Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Asennoista

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#151

Viesti joksanen »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Tee parin kuukauden ajan hieman normaalista asennosta matalampia asentoja. Tämän jälkeen se tavallinen asento tuntuu peräti korkealta. :)
Hyvä neuvo oikeastaan kelle vaan. Tee vaikka 4/5 yksistä harjoituksista huomattavasti pidempää/matalampaa/syvempää/kivuliaampaa asentoa, vaikka se kuinka omituiselta tuntuukin ja lopputreeneissä saatat huomata uusia aspekteja siinä normaalissa asennossa. Pidempi aika on tietty parempi mutta tälläkin voi jo löytää jotakin.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#152

Viesti Andy »

Minkä takia ylipäänsä tulisi pyrkiä matalaan asentoon?
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#153

Viesti sivarinlötkö »

Andy kirjoitti: Minkä takia ylipäänsä tulisi pyrkiä matalaan asentoon?
Helpompi shootata?
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#154

Viesti AriJ »

sivarinlötkö kirjoitti: Helpompi shootata?
Siis kohteelle vai tekijälle? Ja matalampi miten? Olisiko tässä otettava huomioon niin selän asento, kuin polvien koukistaminen ja asennon leveyskin? :shock:
______________________
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#155

Viesti sivarinlötkö »

Yamazu kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti:Helpompi shootata?
Siis kohteelle vai tekijälle? Ja matalampi miten? Olisiko tässä otettava huomioon niin selän asento, kuin polvien koukistaminen ja asennon leveyskin? :shock:
Tekijälle helpompi ja kohteelle vaikeampi. Minusta tällaiset asentojutut ylipäätään tuntuvat melko hifistelyltä.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#156

Viesti Mika »

Asennoilla voidaan myös opettaa tasapainoa sekä kehon käyttämistä esim. lyönnin aikana (eli ettei esim. olla miten sattuu etupainoisesti balettiasennossa). Joskus on hyvä hieman liioitella ja tulla sitä kautta takaisin realistisempaan asentoon.

Leveitä ja syviä asentoja ei meillä kovin usein käytetä (seisontaharjoitus on erikseen, sen tarkoitukset ovat toisenlaiset), ja niiden tarkoitus - kuten sivari sanoikin - liittyy heittoihin ja esim. shoottaamiseen, sekä tekevänä että vastaanottavana osapuolena.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#157

Viesti kenttiensankari »

sivarinlötkö kirjoitti:
Andy kirjoitti:Minkä takia ylipäänsä tulisi pyrkiä matalaan asentoon?
Helpompi shootata?
No ei ainakaan boogumatsissa, jossa ei saa shootata. Olisi se tosin aika metkannäköistä kun kaverit panssarit päällä ja kypärät päässä pyörisi maassa :)



EDIT: Itse olen välillä matalissa asenoissa ollut treeneissä, häiritsee liikkumista ihan jumalattomasti, mutta tuntuu kyllä hubalta reisissä. Ja tosiaan, tuntuvat normaalit asennot ihan kivoilta kun on leikkinyt shotokania vähän aikaa.
Viimeksi muokannut kenttiensankari, loka 12, 2005, 11.59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#158

Viesti sivarinlötkö »

Miksei se paras asento löydy sillä että laitetaan vermeet niskaan ja aletaan mätkiä? :roll:
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 11
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#159

Viesti kenttiensankari »

sivarinlötkö kirjoitti: Miksei se paras asento löydy sillä että laitetaan vermeet niskaan ja aletaan mätkiä? :roll:
No sama kuin kysyisi että miksi ei opi hyväksi ottelijaksi vain mätkimällä kaveria. Pitää aluksi opetella että miten lyödään ja potkitaan mahdollisimman tehokkaasti. Tuskin teillä BJJ:säkään painita vaan alusta loppuun asti joka kerta ilman että ohjaaja kertoo yhtään lopetusta tai puolustusta.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#160

Viesti Mika »

sivarinlötkö kirjoitti: Miksei se paras asento löydy sillä että laitetaan vermeet niskaan ja aletaan mätkiä? :roll:
:lol:

=D>

(Miksi ylipäätään opetetaan mitään, eikö näitä asioita opi ihan vain tekemällä, mitä hä?)
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#161

Viesti sivarinlötkö »

kenttiensankari kirjoitti: Tuskin teillä BJJ:säkään painita vaan alusta loppuun asti joka kerta ilman että ohjaaja kertoo yhtään lopetusta tai puolustusta.
Ei toki. Ei meillä kyllä olla tähän mennessä kiinnitetty erityisesti huomiota pikkuseikkoihin. Ideat annetaan ja sitten sitä tekemistä. Sitä on myös korostettu että tee sitä mikä toimii...
Mika kirjoitti: eikö näitä asioita opi ihan vain tekemällä, mitä hä
Minä ainakin olen oppinut aika pitkälti kaikki asiat mitä osaan pitkälti itse tekemällä, en opetuksella. Ei sitä tarvita kuin se idea alkuun.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#162

Viesti Mika »

sivarinlötkö kirjoitti: Minä ainakin olen oppinut aika pitkälti kaikki asiat mitä osaan pitkälti itse tekemällä, en opetuksella. Ei sitä tarvita kuin se idea alkuun.
:smt044
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#163

Viesti sivarinlötkö »

Mika kirjoitti:
sivarinlötkö kirjoitti: Minä ainakin olen oppinut aika pitkälti kaikki asiat mitä osaan pitkälti itse tekemällä, en opetuksella. Ei sitä tarvita kuin se idea alkuun.
:smt044
Oletko eri mieltä vai mitä yrität viestittää?
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 23
Viestit: 93832
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#164

Viesti Mika »

Itse opit lukemaan ja laskemaan, itse osasit heti jujin jne.?

Syntyessään ihmisellä on valmiuksia vaikka mihin, mutta ympäristön pitää nämä ominaisuudet jalostaa. Siihen tarvitaan mm. opetusta.

Eli kaikki tarvitsemme opetusta, se on ihan selvä. Asennoissakin (kun se nyt on tämä otsikko).
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
joksanen
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 3170
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Turku

#165

Viesti joksanen »

Mika kirjoitti: Joskus on hyvä hieman liioitella ja tulla sitä kautta takaisin realistisempaan..
Täydellistä.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 44 kurkkijaa