Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Diplomit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Diplomit

#31

Viesti JanneM »

Isossa maailmassa ovat äärimmäisen innoisaan diplomeista. JA valokuvista diplomien kanssa.
Näin olen siis ainakin havainnut Jenkeissä ja Brasseissa olevan. Ekoja seminaareja JEnkeissä vetäessä hieman hymyilytti vetää liukuhihnalta nimmaria diplpomiin...

Omat diplomini mitä olen saanut esim taekwondosta ja defendosta olen säilönyt minne lie. Taekwondon kakkos danin diplomi taitaa olla hukka nimisessä paikassa. ID korttikin meni vanhan lompakon myötä hukkaan. Harmi sinäänsä. Vaikka en niitä esittelekkään niin olisi kiva, että ne olisivat tallessa.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mänzy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4951
Lauteille: Maaliskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Bujinkan Budo Taijutsu, HEMA
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, historiallinen miekkailu (italialainen tyyli)

Diplomit

#32

Viesti Mänzy »

Omassa lajissani saa diplomin jokaisesta suoritetusta vyöarvosta. Diplomin päheys kasvaa asteittain, kun arvot kohoavat, eli jotain on on lätkitty siihen enemmän. Oli se sitten leimoja ja/tai koulukuntien nimiä tms.

Leireistä, joilla minä olen Suomessa treenannut, tuppaa yleensä saamaan diplomin myös. Ennen jaksoin niitä hamstrata, mutta nykyään en viitsi niitä enää kerätä. Jos tarvitsee joskus todistella jollekulle käyneensä jollain tietyllä leirillä, niin... ei todellakaan tarvitse.

Muistaakseni Oari tai joku oli kirjoittanut aiemmin hieman tarkemmin lajimme diplomeista. Ehkä haulla löytyy?
Mikko Mänttäri

In the game of thrones you win, fanat ad patolg, or you die.
Ishiel
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 62
Lauteille: Helmikuu 2008

Diplomit

#33

Viesti Ishiel »

Kendossa jaetaan jokaisesta suoritetusta arvosta diplomi. Niissä on suoritettu arvo, suorituspaikka ja -aika sekä graduointiraadin jäsenten allekirjoitukset. Periaatteessa niillä voisi todistaa suorittaneesa tietyn arvon jos ne tiedot vaikka jostain syystä katoaisivat liitolta. Ja onhan se kiva saada jotain konkreettista suoritetusta arvosta.

Kilpailuissa jaetaan usein mitalisteille myös diplomit.

Käsittääkseni nuorilla junioreilla (lapsilla) on olemassa oma diplomi-järjestelmänsä. Käytännössä nämä ovat ennen ensimmäistä arvoa (6. kyu) suoritettavia pienempiä kokonaisuuksia. En kyllä tiedä miten yleistä näiden diplomien jakaminen/suorttaminen on.
Kuvake
injunjack
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1617
Lauteille: Heinäkuu 2005
Paikkakunta: Helsingin mlk.
Etulaji: Seibukania - perkele

Diplomit

#34

Viesti injunjack »

mulla on yks diplomi...pitäs kehystää, mutta kun ei oo saanut aikaiseksi. Siitä jälkimmäisestä Danista, eka kirjoitettiin vaan passiin. (eri tyylisuunnista)
Seurassa jaetaan diplomit peruskurssin päätteeksi. Siitä eteenpäin saavat kyllä pyytää diplomin jos aikuiset miehet sellaisen haluavat :-D
-REMEMBER; SOME PEOPLE ARE ALIVE SIMPLY BECAUSE IT IS ILLEGAL TO SHOOT THEM-

Kauas on pitkä matka.
https://www.facebook.com/SeibukanPKS/
Kuvake
JariMarjamaa
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1516
Lauteille: Helmikuu 2014
Paikkakunta: Tupos
Etulaji: Kuntosali, Personal Training
Takalajit: Potkunyrkkeily, Hokutoryu jujutsu, Vapaaottelu, Shotokan Karate, JKD/KungFu/Escrima, Krav Maga, Shoot fighting, Aikido, Judo
Yhteystiedot:

Diplomit

#35

Viesti JariMarjamaa »

Onhan noita jokunen tuolla laatikon pohjalla leireistä ja tasokokeista.

Mutta en ole koskaan päässyt missään "värivöitä" pitemmälle, niin en näe niillä
mitään merkitystä, juurikin tulee mieleen joku Usa "vouhotus".

Joku Dani serti yms on varmaankin eriasia, muttei siis niistä kokemusta.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Diplomit

#36

Viesti L.K. »

Mun mielestä diplomit on ihan mukava muisto ja esim vyö/tasokokeiden suorittajalle joku konkreettinen muisto suorituksesta.

Jos eivät miellytä omaa silmää, niin voihan ne viskata pöytälaatikkoon tai roskiin.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Diplomit

#37

Viesti Andy »

Diplomin myöntäjä varmaan arvostaa, kun ilmoittaa tälle viskaavansa diplomit roskiin. :D
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

Diplomit

#38

Viesti joksanen »

Andy kirjoitti: Diplomin myöntäjä varmaan arvostaa, kun ilmoittaa tälle viskaavansa diplomit roskiin. :D
Hah! Tuli mieleeni eräs kollega, joka pyysi kesken palaverin yhteistyökumppanilta käyntikorttia. Vain siksi, että sai näyttää minulle miten se käyttäytyy revittäessä. Kortinantajan ilme oli .. hämmentynyt.

Kollega oli vain innoissaan poikkeuksellisesta korttimateriaalista.
Kuvake
L.K.
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12812
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Kotka
Etulaji: Defendo
Yhteystiedot:

Diplomit

#39

Viesti L.K. »

Andy kirjoitti: Diplomin myöntäjä varmaan arvostaa, kun ilmoittaa tälle viskaavansa diplomit roskiin. :D
Epäilemättä. Tarkoitin lähinnä sitä, että useimmille nuo varmaan ovat joko positiivisia tai sitten sellaisia ihan kiva-luokan juttuja ja näin ollen tuskin hirveän moni nimenomaan tieten tahtoen sen viskaa roskiin tai repii tai muuten kokee nuo jotenkin angstia herättävinä.

Jos nyt jokaisesta seminaarista tms jaetaan diplomi, se nyt tuntuu vähän hassulta ainakin aikuisilla. Sen sijaan taso/vyökoe ja esim joku pidempi seminaari/leiri/vast on mun mielestä ihan mukava juttu ja muisto suorittajalle.
"He´s too much blackbelt for you"- Tuntematon setä ravintelissa.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Diplomit

#40

Viesti Andy »

Leiridiplomit ovat käteviä silloin jos vyöarvoihin tarvitaan tiettyjen leirien käyminen eikä käytössä ole mitään lajipassia tai vastaavaa.

Itselläni on pari diplomia kamppailulajeihin liittyen. Toinen tuli mitalisijasta eräässä ulkomaanturnauksessa (sain myös mitalin) ja toinen SLU:n valmentajakoulutuksen käymisestä. Molemmat ovat "jossain".
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Laicus
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 59
Lauteille: Heinäkuu 2013
Paikkakunta: Helsinki

Diplomit

#41

Viesti Laicus »

Suoritetuista vyöarvoista olen diplomeja saanut paristakin lajista. Eivät ole mitenkään poikkeuksellisen isoja tahikka prameita, vaan mielestäni toimivat nimenomaan enemmänkin kirjallisena todisteena suorituksesta. Asustavat jossain pöytälaatikossa muiden "lajipapereiden" joukossa. Myös lajipassi käytössä, johon sitten kirjataan tasokokeiden lisäksi leirit yms.
"No groin, no Krav Maga!" - The Simpsons

"Niin Magaa kuin petaa!" - Duunikaverin suuri viisaus
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 54 kurkkijaa