Jim Shortt vastaa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Ylipotkijat: TimoS, Totte, JanneM, Mjölnir, Tyttö

Viestiketju lukittu
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Tykännyt: 50 kertaa
Tykätty: 114 kertaa
Viesti:

Jim Shortt vastaa

Viesti Andy » tammi 12, 2019, 17.35

https://en.wikipedia.org/wiki/James_Shortt
In The SAS Fighting Techniques Handbook, author Terry White thanked Shortt for his insights in close personal protection and counter-terrorism. White states in his acknowledgements that he believed Shortt to be a "former member of the British Parachute Regiment and Special Air Service".[6]
Ainakin tässä yhteydessä Shortt on tarjonnyt palveluita henkilösuojauksen ja antiterrorismitoiminnan saralla.
Antti Sariola

http://www.kickboxingteam.com

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders

Oar
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Huhtikuu 2011
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 15 kertaa

Jim Shortt vastaa

Viesti Oar » tammi 12, 2019, 18.23

Andy kirjoitti:
tammi 12, 2019, 17.35
https://en.wikipedia.org/wiki/James_Shortt
In The SAS Fighting Techniques Handbook, author Terry White thanked Shortt for his insights in close personal protection and counter-terrorism. White states in his acknowledgements that he believed Shortt to be a "former member of the British Parachute Regiment and Special Air Service".[6]
Ainakin tässä yhteydessä Shortt on tarjonnyt palveluita henkilösuojauksen ja antiterrorismitoiminnan saralla.
Valehteleminen jollekkin kirjailijalle on yksi juttu, mutta mielestäni tämä on paljon pahempi:
James Shortt was enrolled on the Register of Expert Witnesses some 15 years ago, He provided legal reports and expert testimony in court on subjects such as Terrorism and Protection skills. His last involvement was in Terrorist trials in UK in 2004.
Shorttin valheet ovat siis voineet vaikuttaa ihmisten tuomioihin.

Kuvake
Lasse Candé
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 17
Lauteille: Joulukuu 2007
Tykännyt: 287 kertaa
Tykätty: 104 kertaa

Jim Shortt vastaa

Viesti Lasse Candé » tammi 12, 2019, 18.33

Nähdäkseni nämä "palvelut" ovat turinoita oppaaseen. Varmaan sillä jotakin relevanssia on vielä 18 vuotta kirjan julkaisun jälkeenkin, että ex-commando on kiittänyt näistä näkemyksistä. Mutta en tiedä onko tästä tarkoitus päätellä jotakin hyvää vai huonoa Shorttista ja minkä aikakauden Shorttista.
hänen virtuoosimainen salaman käyttönsä
on hyvin samanlaista kuin
hänen virtuoosimainen patukan käyttönsä

Lassen treenituumailuja fiiliksen mukaan

sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Lauteille: Tammikuu 2006
Tykännyt: 24 kertaa
Tykätty: 22 kertaa

Jim Shortt vastaa

Viesti sinappi » tammi 12, 2019, 19.05

Lasse, sinäkö et usko, että perusrehellinen paroni olisi menneisyydessä tarjonnut counter terrorism -konsultointia muille tahoille kuin kirjailijoille?

Entä pidätkö keksityillä meriiteillä tuomioistuimessa asiantuntijatodistajana olemista kenties moitittavana?

Kuvake
Lasse Candé
päähänpotkija

Jim Shortt vastaa

Viesti Lasse Candé » tammi 13, 2019, 02.18

Noista ensimmäinen kysymys on jostain syystä johdattelevasti muotoiltu, ikäänkuin minä ehdottaisin mitään tuollaista. Toisekseen en ymmärrä miksi minun tulisi tässä arvailla että onko Shortt yrittänyt joskus menneisyydessä huijata jollakin tietyllä tapaa. Mikään sanomani ei nähdäkseni tee tuosta kysymyksestä tai minun epävalistuneesta arvauksestani vastaukseksi mitenkään relevanttia millekään.

Olen hieman yllättynyt että jälkimmäisessä viestin osassa yritetään nähtävästi tuoda taas uutta keskustelun aihetta tähän ja aihe näyttää olevan että onko huijaaminen tuomittavaa. Pidän aihetta noin muutenkin melko triviaalina mutta erityisesti en ymmärrä miksi juuri minulta kysytään tuollaiseen mielipidettä.

Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Lauteille: Helmikuu 2006
Tykännyt: 20 kertaa
Tykätty: 125 kertaa

Jim Shortt vastaa

Viesti Kari Aittomäki » tammi 13, 2019, 02.53

Jopo kirjoitti:
tammi 12, 2019, 15.59
Itsehän suhtautuisin enemmän kuin vähän epäillen myös kamppailulliseen antiin ja väitettyihin meriitteihin siltä saralta. Vaikka sitä joku olisi puoltanutkin ja näyttäisi muutaman minuutin videolta hyvältä. Se, että joku on mahdollisesti saanut joltain leiriltä jotain on tietenkin arvo sinänsä. Toki voi myös pohtia tuliko sitten kuitenkin huijattujen meriittien perusteella maksettua sataden koulutksesta tonni.
Haluaisitko hiukan syventää tätä näkökulmaasi?

Shorttin treenit, siis puhtaat budo-treenit eivät ole aivan mieleni mukaisia, liikaa puhetta ja liian vähä rokkenrollia.
Mutta mä oonki mää. Mieltymyksineni.
Ehdottoman positiivista on, oli se sankaritarina-pidättyväisyys.
Josta hauskasti täälläkin kommentoidaan, kokonaan ilman kontaktipintaa mieheen, niihin treenisessioihin, kentästä nyt puhumattakaan.

Shortt ei ole täysin vapaa jutsuttelun tarinankaarista, mutta eipä ole satujumpista yksikään.
Siis siitä että drilli puetaan tarinaksi jossa on hyökkivä lurjus ja kontrolloiva sankari.
Sillä on paikkansa ja aikansa muttasitte ku aletaan vuolla sällistä tappelijaa on se tositilanteitten sekavuus ja kitka tuotava tontille.
Sen Jim Shortt osaa, niin salilla kuin kadulla.
Joka on selvästi nähtävissä noista videoista.

Ja hyvä tunnelma niissä treeneissä aina oli. Se mies osas antaa karkkia pikku sadisteille.
Mainittakoon että useinkäyttämäni silmälukon olen oppinut Jimbolta.
Osaan myös viedä jutun perille asti, joka on todella härski temppu.
Shortt näytti mulle ämpärikaupalla varsinvitttumaisia kikkakakkosia ja tunnisti pöydälle tuomani ennestäänosaamIani.
- Ton olet poiminut spanskeilta!

Se siitä.

Noista asiantuntijaliksoista, osa minussa nauraa käyränä ja toivoo että Jimbo ehti kuitata kunnon paalut. Tärkeilijöitä pitääki kusettaa.
No, emmä oikeesti niin ajattele, heh...

Onko se korrekti tausta sitten joku laadun tae, siis mitä opetukseen tai edes toimintaan tulee?
Mä olen ollut tilaisuuksissa jossa virallisen tason lupakirjaa kantava virkamies on siis aivan tumpelo.
Asekoulutuksessa jossa kerrotusti poliisin eliittitason kouluttaja ampu huonommin (huomattavasti) ku minä, voimankäyttöjutuissa jossa majurismies ei selkeästi tajunnut tappeluksesta yhtään mitään eikä sitäkään, kaasuihin kovasti kyllä uskoi..
Kertoi kyllä ampuneensa takavuosina mustalaiselta hatunpäästä joukko-uhan edessä..
No, just eilen tuli Myytinmurtajissa hatunammuntamyytin murskannut jakso..

Olen todennut omakohtaisesti että USmariinien kova maine ei riitä kadulla (tarkasti ottaen tuulikaapissa, menivät pellehermannit jonoon) edes alivoimaa vastaan, nähnyt kymmeniä kertoja kuinka poliisien keinot loppuu...

Tota kivittämisen intohimoa mä jotenki vierastan, kun selkeästi ei halutakaan miettiä sitä mahdollista antia?
On pakko vetää johtopäätös että poikia ei ensinkään kiinnosta tappelutaito tai - teho?

Oar
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Lauteille: Huhtikuu 2011
Tykännyt: 1 kerran
Tykätty: 15 kertaa

Jim Shortt vastaa

Viesti Oar » tammi 13, 2019, 04.31

Kari Aittomäki kirjoitti:
tammi 13, 2019, 02.53
Onko se korrekti tausta sitten joku laadun tae, siis mitä opetukseen tai edes toimintaan tulee?
Riippuu aika pitkälti taustasta. Jos joku on suorittanut SAS-palveluksensa kunnialla loppuun, on hänellä koko maineikkaan organisaation vuosikymmenien ja tuhansien operaatioiden suoma kokemus tekniikoista ja taktiikoista takanaan. Ja hän on todistetusti oppinut ne ja pystynyt niitä soveltamaan käytännössä, sekä melkein varmasti myös saanut kosketusta siitä, mitä oikeissa tilanteissa oikeasti tapahtuu. Näkisin, että kun liikutaan erikoisjoukkojen erikoisosaamisaloilla, niin tämän parempaa laadun taetta saa hakea. Aika luottavaisin mielin kuuntelisin jonkun entisen SAS-operaattorin näkemyksiä esim. terrorisminvastaisesta toiminnasta, verrattuna vaikka sitten Shorttiin, oli hän kuinka pätevä katutappelija tahansa.

Mä olen ollut tilaisuuksissa jossa virallisen tason lupakirjaa kantava virkamies on siis aivan tumpelo.
Asekoulutuksessa jossa kerrotusti poliisin eliittitason kouluttaja ampu huonommin (huomattavasti) ku minä, voimankäyttöjutuissa jossa majurismies ei selkeästi tajunnut tappeluksesta yhtään mitään eikä sitäkään, kaasuihin kovasti kyllä uskoi..
Asekouluttajanhan ei välttämättä tarvitse olla joka hetki missään kirkkaimmassa terässä pystyäkseen opettamaan oikeita tekniikoita. Toki se on uskottavuuden kannalta suotavaa.

Joku voimankäyttöä opettanut majuri, tai edes poliisien kouluttaja, eivät ole kuitenkaan taustoiltaan millään tavalla verrattavissa esimerkiksi SAS:iin. Sen korrektin taustan laadun tae riippuu siitä, mitä sen taustan saamiseksi on pitänyt tehdä.
Olen todennut omakohtaisesti että USmariinien kova maine ei riitä kadulla (tarkasti ottaen tuulikaapissa, menivät pellehermannit jonoon) edes alivoimaa vastaan, nähnyt kymmeniä kertoja kuinka poliisien keinot loppuu...
Jenkkien merijalkaväkihän ei treenaa katutappelua, eikä se ole sen funktiokaan. Kamppailulajeja harrastamattomat aika usein glorifioivat sotilaita mitä tulee aseettomaankin taisteluun, mutta Potkussa ei varmaan ketään yllätä, että sotilaat eivät ole supertappelijoita, varsinkaan kun puhutaan ihan rivisotilaista. Eikä varmaan yllätä sekään, että poliisina olo ei tee kenestäkään automaattisesti mitään katujen kingiä. Eli mielestäni sinänsä tämä meni vähän ohi, ottaen huomioon kohdeyleisön.
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan Oar viestistä:
sinappi

sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 15
Lauteille: Tammikuu 2006
Tykännyt: 24 kertaa
Tykätty: 22 kertaa

Jim Shortt vastaa

Viesti sinappi » tammi 13, 2019, 09.00

Lasse Candé kirjoitti:
tammi 13, 2019, 02.18
Noista ensimmäinen kysymys on jostain syystä johdattelevasti muotoiltu, ikäänkuin minä ehdottaisin mitään tuollaista. Toisekseen en ymmärrä miksi minun tulisi tässä arvailla että onko Shortt yrittänyt joskus menneisyydessä huijata jollakin tietyllä tapaa. Mikään sanomani ei nähdäkseni tee tuosta kysymyksestä tai minun epävalistuneesta arvauksestani vastaukseksi mitenkään relevanttia millekään.

Olen hieman yllättynyt että jälkimmäisessä viestin osassa yritetään nähtävästi tuoda taas uutta keskustelun aihetta tähän ja aihe näyttää olevan että onko huijaaminen tuomittavaa. Pidän aihetta noin muutenkin melko triviaalina mutta erityisesti en ymmärrä miksi juuri minulta kysytään tuollaiseen mielipidettä.
Oikeastihan minua vain kiinnosti kuulla mielipiteesi kysymistäni asioista. Olisitko niin ystävällinen, että voisit sen kertoa? :)

Kuvake
Lasse Candé
päähänpotkija

Jim Shortt vastaa

Viesti Lasse Candé » tammi 13, 2019, 11.00

Koska retorisesti ladatuilla kysymyksillä ei ole edes mitään funktiota keskustelun kannalta, oletan että sait jo tavoittelemasi esittäessäsi ne ja minä voin hyvällä omatunnolla jättää vastaamisen väliin.

Kuvake
TimoS
ylipotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Lauteille: Tammikuu 2005
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Tykännyt: 62 kertaa
Tykätty: 34 kertaa
Viesti:

Jim Shortt vastaa

Viesti TimoS » tammi 13, 2019, 11.05

Ylipotkijan viesti

Ketju lukittu tilapäisesti. Ensinnäkin tämä on mennyt taas tähän juupas-eipäs -väittelyyn, joka ei edistä keskustelua. Toisekseen tutkimme rauhassa täällä ilmoitetut viestit
Potkulaiset jotka tykkäävät kirjoittajan TimoS viestistä:
valvoja
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei

Viestiketju lukittu

Lauteilla

Potkulaisia lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 kurkkijaa