Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kamppailijan vakuutus

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Kamppailijan vakuutus

#1

Viesti Mika »

kattikukkula kirjoitti: Vakuutuksista: Olisi kiva kuulla, ihan detaljitasolla (yhtiö, vakuutustyyppi, virkalijan/vakuutusmyyjän nimi, vakuutuksen hinta) millä ehdoilla ihmiset ovat itseään vakuuttaneet liittojen lisenssien ulkopuolella. Erityisesti hinta kiinnostaa. Ja tietty ehdot (korvaako fysikaalista, montako kertaa jne. onko vahinkokohtaista omavastuuta jne.). Mun oma intuitio muutaman neuvottelukerran jälkeen on, että liiton (siis karateliiton) vakuutusturva hakkaa mennentullen muut vaihtoehdot, erityisesti hinnan suhteen.
Asiaa kiinnostaa myös monia muita. Tang Lang -liitossa keskustelemme asiasta par'aikaa.

Eli millaisia sopimuksia olette saaneet? Lähinnä kiinnostaa ryhmäsopimukset, mutta toki henkilökohtaisetkin sopimukset oman vakuutusyhtiön kanssa.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#2

Viesti renne »

Kannattaa tiedustella eri liitoilta. Sinähän olet hankkimassa vakuutusta TangLang liitolle? Marginaalilajina hyviä ehtoja on vaikea saada. Tiedustele myös jos teillä vaikka treenaisi joku vakuutusyhtiössä työskentelevä? Sellaisilta voisi saada ensikäden vinkkejä.
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#3

Viesti Mika »

renne kirjoitti: Kannattaa tiedustella eri liitoilta.
Joo, sitähän mä tässä vähän yritän...:D
Sinähän olet hankkimassa vakuutusta TangLang liitolle? Marginaalilajina hyviä ehtoja on vaikea saada. Tiedustele myös jos teillä vaikka treenaisi joku vakuutusyhtiössä työskentelevä? Sellaisilta voisi saada ensikäden vinkkejä.
Joo, potkulainen remo on itse asiassa tästä asiasta vastuussa. En tiedä millaisia tarjouksia hän on saanut, mutta kun kesällä asiasta keskustelimme, saamansa ehdot olivat melko sanomattomat. En tiedä onko asia muuttunut.

Mutta siksi haluaisinkin kuulla mahdollisimman monilta kokemuksistaan tästä asiasta. Varsinkin seurojen ja liittojen vastaavilta.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#4

Viesti renne »

Me ollaan joskus seurana harkittu vakuutusta, seura on kuitenkin aika väkirikas. Liiton vakuutus huonoine puolineen oli kuitenkin helpompi ja halvempikin.
Viimeksi muokannut renne, marras 9, 2005, 13.52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#5

Viesti kenttiensankari »

Minulla on karateliiton A-lisenssivakuutus kilpailijoille. Ehkä hieman turha kun tyylisuunnan aktiivisuus kisojen järjestyksessä ainakin tänä vuonna on aikamoinen pettymys, onhan tuota vakuutuskautta toki vielä melkein vuosi jäljellä. 90 euroa maksaa yksi vakuutuskausi (1.9.05-30.8.06).

Korvaa kaikenlaiset karatehölmöilemiseni. Mutta oikeasti tuo vakuutus on aika hanurista. Kävin tuossa vakuutusyhtiössä, ja siellä sanottiin että ekaksi joutuu itse maksamaan kulut, ja sitten anoa vakuutusyhtiöltä korvauksia. Tosi hauskaa jos sattuu tulemaan usean tuhannen euron leikkauskuluja. Ei itselläni ainakaan ole varaa moisia maksaa, vaikka ne saisinkin sitten takaisin jossain vaiheessa.
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19092
Lauteille: Helmikuu 2005

#6

Viesti Jussi Häkkinen »

kenttiensankari kirjoitti: Minulla on karateliiton A-lisenssivakuutus kilpailijoille. Ehkä hieman turha kun tyylisuunnan aktiivisuus kisojen järjestyksessä ainakin tänä vuonna on aikamoinen pettymys, onhan tuota vakuutuskautta toki vielä melkein vuosi jäljellä. 90 euroa maksaa yksi vakuutuskausi (1.9.05-30.8.06).

Korvaa kaikenlaiset karatehölmöilemiseni.
Oma vakuutukseni kattaa jotakuinkin kaiken muun paitsi BASE-hypyt, autourheilun ja vuorikiipeilyn. Voin siis harrastaa mitä tahansa muita lajeja sangen rajoituksetta, myös kilpailutasolla.

Hintaa on 80€/vuosi. Mielestäni diili on hyvä. Homma oli selvä yhdellä käynnillä vakuutusyhtiössä (& n. puolen tunnin tarveharkintaneuvotteluilla).
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#7

Viesti renne »

Minulla on sama PN liiton kilpalilijoiden vakuutus. á90€, omavastuu 70€. Kaudella 2003-2004 jouduin paikkauttamaan itseäni harva se päivä, minulle sanottiin myös sama loru, että maksa itse saat rahat myöhemmin takaisin. Esitin asian kohteliaasti, ettei minulla ole tällaiseen varaa, siksi minulla on vakuutus. Eikä minun tarvinnut kuluja itse maksaa, kyllä Pohjola hoiti ko. maksut. Jouduin muutaman kerran sanomaan repliikin: "yhdistäisitkö esimiehellesi", kolmen tai neljän portaan jälkeen sain todella ystävällistä ja miellyttävää palvelua (itse käyttäydyin kohteliaasti, joten myös minulle oltiin sellaisia). Oli tapauksena usein aika hassu, itse en yleensä vaadi mitenkään hyvää palvelua, ole aika helppo asiakas, näissä onnettomuuksissa summat olivat kuitenkin minun lompsan ylittäviä, joten ajattelin kokeilla kepillä jäätä.

EDIT: JH:n inspiroimana. Joskus vakuutusehdoissa on ollut epäselvyyksiä kun nimenomaista lajia ei ole erikseen mainittu. Meidän seurassa jollakin oli kamppailulajit kattava vakuutus, joka ei kuitenkaan kattanut potkunyrkkeilyä kun sitä ei juuri erikseen oltu merkitty.
Viimeksi muokannut renne, marras 9, 2005, 14.00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#8

Viesti kenttiensankari »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Oma vakuutukseni kattaa jotakuinkin kaiken muun paitsi BASE-hypyt, autourheilun ja vuorikiipeilyn. Voin siis harrastaa mitä tahansa muita lajeja sangen rajoituksetta, myös kilpailutasolla.

Hintaa on 80€/vuosi. Mielestäni diili on hyvä. Homma oli selvä yhdellä käynnillä vakuutusyhtiössä (& n. puolen tunnin tarveharkintaneuvotteluilla).

Hmm, vielä kun mainitset vakuutusyhtiön joka tuommoisia tarjoaa niin kävelen ensi vuonna sinne. Täälläpäin tapiola yhtiö tarjosi samanmoista diiliä, vuosihinta oli vain 200 euroa :o
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti tabitha »

Häkkinen, mistä olet saanut tuon vakuutuksesi?

Minäkin haluun tuollaisen. Ettei tarttis kahden eri liiton vakuutusta ostaa...

Kattaako se ihan oikeasti kamppailulajit ja myös kilpailutasolla? :shock:

EDIT: näköjään kenttis ihmettelee samaa
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 4041
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#10

Viesti fatman »

Minäkin ihmettelen Häkkisen vakuutusta. Yhtiö, mahdolliset muut vakuutukset ko. yhtiössä (keskittäminen) jne. kiinnostavat.

Omat kokemukseni/tiedustelut muutamasta yhtiöstä ovat olleet juurikin kenttiksen mainitseman 200 € suuruisia.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#11

Viesti renne »

Taitha, sinun ei tarvitse hankkia kahta vakuutusta, maksat PN liitolle vain lisenssiosan, muistaakseni 3€ ja tadaa se käy PN liiton tapahtumiin. Tuon lisenssiosan joudut maksamaan mistä tahansa vakuutuksesta jos haluat toimia PN liiton tapahtumissa.

EDIT: en tiedä kattaako Aikidoliiton vakuutus kilpailuja, tuskin. Suosittelisin PN vakuutusta ja siihen lisäksi Aikidoliiton lisenssiosaa. Paitsi jo saat jostain halvemman ja molemmat lajit kattavan.
Alle 18-vuotiaana sinulle sopisi tämä PN-liiton lisenssi, se kattaa kilpailut ja harjoitukset ym.

B-lisenssi

kohderyhmä: alle 18 vuotiaat harrastajat sekä kilpailijat

ostohinta: 35 euroa

vamman hoitokulut: 8500 euroa

omavastuu: -
Viimeksi muokannut renne, marras 9, 2005, 14.10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#12

Viesti tabitha »

Kiitti tiedosta renne :D

(Vähän aikaa varmaan menee ennen kuin kehiin lähden ottamaan turpaan, mutta varmasti haluan kilpailla jossain vaiheessa)
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#13

Viesti renne »

Tsiigaas vielä toi editti.

Olen kasannut meidän seuran sivuille vähän tietoa PN-liiton lisenssistä ja vakuutuksesta.
Linkki sinne:
http://www.kickboxingteam.com/forum/viewtopic.php?t=14" onclick="window.open(this.href);return false;
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#14

Viesti tabitha »

Aikidoliiton vakuutus ei kata kilpailuja siitä hiukan yllättävästä syystä, että lajissa ei ole kilpailuja.

Okei, kiitos. Siis PN-liiton lisenssin joudun joka tapauksessa maksamaan. Mutta haluan samanlaisen vakuutuksen kuin Jussilla - vaikuttaa melkein liiankin halvalta ja hyvältä ollakseen totta.
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
Kuvake
renne
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 406
Lauteille: Tammikuu 2005

#15

Viesti renne »

renne kirjoitti: B-lisenssi

kohderyhmä: alle 18 vuotiaat harrastajat sekä kilpailijat

ostohinta: 35 euroa

vamman hoitokulut: 8500 euroa

omavastuu: -
Tabby, sähän olet alle 18wee, ihqd44 (sori). Jussi on yli 18wee, 3i ihqd44. Sun ei kannata ottaa aikuisten vakuutuksia kun tuon saman kuin Jussillakin tai lajiliittojen vakuutukset saat alle 18wee ehdoilla.
Viimeksi muokannut renne, marras 9, 2005, 14.21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
We're all given some sort of skill in life. Mine just happens to be beating up on people.
Sugar Ray Leonard
Kickboxing Team
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa