Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#1

Viesti Lasse Candé »

Peruskurssimainosketjusta.
TimoS kirjoitti:
Puni kirjoitti: Sit toinen aika erikoinen juttu, mainoksen seurauksena noin 30 talibania (anteeksi, arabialaisen kuuloista ja osin arabiaksi olevat nimet) on tykkäillyt kovasti beomin sivusta. Isis leipoo pullaa?
Meillä taisi viimeksi kun lärväkirjassa mainostettiin käydä vähän samallalailla. Sen lisäksi sivuille tuli kaikenmaailman seuraajia, joitten profiileissa mikään ei viitannut siihen, että kamppailulajit edes kiinnostaisivat. Onpa muutama sellainen (lähes) vakiotykkääjäkin saatu, melkein mitä vaan julkaistaan, niin on tykkäämässä. Salille ei tosin ole nämä tykkääjät materialisoituneet :)
Tämä on ihan oman aiheen arvoinen juttu. Olen kuullut tapauksista (ei Suomi) joissa on ilmoittauduttu seminaarille, jotta "ollaan menossa maahan x koulutukseen, jonka pitää y" ja tietenkin kyseinen seminaari on "jokseenkin" sekundäärinen motiivi matkalle. Tätä tapahtuu oikeasti.

Tämä on nyt sitten lajiaiheinen juttu ja lähinnä varoitusalusta kaikille seura-aktiiveille. Ei tuoda mamupolitiikkaa tai muuta kiellettyä tänne.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#2

Viesti Andy »

Kansainvälisten kisojen suhteen tämä on ihan tavallinen ilmiö että sinne ilmoittautuu tyyppejä ties mistä ambomaasta tarkoituksenaan vain päästä maahan. Potkulainen Johannekselle kävi kerran Italian World Cupissa niin että jostain lähi-idän maasta oli ilmoittautunut tyyppi sarjaan ja käynyt puntarillakin mutta otteluun hän ei koskaan ilmestynyt. Epäilen suuresti että hän sitten vain hävisi jonnekin päästyään EU-alueelle. Mahdollisesti jopa treenaamatonta jamppaa ei sitten tietenkään huvittanut lähteä kehään maailmanluokan ottelijoiden kanssa. :D
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
TimoS
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 23344
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Hesa
Etulaji: Shorin ryu Seibukan karate
Sivulajit: Matayoshi kobudo
Takalajit: Matsuoi-ha Shorinji ryu Renshinkan karate
Yhteystiedot:

Re: Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#3

Viesti TimoS »

Ihan hyvä aihe. Itsellä ei ole tuollaisesta käytöksestä kokemuksia, mihin vaikuttaa tietenkin ettei nykyään ole kisojakaan, mutta ei edes silloin kun vielä vaikutin Matsuoi-ha Renshinkanissa tapahtunut tuollaisia. Niitä kisoja ei kyllä taidettu hirveästi missään mainostaa, joka tietenkin vaikuttaa asiaan. Jos Measara sensein leireistä on ilmoitettu Facebookissa, niin silloin niihin ilmoittaa saapuvansa erinäinen määrä Intiasta ja/tai Dubaista, mutta kertaakaan eivät ole paikalle tulleet. En sitten tiedä ovatko oikeasti edes aikoneetkaan tulla paikalle. Epäilen.
Timo Saksholm

Karate wa kunshi no bugei
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#4

Viesti Puni »

Joo, erittäin hyvä säie munkin mielestäni, tulee tosiaan mieleen muutamakin afrikkalainen ilmoittautunut semmuille ja skaboihin, itse olen pääasiassa viitannut kintaalla koska viisuminjärjestelyt ja muu päänvaiva.

Eräästä nimeltämainitsemattomasta maasta tiedän kyllä saapuneen suurmestarin schengen-alueelle, ja kun eräässä entisessä punavallan alaisessa maassa ei enää muutaman vuoden jälkeen viisumia uusittu, suomalainen saman lajin korkeahko herrasmies järjesteli sitten Suomen kautta jatkoa viisumille. Noh, sa(i/a)pahan nähdä kyseistä suurmeisseliä taajaan, ehtona varmaan visalle oli juuri se, että edes joskus käy myöntäneen maan kamaralla.

On mulla muistikuvia tommosista Andyn mainittemista kisaturisteistakin, pakoputki punaisena laukkaa jannut karkuun lentokentältä heti kun portista maahan, hupaisan näköistä touhua.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#5

Viesti Lasse Candé »

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta lähelläkään mitään järjestävää elintä, mutta olisiko sellainen diplomaattinen ratkaisu toivottaa vain tervetulleeksi ja kieltäytyä yhtään mistään viisumihärdelleistä? Eli jättää omalle kontolle?

Oikeastaan kai suuri kysymys tässä on, onko millään myöntävällä sähköpostivastauksella ("Tervetuloa treeneihin.") mitään virallista voimaa, jos esim niitä forwardoidaan jonnekin?

Ei kai...
Mutta voisiko se mennä niin että Viralliset Ihmiset sitten tällaisten jälkeen esittävät kysymyksiä, että "Onko nyt niin että nämä tyypit ovat tärkeitä yhteistyökumppaneita?"?

Vähän niinkuin silleen kyselen (ja oikeastaan kaikkien maallikkoseurajohtajien puolesta), että onko missään myöntävissä vastauksissa mitään riskejä?


Järkevä ohjenuorahan on että "Jos pääsette ensin maahan, niin mukaan. Emme auta ensimmäisessä.".
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#6

Viesti Andy »

Tuo lienee aika yleinen tapa ainakin avoimissa kilpailuissa.

Olen itse saanut myös sellaisia yhteydenottoja missä joku afrikan maasta kotoisin oleva tyyppi tarjoutuu tulemaan opettamaan suomalaisia. Olen jättänyt ne huomiotta.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
JanneM
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 20197
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: JKL

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#7

Viesti JanneM »

Mulle on tullut todella paljon vastaavia kyselyitä.
Varsinkin taekwondoaikana kun järjesti jtoain, niin niitä tuli aina useita. Yleensä Pakistanista, Intiasta tai jostain Afrikan maasta, mutta myös entisistä Neuvostomaista.

Minun patenttivastaus on aina ollut, että kilpailukutsu löytyy sieltä ja täältä ja sitä voi vapaasti käyttää todistamaan että on tulossa kilpailemaan, mutta henkilökohtaista kutsua en ole kenellekkään antanut.

Tiedän, että joihinkin maihin sellainen tarvitaan. Esim kun olin Kiinassa ja Brasiliassa ADCC tuomarina niin sain sähköpostiini virallisen kutsun missä kerrotaan, että olen tulossa maahan tietyn organisaation kutsumana ja että he maksavat minun kuluni maassa oleskelun ajalta.
-Janne Maunonen-
**No jasinui salmul saralra**
JKL Fight Club
Defendo JKL
American Defendo Academy
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#8

Viesti Andy »

Potkunyrkkeilyn Finnish Openiin ilmoittautui keväällä iso joukko ottelijoita Turkmenistanista. Tapaus oli vaikutti aika epäilyttävältä, kun kisoihin oli mm. ilmoitettu niin nuoria lapsia, ettei heille ollut sarjaa kisakutsussa. Ilmoittivat että heillä on niin huono nettiyhteys, etteivät pysty ilmoittamaan ottelijoita on-line-järjestelmään vaan suomalaisten piti tehdä se heidän puolestaan. Välillä heistä ei kuulunut mitään pitkään aikaan. Viisumeihin pyydettiin apua jne.

Hienoiseksi yllätykseksi joukkue lopulta saapui Suomeen ja kisapaikalle. Sitten kun päästiin kehään, alkoikin läski tummua. :D Turkmeenit olivat todella kovia ja voittivat yhtä lukunottamatta kaikki sarjat, joihin osallistuivat. Kisojen loputtua pakkasivat kultamitalit kassiin ja lensivät takaisin Turkmenistaniin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#9

Viesti Mika »

Kyllähän tuollainen voi herättää epäilyksiä. Mutta mitä ihmettä siellä Turkmenistanissa on oikein tehty, jos Suomeen tullaan kyykyttämään hyvän valmennustason ottelijoita? :o
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Puni
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 3845
Lauteille: Kesäkuu 2010
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Taekwondo Ilshin
Sivulajit: -
ITF Taekwon-Do
(Ch'ang Hon)
WT Taekwondo
(Kukkiwon, SimUu)
Takalajit: -
Urheilu
Kilpailu
Yhteystiedot:

Maahantulo-ongelmien kiertäminen seminaarien ja vastaavien kautta

#10

Viesti Puni »

^töitä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 45 kurkkijaa