Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Huonon näön vaikutus eri lajeihin

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kilvenkantaja
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 46
Lauteille: Elokuu 2017
Paikkakunta: Hyvinkää
Etulaji: Defendo
Takalajit: Karate, potkunyrkkeily

Huonon näön vaikutus eri lajeihin.

#16

Viesti Kilvenkantaja »

Minulla silmät karsastaa,ja siksi näkö ei aina ole huipputasoa(fyysinen väsymys korostaa karsastusta). Olen oppinut elämään asian kanssa,mutta on siitä haittaa toisinaan esim. puolustustilanteissa. Toisaalta kun on kierot silmät +1 näkee paremmin :D
Reba
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 266
Lauteille: Kesäkuu 2009
Etulaji: Muay thai

Huonon näön vaikutus eri lajeihin

#17

Viesti Reba »

Mulla on miinusta päälle 3 ja mä treenaan tietty ilman laseja, koska en pysty piilareita käyttämään.

Kyllä siihen tottuu, mä ainakin hahmotan vielä hyvin muutaman metrin päähän, kyllä sen liikkeen näkee. Kokeilkaa!
Jäähdyttelijä
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5
Lauteille: Lokakuu 2016

Huonon näön vaikutus eri lajeihin.

#18

Viesti Jäähdyttelijä »

Andy kirjoitti:Minulla on voimakas likinäkö ja olen aina käyttänyt piilolinssejä treeneissä. Suosittelen tätä ratkaisua. Linssi lähtee irti satunnaisesti, mutta ei niin usein että siitä olisi haittaa. Aiemmin käytin toista merkkiä, joka lähti herkemmin, eli niissä on eroja.

Ottelussa on joskus lähtenyt linssi irti. Se häiritsee mutta ei ole kyllä ratkaissut yhtään matsia. On itseasiassa helpompi, jos molemmat linssit lähtevät, jolloin vaikutus ottelemiseen on vähäinen, kun ei vastustajaa tarvitse niin tarkasti nähdä ja tilanteessa ollaan kuitenkin lähellä.
Mitä merkkiä voit suositella? Itse nykyään lähinnä jäähdyttelen, mutta otan jonkin verran edelleen pystysparria. Käytössäni on CooperVisionin Biomedics-kertakäyttölinssit. Ajoittain ne pyörii silmissä ja lähtee pois. Olisiko sinulla ehdottaa jotain parempaa mallia?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 55 kurkkijaa