Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#16

Viesti Kari Aittomäki »

Noitten videoitten perusteella tämämies on varsin hyvä vetäjä myös, seminaariin osallistujien ruumiinkieli on sensorttista.
Näyttäis olevan miellyttäväkäytöksinen tapaus kyllä. Indikoisi hyvä ja mehevää tunnelmanluojaa, joita lopultakin on aikas vähän.
Heijastaa usein lajikulttuuria, ei toki aina.

Tunnistan muuten tuon Eizein tarpeen saada seminaarilta tuliaisia, vahvimmillaan niillä jotka on aktiivisia vetäjiä ja menevät seminaareille karkkia hakemaan. Se ei ole milläänlailla pahajuttu mutta asentaa pihkaa suksenpohjaan.
Mä aina ikäänkuin vastustin tota mielenliikettä ja koetin olla välineellistämättä oppeja mitenkään. Matkin vain.
Tottakai tuliaisiksi tuli aina paitsi tekniikkaa, myös didaktiikkaa. Kikkoja rakentaa treeni.

Veitsenkäyttö oli clipeissä aika yleismalkaista, mutta selkeästi näki että se vastustajan/kohteen reaktiivisuus otettiin huomioon.
Tämä taas tarkoittaisi että eksaktit tekniikat ovat kyllä hallussa ja nuo poiminnat liikeperiaatteitten esittelyjä.

Tuo myötääminen iskujen vastaanotossa on itselleni MI, mission impossible.
Mä en vaan osaa ja osa minussa koettaa vakuuttaa että koska en saa toimimaan niin eihän se silloin toimi.
Virheellinen malli josta tuntee tyhmän jätkän.

Mitä haluaisin nähdä on tämän mestarin käyttävän raskaita massiivivetoja, se on taito sinänsä.
Oli siellä pari lyöntiä ja yksi alapotku mitsiin, mutta..

Aika huimaan käsinopeuteen mies pystyy kyllä.
obmijoy
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 3461
Lauteille: Maaliskuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#17

Viesti obmijoy »

oisko tämä massiiviveto
ALOITTELIJA perehdy tähän:
linkki
tärkeintä on venyt. ja keskivart. vahvistus, jotta voi harjoitel. turvallisesti linkki
http://kiusatunvastaisku.blogspot.com/p ... tulle.html
https://www.youtube.com/watch?v=VJK2hIf6Ptg&t=3s
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 929
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#18

Viesti Eizei »

Taas myydään maailmanluokan kokemuksellista ymmärrystä tekniikoitten nimeen. Ihan niinkuin nuo kirjatut tekniikat huomioiva ihminen hallitsisi asian. Sitä voi lueskella vaikka mainittua fysiikkaa ja keräillä kaikenlaista tiedon ja tekniikan sirua koko elämänsä, ymmärtämällä teoriassa näpräillen asian ympärillä, ja silti lähelle 100% ei ole lähelläkään tuon miehen kykyä.

Mahtava poiminta obmijoylta vastata massiivivetoon äijäilyn supermitsillä, eli nakkikoppiheijaripallolla. XD
Antti Junikka
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 31
Viestit: 6410
Lauteille: Lokakuu 2009

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#19

Viesti Ile »

Mä oon hei vetäny saman firman laitteeseen 840 asteikon ollessa siinä versiossa 900 asti. Mut mä pidin asennon enkä kaatunu läpi. Vitsi mä oon hyvä tuottaan voimmaa.
Alapotku
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 227
Lauteille: Heinäkuu 2011
Paikkakunta: Rovaniemi
Etulaji: Defendo
Sivulajit: Libre Fighting, Baraw Sugbo, kuntonyrkkeily, Combat Hapkido
Takalajit: Thaiboxing

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#20

Viesti Alapotku »

DK Yoo näyttää olevan tulossa Eurooppaan useamman kerran ensi vuonna, seminaarilistassa ovat Ranska, Hollanti, Italia ja Belgia. Onko kukaan kutsumassa miestä Suomeen? Jos kutsutte, niin tulen paikalle seminaarituristiksi, on niin hyvän näköistä tekemistä. Jos asuisin isommalla paikkakunnalla, voisin itsekin yrittää järjestää seminaaria, mutta Rovaniemelle ei vedä suurta yleisöä muut kuin Joulupukki.
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#21

Viesti tohtorismies »

obmijoy kirjoitti: joulu 9, 2018, 06.40 oisko tämä massiiviveto
Deontay Wilder ja shukokai.

Liuku askeleella liikkeelle, kroppa virittyy samanaikaisesti ja tekee "double hip" mekaniikan. Eli jännitys virittyy kudoksiin ja jänteisiin ja tuolla lonkalla ikäänkuin laukaisee esijännityksen kropasta. Eli justiinsa samaan tapaan kuin Zelezny tai tuo lopussa oleva kroketti mies tekee.

Hieno mies.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#22

Viesti Kari Aittomäki »

Todentotta tuo on repivän hauskaa että vastauksena voimatälliin esimerkiksi tarjotaan tivolipallon täräyttämistä heittolyönnillä. :rok: :D

Heittolyönniksi tota aikoinaan kutsuttiin, kun tuo kropankäyttö tosiaan on linkomainen. Muistuttaa minusta enemmän keihäänheittäjän räjähdystä kuin pallottajan, kaskun keihäs lähtee korvalta. Kyllä tohtori(smies) tietää.

Keihäsjussit lyö kamalan kovaa.. mutta kuulantyöntäjät tarkemmin ja kamppailullisemmin.
Kun sen liikkeen voi jatkaa vaikka seuraavaan lyöntiin (vasempaan koukkuun).
Keihäsveikot kaatuilee vetoihinsa, ja niin tekee myös tuhomässitäräyttäjät, etenkin osuttuaan ohi.

Mutta hyvinhän tuop mässäs.
Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#23

Viesti AlexMachine »

Näin tuossa vielä parannettavaakin :) Juurikin tuo liiallinen kropan ylivienti = eli lähes kaatuminen. Sekä tukijalan osuminen maahan ja iskun ajoitus. Näytti kuin tuossa olisi ollut vähän pielessä, eli jalka jo tukevasti maassa hetken ennen kuin lyönti osuu.
Nyrkkeilyn askel lyönti.
The beatings will continue until morale improves.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20843
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#24

Viesti Lasse Candé »

Varsinkin tuossa lajissa vastakkaisen jalan (vasen ja etujalka) tuleekin olla tukevasti maassa ennen osumaa. Se on koko vauhdinoton idea ja manööveri minkä kautta koko kehon liike kanavoidaan iskun voimantuottoon. Keihäänheitossa jonkun mittauksen mukaan jalan ja maan välisen vuorovaikutuksen voimakkuus on 8000 N. (Siinä ohjelmassa sanottiin että voi jopa vastata 800 kg:aa, mistä revin tuon.)

Yleisesti ottaen, olen joutunut itse miettimään Dempseyn falling stepia ja kokeillut erilaisilla neuvoilla. Kroppahan tekee vähän samanlaisia asioita, vaikka mitä neuvoja seuraisi ja neuvot ovat suuntaa antavia. Tällä hetkellä menen kuitenkin siinä, että falling step tapahtuu etukäden lyönnissä etupolvessa samaan aikaan lyönnin kanssa ja takakäden lyönnissä hieman ennen, jolloin etujalka on takakäden lyönnissä jo tukevasti maassa osuman aikana. Tukea ei niinkään haeta takakäden lyönnissä takajalasta vaan etujalasta, mikä saattaa monelle näyttää kirjoitusvirheeltä tai sekoilulta. Se ei ole.

Viittaan juuri siihen ristiraajavoimantuottoon, minkä mainitsin aiemmin. Muistan vuosien takaa kun onnistuttiin kommunikoimaan tällaista netin välityksellä, joten ajattelin että sinulle AM, jos jollekulle, voi turista tällaisia tähän tarkoitukseen näin tehottomalla kommunikointivälineellä. :D



Itselleni oli suuri ahaa-elämys vaihtaa näkökulmaa pois etujalasta ja takajalasta. Neuvot toimivat toki silläkin asettelulla, mutta pelkästään, koska ihmisen kehollisuus korjaa virheet tekniikassa vaikka kieli olisikin ristiriitaista. Aina pitää joustaa etupolvesta, mutta täysin eri syistä ja siis myös eri ajoituksin. Ahaa-elämys olikin että kannattaa käyttää aina samaa mallia, joka perustuukin siihen, mikä on ristikkäisen jalan ja mikä saman puolen jalan rooli. Ei tietenkään omia keksintöjäni...
tohtorismies
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 3905
Lauteille: Kesäkuu 2008

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#25

Viesti tohtorismies »

Falling stepissä tulee muuten semmonen vika että se voimma menee vähäsen liikaa helpolla siihen jalan suuntaan kun sen jalan pitäisi hiukan mennä "ohi" kohteesta. Ja voiman sitten siihen omaan nyrkkiin. Eli lonkkien ja oman keskilinjan kohti sitä kohdetta, ainakin itse olen huomannut jääväni liikaa kylkimyyryyn siinä helposti ja voima jää jonnekkin sinne ketjuun kadoksiin. Korostuu eritoten ihan liikkuvaa ihmistä lyödessä.

Tuo tuon hakeminen mielestäni riippuu ihan siitä onko kyseessä "lyhyt suora" vai täysin infernaalinen massaveto helvetistä. Jälkimmäisessä se tuki tulee takajalasta. Mutta tämäkin on sidonnainen aika pitkälti omaan lonkan kiertoon ja takajalan asentoon mikä se perusasetus nyt kenelläkin sattuu olemaan..

Esa koivu muuten opetti ihan ekan kerran irl itelleni reväytys refleksin hyödyntämistä ja pudotusaskelta.
45 neliön kämmpä oli täynnään lihaksikkaita ja äärimmäisen päihtyneitä voimmamiehiä
"My karate is as simple as walking up to somebody and hitting them, something I saw some 29 years ago." Dennis Jones
"Perkele, mä oon hyppiny narua pikkupojasta asti!" Meskus
"Gorgoroth on edelleen kuraa" TimoS
Kuvake
KungFuMiäs
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5372
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Vaasa

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#26

Viesti KungFuMiäs »

Tällä miehellä on vähän sanottavaa DKsta. Ihan valideja pointteja mielestäni, mutta toisaalta niin eihän noissa demoissa pointtina varmaan ollutkaan uken reaktio (se toki saa internet jengin hurmion valtaan). Eihän tämän kritisoijan videolla olevalla tekijällä ole läheskään samaa liikkeenlaatua kuin DK:lla, mutta en tiedä onko sillä sitten väliä, minun on vaikea sanoa videon kautta mikä on oikeasti tehokasta liikettä ja mikä ei.

Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6435
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#27

Viesti AlexMachine »

Lasse, pointti aukesi kyllä. Voisi sanoa että tuossa videossa oli tosiaan ns keihäänheittotyylinen lyönti, jossa myös kehon liike meni yli tasapainopisteestä, josta johtuen tasapainoa haettiin oikealla jalalla. Kun taas itse tarkoitin suurin piirtein seuravalla videolla olevaa. Ei aivan mitä hain mutta lähimpänä mitä löysin. Itse en halua tuoda takajalkaa (oikeaa jalkaa) noin nopeasti eteenpäin, vaan kunnon työnto sillä, osuma ja sitten takajalka tuodaan lähemmäksi (osin koska jalkani ovat pitkät ja pystyn vielä hyvin lyömään vaikka jalka olisi vähän taampana). Tässä esimerkissähän tasapaino säilyy ja mahdollistaa heti jatkolyönnit ja liikkumisen.
The beatings will continue until morale improves.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 45
Viestit: 20843
Lauteille: Joulukuu 2007

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#28

Viesti Lasse Candé »

Tämän videon tekotapa indikoi juurikin mainitsemaani etujalasta tukemista. Oletan että tyypin steppaaminen on näyttämässä kuinka askeltaa, koska kyseessä on opettaja ja hän haluaa tärkeimmän pointtinsa menevän perille. Mutta jos toi löisi oikeasti kohdetta, uskon että voimantuoton tukeminen etujalasta olisi pehmeämpien askelten ja kokonaisauoritusmeiningin seurauksena selkeämmin läsnä. On paljon mahdollista, että hän ei ole edes tullut ajatelleeksi sitä. Ennen kaikkea tuolta videolta ei voi sanoa juuta eikä jaata, kun ei nähdä varsinaista suoritusta.



tohtorismies,

En tarkoittanut tukemisella painonsiirtoa ennen, vaan aktivaatiota lyönnin aikana. Tuossa DK:n videollahan on se infernaalinen massaveto ja hän irrottaa takajalkansa osuman ajaksi kokonaan.
Kuvake
Kari Aittomäki
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 16102
Lauteille: Helmikuu 2006
Paikkakunta: Kokkola

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#29

Viesti Kari Aittomäki »

Mä olen lyönyt nelivuotiaana usuttelevalta aikamieheltä nokan poikki tolla heittolyönnillä.
Olin jo saanut neuvoja ja esimerkkejä ja treenannutkin ja kun Erkki tuli siihen naamailemaan ja uhittelemaan ja haisemaan pahalta ni sai mitä tilas.
Ja perkeleesti käkätystä muilta sukulaisilta.

Saattava lyönti on osaamattomalla livetilanteessa sellanen tupla-tai-kuitti-yritelmä, jos osuu niin varmaan tuntuu. Jos hudittaa niin kohta kaduttaa.
Noista videoista.. ensimmäisessä oli pointtinsa, se matsiasento/asenne tulee tosiaan olla sellanen että tällejä kykee myös ottamaan. Koska niitä tulee.
Mutta se raajajuttu/mitsi. Asiayhteydestä irrottaminen ei pelitä kuin lajisokeuden esimerkkinä.
On tyylejä ja taktiikoita joissa valmistavat tekniikat kohdistuvat juurikin raajoihin, vastahyökkäyksenomaisesti.
Pitkäraajaiset, suureen liikenopeuteen pystyvät ovat näissä varsin piruja, hakematta tulee mieleen Bruce Lee.

Hartsell mulle opetti niitä raajatälli-drillejä jotka päättyvät fightstopperiin, perustuvat juuri liikenopeuteen ja anatomian tuntemukseen.
Joita DK Y mielestäni demosi.
Mäolen niissä korkeintaan keskinkertainen, raskastyylinen ja.. no.. karateka.
Mutta jotkut spittaa niitä sarjoja niin että maailma heiluu vaikkei vielä päässä koppeja olekaan.

Parintuuman lyönneistä ei veikoilla ollut mitään otetta, ei se noin mene.
Mä olen onnistunut jopa kakkattamisessa kys tällillä.
Se oli ihanata.
Ja monityyppi on katkennut, kapakkanyrkkeilyn hienouksia.

Anteeksi ensimmäisen persoonan esimerkeistä, ois varmaan kivampi hahmottaa fyssankaavojen kautta.
Muttaku mää oon niinku ollu.
Kuvake
Eizei
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 34
Viestit: 929
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Jyväskylä

DK Yoo ja WCS (Warfare Combat System)

#30

Viesti Eizei »

Millään lailla kyseenalaistamatta videokriitikon kamppailuskilssejä ylipäätään, kommentoi hän mun mielestä sen verran jänniä asioita, että tulee väistämättä mieleen, että tässä esitellään vaan omaa rajallisuuttaan. Tietysti hänellä on ihan jämäkät pointtinsa, tietystä näkökulmasta.

Tuosta otteluasennosta. Ei tietenkään ole järkevää antaa hulluja koppeja varautumattomiin kohteisiin saatika olla se kohde, mutta käsittääkseni tässä ei myöskään matsia demonstroida. Kenellä on leuka rinnassa uhitellessaan tai liikauttaessaan evää ensimmäisen kerran?

Kyllähän nuo padiasiat ja huono asento tehostavat "trikkiä", mutteivät ole pois Yoon skillistä. Tuollainen kritiikki lienee niiden hinta. Mulle herää kysymys, onko tässä kaikki, mitä tämä mies kykenee Yoon tekemisessä arvioimaan? Sen sijaan, että näkisi jotain arvostamisen arvoista, päättää tehdä ihan videon näkemistään epäkohdista. Voin olla väärässä.

Omasta näkövinkkelistäni mies ei ole niissä asioissa, joissa Yoo on nero, mistään kotoisin. On tosin kalju ja maskuliininen ja epäilemättä ihan kunnon kampittelija. Tiedä vaikka söisi Yoon aamupalaksi pelkällä tuijotuksella. Sillä ei ole ainakaan minulle mitään merkitystä. Liikkeen taito on omaa taitoaan.
Antti Junikka
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa