Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#16

Viesti bodyguard »

Mika kirjoitti: Itse olen tuollaisia tarinoita pitänyt aina nimenomaan - aiheen otsikkoa mukaillen - legendoina. Kiinalaisista mestareista nyt liikkuu vaikka mitä satuja. Itse en usko niistä enää oikeastaan mitään - mutta se ei vähennä heidän arvoaan, ja uskoisin että useinkin näitä tarinoita kertovat muut kuin asianosaiset itse.
Voi kun valtaosa kamppailulajiharrastajista osaisi suhtautua näin kamppailutarinoihin 8-)

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#17

Viesti KungFuMiäs »

bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Itse olen tuollaisia tarinoita pitänyt aina nimenomaan - aiheen otsikkoa mukaillen - legendoina. Kiinalaisista mestareista nyt liikkuu vaikka mitä satuja. Itse en usko niistä enää oikeastaan mitään - mutta se ei vähennä heidän arvoaan, ja uskoisin että useinkin näitä tarinoita kertovat muut kuin asianosaiset itse.
Voi kun valtaosa kamppailulajiharrastajista osaisi suhtautua näin kamppailutarinoihin 8-)
Valtaosa ei koskaan tule kokemaan mitään näihin asioihin liittyvää.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#18

Viesti Mika »

KungFuMiäs, kirjoitit näin:
Baji linjoista legendaarisia lyöjiä löytyy, äijiä jotka pystyi pudottamaan vastustajan kuin vastustajan yhdellä lyönnillä.
OK, tämähän voi olla aivan tottakin, mutta sitten Jorgen huomio vastustajista tulee esille. Tuossahan annat ymmärtää, että kyse on ollut voittamattomista äijistä, jotka kaiken lisäksi ovat pudottaneet kaikki ne jotka ovat pudottaneet yhdellä lyönnillä. Sehän voi olla tottakin, mutta kyllä se vähän mietityttää vastustajien tason osalta. Tietty samassa pitää määritellä, mitä tarkoitetaan "yhdellä lyönnillä". Luulisin että aika moni lukee tuon niin, että se yksi lyönti on ollut myös ainoa lyönti. Jos taas tarkoitetaan, että jossakin vaiheessa rimpuilua on tullut tyrmäyslyönti, se vähän muuttaa asiaa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#19

Viesti Jorge »

KungFuMiäs kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Itse olen tuollaisia tarinoita pitänyt aina nimenomaan - aiheen otsikkoa mukaillen - legendoina. Kiinalaisista mestareista nyt liikkuu vaikka mitä satuja. Itse en usko niistä enää oikeastaan mitään - mutta se ei vähennä heidän arvoaan, ja uskoisin että useinkin näitä tarinoita kertovat muut kuin asianosaiset itse.
Voi kun valtaosa kamppailulajiharrastajista osaisi suhtautua näin kamppailutarinoihin 8-)
Valtaosa ei koskaan tule kokemaan mitään näihin asioihin liittyvää.
Niin mihin liittyvää - tarinoihin, vai kovaa lyömiseen?

Telkkaristakin tulee usein otteluita, joissa useita tunteja päivässä treenaavat lyövät toisiaan ja silloin tällöin tulee jopa noita yhden lyönnin pudotuksia, mutta kovin harvoin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#20

Viesti Lasse Candé »

KungFuMiäs kirjoitti: Valtaosa ei koskaan tule kokemaan mitään näihin asioihin liittyvää.
Lisäksi vaikka jonkin kokemuksen saisi, arvelisin että monet ikäänkuin sulkisivat silmänsä niiltä. Onko sitten kyse siitä ettei tosiasiassa haluta uskoa että suuret harjoitusmäärät oikeasti harjoittavat suuremmin kuin pienet...

En spekuloi nyt kenestäkään tässä ketjussa.


Hyvän tällin kun saa osaavissa käsissä, se tuntuu samaan aikaan oudolta ja arkiselta. Kun jotain ihmeellisentuntuista näkee oikeasti, siinäkin on konkretiataso huomattavan paljon korkeammalla kuin hyvälaatuiseltakin videolta katsottuna. Kuitenkin ihmettelen, miten suurissa määrin ihmiset näkevät ja kokevat näitä asioita samalla tavalla?


Minäkään en usko kovinkaan monia legendoja, mutten usko myöskään päinvastaista. Ei noissa asioissa voi vain päättää, miten jokin asia on joskus mennyt. Valheellista touhua suuntaan kuin toiseenkin.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#21

Viesti bodyguard »

Lasse Candé kirjoitti: Onko sitten kyse siitä ettei tosiasiassa haluta uskoa että suuret harjoitusmäärät oikeasti harjoittavat suuremmin kuin pienet...
Olen omalla kamppailulajiurallani tavannut ehkä yhden tai kaksi tällaista harrastajaa että mistään merkittävästä joukosta ei ole kyse. Lisäksi tuo spekulointi ei liity mielestäni aiheeseen kun puhutaan legendoista. Tiedän että kovalla harjoittelulla tulee paremmaksi kuin kevyellä mutta en silti usko että jos harjoittelee ihan todella paljon niin pystyy lyömään betoniseinästä läpi, levitoimaan, etätyrmäämään ki-pallolla tai muuta vastaavaa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#22

Viesti Jorge »

bodyguard kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti: Onko sitten kyse siitä ettei tosiasiassa haluta uskoa että suuret harjoitusmäärät oikeasti harjoittavat suuremmin kuin pienet...
Olen omalla kamppailulajiurallani tavannut ehkä yhden tai kaksi tällaista harrastajaa että mistään merkittävästä joukosta ei ole kyse. Lisäksi tuo spekulointi ei liity mielestäni aiheeseen kun puhutaan legendoista. Tiedän että kovalla harjoittelulla tulee paremmaksi kuin kevyellä mutta en silti usko että jos harjoittelee ihan todella paljon niin pystyy lyömään betoniseinästä läpi, levitoimaan, etätyrmäämään ki-pallolla tai muuta vastaavaa.
Niinpä. Ketjuhan alkoi lupaavasti sillä, että puhuttiin harjoitusmääristä ja niiden konkreettisista tuloksista, mutta nyt on alettu menemään jo siihen pisteeseen, että epämääräisesti vihjaillaan, että tässäkin on olemassa sellaisia juttuja, joita tavallinen ihminen ei voi tajuta.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#23

Viesti Lasse Candé »

bodyguard kirjoitti: Tiedän että kovalla harjoittelulla tulee paremmaksi kuin kevyellä mutta en silti usko että jos harjoittelee ihan todella paljon niin pystyy lyömään betoniseinästä läpi, levitoimaan, etätyrmäämään ki-pallolla tai muuta vastaavaa.
Mutta ei tätä keskustelua silti tarvitse taas läskiksi lyödä. Pointti on siinä kun on merkittävä ero, harjoitteleeko kolme vai neljä kertaa viikossa. Saman eron huomaa aina kun treenimäärää kasvattaa saman verran. Kun lyönnit voivat aina vain parantua ja parantua, missä menee raja ja minkälaista se paraneminen voi olla?

Minulla on muutamia kokemuksia "ihmeellisestä" rennosta voimasta, vastaanottamisen muodossa. Niin lyönneissä, työntelyissä kuin vääntelyissäkin jne. Vaikka kyse onkin lähes pelkästä taitavasta ja tehokkaasta koordinoinnista sekä toimivasta vartalosta, tunnustan ettei minulla ole mitään käsitystä miten pitkälle ja minkälaisiin suuntiin noissa asioissa voi kehittyä.

Välillä tuntuu että sellaiset jotka tietävät näistä jopa minua vähemmän ja joilla ei ole kokemuksia juuri ollenkaan kuitenkin sitten "tietävät totuuden". Ainakin yrittävät sitä yksinkertaistaen sanella. Tässä en nyt ota kantaa siihen, etteikö se olisi liikaa monimutkaistamista fiksumpaa, mutta siihen otan, etteivät vain tiedä yhtään mistä puhuvat.


Kimura sanoi tuossa videolla hyvin, että toisen lukeminen on melko helppoa kun saa hommat omassa vartalossaan ensiksi toimimaan. Minä uskon että melko monessa yhden lyönnin tyrmäyksessä on ollut tästä kyse. Yleisestä paremmuudesta.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 13
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#24

Viesti Lasse Candé »

Jorge kirjoitti: Niinpä. Ketjuhan alkoi lupaavasti sillä, että puhuttiin harjoitusmääristä ja niiden konkreettisista tuloksista, mutta nyt on alettu menemään jo siihen pisteeseen, että epämääräisesti vihjaillaan, että tässäkin on olemassa sellaisia juttuja, joita tavallinen ihminen ei voi tajuta.
Minä voin sanoa sen ihan suoraan että on paljon asioita joita "tavallinen ihminen" ei voi tajuta. Lajiopetuksessa on havaittavissa peruskurssilla tämä jo hyvinkin nopeasti. Sen takia monet asiat jätetään hetkeksi sanomatta ja hankitaan kokemusta, jotta sitten voidaan myöhemmin kertoa lisää. Melkein missä tahansa, mitä voi oppia, on oppimisjärjestys. On aivan varma ettei tavallinen ihminen tajua sopivasti valikoidusta matematiikasta mitään, mutta voi pitkällä työllä tajuta. Aivan sama koskee lyöntiä. Tavallinen ihminen ei edes tajua tasapainon ja lyönnin yhteyttä. Tämän oppii nopeasti. Sitten seuraavaksi voi oppia yhteydestä ja koordinointivaihtoehdoista lisää...
Missä menee oppimisen raja?
Kuvake
Jorge
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 20
Viestit: 11231
Lauteille: Kesäkuu 2008

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#25

Viesti Jorge »

Lasse Candé kirjoitti: Minä uskon että melko monessa yhden lyönnin tyrmäyksessä on ollut tästä kyse. Yleisestä paremmuudesta.
Kyllä, kyllä. Seuraavassa pätkässä treeniä ja lujaa lyömistä

[youtube][/youtube]
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#26

Viesti sivarinlötkö »

KFM: Ei kyllä löydy noin paljoa treeni-intoa yhden asian opetteluun :D

Ei mua ainakaan kiinnosta niin paljoa että saisin kenet tahansa tiputettua, ainoastaan sen verran että saa snägärillä oikeuksiaan puolustettua turvallisesti (kaikille osapuolille).
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#27

Viesti KungFuMiäs »

Mika kirjoitti: KungFuMiäs, kirjoitit näin:
Baji linjoista legendaarisia lyöjiä löytyy, äijiä jotka pystyi pudottamaan vastustajan kuin vastustajan yhdellä lyönnillä.
OK, tämähän voi olla aivan tottakin, mutta sitten Jorgen huomio vastustajista tulee esille. Tuossahan annat ymmärtää, että kyse on ollut voittamattomista äijistä, jotka kaiken lisäksi ovat pudottaneet kaikki ne jotka ovat pudottaneet yhdellä lyönnillä. Sehän voi olla tottakin, mutta kyllä se vähän mietityttää vastustajien tason osalta. Tietty samassa pitää määritellä, mitä tarkoitetaan "yhdellä lyönnillä". Luulisin että aika moni lukee tuon niin, että se yksi lyönti on ollut myös ainoa lyönti. Jos taas tarkoitetaan, että jossakin vaiheessa rimpuilua on tullut tyrmäyslyönti, se vähän muuttaa asiaa.
Njoo. Olihan tuo aika yleistys, tuolla yritin vain sanoa sitä että on laitettu kumoon koviakin vastustajia. Eiväthän he tietenkään sitä KAIKILLE tehneet syystä tai toisesta. Voittamattomia he kuitenkin olivat, tietyssä elämän vaiheessa, eli juuri silloin kun nämä tarinat heistä muotoutuivat. Sehän on itsestäänselvyys että tie sinne on ollut kivinen ja elämässä on paljon muuttujia, mutta se että heillä on ollut se potentiaali ja ovat sitä usein käyttäneet, siitä nämä legendat tulevat. Ja sekoitanpas tässä vielä keittoa ja vapautan lisää matoja, tässä tapauksessa "pudottamisella" tarkoitan tappamista tai erittäin vakavasti vahoingoittamista, ei vain tyrmäystä..
Ja näitä on kyllä ihan dokumentoitu myös, näiden mainittujen herrojen uroteoista ei ole kovin pitkä aika. Mutta ei kai me nyt kuitenkaan verrata kehäurheilua tappamiseen ja silpomiseen?

Yleensä puhutaan että voitetaan vastustaja yhdellä tekniikalla. Nyt täytyy ymmärtää että tekniikka voi sisältää useita momentteja, se ei meinaa sitä että tehdään robottimaisesti joku suora lyönti joka maagisesti uppoaa. Vaan tähän sisältyy myös etäisyyden kurottaminen, paikan avaaminen ja sitten sen tappotekniikan sisälle laittaminen. Se että he pystyivät käyttämään suunnilleen samaa tekniikkaa joka kerralla johtuu sitten gong fun tasosta, eli sitä tekniikkaa ei vain pysty estämään koska tuntuu kuin jyrä tulee päälle. Tämä on klassista kung futa, tullaan niin saatanan lujaa päälle vahvalla keholla ja yritetään laittaa vastustaja pois pelistä heti.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#28

Viesti KungFuMiäs »

sivarinlötkö kirjoitti: KFM: Ei kyllä löydy noin paljoa treeni-intoa yhden asian opetteluun :D

Ei mua ainakaan kiinnosta niin paljoa että saisin kenet tahansa tiputettua, ainoastaan sen verran että saa snägärillä oikeuksiaan puolustettua turvallisesti (kaikille osapuolille).
:) heh no siihen on helpompiakin metodeja.
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 32
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#29

Viesti KungFuMiäs »

Jorge kirjoitti:
KungFuMiäs kirjoitti:
bodyguard kirjoitti:
Mika kirjoitti: Itse olen tuollaisia tarinoita pitänyt aina nimenomaan - aiheen otsikkoa mukaillen - legendoina. Kiinalaisista mestareista nyt liikkuu vaikka mitä satuja. Itse en usko niistä enää oikeastaan mitään - mutta se ei vähennä heidän arvoaan, ja uskoisin että useinkin näitä tarinoita kertovat muut kuin asianosaiset itse.
Voi kun valtaosa kamppailulajiharrastajista osaisi suhtautua näin kamppailutarinoihin 8-)
Valtaosa ei koskaan tule kokemaan mitään näihin asioihin liittyvää.
Niin mihin liittyvää - tarinoihin, vai kovaa lyömiseen?

Telkkaristakin tulee usein otteluita, joissa useita tunteja päivässä treenaavat lyövät toisiaan ja silloin tällöin tulee jopa noita yhden lyönnin pudotuksia, mutta kovin harvoin.
Tarinoihin, mitä niissä on oikeesti tapahtunut, mistä ne kertovat ym. ym. Kyllä minä itsekin ajattelin ennen hyvin yksinkertaisesti ja "logiikkaan" nojaten näitä tarinoita, se oli minun sen aikaisten kokemusten summa. Sitten tässä on tapahtunut kaikenlaista joka on saanut minut huomaamaan että asiat ei ole niin yksinkertasia ja on olemassa jotain enemmän. Ja treenatessa nämä tuntuvat aukeavan enemmän ja enemmän koko ajan. En ole käännyttämässä ketään, haluan vaan vihjailla että on olemassa jotain, jos joitakin ehkä kiinnostaa etsiä ja kokea... Omista kokemuksista tässä on aina kyse, ei niitä voi valmiina pakettina esittää yksilölle.
Zippadai
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 289
Lauteille: Lokakuu 2006

Legendaariset lyöjät ja niitten treenit

#30

Viesti Zippadai »

KungFuMiäs kirjoitti: Kyllä minä itsekin ajattelin ennen hyvin yksinkertaisesti ja "logiikkaan" nojaten näitä tarinoita, se oli minun sen aikaisten kokemusten summa. Sitten tässä on tapahtunut kaikenlaista joka on saanut minut huomaamaan että asiat ei ole niin yksinkertasia ja on olemassa jotain enemmän. Ja treenatessa nämä tuntuvat aukeavan enemmän ja enemmän koko ajan. En ole käännyttämässä ketään, haluan vaan vihjailla että on olemassa jotain, jos joitakin ehkä kiinnostaa etsiä ja kokea... Omista kokemuksista tässä on aina kyse, ei niitä voi valmiina pakettina esittää yksilölle.
Kerrotko tuosta lisää? Jotenkin olen ymmärtävinäni, että kyse on jostain semi-yliluonnollisesta, mutta et varmaankaan tätä tarkoita. Mielenkiinnolla kuulisin tästä lisää.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 46 kurkkijaa