Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#151

Viesti Ile »

Kari Aittomäki kirjoitti: Josta tuloo mieleen jotta tunteekos herrasväki miten "silmälukkoja"?
Eli pinnetilassa painetaan sällin silmämunaa ikäänkuin uhkauksena.
Silmistä painaminen on toki hyvin tuttua irrottautumisten yhteydessä, mutta ei niinkään uhkauksenomaisesti tai jotenkin stabiilisti tehtynä vaan siten, että tosiaan tehdään paikka sille nopealle irrottautumiselle. Eikä ole silmille erityisen vaarallista (esim. harjoittelu kevyellä kontaktilla sujuu ihan turvallisesti) - jos toinen vain ymmärtää päästää irti...

Mielestäni uhkaustyyppisenä "lukkona" silmäjutut toimii silloin kun pinteessä on joku toinen. Esim. jos on tapahtumassa joku kuristus maassa, niin kuristajaa takaraivosta kiinni toisella kädellä, sormi molempiin silmiin ja vielä tarvittaessa ilmoitus (joko verbaalisesti tai manuaalisesti), että kuristus loppuu nyt. Edellyttää tietysti, että pystyy handlaamaan sen jatkon...

En edes jaksa keksiä mitään aasinsiltaa ketjun topiciin :)
jujigatame
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 453
Lauteille: Joulukuu 2009

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#152

Viesti jujigatame »

Noista yhden lyönnin tiputuksista. Ei ne ole mitenkään mahdottomia, vaativat tietysti taitoa.
Se sitten kuinka helposti suht samantasoista vastaan onnistuu tai kuinka suurella prosentilla onkin jo toinen kysymys.

Tässä mielestäni hauska esimerkki vapaaottelukehästä kun kaveri tippuu ihan "osumatta".
Kohta 0:50 kun punapää on häkkiä vasten ja vain hipaisee. Tästä väittelinkin kaverin kanssa jonka mukaan ei tuommoisesta voi tippua, Kimbo on vissiin eri mieltä :D..Tais osua jonnekin hermoon?

Kuvake
Hakkyouken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 275
Lauteille: Syyskuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#153

Viesti Hakkyouken »

Kari Aittomäki kirjoitti: Kyllä ne kohdat mistä henki lähtee kertavedolla on jossain ihanmuualla kuin naamassa.

Se nenä-aivoihin on silkkaa tuubaa, rusto ei luuta halkase.
Silmäjuttu on kans hiinä-ja-hiinä, olen pitäny kädessäni silmämunaa ja liukkaansitkeä pentele on. Tokisiihen päättäväiseeen survasuun ihminen kenties kuolee, mutta noin ylöjään pitäsin juttua raakana atemina.
Silmän takana aika lähellä on toki pikkuaivot eli motorinen keskus joten kenties..
Onhan nenässä luitakin, siinä aika edessä (?). Olen kyllä kuullut jonkun auto-onnettomuudessa lyöneensä naamansa ja kuoli kun meni nenä aivoihin (itse en kyllä ollut todistamassa tätä tapahtumaa). Luulisin sen kuitenkin senverran hankalaa olevan, että ainakaan tarkoituksella sitä ei pysty tekemään (ehkä joku guru joka sitä on käytännössä treenannut useampaan otteeseen).

Uskoisin että sen sormen sinne aivoihin voisi saadakin jos on jotain iron finger treeniä tehnyt (pitääköhän tuokin koittaa käytännössä?).

Ja tähän vielä mainitsisin tollasen, kun jossain baarissa joku, ilmeisesti kamppailulajeista tietämätön, oli tappanut jokun yhdellä lyönnillä vahingossa. Poskinluun murtanut, en sen tarkemmin tietänyt miten se aiheutti kuoleman.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#154

Viesti tohtorismies »

Silmälukko on tuttu, isä opetti joskus aikoinaan. Eräs kylän "tappelija" oli käyttänyt juuri niitä uhkailu mielessä. Eli päänkumpaseltakin puolelta kiinni ja peukkua.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Hertzyscowicz
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 145
Lauteille: Kesäkuu 2010

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#155

Viesti Hertzyscowicz »

Hakkyouken kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Tietenkin joitain tahoja saattaa ahdistaa, että Amerikan lippuun pukeutunut rasvanapa tarjoilee tuollaista voimaa, mutta faktoja se ei muuta mihinkään.
Onko se fakta että nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt eivät pysyneet tappamaan yhdellä lyönnilla?
Tuohon nyt on aivan pakko ängetä pätemään että se on sinun hommasi todistaa nuo asiat faktoiksi kun itse niitä väität todeksi.
Kuvake
Hakkyouken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 275
Lauteille: Syyskuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#156

Viesti Hakkyouken »

Hertzyscowicz kirjoitti:
Hakkyouken kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Tietenkin joitain tahoja saattaa ahdistaa, että Amerikan lippuun pukeutunut rasvanapa tarjoilee tuollaista voimaa, mutta faktoja se ei muuta mihinkään.
Onko se fakta että nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt eivät pysyneet tappamaan yhdellä lyönnilla?
Tuohon nyt on aivan pakko ängetä pätemään että se on sinun hommasi todistaa nuo asiat faktoiksi kun itse niitä väität todeksi.
No eihän ole. Enkä ole niitä väittänyt todeksi, kritisoin vain Hertzyscowicz:in "faktoja". Kukaan ei sanonut sitä faktaksi, mutta ei sitäkään, että se ei ole totta, ole fakta. Älä sinä rupea minun kanssani pätemään, kun itse olen siinä hommassa niin taitava.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 16087
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#157

Viesti Kari Aittomäki »

Tuatanuan.. Ei ole nenussa sellasia luita jotka sinne aivoihin asti sinkoutuis.
Nenä ei käänny aivokoppaan vaikka kuinka kovaa tälläis.
Maailmassa ois aika harvoja bokraajia jäljellä jos.
Vaikka hauska ajatus.. ja onhan tääkohtaus ihan magee:
" onclick="window.open(this.href);return false;

Lyönteihin harvoin kuolee, ne vainajoitumiset tapahtuu sekundaaristen vammojen kautta enimmin.
Edelliseen viestiini liitty muuten pikkujekku; pikkuaivot sijaitsee isojen aivojen takana.
Lähellä mutta pirun kaukana.
Se on hyväkohta tuikata luoti, motorinen keskus. Siksi se tähtäyspiste pitis olla nenän tai nenänalus. (mukava sana, nenänalus. Semmonen eskimomainen. Vois olla virolainen nimiki. Raivo Nenänalus.)

Silmälukko on hyytävä, etenkin kun siihen liittyy ote esim ohimohiuksista. Pihtikuristuksesta puhumattakaan.
Kipu+kipu+pelko+käskytys=kakkapöxys.

joujee ja topicin tuollapuolen kuin käkikello.
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#158

Viesti Ile »

tohtorismies kirjoitti: Eli päänkumpaseltakin puolelta kiinni ja peukkua.
Joo, tuo on esim. magassakin reagointitapa siihen, että joku lähtee edestäpäin ottamaan jotain puolivillaista painiotetta käsien alapuolelta.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#159

Viesti KungFuMiäs »

Yksi tapa saada pahaa jälkeä lyönnistä on kehon oma reaktio, että tavallaan se vastaanottaja vahingoittaa itseään. Tämä tapahtuu keuhkoissa, hengityslihakset reagoi impaktiin jollain tavalla rajusti krampaten joka repii keuhkoja. Olen tuntenut "maistaisversion" tälläisestä, ja ikävältä tuntu hengittää viikon-pari tällin jälkeen. Silloin tietää että tälli on toiminu kun vastaanottajalla lähtee sellainen koiranpentu haukku ääni kurkusta :D .
Kuvake
Vanhakankea
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 3401
Lauteille: Helmikuu 2010

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#160

Viesti Vanhakankea »

Olen nyt katsellut useampia noita "yhden lyönnin leukaan osuma"-pudotuksia. Ja teen seuraavan oletuksen: Voimaa on toki lyönnissäkin mutta ajoitus lienee tärkeämpi. Tippunut näyttää rynnänneen tai pakittaneen niskalihakset "löysinä" eli kun osuma oikeaan kohtaan on tullut, siihen ei olla valmistauduttu, pää heilahtaa kuin saluunan ovi.

Uskon toki myös hermopisteisiin, mutta pidän itse niitä enemmän valmistautumattoman hyökkääjän "heikkoina kohtina" eli siis itsepuolustustilanteissa joissa hyökkääjä ei niitä osaa odottaa. Kehässä taasen ollaan sen verran "toisessa todellisuudessa" ja keho sekä aivot ovat valmistautuneet osumiin. Lisäksi olen päässyt niitä jonkin verran harjoittelemaan ja kun toistoja tulee lisää niin kummasti niihin alkaa tottua ja teho ei ole sama kuin ensimmäisissä. Kari tahi joku Combatin treenaaja taisi asiaa sivuta jossain ketjussa muistaakseni alapotkujen osalta.
* Entinen idealisti - nykyinen nihilisti
** Suoraan huipulle pääsee vain oikotietä
Kuvake
Hertzyscowicz
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 145
Lauteille: Kesäkuu 2010

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#161

Viesti Hertzyscowicz »

Hakkyouken kirjoitti:
Hertzyscowicz kirjoitti:
Hakkyouken kirjoitti:
Jorge kirjoitti: Tietenkin joitain tahoja saattaa ahdistaa, että Amerikan lippuun pukeutunut rasvanapa tarjoilee tuollaista voimaa, mutta faktoja se ei muuta mihinkään.
Onko se fakta että nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt eivät pysyneet tappamaan yhdellä lyönnilla?
Tuohon nyt on aivan pakko ängetä pätemään että se on sinun hommasi todistaa nuo asiat faktoiksi kun itse niitä väität todeksi.
No eihän ole. Enkä ole niitä väittänyt todeksi, kritisoin vain Hertzyscowicz:in "faktoja". Kukaan ei sanonut sitä faktaksi, mutta ei sitäkään, että se ei ole totta, ole fakta. Älä sinä rupea minun kanssani pätemään, kun itse olen siinä hommassa niin taitava.
Haiskahti kyllä aika pahasti siltä, että kyseenalaistit väitteen "nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt eivät pysyneet tappamaan yhdellä lyönnillä". Tämä on kaksoisnegaatiota väitteestä "nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt pystyivät tappamaan yhdellä lyönnillä", mistä seuraa että väitit edellistä positiivista väittämää todeksi. Joka tapauksessa, on joko sinun, joka kritisoit väitettä faktojen puuttumisesta, tai KungFuMiähen, joka esitti väitteen faktojen olemassaolosta, homma esittää nämä faktat. Löytyykö esimerkiksi oikeuden pöytäkirjoja joissa mainitaan syytetyn tappaneen ihmisen näillä tappotekniikoilla?

Ja kyllä, skeptikoilla on oikeus vaatia positiiviseen väitteeseen uskovilta todisteita väitteen todenperäisyydestä mutta uskovilla ei ole oikeutta vaatia skeptikolta todisteita ettei se olisi todenperäinen.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#162

Viesti Mika »

Ylipotkija: Jotta keskustelua itsestään selvistä argumentointisäännöistä ei tarvitse turhaan jatkaa tässä aiheessa, johon se ei sinällään kuulu, kehotankin kaikkia lukemaan tämän osan Potkun säännöistä - joihin kaikki ovat sitoutuneet rekisteröityessään. Tuon linkin takana on myös ketju, jossa argumentoinnista voi keskustella tarkemmin.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#163

Viesti tohtorismies »

Olen muuten kerran jäätynyt pentuna siihen "pillistä kii" kuristukseen, varmasti fudaa sen silmälukon kanssa. En jäätyisi enää.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Hakkyouken
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 275
Lauteille: Syyskuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#164

Viesti Hakkyouken »

KungFuMiäs kirjoitti: Yksi tapa saada pahaa jälkeä lyönnistä on kehon oma reaktio, että tavallaan se vastaanottaja vahingoittaa itseään. Tämä tapahtuu keuhkoissa, hengityslihakset reagoi impaktiin jollain tavalla rajusti krampaten joka repii keuhkoja. Olen tuntenut "maistaisversion" tälläisestä, ja ikävältä tuntu hengittää viikon-pari tällin jälkeen.
Mulla toi hengitys onneks tuntu ikävältä vaan pari päivää. Eikö toi ole just sen kosketuksen ennen lyöntiä tarkotus? Pitäiskö toi toimia tuolla lailla ihan vaan lyömälläkin (siis korkeemmalla tasolla)?
Hertzyscowicz kirjoitti: Haiskahti kyllä aika pahasti siltä, että kyseenalaistit väitteen "nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt eivät pysyneet tappamaan yhdellä lyönnillä". Tämä on kaksoisnegaatiota väitteestä "nuo KungFuMiäs:n mainitsevat henkilöt pystyivät tappamaan yhdellä lyönnillä", mistä seuraa että väitit edellistä positiivista väittämää todeksi. Joka tapauksessa, on joko sinun, joka kritisoit väitettä faktojen puuttumisesta, tai KungFuMiähen, joka esitti väitteen faktojen olemassaolosta, homma esittää nämä faktat. Löytyykö esimerkiksi oikeuden pöytäkirjoja joissa mainitaan syytetyn tappaneen ihmisen näillä tappotekniikoilla?
En kyseen alaistanut väitettä, vaan sen että se on "fakta" ("mutta faktoja se ei muuta mihinkään"). Nuo "faktat" vaan vaikutti omalta mielipiteeltä (ilman perustelujakin olivat). Myös se, että mitä ne faktat ovat, jäi epäselväksi (se että ihmistä ei pysty tappamaan yhdellä body shotilla vai se että nuo henkilöt eivät tähän pystyneet, vai se etteivät he ole oikeasti olleet "voittamattomia" käymissään otteluissa). Ja kuten Mika sanoi, on turha keskustella argumentoitisäänöistä. Varmaan tajusit mitä tarkoitin, vaikken argumentointiin paljon perehtynyt. Jollet tajunnut, niin ei voi mitään, en pysty (tai jaksa yrittää) selittää paremmin.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#165

Viesti KungFuMiäs »

Mulla toi hengitys onneks tuntu ikävältä vaan pari päivää. Eikö toi ole just sen kosketuksen ennen lyöntiä tarkotus? Pitäiskö toi toimia tuolla lailla ihan vaan lyömälläkin (siis korkeemmalla tasolla)?
Niin lyöntihän se on, vaikka onkin hieman erilainen kuin perus nyrkin heitto. No se kosketus ennen lyöntiä on kikka ;) . Mutta todellisuudessa se voima vaan tulee niin nopeasti ja räjähtävästi että lihakset ei ehdi ottamaan sitä vastaan järkevästi, se sitten näköjään aiheuttaa jonkinlaisen väkivaltaisen krampin hengityslihaksissa jos sinne sen kohdistaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 57 kurkkijaa