Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kulttilajien tunnusmerkit

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#91

Viesti Rojola »

ROUND 1...

Kuva

VS.

Kuva

FIGHT!!!



Ylipotkija: Ylileveä kuva muutettu linkiksi.
Mod.edit (Ôari): pienempi kuva lisätty linkin tilalle
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
DeusVult
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 8469
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Helsinki

#92

Viesti DeusVult »

Häh...? :D Ok noi "larppaajat" on aika syvällä skenessä, mutta kuka toi portsari on? Joku MMA-jätkä?`:)
Peter Karis
DJJV Ju-Jutsu, historiallinen kikkailu.

Onko kuvittelu totuutta oikeaa?
Onko totuus onttoa kuvitelmaa? Liike vai staattisuus, vai Pieksämäen asemalla blues?
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#93

Viesti Rojola »

Marc "Nikko" LeBlanc... et ehkä oo kuullu siitä mut se pistää ku kyy...
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Kuvake
bodyguard
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 22944
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#94

Viesti bodyguard »

Kyynikko kirjoitti: Bondia leikkivät onkin vallan mainio kommentti
Ei minun mielestäni. Minun mielestäni se oli aika mielikuvitukseton.

‎-I thought you were cool.
-I am. And you know what makes me cool? The fact that your opinion means less than squat to me.

Blogi
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#95

Viesti AriJ »

Rojolan tuplaviesti (kuvat) poistettu tämän pyynnöstä.
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

#96

Viesti sanppa75 »

Kyynikko kirjoitti: Nyt en ymmärrä tuota kaiveluväitettä :lol: Ei, ei kaivele.
No hyvä. :D
Kyynikko kirjoitti: Täällä (ja varsinkin muilla foorumeilla, ulkomaisillakin) on esiintynyt sitä "Hei, MEIDÄN tositilanteessa olis miekat mukana" henkistä tuubaa..mikä on aina vähän hauskaa.
No tuo on kyllä jossakin mielessä hupaisaa mikäli sen ottaa kirjaimellisesti. Tosin, tässä meidän asutusalueella on ollut tilanne jossa oli kuin olikin miekat mukana. :shock:

Kyynikko kirjoitti: Ja jos joku on kokenut tositilanteitakin, miksi hän vetoaa samuraihin???Sitä en oikein ymmärrä :lol: :lol: :lol:
No entäs jos joku on kokenut että esim. koryu on antanut sellaisia avaimia näihin tositilanteisiin joita ei ole mistään muualta, mukaan lukien ns. rbsd-lajit, saanut? Ilmeisesti et juurikaan tunne "samurai"-kulttuuria muutamaa leffaa ja kirjaa laajemmin? Luulen että omalla kohdallani on kysymys "mielentilasta", ei mistään haikailevasta samurairomantiikan kaipuusta.

Kyynikko kirjoitti: Itse kun perustan argumenttini omaan todellisuuteeni/mahdollisiin skenaarioihin, en keksittyihin tarinoihin tai toisen kulttuurin historiaan.
Eiköhän kaikki "tilanteita" kokeneet tee näin??

Kyynikko kirjoitti: Bondia leikkivät onkin vallan mainio kommentti :lol: Vähän kyllä mietityttää että miten portsari pääsee työssään leikkimään agenttia, hmmm.....Ei ainakaan yhtä helposti kuin larp-henkisesti miekkalajia harrastava samuraita (vrt. samurai-identiteetti) :lol:
No tuo Bond-kommentti oli tylsä klisee, mutta mikäli sitä haluaa leikkiä, niin voi koklata esimerkiksi kierrellessään tanssilattiaa etsien häiriköitä... ;)

Missä noita larp-henkisesti miekkalajia harrastavia samuraita on...? Yksi esimerkki?

Ja...nou hätä. :D :bow:
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
JariR
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 331
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Espoo

#97

Viesti JariR »

Ketju eteni ansiokkaasti vaiheeseen jossa alettiin keksiä mahdollisimman reppananoloisia olkinukkeja edustamaan "vastapuolta". Kehään astui Hagakurea siteeraava miekkahörhö joka on vakuuttunut taitojensa katutoimivuudesta. Hyvänä kakkosena juottoravintoloiden JamesBondi; herkeämättä tanssilattiaa TurvallisuusKatseellaan (tm) tarkkaileva RBSD- harrastaja.

Ennustan että aitoa ymmärrystä lisäävän keskustelun kannalta olisi edullista hieman lieventää tuota pyrkimystä vastakkainasetteluun ... ;)

Sit oli tämmönen jota teki mieli kommentoida:
Kyynikko kirjoitti: Täällä (ja varsinkin muilla foorumeilla, ulkomaisillakin) on esiintynyt sitä "Hei, MEIDÄN tositilanteessa olis miekat mukana" henkistä tuubaa..mikä on aina vähän hauskaa.
Varmaan tuossakin tilanne ja keskustelun sävy vaikuttavat paljon viestiin. Kyllähän tuollainen kommentti voi huvittaa jos sen heittää 40-kiloinen iaidoharrastaja tatuoidulle satakiloiselle vapaaottelijalle. Erityisesti jos kyseisen keskustelun tarkoituksena on määrittää alfaurosten nokkimisjärjestystä; ts. kumpi on heimon karvaisempi gorilla.
:maahan:

Mutta tunnistanpa itsekin käyttäneeni tuota aivan samaa Kyynikon siteeraamaa kommenttia tilanteessa jossa joku on kovasti penännyt "onks nää jutut nyt ihan oikeesti katutoimivia". Tarkoituksena on kuitenkin ollut kertoa lempeästi asia jonka voisi ilmaista myös toisin: "Hei herää! Me treenataan miekoilla. Jos sulla on katutoimivuus on kovin korkealla prioriteettilistalla niin vaihda nyt hyvä mies harrastusta ja äkkiä! Äläkä turhaan haaskaa aikaa semmoisten kansantanhujen opetteluun jonka katutoimivuuden arvo muuttui antiikiksi jo ennen isoisän aikoja."

Kokonaan toinen juttu on sitten jos/kun on tyyppejä jotka ovat kokeneet saaneensa noista "isoisätraditoista" jotain sellaista joka on ollut hyödyllistä konfliktitilanteissa/turvallisuustyössä/sodassa. Joitain tälläisiä kirjoituksia luettuaan huomaa kyllä nopeasti että kyse on enemmänkin kokemusten dokumentoinnista ja jakamisesta eikä lapsenomaisesta "mää oon tosi kova kun samuraitkin oli. Ja mullapa on samanlaiset leveelahkeiset housut."- jutuista.

Loppukaneettina tekisi mieli kommentoida että toi naamiaisasuissa Lärpääminen (vai mitälie) vaikuttaa kyllä todella kummalliselta touhulta. Kun oikeen ajattelee niin lähes yhtä kummalliselta kuin joku miekkailu, bokrailu tai uikkareissa halailu (*) kaljupäisten hikisten miesten kanssa. ;) Täytyykin lähteä oikeen kokeilemaan...

t. J

Edit: (*) Mainitaan ny vielä selvyyden vuoksi: Oon itsekin miekkaillut, bokraillut ja halaillut uikkareissa hikisten kaljupäiden kanssa (no eye contact, though). Ihan viihdyttävää touhua ja ajattelin harrastaa moista jatkossakin. Eli ei halventavaa sanaa noihin suuntiin.
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 19103
Lauteille: Helmikuu 2005

#98

Viesti Jussi Häkkinen »

Jari.Renko kirjoitti: Loppukaneettina tekisi mieli kommentoida että toi naamiaisasuissa Lärpääminen (vai mitälie) vaikuttaa kyllä todella kummalliselta touhulta. Kun oikeen ajattelee niin lähes yhtä kummalliselta kuin joku miekkailu, bokrailu tai uikkareissa halailu (*) kaljupäisten hikisten miesten kanssa. ;) Täytyykin lähteä oikeen kokeilemaan...
No mutta Mr. Lithau, tuo todellakin vaikuttaa mielenkiintoiselta. :)
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#99

Viesti Jasse »

Menee nyt aika kauas kulteista ja uskonnoista, mutta mutta..

Itsehän fiilistelen/havistelen samuraita ja ninjoja ihan homona, vaikka lajini tällä hetkellä onkin kamppailu-urheilua. Kävin itseasiassa juuri noutamassa tilaamani G.I.Joe Storm Shadow lehden ja käteeni on leimattu kyseisen Arashikage-ninjan klaani tunnus. Kirjahyllyni on täynnä samurai/ninja/zen aiheisia kirjoja, mukaanlukien Hakagure, joita lueskelen iltaisin (joskus hakamaan sonnustaituneena ja boken vierellä). Olen siis havistelija.

Olen myös portsari joka taktisella katseellaan pyyhkii tanssilattiaa ja käyttää ylivoimaisia NHB-otteita asiakkaiden poistamiseen. En kyllä tunnusta leikkiväni Bondia tai muutenkaan kokevani ammatissani olevan glamouria.

Aiemmassa kirjoituksessani lähdin siitä näkökulmasta että taistelulajin pää (tai jopa ainoa tehtävä) olisi tehokkaan taisteluvalmieuden antaminen harjoittajaleen ja että tämä tulisi toimia pää (tai ainoana) kriteerinä lajia valittaessa. Ehdotin myös että loppupeleissä lajin taistelutehokkuutta on mahdoton todistaa, harrastaja voi vain arvailla.

Olen silti itse sitä mieltä (niinkuin varmaan moni muukin täällä) että lajin tekniikoiden ja harjoitteiden sopivuudesta tehokaan taisteluvalmiuden saavuttamiseksi voi saada osviittaa. Olen myös ehdottomasti sillä kannalla että lajin valita kriteeri voi olla jokin muukin kuin tämän tehokkaan IP-taidon savuttaminen. Jokin muu kriteeri saattaa olla itseasiassa tervehenkisempi. Uskon kuitenkin että lähes aina taistelulajin harrastaja myös uskoo lajinsa antavan tarvittavat taidot itsensä suojeluun fyysistä hyökkäystä vastaa.

Pohdiskelen nyt millä kriteereillä itse aloitin jonkin lajin, kamppailutaidon ollessa aina yksi kriteeri.
Karaten aloitin kuusivuotiaana karatekidin ja TMNTn innoittamana. Isoveljeni harrasti judoa mutta itse halusin karateen koska iskut olivat mielestäni tehokkaampia ja huomattavasti coolimpia kuin judon heitot.
Painia ja aikidoa tuli kokeiltua ihan kokeilun ilosta. TWDn korkeat potkut vetosivat aikanaan. Ehkä mielessä kävi että olis tosi viileetä tiputtaa joku kiertolenttarilla ala-asteen fudiskentällä... Olin aina tykänny akrobaatti tempuista joten aloin taidon. Mikäs sen hienompaa kun vetää voltti perään kun ensin on nukuttanut hyökkääjän kuperkeikkalyönnillä!
Eskrimaa tuli kokeiltua koska tykkäsin aseista ja olin kuullut että Navy SEALitkin treenaa sitä. Ennen bujinkanin aloittamista olin pari vuotta taukoa taistelulajeista, tarkoitus oli aloittaa tehokaaksi väitetty muay-thai mutta sitten tutustun Jokiseen jolla oli hirveesti daneja lajissa jota ninjatkin oli harrastanu. Bujinkkanissa treenattiin kaikkea maan ja taivaan välillä... Valinta oli helppo. Bujinkkan aikanani totesin olevani hyvä vapaa-randorissa jota välillä tehtiin treeneissä ja näin ekaa kertaa UFC-matseja. Tuli kova hinku päästä mittelemään taitoja sekä psyykettä kehässä joten aloin harrastaa ja kilpailla MMAssa BJJssä ja KBssa.

Lajien historia ja toisiinsa linkitäytyminen on kiehtonut jo kauan joten nyt kutittais ottaa sivulajiksi joku perinteisenpi budo laji, taistelutehokkuudesta viis...

Että tällasta tänään. Nyt alan havistella ninja-lehteäni

:D
tonik
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 920
Lauteille: Helmikuu 2007

#100

Viesti tonik »

Mites Jasse luulet pärjäisit ninjaopettajalles jos olis tämmönen leikkimielinen matsihomma, missä ois matseja että myös miekkahommat mukana tyyliin tv-sarja? Voittaisit ilman aseita mutta aseiden kanssa häviäisit.?
Tässä pyörittelin ajatusta, jos vastaat niin rehellisyys pitää muistaa :D
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#101

Viesti Jasse »

Heh,heh.... Lehti jäi vähän jännään kohtaan mutta vastataan nyt.
Huomioikaa että olen erittäin itsetyytyväinen kaveri. Toisinsanoen uskon pystyväni mihin vaan, jopa entisten opettajieni voittamiseen tietyissä olosuheissa.

Aseetta uskon pärjääväni hyvin, olenhan vapaaottelija.
Aseiden kanssa taas....riippuu ainakin tilasta ja aseista. Laurin tuntien yllätyksiä olisi luvassa :evil: Ties vaikka ampuisi minut kun olisin laittamassa gimonoa päälle pukkarissa. Siinä vastaus.

Olen muuten kerran ollut mukana Bujinkanin mustien vöiden kokeessa ns. sparraajana. Idea oli pitää tällainen miehuuskoe kamppailemalla ilman aseita ja sääntöjä, ei häviäjiä tai voittajia. Ainakin kerran piti ottaa aikalisä kun kandidaatti potkaisi munille...

Menee of topikiksi.
Kuvake
sanppa75
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 8
Viestit: 1913
Lauteille: Elokuu 2005
Paikkakunta: Kuopio

#102

Viesti sanppa75 »

Jasse kirjoitti: Olen myös portsari joka taktisella katseellaan pyyhkii tanssilattiaa
Sorry Jasse, oli pakko tarttua...taktinen katse :D :thumbsup:

Kuva

Joskus poket näyttää myös terminaattoreilta "taktisine katseineen".

Pakko sanoa tähän väliin että portsarit ovat eräs sellainen ammattiryhmä jota oikeasti arvostan, syvästi. :bow:

Heidän taktisen katseensa ansiosta aikas moni ravintola on huomattavasti viihtyisämpi mesta...vaikken juuri ravintoloissa aikaani vietäkään.
Sami Hyvärinen

"Saru mo ki kara oshiru"
Kuvake
AriJ
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 12708
Lauteille: Tammikuu 2005

#103

Viesti AriJ »

Jasse kirjoitti: Olen muuten kerran ollut mukana Bujinkanin mustien vöiden kokeessa ns. sparraajana. Idea oli pitää tällainen miehuuskoe kamppailemalla ilman aseita ja sääntöjä, ei häviäjiä tai voittajia. Ainakin kerran piti ottaa aikalisä kun kandidaatti potkaisi munille...
Ei sattunut olemaan se eräs kuulemani usvaisella pellolla sijainneessa rämässä ladossa pidetty...?
______________________
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 3418
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

#104

Viesti Jasse »

Kyseinen vyökoe pidettiin normaalissa koulurakennuksessa, llikutasalissa tarkemmin. Tätä usvaista latojuttua en ole kuullutkaan...
Kuvake
Rojola
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 2758
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Mullet City

#105

Viesti Rojola »

...josta olisi toki hauska kuulla lisää :)
Janne Paavilainen

Master of illusion is a student of reality.

Harjoitteletteko te siellä Bujinkanissa oikein tuelta tätä asioiden ja sanomisten vääristelyä ja asiayhteyksien muuten vain sekoittelua?
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 30 kurkkijaa