Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Magia ja yliluonnolliset keinot kamppailulajeissa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#16

Viesti Andy »

Minusta näitä "esoteerisia oppeja" kuvaisi parhaiten sana tårta på tårta. Tunnetuin alan edustaja Suomessa lienee ilman kosketusta tapahtuvat "tekniikat". Tähän liittyy myös muuta bullshittia mm. nyrkeissä olevista eri merkkisistä varauksista, jotka muka aiheuttavat tajuttomuuden lyötäessä päähän, eikä suinkaan se täräys. Näitä varauksia sitten voi uskomuksen mukaan muutella nostelemalla jalkapohjia irti maasta lyönnin aikana. :badgrin:
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: "Dim mac"

#17

Viesti flammee »

mronkain kirjoitti: Sinänsä Bloodsport on ihan kohtalaisen tyylikäs halpisleffa, jonka lisäarvoa lisää se, että se perustuu tositarinaan. Ei siinä oikeastaan muuta isoa vikaa ole kuin pökkelö pääosan esittäjä.
Jean-Claude van Damnit.
Tositarinaan? Älä ny vihti. Ja Van Dammehan on paras Eurooppalaissyntyinen martial arts -stara.

Duxista..
http://www.martialtalk.com/forum/showthread.php?t=12748" onclick="window.open(this.href);return false;
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

#18

Viesti Mika »

Andy kirjoitti: Tähän liittyy myös muuta bullshittia mm. nyrkeissä olevista eri merkkisistä varauksista, jotka muka aiheuttavat tajuttomuuden lyötäessä päähän, eikä suinkaan se täräys. Näitä varauksia sitten voi uskomuksen mukaan muutella nostelemalla jalkapohjia irti maasta lyönnin aikana. :badgrin:
:shock: Ihan uutta mulle!

:smt081
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
mronkain
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 8623
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Roihuvuori

Re: "Dim mac"

#19

Viesti mronkain »

flammee kirjoitti:
mronkain kirjoitti:Sinänsä Bloodsport on ihan kohtalaisen tyylikäs halpisleffa, jonka lisäarvoa lisää se, että se perustuu tositarinaan. Ei siinä oikeastaan muuta isoa vikaa ole kuin pökkelö pääosan esittäjä.
Jean-Claude van Damnit.
Tositarinaan? Älä ny vihti. Ja Van Dammehan on paras Eurooppalaissyntyinen martial arts -stara.
En tarkoittanutkaan van Dammen tarinaa... Paras on tietty monitahoinen sana. Paras näyttelijä? Paras taistelulajien osaaja? Tunnetuin? Toisaalta kategoria ei ole kovin laaja.
flammee kirjoitti: Duxista..
http://www.martialtalk.com/forum/showthread.php?t=12748" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole kauhean valaisevaa. Lähinnä onpas-eipäs -tyylistä väittelyä ilman sen kummempia faktoja. Dux kuitenkin on ihan historiallinen henkilö, kumite on on fakta samoin kuin se, että Dux osallistui siihen. Duxin taustasta en sano mitään. Mutta sanoinkin että "perustuu tositarinaan". Siis Duxin tarinaan.

- Marko
Kuvake
flammee
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 11111
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: "Dim mac"

#20

Viesti flammee »

mronkain kirjoitti: Paras on tietty monitahoinen sana. Paras näyttelijä? Paras taistelulajien osaaja? Tunnetuin? Toisaalta kategoria ei ole kovin laaja.
Paras martial arts -stara. Ei siis yksin näyttelijänä tai kamppailijana, vaan niiden muodostamana kokonaisuutena. Eikä nyt heti tuu mieleen parempaa länsimaalasisyntyistä MA -staraakaan. Tosin olenkin lievä JCVD-fanittaja.
mronkain kirjoitti:
flammee kirjoitti: Duxista..
http://www.martialtalk.com/forum/showthread.php?t=12748" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole kauhean valaisevaa. Lähinnä onpas-eipäs -tyylistä väittelyä ilman
sen kummempia faktoja. Dux kuitenkin on ihan historiallinen henkilö, kumite on on fakta samoin kuin se, että Dux osallistui siihen. Duxin taustasta en sano mitään. Mutta sanoinkin että "perustuu tositarinaan". Siis Duxin tarinaan.
Eh, jaah. Itse luin joku vuosi sitten e-budosta keskustelun Duxista ja minulle jäi sellainen kuva että nuo kaikki kumite jutut ois valetta. Mutta en jaksa nyt lähtä asiaa tutkimaan uudempaa kertaa.


Öh, onko tää skrollaamattomuus tekstiruudun ominaisuus vai bugaako se muuten vaan mulla? Siis pelkillä nuolinapeilla en pysty vierittämään tätä tekstiruutua johon kirjoitan tätä juttua, pitää ottaa hiiri avuksi että pääsee viestin alkuun tai k'yttää page up/downia....
– Lukutaitoinen ihminen ymmärtää, että jos kaksi asiaa on samassa virkkeessä, se ei tarkoita sitä, että ne rinnastetaan keskenään.
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

Re: Pisteet

#21

Viesti Simpanssi »

Ronin kirjoitti:
Mika kirjoitti: Mutta miten noita pisteitä sitten käytetään? No joo, onhan niitä helppo näyttää ja silleen, mutta tositilanteessa niiden käyttäminen on todella vaikeaa. Ja jos on niin ylivoimainen kaveriin verrattuna, että pääsee hermopisteillä kikkailemaan, ei niitä kannata edes käyttää.
Amen.
Ja sitten on olemassa se teoria, että tietty dim mak -tekniikka kääntää veren kiertosuunnan...:shock:
Ja on myös olemassa väitteitä "no touch knock down":ien olemassaolosta. :lol:

Allekirjoitan Mikan kommentit.

Mutta Ronin.. No touch knock downit ovat totisinta totta! :roll:
Tässä sinulle linkki vakuuttaviin :roll: videoihin aiheesta..
http://www.kyushojitsutuite.com/knockouts.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsekkaapa ainakin Sound Ko!!! :rock:
SingLung
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 14
Lauteille: Tammikuu 2005

Re: "Dim mac"

#22

Viesti SingLung »

flammee kirjoitti: Itse luin joku vuosi sitten e-budosta keskustelun Duxista ja minulle jäi sellainen kuva että nuo kaikki kumite jutut ois valetta.
http://tinyurl.com/7yfdl" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa on ainakin keskustelua hänestä. Kokonaiset 101 sivua :lol:
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

Re: Pisteet

#23

Viesti Ronin »

Simpanssi kirjoitti: Mutta Ronin.. No touch knock downit ovat totisinta totta! :roll:
Tässä sinulle linkki vakuuttaviin :roll: videoihin aiheesta..
http://www.kyushojitsutuite.com/knockouts.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsekkaapa ainakin Sound Ko!!! :rock:
Voi jehna! Ja minä kun olen haaskannut vuosia ihan turhaan perinteisen isku+pää-knock downien treenaamiseen! :D

Hehehe, Sound Ko:ta voisi ehkä alkaa soveltaa jotenki mun bändin biiseihin...:badgrin:
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

Re: Pisteet

#24

Viesti kaik »

Ronin kirjoitti:
Simpanssi kirjoitti: Mutta Ronin.. No touch knock downit ovat totisinta totta! :roll:
Tässä sinulle linkki vakuuttaviin :roll: videoihin aiheesta..
http://www.kyushojitsutuite.com/knockouts.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Tsekkaapa ainakin Sound Ko!!! :rock:
Voi jehna! Ja minä kun olen haaskannut vuosia ihan turhaan perinteisen isku+pää-knock downien treenaamiseen! :D
Hehe. Ilmeisesti pitäs vaihtaa lajia mikäli haluaisi tyrmätä kaikista helpoimmalla tavalla vastustajia. :)

Mutta joo. Kylläpä itsekin voisi lisätä pottiin vaikkapa 100 euroa jos joku todistettavasti suorittaa no-touch knock outin. Ja Älä katso -ohjelmassa suoritettua tekniikkaa en pidä todistettavasti suoritettuna... Potin lisäyksellä tarkoitan juuri niitä jotka tarjoavat moisetsta suorituksesta 10 000 euroa puhtaana käteen. Jolla puolestaan voikin ostella lentolippuja päästäkseen isompien rahojen perään.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#25

Viesti Andy »

Haastan kenet hyvänsä sellaiseen otteluun, että hän saa tehdä minulle minkä hyvänsä tekniikan, jossa ei koske minuun, eikä käytä teknisiä apuvälineitä. Aikaa minuutti, jonka minä seison paikallani. Sitten on minun vuoroni lyödä tai potkaista, kun vastapeluri seisoo paikallaan. Sitten on taas hänen vuoronsa tehdä no-touch tekniikka jne. Jatketaan, kunnes toinen on kyvytön tekemään omaa tekniikkaansa.

Vinkkinä, että ajattelin aloittaa potkulla munille.
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Mutta...

#26

Viesti Mika »

Yhden tosijutun voin silti kertoa. Eikä tää nyt niin ihmeellistä ole, mutta kyllä se aika erikoiselta vierestä seurattuna silloinj tuntui.

Oltiin Turkkussissa baarissa, ja mukana oli lajinsa piirissä arvostettu kansainvälinen seurue. Istuimme tanssilattian vieressä parin pöydän äärellä, ja pöytään saapui hyvin humaltunut kaveri, joka oli jo aiemmin haastanut kaikkien kanssa riittaa kyseisessä anniskelupaikassa. No, hän pienen sanalun jälkeen huitasi (kun ei pöydän toiselta puolelta muuten kunnolla osunut) erästä seurueen jäsentä. Tämän jälkeen häntä lähinnä ollut Chi Kungiin perehtynyt kaveri yritti jututtaa ja rauhoittaa häntä. Ei auttanut, vaan kaveri selvästikin valmistautui taas lyömään. No, ennen kuin ehti, tämä Chi Kung -tyyppi painoi häntä peukalolla rintaan (vieläkään en osaa sanoa tarkkaa kohtaa, olin tässä kohtaa kiertänyt tämän rähinöitsijän taakse). Kaveri putosi jääpuikonjäykkänä suoraan taakseen Chi Kung -tyypin hidastellessa kaatumista niin, ettei hullu humalainen loukannut itseään. Hän kaatui suoraan jalkojeni juureen, ja ilmeensä oli kyllä näkemisen arvoinen. Luulin oikeasti parin sekunnin verran, että henki lähti, niin ilmeettömät olivat silmänsä. Hauskinta oli se, että hänellä oli tuoppi kädessään rintaansa vasten maassakin. Eli kyseessä oli jonkilainen jäykistyminen.

Kun Chi Kung -tyyppi poisti peukalonsa rinnasta, kaveri virkosi ja tönimme hänet pois. Kyllä hän silti mennessään vielä vannoi kostoa :lol:

En tiedä, mikä piste oli kyseessä, mutta hyvin toimi.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
keskilinja
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2609
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Tampere

#27

Viesti keskilinja »

heh... sen ilmeen minäkin olisin halunnut nähdä... :lol:
Hernberg Jussi

Tu tö deth!!!
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#28

Viesti AriJ »

Andy kirjoitti: Haastan kenet hyvänsä sellaiseen otteluun, että hän saa tehdä minulle minkä hyvänsä tekniikan, jossa ei koske minuun, eikä käytä teknisiä apuvälineitä. Aikaa minuutti, jonka minä seison paikallani. Sitten on minun vuoroni lyödä tai potkaista, kun vastapeluri seisoo paikallaan. Sitten on taas hänen vuoronsa tehdä no-touch tekniikka jne.
HEHEHEH saako kumpikin liikkua, ja mikä on etäisyys? :shock:
______________________
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#29

Viesti kaik »

Yamazu kirjoitti:
Andy kirjoitti:Haastan kenet hyvänsä sellaiseen otteluun, että hän saa tehdä minulle minkä hyvänsä tekniikan, jossa ei koske minuun, eikä käytä teknisiä apuvälineitä. Aikaa minuutti, jonka minä seison paikallani. Sitten on minun vuoroni lyödä tai potkaista, kun vastapeluri seisoo paikallaan. Sitten on taas hänen vuoronsa tehdä no-touch tekniikka jne.
HEHEHEH saako kumpikin liikkua, ja mikä on etäisyys? :shock:
Totta kai kumpikin saa liikkua. Paljos no-touch hepuille sallitaan lähimmäksi etäisyydeksi? Metri? Puoli metriä? Ainakin tuon Sound KO:n mukaan tyrmätä kykenee jo useamman metrin etäisyydeltä, että ei heitä lähemmäksi tarvitse päästää.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#30

Viesti Andy »

Kumpikin saa liikkua, kun tekee tekniikkaa. Tekniikan vastaanottaja ei saa liikkua ennen tekniikan tekemistä.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 60 kurkkijaa