Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Itsepuolustus-dvd:eet

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
mike91
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2011

Itsepuolustus-dvd:eet

#1

Viesti mike91 »

Piti tässä laittaa kysymys, että joskus on tullut vastaan itsepuolustus-tekniikoiden opetus dvd:eitä niin oppiiko näiltä hyvin? Tuli vain tälläinen mieleen, kun itse ajattelin, että tälläisiä olisi hyvä harjoitella pariharjoituksena ja ohjatusti. Esim. jos ajattelee jotain juttuja joissa opetetaan tekniikoita aseita vastaan, niin minusta näitä olisi hankala harjoitella itsenäisesti? Itse en ole kyllä katsonut yhtään, muutakuin joitain you tube pätkiä. Olisi kiva kuulla mielenkiinnosta mielipiteitä?
mike91
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8
Lauteille: Tammikuu 2011

Itsepuolustus-dvd:eet

#2

Viesti mike91 »

täytyy pistää uusi kysymys ja nostaa asia pinnalle, eli oppisiko näistä joitain perustekniikoita, kun itse on vähän eri lajilinjoilla ja olisi ihan mukava oppia myös joitain perusitsepuolustusteknnikoita? Vai kuten pistin edelliseen viestiin, niin vaatisiko homma paria ja paritreeniä ym.?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

Itsepuolustus-dvd:eet

#3

Viesti Rojola »

Tekniikoita oppii tekemällä, mutta siinäkin olisi tietysti hyvä olla parin lisäksi ohjaaja, joka osaa korjata virheitä. Puolustaudu DVD -setin hyvä puoli on se, että se esittelee lähinnä erilaisia eläviä harjoitteita, eikä niinkään "tee-näin-ja-näin" tekniikoita.

http://www.puolustaudu-dvd.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

En ole koskaan varsinaisesti opetellut asioita videoiden perusteella, joten en osaa sen kummemmin vastata.
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Itsepuolustus-dvd:eet

#4

Viesti bodyguard »

Tietysti aina itse harjoittelu on tärkeintä. Ei ne dvd:t kuitenkaan huonoja ole kun ei sitä koko ajan voi kuitenkaan harjoitella. DVD:ltä voi saada ideoita tai jos ne ovat samasta lajista mitä itse treenaa niin ne voi toimia hyvinä muistikirjoina tekniikoiden osalta.

Itselläni on kymmenittäin eri DVD:itä ja varmaan osa jää ikuisesti katsomatta. Osasta on saanut varsin hyviä ideoita, pelkät tekniikka DVD:t ovat taas niitä joista on vähiten iloa.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Itsepuolustus-dvd:eet

#5

Viesti L.K. »

Itse näkisin tilannetta ehkä vähän juuri päinvastoin.

Tekniikka-DVD on erittäin hyvä muistikirja harrastajalle, toki se asian oikea tekeminen/omatoimitreenaus olisi syytä säännöllisesti käydä tarkistuttamassa ohjaajalta/valmentajalta.

Harjoitteisiin painottuvat videot sitten ehkä enempi ovat parempia ohjaajille tms. JOS sitä omaa pankkia ei ole niiden rakentamiseen tai tuntuu että ideat ovat vähissä.

Kuitenkin sen perusharrastajan pitäisi minusta keskittyä siihen itse asiaan riittävän pitkään yhdellä tapaa ja sitten asteittain nostaa ja/tai muutta harjoitteiden luonnetta.

Tarkoitan tällä sitä että minusta on ihan turhaa käydä kerran pari tekemässä treeneissä jotain asiaa teknisesti ja seuraavaksi alkaa omineen sitten tekemään mitä raflaavampia harjoitteita näistä ominpäin kavereiden kanssa vain jotta se treeni pysyisi mielenkiintoisena tms.

Kuinkahan paljon esim se nyrkkeilijäkin tekee ihan niitä perusjuttuja vuodesta toiseen. Ja kuinka paljon sillä on merkitystä siihen kuinka hyvä hänestä tulee?
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

Itsepuolustus-dvd:eet

#6

Viesti bodyguard »

bodyguard kirjoitti: Tietysti aina itse harjoittelu on tärkeintä. Ei ne dvd:t kuitenkaan huonoja ole kun ei sitä koko ajan voi kuitenkaan harjoitella. DVD:ltä voi saada ideoita tai jos ne ovat samasta lajista mitä itse treenaa niin ne voi toimia hyvinä muistikirjoina tekniikoiden osalta.
L.K. kirjoitti: Itse näkisin tilannetta ehkä vähän juuri päinvastoin.

Tekniikka-DVD on erittäin hyvä muistikirja harrastajalle, toki se asian oikea tekeminen/omatoimitreenaus olisi syytä säännöllisesti käydä tarkistuttamassa ohjaajalta/valmentajalta.
En äkkiseltään keksi mitä tuossa on päinvastaista.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Itsepuolustus-dvd:eet

#7

Viesti L.K. »

No juu,sorry.Viittasin siis aiempiin viesteihin, en siun omaan. Olisi pitänyt täsmentää..
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
YJT
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4151
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Lohja

Itsepuolustus-dvd:eet

#8

Viesti YJT »

Ihan aluksi itsestäänselvyys: tekemään oppii tekemällä eikä pelkästään filmejä katsomalla tai kirjoja lukemalla. Samaan hengenvetoon toteamus: huippu-urheilijatkin käyttävät valmentautumisessaan mielikuvaharjoittelua.

Hyvin tehdyistä filmeistä oppii kohtuullisen hyvin; erona opettajan alaisuudessa oppimiseen on se, että ei voi esittää kysymyksiä eikä voi saada hands-on opeutusta (kirjaimellisesti tulkittuna). Toisaalta, tekniikat luultavasti näkee paremmin ja ne voi katsoa niin monta kertaa kuin haluaa.

Tekniikat katsotaan filmiltä / kirjoista, ja sitten niitä harjoitellaan parin kanssa. Lähtisin siitä, että pelkästään opetusfilmien tai -kirjojen sekä yksin harjoittelun kautta on varsin riskaabelia lähteä opettelemaan. Luultavasti oppiminen on hidasta, ja ennen kaikkea tuollaisella treenillä ei pääse kokeilemaan, toimiiko omasta mielestä näyttävä tekniikka oikeasti paria vastaan.

Luonnollisesti olisi edullista, jos joku harjoittelijoista olisi treenannut jotain lajia vähän enemmän, ja vielä parempi olisi jos se laji muistuttaisi nyt treenattavaa.

Omien harjoitusten videoimista kannattaa harkita.
Seppo Vesala

(Kaikki esittämäni mielipiteet ja näkemykset ovat omiani, eikä niitä pidä tulkita minkään yrityksen, yhteisön, organisaation tai viranomaistahon kannaksi)
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

Itsepuolustus-dvd:eet

#9

Viesti tohtorismies »

Kyllä, kyllä ja kyllä.


Cestari muistaakseni kirjoitti jotakuinkin näin yksinoppimista sivuten "Buy yourself heavy bag,bench, a weigth set and Get tough. And then train, train like the devil!"

Tai jotain.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
ninja
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 311
Lauteille: Huhtikuu 2010

Itsepuolustus-dvd:eet

#10

Viesti ninja »

pot,,pot,,potkut sain, kesken hakkailujen..
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 31 kurkkijaa