Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kultakala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 19
Lauteille: Heinäkuu 2015

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#1

Viesti Kultakala »

No, en nyt ole aloittelijakaan, kun en ole aloittanut vielä mitään. Tarkoituksena kuitenkin olisi. Tavoite on se, että kykenisin pistämään vastaan sitten, kun joku käy päälle.

Tunnen itseäni sen verran, että osaan jo sanoa ryhmäopettelun olevan äärimmäisen huono ajatus. Elättelen siis toivoa yksityistunneista. Sijaitsen Keski-Suomessa, ja pääsen julkisella liikenteellä ainakin Jyväskylään. Googletin, päädyin tänne ja ajattelin kysyä teiltä apua. Mitkä olisivat kannattavia lajivalintoja? Onko minun lähelläni opettajia, jotka antavat yksityistunteja?

Taustatietoja:

Tiedän kyllä kaikennäköisiä lajeja nimeltä, mutta judo on heittelyä, karate on tyhjää kättä ja siinä olikin kaikki, mitä mistään lajista oikeasti tiedän. "Kannattaisi perehtyä ensin..." niinhän se kannattaisi, ja todella yritinkin, mutta lajien kirjo on niin valtava, että meni pää sekaisin.

Fyysinen kuntoni lähentelee nollaa. En ole oikeastaan edes varma, kummalla nollan puolella se on... Olen ollut muutaman vuoden ajan liikuntarajoitteinen, ja jalkojen toiminta on edelleen ajoittain hakusessa, mutta olen esim. opetellut juoksemaan tässä tämän vuoden puolella. Fyysisen kunnon yhteydessä tulisi kai myös mainita, että olen melkoisen pienikokoinen ihminen, eli massa-voima-murskajuttuihin minusta ei tule olemaan vuosikymmeneen, vaikka kuinka kovasti harjoittelisin. Toisaalta olen kyllä hyvin venyvä ja joustava, ja pienellä harjoituksella saisin itseni vaikka solmuun. Kivuttomasti.

Olen täysi-ikäinen opiskelija. Olen kyllä ehdottomasti valmis maksamaan sen mitä pystyn, mutta varallisuuteni ei jousta tällä hetkellä aivan mahdottomiin. YO-kirjoitukset tulevat rei'ittämään harjoitteluaikataulua nyt syksyllä ja keväällä.

Mitä mieltä olette? Pääseekö näillä rajoitteilla opetukseen, vai onko minun tilanteessani helpompi vain antaa olla ja ottaa turpaan?
Silmät lattiaan. Soturikin haisee, jos sotkuun astuu.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#2

Viesti Andy »

Jyväskylästä varmaankin löytyy halukas ohjaaja mutta yksitysitunnit maksavat luokkaa 50€/h. Puhutaanko nyt ollenkaan samasta hintaluokasta?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#3

Viesti Lasse Candé »

Yksityistreenit lienevät kallista touhua suurimmaksi osaksi.
En tuossa äkkiseltään näe syytä miksi et menisi jonkin lajin alkeiskurssille. Kuntoa ei tarvitse olla vaan sitä saadaan. Se on yleensä ihan lähtökohtanakin. Varmasti kestät mukana!

Ilmeisesti ainakin JanneM:n seurassa on hyvä meininki Jyväskylässä. Mitä olen siihen Defendoon, jota treenaavat, tutustunut on varsin hyvä ja liikunnallisesti monipuolinen itsepuolustuslaji. Uskon että siinä voisi olla yksi hyvä kandidaatti.

Yleisesti ottaen edelleen vain: johonkin seuraan mukaan! Pääset jutun juoneen varmasti ja tyypillisesti meininki on lajikuvioissa niin hyvä että juttuun saattaa peräti jäädä koukkuun!
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#4

Viesti Puni »

Ja turpaansaamisen kannalta muutto Pohjanmaalle lienee nopein tapa saada asia etenemään.

Anteeksi. Asiallisemmin ääneni laitan kyllä sinne perus/alkeis/jollekkin kurssille menemiselle, jos ujostuttaa porukassa, niin kattoo jonkin vähän vähemmän kansansuosioita nauttivan lajin. Tiiä vaikka yllättys!
Kultakala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 19
Lauteille: Heinäkuu 2015

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#5

Viesti Kultakala »

Kiitos vastauksista.

Andy: Aijaijai, noin paljon :/ 30€ sessiolta olisi vielä taipunut... Vai olisiko sitten minkänäköinen ajatus, että harjoittelukertoja harventaisi? Miten usein olisi yleisestiottaen hyvä harjoitella, ja miten harvoin on jo niin harvoin, että sama kun ei vaivaudu ollenkaan?

Muut: On lisättävä, että ryhmässä opiskelu ei todellakaan tule kyseeseen. En maininnut aloitusviestissä, mikä siihen on syynä, enkä mielelläni mainitsisi sitä ollenkaan julkisesti. Toivoisin kuitenkin, että luottaisitte minuun kun sanon, että se ei tosiaan ole mahdollista. Mikäli jotain olisi siis tarkoitus saada aikaiseksikin... Kyse ei ole mistään ujostelusta tai sosiaalisesta pelosta. Ehkäpä sitten sinne Pohjanmaalle... :lol:
Silmät lattiaan. Soturikin haisee, jos sotkuun astuu.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#6

Viesti Andy »

Yksityistreenaaminen on paljon tehokkaampaa kuin ryhmäopetus mutta kyllä sitäkin pitäisi ainakin pari kertaa viikossa tehdä että siinä kehittyisi järkevälle tasolle. Hinnathan on tietysti aina neuvoteltavissa ja ehkä esim. pidemmällä sopimuksella voi saada edullisemminkin mutta tuo on se yleinen hintataso. Ymmärrettävästi kamppailulajien yksitystuntien ottajat eivät yleensä ole kovin köyhiä. Kilpaurheilijat ovat sitten asia erikseen ja he saavat normaalisti mahdollisen yksityisopetuksensa ilmaiseksi.

Itse lähtisin kysymään Jyväskylässä itsepuolustuksen yksityistunteja Kai Koskiselta Aikikenista tai Janne Maunoselta Defendo Jyväskylästä.

http://www.aikiken.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.defendojkl.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 24802
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#7

Viesti Mjölnir »

@JanneM voinee auttaa löytämään tarvitsemasi
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#8

Viesti Taijin harjoittaja »

Pakko kysyä kuinka vakavasti olet liikuntarajoitteinen? Toimiiko molemmat kädet? Paljonko pystyt nostamaan painoja? Voitko harrastaa punnertamista kotona? Jos punnerrat 10-20 kertaa kymmenen kertaa päivässä, se lisää käsivarsien voimaa ja itseluottamusta. Oletko todella ujo ja siksi et halua treenata seurassa?

Kenestäkään ei tule tappelukelpoista nopeasti mutta minkä tahansa kamppailulajin harrastaminen parantaa itseluottamusta ja kuntoa ja itsepuolustuskykyä. Ja kun löytää lajin ja seuran, jossa viihtyy, niin treenaaminen on hauskaa.

Jos sinulla on paljon fyysisiä rajoitteita ja tarvitset itsepuolustustaitoja, niin katsele keppitaistelua netistä (https://fr.wikipedia.org/wiki/Canne_de_combat" onclick="window.open(this.href);return false;). Kävelykepin kantaminen mukana ei ole kiellettyä ja sen käytön opiskelu itsepuolustusta varten voi olla hyödyllistä. Ja siihenkin voi löytää opettajan kun etsii.

Jotkut elämänkoululaiset pitävät kuulapäävasaraa mukanaan siltä varalta, että tulee äkillistä remontin tarvetta. Tämä ei taida olla sinulle sopiva ratkaisu mutta mistäpä minä tiedän tulevaisuudesta.
Kultakala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 19
Lauteille: Heinäkuu 2015

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#9

Viesti Kultakala »

Taijin harjoittaja: Sairauteni on vain polvissa, kädet ja ylävartalo toimivat normaalisti (ovat aina toimineet). Polvet olivat usean vuoden ajan todella kenkut, mutta nykyään oireena on enää satunnainen polvikipuilu ja ajoittain tapahtuva polvinivelten löysä letkahtelu. Huomautan, että urheilu on sairauttani ajatellen vain hyvä asia, sillä minun on rasitettava polviani sopivasti pitääkseni ne oireettomina. Lajin aloittaminen ei siis esty sairauden vuoksi, mutta ajattelin, että kun tämä on kuitenkin vaikuttanut fyysiseen kehitykseeni melkein puolet teini-iästäni, niin asiasta saattaisi olla hyvä mainita.

Painonnostosta en tiedä, kun en ole koskaan kokeillut, mutta ulospäin näkyviä lihaksia minulla ei juuri ole. Punnerruksia menee ehkä viisi, voin tehdä niitä kotona. En ole ujo.

Kävelykeppitaistelu olisi ollut mainio tietää silloin, kun keppiä vielä tarvitsin, mutta nyt kun osaan jo juostakin ilman apuvälineitä, niin ei ehkä enää :D
Silmät lattiaan. Soturikin haisee, jos sotkuun astuu.
HannuL
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 563
Lauteille: Toukokuu 2013
Paikkakunta: Jyväskylä
Etulaji: kamppailu
Sivulajit: höntsy ja nuju
Takalajit: Monen lajin peruskurssit
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#10

Viesti HannuL »

Ehkä sopivan opettajan löytäminen voi olla ensiaskel ja Kai ja Janne ovat varmasti osaavia.

Toinen reitti voisi olla yrittää avata vähän, että mitä haet kamppailulajien harrastamiselta eli mitä haluat saavuttaa - itsepuolustus? Kuntoilu? Kavereita? Kulttuuriin tutustuminen vai jotain muuta?

Lajien kirjo on todella monipuolinen, mutta karkeita valintoja voi tehdä? Aseilla vai ilman? Pystyä vai mattoa? itsepuolustus vai kuntoilu?

Näidenkin valintojen jälkeen on vielä monta mahdollisuutta. Jyväskylässä on mm. Jigotai seura, jossa on kohtalaisen monta lajia edustettuna. Jos käy vaikka katsomassa harjoitukset, saa paremman käsityksen mitä on tilaamassa ja vaikka kysyä ohjaajalta suoraan yksityistunneista?
Kiirehtimällä ehtii tehdä enemmän virheitä
Kultakala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 19
Lauteille: Heinäkuu 2015

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#11

Viesti Kultakala »

HannuL: Aloittamisen tavoite oli mainittu niinkin kryptisesti kuin aloitusviestin kolmannessa virkkeessä ;) Juttu on siis se, että kun ilkimykset seuraavan kerran kehtaavat hyökätä päälle, niin sillä kertaa olisin valmis laittamaan hemmot mattoon. Asian ytimenä on itsepuolustus.

Nyt kun noita tavoitteita listasit, niin osaan sanoa, että toissijaisena tavoitteena on kunnon kohottaminen/taistelu. Kulttuuriin tutustuminen kiinnostaa ja varmasti sekin tulisi tulemaan siinä samalla, mutta en aloita lajia nimenomaan uuden kulttuurin vuoksi. Tavoitteeni on myös olla tutustumatta uusiin, mielenkiintoisiin ihmisiin ja olla solmimatta uusia kaverisuhteita. Haluan pitää tämän yksinomaan virallisella asialinjalla.

Aseellisuuden suhteen en osaa vielä nykyisellä tietämykselläni sanoa juuta enkä jaata, haluan tulla olemaan kykenevä toimimaan sekä aseellisissa että aseettomissa tilanteissa. Sen mielikuvan perusteella, mikä minulla tulee pystystä ja matosta, pystytaistelu tuntuu enemmän minun alaltani.
Silmät lattiaan. Soturikin haisee, jos sotkuun astuu.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#12

Viesti Andy »

Jos haluat saavuttaa tason että kykenet suhteellisen luotettavasti päihittämään yhden keskikokoisen, fysiikaltaan keskitasoa olevan aggressiivisen miehen niin sinun pitää oikeasti treenata melko paljon. Mikään satunnainen treenaus ei riitä vaan puhutaan pikemmin vuosista ellei treenitahti ole todella kova. Tämä siis huomioiden että olet pienikokoinen ja sinulla on fyysisiä rajoitteita. Oletan kuitenkin että olet mies. Jos olet nainen niin tavoite jää luultavasti saavuttamatta joka tapauksessa. Aseeton taistleu ei nyt vain ole kovin tehokasta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Taijin harjoittaja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 1724
Lauteille: Elokuu 2011

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#13

Viesti Taijin harjoittaja »

Täällä on paljon ammattiurheilijoita ja ammattivalmentajia ja minä en kuvittelekaan antavani lajin tai opettajan valintaan niin hyviä neuvoja kuin he. Mutta minkä tahansa kamppailulajin ja -opettajan valitsetkin, suosittelen yleiskunnon parantamista. Minusta siihen sinulle sopivia lajeja ovat uinti, pyöräily ja pienillä painoilla tehtävä kuntosaliharjoittelu. Ne eivät rasita liikaa mutta kasvattavat vähitellen lihaksia ja itseluottamusta.

Tätä kohtaa kannattaa miettiä:
Tavoitteeni on myös olla tutustumatta uusiin, mielenkiintoisiin ihmisiin ja olla solmimatta uusia kaverisuhteita.
Jos olet yksin, olet aina potentiaalinen uhri. Jos olet 5 kaverin joukossa, kukaan ei käy kimppuusi.
Viimeksi muokannut Taijin harjoittaja, heinä 30, 2015, 00.33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kultakala
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 19
Viestit: 19
Lauteille: Heinäkuu 2015

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#14

Viesti Kultakala »

Andy: Ikävä kyllä oletit väärin :( Eli vaikka kuinka harjoittelisin, niin tulen silti olemaan noin vain noukittavissa? Vaikka saisin rahaa tiheään harjoitustahtiin?
Silmät lattiaan. Soturikin haisee, jos sotkuun astuu.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 7
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Jyväskylästä yksityistunteja aloittelijalle?

#15

Viesti Andy »

Pienikokoiselta naiselta keskikokoisen miehen voittaminen vaatisi jo ihan hyvän kilpaurheilijan luokkaa olevat taidot ja fysiikan. On se siis mahdollista mutta vaatii erittäin kovaa harjoittelua pitkän aikaa.

Suosittelisin ottamaan tavoitteeksi sen että pystyisit irtautumaan tilanteesta mahdollisimman vähin vammoin sen sijaan että pieksäisit miehiä Modesty Blaisen tyyliin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 52 kurkkijaa