Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#616

Viesti Mika »

tohtorismies kirjoitti: Väkivaltaa sattuu aivan kauhistuttavan paljon mutta ei se että asian hahmottaa,ymmärtää todennäköiseksi vaihtoehdoksi omalle kohdalleen niin pahaa tee.

Aivan kuten turvavyön käyttö, aivan liian moni ihminen tarvitsee turvavyötä päivittäisellä pohjalla suomessakin mutta ei se välttämättä koskaan itselle tai lähipiirille satu.
Olet väärässä. Olen sinua vanhempi ja olen taatusti siksikin liikkunut sinua enemmän isojen kaupunkien yöelämässä. Kerron nyt ihan faktana, ettei se yllättävän väkivallan uhka ole lainkaan todennäköistä. Se on nimittäin harvinaista.

Tietty aina voimme keskustella termin "todennäköistä" määritelmästä.

Tuohon toiseen kappaleeseen sanoisin, että näin kamppailulajisivustolla tuo kommentti kuulostaa hieman hauskalta :D
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#617

Viesti obmijoy »

Clancy B. kirjoitti:
KingBuzzo kirjoitti: Mielenkiintoinen aihe.

Itseäni kiinnostaa se, voiko henkilö tulla toimintakykyiseksi tappelijaksi likaamatta sieluaan? Ihmisen rikkominen on kuitenkin rumaa puuhaa. Kannattaako sitä ovea mennä koputtamaan? Jos pistät jonkun kusipään paloiksi, todennäköisesti valtaosa ei näe mitään eroa sinun ja sen kusipään välillä.
maa kantaa päällään kaikenlaisia...jotkut pysyvät loppuunsa saakka pahoina.
Toimintakykyinen tappelija sinällään ole pahuutta, lähinnä miksi, miten ja milloin suuntaa toimintaansa, merkitsee ja tekee sen mitä kukin on.

Yleisesti ottaen ne pahimmat ovat telkien takana tai kuopassa.
vähän vierestä
tämä http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 58#p571458" onclick="window.open(this.href);return false;
niinku tämäkin

KingBuzzo kirjoitti:Mielenkiintoinen aihe.

Itseäni kiinnostaa se, voiko henkilö tulla toimintakykyiseksi tappelijaksi likaamatta sieluaan? Ihmisen rikkominen on kuitenkin rumaa puuhaa. Kannattaako sitä ovea mennä koputtamaan? Jos pistät jonkun kusipään paloiksi, todennäköisesti valtaosa ei näe mitään eroa sinun ja sen kusipään välillä.

---- HARKITSISIN tarkkaan haluaatko toimintakykyiseksi tappelijaksi, koska kun kortti on itse valittua on ne menty itse valitsemaan: ON AIVAN ERIASIA kun kortit on valitettavasti saatu Esim. Kari A puukotuksen näkeminen jo lapsena ja moni muu reipas näkymä (mustalaisten veitsitaistelu harjoitukset)ja siitä kehityssuunta turvaajaksi /auttajaksi. On ymmärrettävää, että joskus me vahtikoirat olemme hieman tummasävyisiä auttajia, eli kun ojennat ihmisiä jotkut viisastuu ja pelastuu suurin osa valitettavasti ei. Tulokset parempia jos ojentamiseen littyy järkipuhetta ojennettavalle takana elämänkokemus ja esimerkit.

http://www.potku.net/forum/viewtopic.ph ... 30#p564760" onclick="window.open(this.href);return false;
lainaus yltä
Nykyään jos jotain tulee, mun mielenliike on jotakuinkin "älkää pakottako mua tekeen tätä, saatanan nulikat".

SAMAA ajattelin usein kun olin ovella jossa minut tunnettiin ja kävin kertoon "anna olla ei täällä, kiistelkää kotona tai ulkona". Silti ei menny perille ja lopputulos oli sitä sontaa mikä olis voitu vältää historiaa muistellen, se kun toistaa itseään AINA joskus tosin poikkeus vahvistaa säännön.
Poikkeusta ei koskaan tullut sillä AMMATTILAINEN...

AMMATTILAINEN on henkilö tai taho joka riittää, tai jos ei(riitä) käsillä on jo kumppani tai organisaatio(poliisi) joka riittää. Sillä työ on tehtävä kunnialla. TAHTO ei saa murtua sitä on alettu rakentamaan lapsesta ja pohjalla äly(jopa minullakin ;) ) ja usko parempaan. Vääryyttä ja pahaa vasten on käytävä... Pahaa vastustettava on ja tuki täytyy ottaa kaikesta (ruoka, lepo, treeni , contaktit, usko). Musashi taisi kirjoittaa "kun taistelet elämästäsi kai teet sen kaikin asein".

Kun suojelija on työhönsä opinut toivoo hän, ettei mentäis taas toimintaan vaan puhe tehoaisi (tässä kohtaa käsien tärinät(katoaa kun rutinoituu) oli jääneet jo vuosien taa ja jossain määrin tilalla suru ihmisiä kohtaan ja heidän ymmärtämättömyyttään: esim perus tilanne
"mies mene jo suhun on tuhlattu 15min, ja ylhäällä tilannne kärjistyy eli uhoilu kiihtyy tappelua kohti, ((en haluaisi kenenkään enään koskaan kuolevan työvuorossani (yksi putosi ja kuoli 2004)) ja sun täytyy painua pois ei tänne, ei tänään. Sitäpaitsi me on kannettu sut pois jo kolmesti, siinä kohtaa ku kaveri tarvii apua ylhäällä sinusta tulee tajuton tai raudoitettu joten mene jo pois. Ja jos kävis niin etten pärjäis käniselle sulle; joka oot 1-2 sekunttia jäljessä tästä hetkestä; tulis vaihtuu miehet ja isompi niputtais sut tai jopa karaokemies tulee avuksi eli jos voimat ei riitä hankitaan lisää miesvoimaa vaikka poliisiin tai karhukoplaan asti (jos sä nyt sattuisit kaappaamaan tän ravintolan).



lisää hölyn pölyä alla:

SOTURI/SUOJELIJA/AUTTAJA

Joka tuulta kylvää myrskyä niittää
kun suuri määrä lapsia traumoittuu tuulessa(sodan alla) kasvaa heistä raivokkaita (myrskyisiä) sotureita, jolloin hajoittamalla ja tuhoamalla voiton vuoksi saatu alue(maa) kasvattaa sisällään vihassa/katkeruudessa olevia lapsia-- tulevaisuudessa tuhovoimaisia sissejä/terroristeja. Siis ihmisiä jotka muistavat hävinneensä ja muistavat kuinka lähiomaiset tapettiin. Motivaatiota riittää.
Jos jokaisessa voitossa on tulevan tappiosi siemen: kannattaako voittaa pahalla.
Hyvällä voittaa pitempään ja
hyvässä pidetty irtautuja, itse irtautuu pahempaan.
Se ei ole hallitsijan tai pitelijän vika silloin.
Väkisin ei voi pitää hyvälläkään.(kallistuis pahaan)
Kun pakottavavoima loppuu vapaa tahto toteutuu: aina se ei ole hyvä asia, usein on.

Esim. Päästin kerran pari likkaa ulos paarista ku halusivat rynniä tappeluun paarin ulkopuolelle.
Purivat ja raapivat joten päästin lopulta, huhun mukaa turpiinsa saivat kiitettävästi ennen ku jepet ehti paikalle. Poken raapiminen oli syyttäjän mielestä merkityksetöntä olivat kai saaneet vauriota muuta kautta korvikkeeksi.
tai
esim.kun eka tilanne laukesi tuli kaverini setvimään sisälle alkavaa nujakkaa: ja ekasta tilanteesta rauhoittunut asiakas huomasi tilaisuutensa ja juoksi perään pudottaen kiistakumppaninsa alas --ruumis tuli.
Ei kaks miestä pysty piteleen kahta härdelliä, jos kiista kahdella suunnalla ja tajuttomaksi laittamisen kriteerit ei täyty. Eikä ne täyty jos tuleva ruumis on jo 30m päässä ravintolan ulkopuolella ja kävelemässä pois ja vahinkoruumiintekijä "henkilökunnan tuttu viellä" istuu penkillä rauhallisesti sopien "oon kunnolla".

Voimankäytön ja väkivallan ero
kun voimakeino muuttuu pahaa aiheuttavaksi vaurion tuotoksi joka ei olisi välttämättä vältämätöntä tilanteen lopettamiseksi yksinkertaisimmillaan

Voi olla että oletan vääri ja niin varmaan teenkin:
Jokaisen SOTURI/SUOJELIJA/AUTTAJAn sisältä löytyy jokin
naarmu/viilto/vekki tai lähes totaalinen riekaleiksi repiminen-
siis traumaattinen kokemus aiemmasta elämästä.
Ja me ihmiset ollaan siitä outoja että jotenkin alitajuisesti saamme syyllistettyä itsemme???
Uhrina koemme olevamme jotenkin syyllisiä-- kysyen itseltämme miksi MINÄ (ME)?
Lapsena koetut turvattomuuden tunteet ja pelko voivat saada aikaan ajattelun:
Ei kukaan lähelläni saa kokea samaa.
Ei läheinen eikä maksava taho, koska olen/olemme olemassa ja voin estää/suojella. Ja siihen hän olet suojelija sopiva. Henkilö tai henkilöt joiden veri jo lapsena/nuorena on maistanut adrenaliinin ja pelon maailmaan, oppien ymmärtämään käsien tärinät jo varhain ja tärinöiden katoamisenkin tottumuksen myötä.

kolmenlaisia traumoittuneita

[tausta=]1ressukat[/tausta]
(luhistujat ajatuksineen "en voi mitään kaikki on liiansuurta ja kykyjeni uloittumattomissa"

[tausta=]2pahat[/tausta]
ei koskaan enään samaa uhriutumista omalle kohdalle turvaan itseni ja ne jotka ovat samiksia:
-viekkaudella koska olen hyvä,
-epärehellisyydellä koska "ei se oo niin justiin, kunhan olen itse tyytyväinen, muut jos eivät ole riippuen toimistani Witunkoväliä miksi ovat heikkoja, ja
-joukkovoimalla (kerään ympärilleni kaltaisiani mutta heikompia, jotta voin olla johdossa itse ja kukaan ei uhkaa.
Ja näillä yllä olevin keinoin nautin, kun joku kokee saman uhriutumisen kuin minä ilman myötätuntoa uhria kohtaan. Näin näen että muutkin ovat heikkoja ja mitä useammin sen näen sitä useammin tunnen "voimaa". Pyrin asemaan missä pääsen häikäilemättä toteuttamaan tätä ajoittain tai kokoajan.

[tausta=]3hyvät[/tausta]
ei koskaan enään samaa uhriutumista kenellekkään jos vain kykenen auttamaan ja estämään jotenkin. Omalta kohdaltani vahvistan/tuen (ympäristöäni) ja vahvistun(itse vuosivuodelta), jotta voi tehdä asioille jotain omien voimavarojen rajoissa turvaten itseni ja kaikki ne, jotka ehdin turvata voimavaroillani:
-suoruudella/rehellisyydellä koska pyrin hyvään ja kestävään kehitykseen,
-rehellisyydellä koska "se on just niin, kun toimeni ovat sellaisia että itseni lisäksi läheiset ja ympäröivä maailma noin yleensä on tyytyväinen, olen todennäköisesti itsekkin tyytyväinen jopa viellä kuolinvuoteella. (Kuolinvuode paikka jossa ikuisuuden helvetti on läsnä kokoajan kun elämä on jo ohi ja kohta lähdetään. Tiedät varmaan miltä tuntuu odottaa 1minuutti jotain jonka haluaisit tapahtuvan jo, eikö aika pitkä voi olla minuuttikin odottajalla. Kuis silloin kun kärvistelet syövässä sairaalassa 1-2kk ja vierailuaikana käy joku, jos käy silloinkaan 24hx60min/2kk kelailet elämää ja niitä joita alistit tai niitä joita autoit ja tuit, tai jopa pelastit.
valinta on MEIDÄN
muistot valitaan elämän aikana ITSE isolta osin.

Jos muut eivät pysy vauhdissani kuinka auttaisin etten joutuisi matkaamaan "yksin"
Parempi yksin kuin huonossa seurassa mutta jokin raja siinnäkin, ollanko me täällä lopultakaan niin paljon toisia parempia?
-joukkovoimalla (kerään ympärilleni ihmisiä jotka auttavat ja vastaanottavat apua, keräämällä ympärilleni taitavia inhimillisiä itsenäisiä ihmisiä saan kasaan yhtälön joiden yksittäisten tekijöiden summa on suurempi kuin yhteenlaskettu arvo. (esm.joukko-osasto törni ja tuhovoima)

Ja näillä yllä olevin keinoin nautin, kun pääsen auttamaan ja estämään suojeltavan lauman yksilöiden uhriutumisen
Jos kumminkin, joku kokee saman uhriutumisen kuin minä tunnen myötätuntoa uhria kohtaan. Näin näen että muutkin ovat heikkoja ja tukemalla ja auttamalla tunnen "voimaa". Pyrin asemaan missä pääsen auttamaan ja näin auttajaakin jossain kohtaa lopulta autetaan.
näin toimii myötätunto.
Jos saan autettua toisia selviytymään koen, että selviytyminen on arkipäivää ja näin auttaen olen taas selvinnyt päivän eteenpäin. Useiden kuultujen, nähtyjen, ja käsiteltyjen murheiden jälkeen asettuu omatkin murheet oikeaan mittakaavaan. Ja on helpompi (iloisempi)elää.

Ihminen ei ole suoraan musta(paha) tai valkea(hyvä) vaan suojelijassa on Harmaan sävy, joka voi uran aikana muuttua tummenpaan tai vaaleampaan suuntaan. Yksi avokämmen tai katsekontakti voi ehkäistä 5 tappelua illan aikana. Pertti peruskilti ET HALUA OLLA KOKENUT POKE. Katutappelija et halua repiä ihmistä, USKO niin se vain ON.

Vankilassa kaikkein/kaikkein kovimmalle osastolle piti joka yö viedä buranaa kun ne kovimmat ITKI. YÖ myöhään ajatuksille on aikaa, kun päivän toiminnat on ohi ja maataan hiljaa, pedissä. Pikaistuksissa revityt kuoleet ja vammautuneet uhrit tulee silmiin ja hetki on ikuinen, koska aamu on kaukana linnarutiineineen ja uni ei tullut. Mistä saan ihmis kontakti edes sekunneiksi jotta ajatus katkeaa edes hetkeksi "pyydän siis vartijaa tuomaan buranan" .
Kaikki murhamiehet eivät ole tunnottomia.
Trauma on suurimmalleosalle taakka harvoille voimavara, polttoaine: takaisin OVELLE.

Hyvän puolella ollessasi: Pelon hallinnasta on tullut tapa, tapa nauttia jännityksestä, myöhemmässä vaiheessa rutinoituminen, turhautuminen ja vanhempana rajojen hahmotus/lisä avun hankinta:(aina ei voi myllyttää jos tuki ei ole riittävä, turha sotkeutua tilanteisiin sillä uusi uhri ei sammuta vääryyden liekkiä vaan yllyttää lisää ).

Menkööt ne tuleen jotka siihen ovat ohjautuneet/treenautuneet, ne jotka kykenee sammuttamaan. Jotkut pystyivät sihen 21-35vanhaksi toiset vähän vanhemmiksi, jotkut jopa kuolemaansa asti.

Vain harjoittuneet voivat luottaa luojan varjelukseen voi sitä joku onneksikkin väittää tai
Vain harjoittuneet voivat luottaa onneen voi sitä joku luojan varjelukseksikkin väittää , sillä onni suosii hyvin valmistautunutta. Jos et enään ole (tikissä) älä mene (tuleen)joku nuorempi tulee jo jäljissäsi ja hoitaa kyllä homman. Siis paha tulee saamaan palkkansa "innokkaiden" nuorempien/vanhojen ja "armottomien" käsissä.
Viimeistään lopulta -alkoholi- huume ja sosiaalisina ongelmina, itsetuhoisuutena ja lopullisena putoamisena. Putoaminenhan on helppoa kukaan ei ole halunnut pudota, mutta silti jokainen on ainakin kerran elämässä pudonnut ja satuttanut itsensä. Putoaminen tapahtuu lähes yhtä huomaamatta kuin tunnekuohussa "urpoileminen" avautuminen ja kiinni käyminen kadulla.

KATUTAPPELIJA/portsari/seriffi
paha tulee saamaan palkkansa "innokkaiden" nuorempien/vanhojen ja "armottomien" käsissä.
TUSKIN haluaisit olla se ruoskija ARMOTON- leffasta. Katutappelussa aina joskus joku kuolee tai joutuu rullatuoliin. HANKI siis luvat ja painu ovelle siellä sinua tarvitaan saat viellä maksunkin. Siellä ei voi raukkailla jos "piru" tulee ovelle ja sanoo "revin sinut kappaleiksi, juon kaljan ja hajoitan baarin, sillä sä et pysty estään" POIS et edestä voi astua.
Näin saat elämäsi tilaisuuden pistää vastaan- tehdä parhaasi. Paetahan et voi olet työssä ja luotettu ja kaikkein luotetuin toivon mukaan itsesipuolelta. (näi saat samalla huomattavasti lisää treenimotivaatiota ja harjoitusvuosia, koska et uskalla olla treenaamatta)
Kadulla kaikki on mittailua ja sitä tehdään siksi jotta vastapuoleksi löytyy (psyykkisesti ) heikompi joka voidaan nöyryyttää. Tässä ei siis rohkeutta punnita varsinkaan suomessa joka on poikkeuksellisen turvallinen maa.
Anteeksi junttiuteni mutta olen ymmärtänyt että AFRIKASSA on mahdollisuuksia joutua ryöstetyksi, raiskatuksi ja syödyksi jo pelkästään "lasten " lapsisotilaiden taholta. Siellä on se katutappelijan luvattu maa. Ei tarvi hakea riitaa, jo lihavuus houkuttaa saatika vaatteet tai kengät. Joku haluu suomalaisen vähän pullean miehenkin ihan luita ja ytimiä myöten. http://fi.wikipedia.org/wiki/Andien_lento-onnettomuus" onclick="window.open(this.href);return false;

Ollan sovussa rakennetaan, suojellaan ja autetaan kun saadaan tilaisuus.
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#618

Viesti Clancy B. »

kerrankin pitkä kirjoitus ( kaikien aikojen pisin) jonka todellakin jaksoin lukea.

Toivottavasti moni muukin jaksaa lukea.

aivan hemmetin hyvä luotaus. Olen lähes sanaton.

en lainaa paljon mutta pari hyvää ja laaja-alaista jotka tuossa obmijoyn "elämänkerrassa" on minun silmilläni The main thing (itseasiassa tuossa kirjoituksessa on kaikki):
Ja näillä yllä olevin keinoin nautin, kun pääsen auttamaan ja estämään suojeltavan lauman yksilöiden uhriutumisen
Jos kumminkin, joku kokee saman uhriutumisen kuin minä tunnen myötätuntoa uhria kohtaan. Näin näen että muutkin ovat heikkoja ja tukemalla ja auttamalla tunnen "voimaa". Pyrin asemaan missä pääsen auttamaan ja näin auttajaakin jossain kohtaa lopulta autetaan.
näin toimii myötätunto.
Pertti peruskilti ET HALUA OLLA KOKENUT POKE. Katutappelija et halua repiä ihmistä, USKO niin se vain ON.
tuon kaikki tulee syvältä ja on koettua sisällä itsessään, aivan varmasti. Hyvä kun annat ulos ja kiitos.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Anapiros
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 267
Lauteille: Heinäkuu 2009
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#619

Viesti Anapiros »

Clancy B. kirjoitti: kerrankin pitkä kirjoitus ( kaikien aikojen pisin) jonka todellakin jaksoin lukea.

Toivottavasti moni muukin jaksaa lukea.

aivan hemmetin hyvä luotaus. Olen lähes sanaton.
]
tuon kaikki tulee syvältä ja on koettua sisällä itsessään, aivan varmasti. Hyvä kun annat ulos ja kiitos.
+1.
Poista käyttäjä 3276
Viestit tässä aiheessa: 58

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#620

Viesti Poista käyttäjä 3276 »

tohtorismies kirjoitti: Aivan kuten turvavyön käyttö, aivan liian moni ihminen tarvitsee turvavyötä päivittäisellä pohjalla suomessakin mutta ei se välttämättä koskaan itselle tai lähipiirille satu.
Mun mielestä tuo on aivan loistava vertaus. Mä tiedän paljon eläkeikäisiä ihmisiä jotka ei oo kertaakaan elämässään joutunu autokolariin, oliko turvavyönkäyttö siis turhaa - se on omasta näkökulmasta kiinni. Sitä ei kuitenkaan voi lähteä väittämään etteikö liikenteessä kolise jatkuvasti. Okei, väkivallanteot on huomattavasti satunnaisempia, eli harvinaisia, mutta treenaamattoman ei tarvi elämässään joutua kuin siihen yhteen, ja elämä voi olla sitte siinä - samaten kuin turvavyöttömän siinä ekassa kolarissaan.

Minkä puolesta tämä sitten oli argumentti? Ei minkään - ja kaiken. Mun maailmankuva on sellanen, jossa on se rumuutta kuiskiva huono sektori, välillä elämässä saattaa osua sinne sektorille. Mä treenaan vaikka väkivalta ois miten harvinaista, koska niin kauan kuin se on mahdollista että jokupäivä joku tulee missä tahansa mun päälle tai joku murtautuu mun kämppään vaikka aseellisena, mä aion olla vetämässä sitä ekana pataan - ja lujaa - ja niin pitäis olla kaikkien muidenkin ihmisten (ei mun mielestä vaan tämän maailmankuvan perusteella, ergo siksi minä olen, kun mä tunnustan tätä maailmankuvaa). Yllättävissä, vaarallisissa ja sairaissa tilanteissa tämä vaatii sitä että hommat hoituu muutenkin ku tatamin iloisissa ja lämpöisissä meiningeissä - siksi tutustua siihen eläimeen ja sen häkkiin perusteellisesti. Olla kontrolloidusti väkivaltainen ja varmasti kyetä siihen. Omaisten, muiden ihmisten ja itsensä turvaksi, näin enskädessä. Eikä se tee huonoa muutenkaan, tuntea todella itsensä, ymmärtää ihmistä siltä pimeältäkin puolelta.

Kyllä sitä väkivaltaa voi vähätellä niin paljo ku lystää, ja tappelua treenaava voi sluibata tositreenaamisesta niin paljo ku haluaa, mutta väkivalta on, ja se joko tulee hengenvaarallisesti kohdalle tai sitten ei, jokatapauksessa yritän olla valmiina kuten tohtorismies.

Tämä ei ole mikään totuus, neuvo tai käsky. Sori jos se siltä kuulosti, anteeksi tohtorismiehen puolestakin jos sävynsä on moinen, tohtorismies voi korjata jos mun sanoma ei kuvasta omaansa. Tämä on henkilökohtainen matka, jolla tavoitellaan asioita joille ei ole varmuudella edes tarvetta. Kuitenkin sen mahdollisen tarpeen vuoksi tätä on lähdetty kulkemaan. Ei muuta.
ka1
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 2188
Lauteille: Maaliskuu 2005

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#621

Viesti ka1 »

Kiitos Obmijoy viestistäsi. :bow:




—Ja minkä luulet olevan sydämen hyvyyttä ja laupeutta syvempää?

—Eiköhän taistelu niiden puolesta? Eiköhän olla kilpenä ja kalpana kaikkea pahaa, tuhmaa ja lokaista vastaan, joka tahtoo niitä ryvettää ja vahingoittaa?

—Ja tulla itse tuhmaksi ja saastaiseksi? Paatua itse pahaksi ja ilkeäksi, tai toisin sanoen, lisätä itse juuri niiden lukua, joita vastaan luulee taistelevansa?

Se oli erittäin salakavala kysymys. Tarvitsin hiukan aikaa tuosta selvitäkseni.

Enkö itse ollut juuri samoin epäillyt joskus mielestäni oikeankin asian vuoksi iskiessäni? Eikö isku niin usein ollut sattunut takaisin iskijäänsä? Enkö ollut niin usein tuntenut kalvavaa tuskaa siitä, mistä kaiken järjen nimessä omantunnon olisi pitänyt palkita minua, ja enkö vain pitkien järjen ponnistelujen ja todistelujen avulla ollut voinut tuosta taakasta vapautua?

Ja oliko se edes aina sitenkään minulle täysin onnistunut? Tuskin! Miksi olisi mieleni muuten kaikesta huolimatta käynyt vuosien vieriessä aina raskaammaksi ja elämäntunto minulle aina tuskallisemmaksi?

Vastasinkin sentähden vain hiljaisesti:

—Voihan tuon hyvyytensä silti säilyttää.

—Miten ja missä? kajahti heti vastaani tiukka kysymys.

—Omassa sydämessään. Ehkä senkin aika joskus tulee.

Mutta se oli lapsellista puhetta. Kaikkein vähimmän saattoi se Syvyyden ääntä vaientaa.

—Rauta, jota ei käytetä, ruostuu! sanoi Hän jyrkästi. Samoin on laita hyvyydenkin. Luuletko, että siten parhaiten hoidat leiviskääsi? Etkö tiedä, ettei pahaa ole vastustettava pahalla eikä kovaa kovalla kohdattava?

—Vaan millä sitten? uskalsin vielä kysyä tuskin kuuluvasti.

—Lempeydellä, kaikui varma vastaus syvyydestä. Ei sovi maksaa samalla mitalla, millä itse saa, eikä ole silmää silmästä otettava. On oltava elämää ylhäisempi.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#622

Viesti obmijoy »

Kiitos niille jotka jotain löysivät.?
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Lowclass
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1417
Lauteille: Huhtikuu 2010
Etulaji: Krav maga
Sivulajit: Nyrkkeily, MMA, Kali
Takalajit: Shotokan, taido yms...

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#623

Viesti Lowclass »

Pakko kommentoida tuota random juttua.. Tiedän koulukaverin jota puukotettiin selkään kun oli vastaantulleen ohittanut (ei aiemmin ollut nähnyt hemmoa edes) ja samanlaisia tapauksia ollut lehdistössä ainakin Turun ja Lahden alueella viime vuosina. Eikä lehdistöön edes tule kaikki "tavalliset" vastapalloon lyömiset mutta näitä juttuja kuulee kyllä silloin tällöin. Ei tarkoitus tehdä kenestäkään vainoharhaista mutta ymmärtänette viestin tarkoituksen.
Kuvake
PDC
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 3966
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Kokkola
Etulaji: Aikido

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#624

Viesti PDC »

Clancy B. kirjoitti: kerrankin pitkä kirjoitus ( kaikien aikojen pisin) jonka todellakin jaksoin lukea.

Toivottavasti moni muukin jaksaa lukea.
Joo, todella hyvää juttua. Etenkin tämä iski itelle ihan senkin kovaa. Tai toi perpektiiviä omiin ajatuksiin.
KATUTAPPELIJA/portsari/seriffi
paha tulee saamaan palkkansa "innokkaiden" nuorempien/vanhojen ja "armottomien" käsissä.
TUSKIN haluaisit olla se ruoskija ARMOTON- leffasta. Katutappelussa aina joskus joku kuolee tai joutuu rullatuoliin. HANKI siis luvat ja painu ovelle siellä sinua tarvitaan saat viellä maksunkin. Siellä ei voi raukkailla jos "piru" tulee ovelle ja sanoo "revin sinut kappaleiksi, juon kaljan ja hajoitan baarin, sillä sä et pysty estään" POIS et edestä voi astua.
Kiitti viestistä obmijoy
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 60
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#625

Viesti tohtorismies »

Jaawa, aika pitkälti samoilla linjoilla.

Lowclass, tuota minä meinasin. Sattuuhan sitä ja tapahtuu. Randomillakin. Onhan tuolla väkivalta ketjussakin pelkästään vaikka mitä..

Ja älkää nyt herrajumala kukaan postatko että muttei KOKONAAN randomilla olevia tapauksia KETJUSSA mihin VIITTASIT juttuja, pojon pitäisi olla toden tottakin selvä jos nyt silmät on päässä.
Ihan uutispohjalta.

Obmijoy, kiitos. Hyvä postaus. Näin se menee, yhdellä koulukaverilla on ollut tuota ilmassa. Infernaalisen kova myllääjä nuorempana joka ei enää pysy niitten pieksämiensä tahdissa. Istuu kuulemma harvasen vkonloppu naama veressä paikallisessa. Se aika ottaa kiinni.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
riku
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 2347
Lauteille: Joulukuu 2005

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#626

Viesti riku »

Lowclass kirjoitti: Pakko kommentoida tuota random juttua.. Tiedän koulukaverin jota puukotettiin selkään kun oli vastaantulleen ohittanut (ei aiemmin ollut nähnyt hemmoa edes) ja samanlaisia tapauksia ollut lehdistössä ainakin Turun ja Lahden alueella viime vuosina. Eikä lehdistöön edes tule kaikki "tavalliset" vastapalloon lyömiset mutta näitä juttuja kuulee kyllä silloin tällöin. Ei tarkoitus tehdä kenestäkään vainoharhaista mutta ymmärtänette viestin tarkoituksen.
Ja mikäli luit, ja ymmärsit, edellisen viestini (samaten kuin Mikan viestin), niin huomasit varaankin ettei kukaan ole kieltänyt etteikö random väkivaltaa olisi. Sen sijaan on todettu, että se ei ole todennäköistä.

Riku Ylönen
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#627

Viesti Clancy B. »

kyllä se nyt vaan on todennäköistä, ajatuksella että en viitsisi edes paria kertaa elämässä ottaa turpaan satunnaiselta vastaantulijalta.
miettikää ja muistelkaa elämäänne taaksepäin, ei pelkästään itseensä vaan myös lähipiiriin mahd.kohdistuneet randomit, kyllä niitä varmasti on.
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 85
Viestit: 93926
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#628

Viesti Mika »

Clancy B. kirjoitti: kyllä se nyt vaan on todennäköistä, ajatuksella että en viitsisi edes paria kertaa elämässä ottaa turpaan satunnaiselta vastaantulijalta.
miettikää ja muistelkaa elämäänne taaksepäin, ei pelkästään itseensä vaan myös lähipiiriin mahd.kohdistuneet randomit, kyllä niitä varmasti on.
Ei se nyt vaan ole todennäköistä. Se on mahdollista, mutta ei todennäköistä. Puhun tietysti yleisellä tasolla, en esim. atarimaailmasta tai joistakin faveloista.

Ymmärtävätköhän kaikki nyt varmasti termin "todennäköistä" samalla tavalla? On todennäköistä että tänään sataa vettä eri puolella Suomea, mutta ei ole todennäköistä, että moni tätä lukeva saisi tänään yllättäen pataansa (harjoitusten ulkopuolella).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 16
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#629

Viesti Paappa »

Veljentyttärelle meinasi käydä huonosti, kun randomi mielenterveyspotilas hyökkäsi kimppuun. Selvisi vähin vammoin kuitenkin. Itselleni ei ole käynyt turvonnutta korvaa kummemmin, vaikka selkeästi riskikäyttäydyin (ympäri päissäni vappuna Helsingin keskustassa 80-luvulla). Yhden fyysisesti avustetun rahavaatimuksen olen onnistunut kohdallani estämään myös fyysisin toimenpitein.

Tuo veljentyttären tapaus tuli puskista, omalle kohdalleni osuneet olisin pystynyt estämään joko olemalla enemmän järjissäni tai tai sitten valppaampana. Uhkauksia on tietysti ollut, mutta niistä on selvitty puhumalla.

Kaikella on hintansa. Miten paljon haluaa miettiä väkivaltaa ja harjoitella sen torjumista, sijoittaa siihen aikaa ja rahaa, jos todellinen uhka on melkoisen vähäinen? Senkin olen ollut havaitsevinani, myös omalla kohdallani, että jatkuva RBSD-vatvominen menee pääkoppaan eikä aina tuota positiivisia tuloksia. Tämä on tietysti täysin henkilökohtaista.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Clancy B.
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 70
Viestit: 3386
Lauteille: Kesäkuu 2009

Kamppailulajit, väkivalta ja moraali

#630

Viesti Clancy B. »

Mika kirjoitti:
Clancy B. kirjoitti: kyllä se nyt vaan on todennäköistä, ajatuksella että en viitsisi edes paria kertaa elämässä ottaa turpaan satunnaiselta vastaantulijalta.
miettikää ja muistelkaa elämäänne taaksepäin, ei pelkästään itseensä vaan myös lähipiiriin mahd.kohdistuneet randomit, kyllä niitä varmasti on.
Ei se nyt vaan ole todennäköistä. Se on mahdollista, mutta ei todennäköistä. Puhun tietysti yleisellä tasolla, en esim. atarimaailmasta tai joistakin faveloista.

Ymmärtävätköhän kaikki nyt varmasti termin "todennäköistä" samalla tavalla? On todennäköistä että tänään sataa vettä eri puolella Suomea, mutta ei ole todennäköistä, että moni tätä lukeva saisi tänään yllättäen pataansa (harjoitusten ulkopuolella).
Onko todennäköistä että kerran elämässä tulee yllättäen nenään? Mikä on se todennäköisyyden raja-arvo johon verrataan, millä aikajanalla todennäköistä?
Regard your soldiers as your children, and they will follow you into the deepest valleys; look on them as your own beloved sons, and they will stand by you even unto death.

Sun Tzu
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 91 kurkkijaa