Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Onko hyökkäys paras puolustus?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
AlexMachine
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6438
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Vaasa
Etulaji: Nyrkkeily
Sivulajit: Sra, IDPA
Takalajit: Mil Fight, Pekiti Tirsia, Escrima

Onko hyökkäys paras puolustus?

#16

Viesti AlexMachine »

luupää kirjoitti: huhti 28, 2020, 00.07 Joo ja siinä on IMO se kontaktilajien hienous. Jos toinen on taitavampi, nopeampi tai muuten vaan parempi, niin aina voi rikkoa ja paremman ilmaisun puutteessa, kuluttaa ja jauhaa toiselta parhaan terän pois. Tai ainakin yrittää. Sitten kun puntit ovat tasoittuneet, niin voi mitata luonnetta. Tai hapenottokykyä…

:D

Edit: rikkomisella tarkoitan aktiivista häirintää, ruhjomista ja toisen katalien juonien etukäteen vesittämistä.

:D
Minulle taas opetettiin heti alussa että tärkein sääntö nyrkkeilyssä on ”suojaa aina itsesi” ja kokenut kisaaja joka meitä valmensi, iskosti sellaisen Itä-Saksalais-tyylisen tiukan suojauspaketin meille.
Oppimiseen meni kauan ja kun sen hanskasi aika hyvin, pystyi pakettia alkaa avaamaan aina tarvittaessa. Tyyli sopi minulle, koska omat vahvuuteni ovat vastaiskuissa ja ristiin lyömisessä. Paljon duunia etukädellä, kotrolloi vastustajaa, pakottaa se avaamaan omaa suojaustaan hyökkäämällä ja sitten iskemällä vastaan, liikua pois alta, sivuille jne. Käytännössä ajattelen tätä shakkina jossa yritetään olla 1-2 siirtoa vastustajaa edellä. Se että vastustaja hyökkää, ei aina tarkoita että hänellä on aloite, jos hän on pakotettu/tarjottu paikkaa hyökätä.
The beatings will continue until morale improves.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 6

Onko hyökkäys paras puolustus?

#17

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Mä olin jo (alapotku) potkunyrkkeilyn pilaama ennen kuin kävelin ensimmäistä kertaa nyrkkeilytreeneihin joten mun asentoa ja suojausta ei edes yritetty enää nyrkkeilyllistää. Lähinnä vaan tiivistämään ja parantamaan suojausta sekä poisoppimaan muutamasta laiskuudesta ja karatesta peräisin olevasta huonosta tavasta.

Mulla ei koskaan riittänyt nopeus&taidot vastaiskijäksi ja muutenkin väärä mentaliteetti siihen hommaan. Etukädellä työskentelyn ja painostamisen ymmärrän vielä, mutta itsellä se perustui siihen, että joko pysyin vastapuolen ulottumattomissa tai hakeuduin lähietäisyydelle luottaen siihen, että pystyn aikaansaamaan vastapuolta enemmän vahinkoa. Mulla se painostamisen idea oli aina paikkojen tekeminen, vastapuolen hyökkäysten häiritseminen ja ehkäiseminen. Ei olisi tullut mieleenkään tarjota tietoisesti paikkaa hyökkäykselle...

:D
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko hyökkäys paras puolustus?

#18

Viesti Lasse Candé »

Itsepuolustuksessa pohdinta on kaikkea muuta kuin helppo. Asetelma poikkeaa melko merkittävästi kilpalajeista tässä suhteessa.

Tietenkin riippuu myös mitä itsepuolustuksella tarkoittaa, skaalalla hätävarjelu - oma-aloitteinen pahoinpitely mutta jo tuolle akselille asettuminen ja se muutos arkisesta olemisesta taistelutilaan tekevät tästä melko monipuolisen kysymyksen. Ja sitten vasta päästään tekniikkaan.

Ehkäpä tässä on yksi syy miksi niin monet arkiväkivaltaan liittyvät lajit ovat päätyneet hyökkäystä ja puolustusta yhdistäviin teknisiin ratkaisuihin?
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Onko hyökkäys paras puolustus?

#19

Viesti Andy »

Itsepuolustuksessa on tietysti tehokkainta hyökätä itse ensin. Mieluiten vielä takaapäin.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 6411
Lauteille: Lokakuu 2009

Onko hyökkäys paras puolustus?

#20

Viesti Ile »

Jimbo explains to the boys how to hunt. Whenever they see a creature, they shoot it after yelling, "It's coming right for us!", so they can claim the shooting was in self-defense.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 6

Onko hyökkäys paras puolustus?

#21

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Tämän takia portsaritkin huutavat jatkuvasti ”RAUHOITU, RAUHOITU” kun kuristavat itselle ja ympäristölle vaarallista kansalaista tajuttomaksi!

Wanhaan hyvään aikaan, kun ovilla ei ollut firmoja ja kaikki ilmoittivat ennakkoverokortissa rehellisesti tulonsa, ”rauhoitu” kehotusta pysty yhdistämään myös uramawan käytön kanssa...

:)
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 20849
Lauteille: Joulukuu 2007

Onko hyökkäys paras puolustus?

#22

Viesti Lasse Candé »

Andy kirjoitti: huhti 28, 2020, 12.28 Itsepuolustuksessa on tietysti tehokkainta hyökätä itse ensin. Mieluiten vielä takaapäin.
En nyt hahmota, onko tämän vitsin pointti sarkasmissa ja sen toteamisessa että itsepuolustuksessa ollaan löhtökohtaisesti uhri?

Minun pointtini oli, että se fakta ei mitenkään helpota päätöksentekoa eikä tee hyökkäävyyspohdinnasta ollenkaan helpompaa. Enemmänkin päin vastoin.
Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 6

Onko hyökkäys paras puolustus?

#23

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

En ole koskaan ollut mikään Holmes fani mutta oli varmasti sangen turhauttava vastustaja tuon etukätensä kanssa.



:)


Edit: laitetaan nyt tämäkin koska Ali

Poista käyttäjä 1747
Viestit tässä aiheessa: 6

Onko hyökkäys paras puolustus?

#24

Viesti Poista käyttäjä 1747 »

Ja kun vauhtiin päästiin, niin feediin alkoi tulla kaikkea kivaa. Tämä ottelu muistetaan lähinnä Frazierin teurastuksesta ja Foremanin huitomisesta. Harvemmin siitä miten Foreman neutralisoi uransa huipulla olleen Frazierin kaltaisen höyryveturin.




:)
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 18957
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Onko hyökkäys paras puolustus?

#25

Viesti Andy »

Heti ensimmäisestä lyönnistä tuli mieleen, että onpa Holmesilla pitkä syliväli. Kävin tarkastamassa asian ja tulos oli, että syliväli on 206 cm pituuden ollessa 191 cm.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 84 kurkkijaa