Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

JouniJ
aloituspotkija
aloituspotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2
Lauteille: Elokuu 2015
Paikkakunta: Joensuu

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#16

Viesti JouniJ »

Mainitsit historiallisen miekkailun joten loihen tässä mainitsemaan että tämän vuoden peruskurssi alkaa ma 14.9. Kysele lisätietoja jos satut innostumaan. Ensimmäinen kerta on ns. tutustumiskerta jonka jälkeen voi päättää nappaako vai ei. Lisätietoa lajista löytyy esim. osoitteesta http://www.miekkailija.net/historiallinen-miekkailu" onclick="window.open(this.href);return false; Mukaan kurssille voi ilmoittautua https://goo.gl/H3jkpd" onclick="window.open(this.href);return false;

Seuralla on alkeelliset sivut osoitteessa http://johms.weebly.com/ajankohtaista.html" onclick="window.open(this.href);return false;
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#17

Viesti fuusetsu »

Ilmoittauduin juuri vaparin peruskurssille, kun muissa ketjuissa niin peloteltiin täynnän olevista kursseista :)

Seuraava ongelma onkin sitten kurssivarustus. Minulla taitaa olla 0 kpl sopivia sporttihousuja. Liian lämpöiset verkkarit löytyy ja kasa hojolajien housuja. Ei Joensuusta sattuisi löytymään alan kauppaa? Ehkä kuitenkin menen hojo-housuissa ja t-paidassa kurssille ja katson, mikä meininki salilla on pukeutumisen suhteen.

Miekkauluun menen ilmoittautumatta. Jos ei mahdu sekaan, niin sille ei sitten mahda mitään.
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#18

Viesti JanneM »

hojohousut ja t-paita on ihan hyvä varustus. Mitkä tahansa bermudashortsit käy myös.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#19

Viesti Mika »

Miesten sukkahousut ovat kuuminta hottia myös vaparisaleilla.

Kuva
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#20

Viesti fuusetsu »

Sukkahousut juu ja kylän isoimmat munasuojat. Onneksi olin heittänyt juoksushortsit pois, niin ei tule kiusausta tulla muistetuksi heti ekoista treeneistä 8-)
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#21

Viesti fuusetsu »

Jahas. Alkeiskurssiviikko on takana. Paikat ei ole erityisemmin kipeät. Niskat oli tänä aamuna jumissa, mutta siitä selvittiin buranalla.


Miekkailemassa kävin maanantaina. Kuten @Risto R peruskurssiketjussa jo kertoi, paikalla oli yli 20 aloittelijaa. Joka on tosi paljon minun mielestäni, varsinkin kun otetaan huomioon lajin tunnettuvuus ja mediaseksikkyys. Aika lailla oli fifty-sixty miehiä ja naisia. Tai poikia ja tyttöjä ne minuun verrattuna oli ;)

Puumiekkoja oltiin ilmeisesti tehty urakalla lisää ja niitä riitti kuin riittikin kaikille. Pommeliksi laitetun silmukkamutterin reikään tosiaan menee aika helposti pikkurilli. Kolmen lyönnin sarjaa ehdittin opetella ja tietenkin minulta asennot alkoivat muuttua sitä enemmän muiden lajien asennoiksi, mitä kauemmin oli aikaa tekniikan näytöstä. Oli vähän tukalan oloista pitää väistimellä varustetun puukepin päästä kiinni, kun on tottunut liu'uttelemaan otteita edestakaisin puukeppien kanssa treenatessa.

Pääsinpä lopuksi vähän hipelöimään terävää miekkaa ja tikaria. En minä niistä mitään ymmärtänyt. Olihan se tikari aika erikoinen.


Vaparin kurssilla kävin MMA Joensuussa tiistaina ja torstaina. Nelisenkymmentä aloittelijaa oli paikalla kummallakin kertaa. Ahdasta oli. Sali oli yllättävän pieni ja siellä on lisäksi kaksi tolppaa. Tuli mieleen taidon kurssit Rauhalan koulun alasalissa joskus aikoinaan, kun niille vielä tuli väkeä: alle metrin välein tehtiin liikesarjaa synkronoidusti ja puolessa välissä otettiin muutama askel taaksepäin, jotta oli tilaa jatkaa. Siellä salissa ei mahtunut yksinkään tekemään kaikkia taidon liikesarjoja.

Vaparin kurssi tulee kuulemma olemaan lähes kokonaan painia. Potkuja ei ole ollenkaan ja lyöntejäkään ei paljon treenata. Äh, vähän olisi jo halunnut päästä potkimaan mitsejä, mutta minkäs teet. Thaikkukurssillekaan ei ole aikaa mennä tuon vaparikurssin lisäksi.

Etu- ja takasuoraa mallailtiin ekalla kerralla. Tietenkin erilailla kuin miten olen tottunut tekemään. Olen tottunut tekemään kevyellä etujalalla, painonsiirrolla ja lantiolla vieden. Nyt treenattiin painoa siirtämättä, kädellä vieden ja lantio osallistui vain loppupuserrukseen. Sellainen ilmeisen tasaisen tappava nyrkkeilylyönti, jossa ei liikoja hötkytä. Ei kaikki-tai-ei-mitään-ippon-lyönti.

Pystypainista puolenvaihtoja ja clinchistä (tuolle on varmaan suomenkielinenkin nimi) sisäpuolelle menoja (josta syystä se aamuinen niskajumi). Toisella kerralla matossa guardin (tuolle on varmaan suomenkielinenkin nimi) ohitusta ja lopuksi yksi käsilukko. Osaksi tuttua tavaraa, mutta en voi kyllä sanoa tuntevani vielä oloani kotoisaksi maassa.

Kurssilaisista lähes kaikki oli miehiä/poikia. Kolme naista taisi olla. Tuo taitaa olla aika normaalia vapaaottelussa? Oli kyllä kaiken kokoista, ikäistä ja mallista kurssilaista. Saattoi olla että mukana oli yksi toinenkin Potkuun rekisteröitynyt, mutta vielä minulle ei selvinnyt, onko kyseessä vain joku saman näköinen.


Vetäjien tyyleissä oli miekkailussa ja vaparissa eroa kuin yöllä ja päivällä. Miekkailussa oli vitsaileva tehotiimi, jossa apuvetäjä höpötteli varsinaisen vetäjän päälle omiaan. Vaparissa oli aika eleetön meininki. Varmaan eleettömin, mitä olen ikinä nähnyt. Kumpikin tyyli toimi ihan hyvin.
fuusetsu
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 539
Lauteille: Maaliskuu 2005

Minulle laji Joensuu-Liperi -akselilta

#22

Viesti fuusetsu »

fuusetsu kirjoitti: Saattoi olla että mukana oli yksi toinenkin Potkuun rekisteröitynyt, mutta vielä minulle ei selvinnyt, onko kyseessä vain joku saman näköinen.
Salapolisoin sen verran, että 99 % varmasti kyseessä on muu henkilö. Ovat kyllä ulkonäöltään ja tyyliltään hyvin samanlaisia.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 56 kurkkijaa