, plausible, and wrong.
H. L. Mencken, "The Divine Afflatus"
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#4

Viesti L.K. »

Urbaani legenda jonka kuulee yllättävän usein.Nostaa hymyn kasvoille kyllä..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93972
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#5

Viesti Mika »

Mutta toisaalta:
Esa Tyynismaa kirjoitti: On. Varsinkin vaasan hovi-/käräjäoikeus katsoo kamppailulajitaustan poikkeuksetta raskauttavaksi asianhaaraksi.Olit sitten ollut tapahtumahetkellä työvuorossa oleva portsari tai et.
Itsellänikin ainokainen pitelysyytteeni kaatui lapuan käräjäoikeudessa,mutta vaasan hovioikeus tulkitsi asian toisinpäin,kun vastapuolen asianajaja kaivoi tuon kamppailulaji-ässän hihastaan.
täältä

Vähän eri asia, mutta liipannee läheltä.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuusikko
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 834
Lauteille: Lokakuu 2007

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#6

Viesti Kuusikko »

Omat puheet ratkaisee kanssa. Jos tutkinnassa tuo esiin omaavansa kissan refleksit, mad skillssit ja loppumattoman temppupussin, voi tuomari sitten ajallaan tuumia, että tuollaisen taiturin olisi pitänyt selviytyä tilanteesta aiheuttamatta vammoja tuolle 25 vuotiaalle prässihousuissa ja silkkitakissa esiintyvälle eläkeläismiehelle.

Ehkä kannattaisi lähestyä teemaa Geoff Thompsonin tyyliin? Eka erä käydään ennen matsia, toka kadulla ja kolmas oikeussalissa. Eka ja vika käydään mentaalipuolella ja keskimmäinen fyysisellä tavalla. Yhdenkin erän häviämällä pääsee maistamaan katkerasta maljasta, joka on TAPPIO...




:lol:
Feo, Fuerte y Formal
Kuvake
Benu
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3168
Lauteille: Joulukuu 2007
Paikkakunta: Espoo

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#7

Viesti Benu »

En nyt tiedä varsinaisesti jos tämä liittyy asiaan, mutta mulle soitti yks tyyppi kerran, tunnistin kaverin ja sitten hän kysyi "Treenaako teillä X- niminen henkilö?", en tunnistanut nimeä mutta mielenkiinto nousi ja kysyin että minkä takia hän tätä utelee. No muistinkin sitten että kaveri oli pahoinpidelty vajaa vuosi aiemmin aika törkeesti. No kerroin sitten etten usko kaverin treenaavan meillä vaikka tää soittanut kaveri oli kuullutkin että pahoinpitelijä on treenannu ultimate faittinkia.

Rupesin sitten miettimään jälkeenpäin että ilmeisesti tätä oltiin tuomassa valttikorttina esiin oikeudessa. Kaveri oli siis kyllä ihan selvästi hakemassa kaikki rahat pois hyökkääjältä alá jenkkistyle, ainakin huhujen mukaan. Onneks suomessa moinen ei kauheen helpolla mene läpi.
Lazy jiu-jitsu
Mika Luostarinen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1131
Lauteille: Maaliskuu 2009

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#8

Viesti Mika Luostarinen »

Oliko siis tuo soittaja pahoinpidelty? Tarkoitatko että törkeästi pahoinpidellyllä ei ole oikeutta vaatia paljon rahaa?
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#9

Viesti Mjölnir »

en ole koskaan joutunut oikeudessa kärsimään kamppailulajitaustasta. Olen jopa itse käyttänyt sitä siten, että selittänyt osaavani paremmin harkita voimankäytön määrää, sillä olen koulutettu hallitsemaan sitä.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#10

Viesti Kari Aittomäki »

Olisikohan sillä varsinaisella ammatilla/koulutuksella mitään tekoa käräjäkohtelun kanssa?
Upseerikortti kun on aikamoinen valtti tuolla puhutaan-pöydän-yli maailmassa.
Yhdistettynä ohjaajanstatukseen.. saatan oikeen nähdä lautapäitten ja tuomarin nyökyttelevän toisilleen:
- Tässäpä Pertti Xpertti, kyllä vain.
Kuvake
Lohikäärmepallo
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 792
Lauteille: Syyskuu 2006

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#11

Viesti Lohikäärmepallo »

Ei rinnasteta, ainakin tuttu lakimies väitti ettei kamppailulajitausta vaikuta oikeudessa mitenkään oleellisesti. Hätävarjelutilanteessa melkein kaikki on sallittua, vain jälkihoito on kielletty.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 16110
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#12

Viesti Kari Aittomäki »

Tutut lakimiehet ne onki.
Niinku tämä jonka solmioon niistin Hgin Hovioikeuden edessä.
- Miltä tuntuu hävitä portsarille omassa pelissä, hä? Kahdesti? Arvaas miten sun kävis mun trampoliinilla pomppiessa? Have a nice day.

Se nimonomainen tapaus heilutti karatetappaja-korttia miltei monomaanisesti.
Slind
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 689
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Jyväskylä
Yhteystiedot:

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#13

Viesti Slind »

Oman kokemuksen perusteella kamppailulajitausta vaikuttaa tuomioon. Tuomari totesi jotenkin näin "koska syytetyllä on ip-taustaa, hänen olisi pitänyt ymmärtää tekojensa seuraukset paremmin". Tosin olin kuulemma hyökännyt kahden ihmisen kimppuun ja pahoinpidellyt molemmat. Vaan sattuuhan näitä tekevälle.
The only difference between myself and a madman is that I am not mad.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 24817
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#14

Viesti Mjölnir »

Kari Aittomäki kirjoitti: Olisikohan sillä varsinaisella ammatilla/koulutuksella mitään tekoa käräjäkohtelun kanssa?
Varmasti
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20211
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Rinnastetaanko kamppailuharrastus aseenkäyttöön?

#15

Viesti JanneM »

Slind kirjoitti: Oman kokemuksen perusteella kamppailulajitausta vaikuttaa tuomioon. Tuomari totesi jotenkin näin "koska syytetyllä on ip-taustaa, hänen olisi pitänyt ymmärtää tekojensa seuraukset paremmin". Tosin olin kuulemma hyökännyt kahden ihmisen kimppuun ja pahoinpidellyt molemmat. Vaan sattuuhan näitä tekevälle.
Onko SULLA tuomio pahoinpitelystä?
No en ois uskonu. Oot ehkä yks rauhallisimman olosista tyypeistä pitä oon ohimennen tavannut. :D
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Jasse ja 80 kurkkijaa