Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Roistot saleillamme

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Mika
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 46
Viestit: 93835
Lauteille: Joulukuu 2004
Paikkakunta: Tampere
Etulaji: HIIT, girya
Sivulajit: pilates, yinjooga
Takalajit: Tanglang
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#466

Viesti Mika »

Olet varmasti oikeassa, eli puhuin sivu suuni. En tunne lajia, seuraa tai ketään sen henkilöistä tuolta tai miltään muultakaan ajalta.

Varmaa on vain se, että jotkut seuran vastuuhenkilöt olivat eri mieltä tämän A:n kanssa useammastakin asiasta. Tuo on tietysti vähän kalteva pinta, miksi jotkut väitetysti vaihtoivat seuraa tai lajia.
ไม่เป็นไร
Zen, I haz it.

Слава Україні! 🇺🇦

Potki etuja!
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Roistot saleillamme

#467

Viesti Ile »

halmehe kirjoitti: A oli oikean lajin parissa ja hyvä siinä.
Oletko siis sitä mieltä, että päätös oli väärä? Tämä kiinnostaa mua oikeasti.

Nimittäin tuo oikeuden päätöksen perusteella - joka on ainoa lähde, mikä mulla tuosta asiasta on - niin vaikuttaa nimenomaan siltä, että hän oli väärän lajin parissa. Jos ajattelen laajemmin aikidoa, niin on vaikea ajatella, että tyyppi on (siis muutenkin kuin teknisesti) "hyvä" siinä, jos reaktio kanssaihmisissä on sellainen kuin päätöksessä kuvataan.

Enkä tarkoita, että jotkut koeponnistusjutut siinä mielessä, että laitetaan vähän hanttiin kaverille, olisivat huonoja juttuja. Sitähän esiintyy ja pitääkin esiintyä. Oikeuden päätöksen mukaan kuitenkin oli kyse ihan muunlaisista asioista.

Esim. ei kuulosta perinteiseltä "tasapuoliselta" egojen törmäilyltä, jos tilanne oikeasti on se, että harjoittelijat vaihtavat tapauksen vuoksi salia ja ohjaajia alkaa olla vaikea saada. Kyllähän tuo siltä kuulostaa, että se yksi tyyppi ei kuulunut sinne.
halmehe
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 660
Lauteille: Elokuu 2009

Roistot saleillamme

#468

Viesti halmehe »

Kuten mainitsin asia ajautui oikeuteen asti enkä tiedä onko muissa seuroissa tapahtunut vastaavaa. Mitä olen eri seuroissa eri lajien puitteissa ollut niin aikidossa ja karatessa lähinnä ollut noita näkemyseroja mitkä sitten on johtaneet ratkaisuihin. Ei se nyt niin tavatonta ole ollut muissakaan seuroissa, että treenien sisällä on ollut "toiset treenit". Mulle henkilökohtaisesti se on ollut v...n sama, jos mun treeneissä joku jantteri on halunnut tehdä omaansa koska se on ollut yksittäinen tapaus. Esim. tuossa kirjassa muistaakseni sivutaan yhden seuran sisäisiä näkemyseroja https://books.google.fi/books/about/Min ... edir_esc=y Yleensähän jossain kohtaa treeniuralla tulee se valaistuminen, että tietää kaikesta kaiken ja ainakin paremmin kuin se lähivetäjä/opettaja. Mahdollisesti uran jatkuessa pieni epäilys kaikkivoipaisuudesta saattaa alkaa hiipiä takaraivoon :)
...ei siinä auta hillo, jos on polttanut jo letut... (Raappana)
Kuvake
Ile
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 22
Viestit: 6402
Lauteille: Lokakuu 2009

Roistot saleillamme

#469

Viesti Ile »

:) Totta.

Toki nyt sitten normi-ihmisillä noi isommat tai pienemmät valaistumiset ei kai tyypillisesti johda treenien sabotoimiseen tms.. vaan enemmän ne on sitä omaa kehitystä ja asioiden kyseenalaistamista, joka voi ehkä johtaa vaikka lajin vaihtoon tai lisäopin hakemiseen muualta tai joskus oman seuran perustamiseen tms..

Eikä sekään mahdotonta ole, että jossain tapauksessa henkilö kokee ihan perustellusti tarpeelliseksi julkisesti osoittaa oman porukan kesken, että "näin tämä voitaisiin tehdä paremmin".

Itse olen muuten kokenut itselleni läheisen ohjaajan "savustamisen" ulos toiminnasta, mikä oli kova isku itselleni ja johti osaltani kyseisen lajin harjoittelun lopettamiseen (liittyen siihen, että tyypin lähtemisen lisäksi olin tyytymätön tilalle tulleeseen opetukseen).
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Roistot saleillamme

#470

Viesti Invictus »

Lasse Candé kirjoitti:
Andy kirjoitti:En tosin usko että klassiset jujutsut ovat ihan niitä ensimmäisiä lajeja, joihin kriminaalit pukkaavat treenaamaan...
Olen kuullut maailmalta hieman muutakin...
Mitä esim. ?
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Roistot saleillamme

#471

Viesti sinappi »

Invictus kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti:
Andy kirjoitti:En tosin usko että klassiset jujutsut ovat ihan niitä ensimmäisiä lajeja, joihin kriminaalit pukkaavat treenaamaan...
Olen kuullut maailmalta hieman muutakin...
Mitä esim. ?
En ole Lasse, mutta uskon hänen viittaavan siihen, että joillain klassisten jujutsujen japanilaisilla vaikuttajilla on yhteyksiä yakuzaan eli järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Sekä perinteisissä kamppailulajeissa että perinteisessä järjestäytyneessä rikollisuudessa liikkuu samalla tavalla konservatiivisia hahmoja.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Roistot saleillamme

#472

Viesti Lasse Candé »

Tuo mitä sinappi sanoi ja lisäksi että joidenkin Euroopan maiden kovia järjestäytyneen rikollisuuden tekijöitä kiinnostaa nämä lajit myös.

Tietyssä mielessä en myöskään ihmettele. Vastaavasti myös skappareita kiinnostaa usein perinteiset japanilaiset lajit ja se joka on nähnyt Kummisedän tietää että armeija ja mafia on sama asia. :D

Sitten asia ehkä erikseen on väkivaltaan noin muuten taipuvaiset persoonat.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#473

Viesti Andy »

Täytyy sanoa, että minun on vaikea kuvitella tätä porukkaa

Kuva

tänne:

Kuva
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Kuvake
Invictus
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 5
Viestit: 1082
Lauteille: Marraskuu 2006

Roistot saleillamme

#474

Viesti Invictus »

sinappi kirjoitti:
Invictus kirjoitti:
Lasse Candé kirjoitti:
Andy kirjoitti:En tosin usko että klassiset jujutsut ovat ihan niitä ensimmäisiä lajeja, joihin kriminaalit pukkaavat treenaamaan...
Olen kuullut maailmalta hieman muutakin...
Mitä esim. ?
En ole Lasse, mutta uskon hänen viittaavan siihen, että joillain klassisten jujutsujen japanilaisilla vaikuttajilla on yhteyksiä yakuzaan eli järjestäytyneeseen rikollisuuteen. Sekä perinteisissä kamppailulajeissa että perinteisessä järjestäytyneessä rikollisuudessa liikkuu samalla tavalla konservatiivisia hahmoja.
Jep, en ole mikään japnilaisen kulttuurin asiantuntija (enkä edes "harrastelija"), mutta jotain tämän suuntaitsa vähän arvelinkin.
magamies
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 700
Lauteille: Joulukuu 2005

Roistot saleillamme

#475

Viesti magamies »

Mielenkiintoinen tarina tuo A:n tarina, en tiedä enkä tunne henkilöitä, itse aloitin Aikidon Meido-kanissa vuonna 1977 ja silloin oli opettajani Rainer Varis, todella hyvä opettaja ja persoona.
Aikido ei ollut kuitenkaan minun lajini ja se vaihtui vuoden harjoittelun jälkeen karateen ja vuonna 1980 Auvo Niinikedon oppiin(jujutsu) josta tulikin useamman vuoden skeissi ja paljon hyvää oppia ja paljon jäi korvien väliin....
Aikidossa oli harmoninen ilmapiiri joten erikoista että tuonkaltaista on tapahtunut, mutta poikkeus vahvistaa aina säännön ja asioilla on aina taustansa.
Magamies
sinappi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 12
Viestit: 3282
Lauteille: Tammikuu 2006
Etulaji: Taihojutsu
Takalajit: Brasilialainen jujutsu, vapaaottelu, lukkopaini, Bujinkan budo taijutsu, Hontai Yoshin-ryu jujutsu, judo, taekwondo ja muay thai.

Roistot saleillamme

#476

Viesti sinappi »

Andy kirjoitti:Täytyy sanoa, että minun on vaikea kuvitella tätä porukkaa

Kuva

tänne:

Kuva
:)

Onko sinun vaikea kuvitella alemmassa kuvassa poseeraava Inoue Munenori samaan illallispöytään tämän porukan kanssa:
Kuva

Japanissa gangsterina olo tarkoittaa kai monessakin mielessä toista kuin rikolliseen moottoripyöräjengiin kuuluminen länsimaissa. Enkä minä nyt tiedä, treenaavatko nuo pikkurillittömät sedät juurikaan, vaikka perinnelajipuolelta porukkaa tuntisivatkin.
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Roistot saleillamme

#477

Viesti Lasse Candé »

Juu, oli tosiaankin ihan hyvä, että Andy kattoi kuvillaan sekä kaikki japanilaiset lajit että maailman rikollisuuden eikä esim rakentanut olkinukkea. :D
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 52
Viestit: 18918
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

Roistot saleillamme

#478

Viesti Andy »

Jotenkin näkisin todennäköisemmäksi, että suomalaiselle kamppailusalille tulee joku piriä käyttävä liivijengiläinen treenaamaan kuin Tokion pormestarin kanssa golfaava yakuzapäällikkö.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
Lasse Candé
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 40
Viestit: 20822
Lauteille: Joulukuu 2007

Roistot saleillamme

#479

Viesti Lasse Candé »

Juu, no eiköhän mun alkuperäisessä vastauksessa tullut katettua tuonkin juttusi molemmat oletukset, niin maasta kuin kriminaalin laadusta.
Kuvake
Jasse
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 10
Viestit: 3400
Lauteille: Maaliskuu 2006
Paikkakunta: Helsinki
Etulaji: Katori Shinto ryu & potkunyrkkeily
Sivulajit: IP, BJJ, SW, MMA, CACC
Takalajit: Budoturismi

Roistot saleillamme

#480

Viesti Jasse »

Ollaanko päästy tabun äärelle? Siis sen että kamppailulajit vetävät puoleensa värjestäytyneen väkivallan käyttäjiä, ja nationalisteja. Tuskin Jenkit ihan perusteetta bannasi Japanilaiset kamppailukoulut toisen maailmansodan jälkeen.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 50 kurkkijaa