Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Monesko laji menossa

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Montaako lajia olet harjoitellut?

En yhtään
2
1%
Yhtä
36
15%
Kahta
58
24%
Kolmea
42
17%
Neljää
51
21%
Viittä
31
13%
Kuutta-kymmentä
20
8%
Yli kymmentä
5
2%
 
Ääniä yhteensä: 245

Senathus
nilkkaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 26
Lauteille: Helmikuu 2008

Monesko laji menossa

#61

Viesti Senathus »

Itse olen harrastanut kolmea lajia.

Shoto budoa harrastin pari vuotta.
Nyrkkeilyä myös pari vuotta, mutta harrastus vieläki jatkuu.
Bjj:tä vuoden ja tänä vuonna takaisin sinne.
timppa000
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 529
Lauteille: Tammikuu 2008

#62

Viesti timppa000 »

Jos en unohtanut yhtään, kuutta kaiketi. Tällä hetkellä kahta eri lajia samanaikaisesti, palvelevat minulla hieman eri tarpeita eivätkä mene kovin pahasti päällekkäin toistensa kanssa, vaikka molemmat ovatkin pääasiassa pystylajeja.
Walt Ruckus kirjoitti: Onko jengi jotain ADHD-potilaita kun pitää noin montaa lajia rampata? :D
No ihan eka lajini tuntui yksinkertaisesti virhetikiltä, ei ollut ihan sitä mitä hain (liian kilpailupainotteista ja yksinkertaistettua), mutta kävin kuitenkin peruskurssin.

Toka sitten olikin aika tarkasti sitä mitä hain, sopiva sekoitus itsepuolustusta ja "kilpasparrausta" (pidemmän päälle ainoa häiritsevä puute oli että kyseessä oli pelkkä (mutta todella pätevä) iskupotkulaji, eli ei opeteltu mitään heittoja, varsinaisia lukkoja, ukemeita yms.). Jämähdinkin siihen pariksi vuodeksi, mutta yo-kirjoitukset, jatko-opiskeluun pyrkimiset yms. toivat siihen niin pitkän tauon että tuntui että yhtä hyvin voisi aloittaa kokonaan uuden lajin, kun vanhan opit (katat yms.) alkoivat kummasti unohtua. Saattoi myös olla että laji oli alkanut kuivua kokoon tauon aikana, joten tuntui järkevämmältä etsiytyä jonkun hieman viriilimmän ja maailmanlaajuisemman lajin pariin.

Jos elämä heitteli ja tuli taukoa, yleensä oli joku uusi laji pinnalla jota lähti mielenkiinnosta testaamaan. Toivon että vetkutteluni loppuu nykyisiin kahteen lajiin, enkä nyt keksikään mitä olemassaolevaa lajia haluisin näiden puolesta edes kokeilla. Jos näiden molempien harrastus joskus loppuu, sitten loppuu luultavasti koko harrastus loppuelämäksi.
People who live in glass houses
should not walk around naked.
Kuvake
Mjölnir
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 24816
Lauteille: Joulukuu 2005
Paikkakunta: Valkeakoski
Etulaji: Jyrki Saario Defendo
Sivulajit: Potkunyrkkeily, BJJ
Takalajit: Krav Maga, Hokutoryu Ju-jutsu, Escrima, Aikido, Muay Thai, Shootfighting
Yhteystiedot:

#63

Viesti Mjölnir »

Walt Ruckus kirjoitti: Onko jengi jotain ADHD-potilaita kun pitää noin montaa lajia rampata? :D
Kun viime vuosituhannen puolella treenasin aikidoa, ja tämän ohella ju-jutsua, sekä olin käynyt karatessa peruskurssin, samankaltaisen kysymyksen esitti eräs aikidoharrastaja. Jossain saunaillassa tms kysyi, että tiedostatko itse tuon pakonomaisen tarpeesi rampata eri lajeissa :)

Olen sitä mieltä, että kaikille tekisi hyvää käydä kokeilemassa useampia lajeja.
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
-Psalmi 23:4 (modattu)

Instructor Petteri
Defendo Green Director
Liity etupotkijaksi
Kuvake
Minazki
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1223
Lauteille: Kesäkuu 2007
Paikkakunta: Ähtäri

Monesko laji menossa

#64

Viesti Minazki »

Yhtä ja sehän on se HMD.
Aikidossa kävin kaksissa treeneissä ja painia kävin harrastamassa myös kaksi kertaa. Molemmat loppuivat siihen kun treenikaverit eivät oikein olleet mieluisia. Painissa melkein kaikki olivat puolet nuorempia, paitsi vetäjä joka on aika pelottava ukko luonteeltaan. Tuntui siltä, että hän voisi koska vain hyökätä kimppuun, sillä hän oli aina niin vihainen. Aikidossa oli sitten vuorostaan minua päätä pisempi kaveri, joka painoi ainakin puolet enemmän ja hän pisti aina voimalla vastaan kun teimme tekniikoita. Sanoin aina, että renotuta vähäsen ja vain mene maahan näin alussa, mutta hän ei edes vastannut. Joskus olisi tehnyt mieli potkasta tyypiltä jalata alta, jotta hän olisi sinne tatamiin jysähtänyt.
Olihan siellä myös eräs muu ukko, jonka kanssa harjoittelin. Hän oli sellainen 50 vuotias pallomaha ja minua lyhyempi, joka luuli tietävänsä kaikesta aivan kaiken. Ensimmäisissä treeneissä hän heti alkoi soveltaa tekniikoita ja vaikka sanoin, että se ei toimisi hän vain jatkoi soveltamista. Tyyppi myös jatkuvasti kyseli kaikkea vetäjältä. Hieman yli-innokas.
HanMooDo 3.kup
syksy 2005- kevät 2009
Kuvake
maminglei
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 341
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: KL, MY

Monesko laji menossa

#65

Viesti maminglei »

1. Choy Lee Fut vuodesta -92, aktiivinen treeni jäi jossain 2006 tienoilla
2. Sanda on&off vuodesta 2003
3. Tai Shi Pek Kwa Mun n kuukautta vuonna 2004 (muistaakseni)
4. Muu gongfu (opettajani keittämä soppa useampaa tyyliä) vuodesta 2006
5. Shuai Jiao: perinteistä mallia muun treenin mukana 2006-2007, sporttiversio 2008 alusta
"Ma Minglei, you fat, not fit" - sifu Wong Jan Yum
Kuvake
Elina
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 4
Viestit: 16300
Lauteille: Joulukuu 2004

#66

Viesti Elina »

Elina kirjoitti: Oikeastaan kolmea, mutta vastasin neljää, kun en ollut varma miten kuukauden harjoittelu sijoittuu :lol: Kokeilin nimittäin tuossa vuosi sitten nyrkkeilyä, mutta pahasti ärtyneet penikat lopettivat sen.

Elikäs judo, choikkari ja nyt tang lang.
Tuohon voisi lisätä kyllä lukkopainin, mutta se kulkee tankulan rinnalla. Tosin en nyt tiedä sitten tämän vuoden jatkosta, miten treenivuorot menevät. Judo siis jotain reilu viitisen vuotta (oranssi vyö, vihreää en ehtinyt suorittaa), choikkari seitsemisen vuotta (sini-vihreä vyö), tankula tällä hetkellä hiukan reilu kolme vuotta (oranssi).
SotaRonsu
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 527
Lauteille: Joulukuu 2008
Paikkakunta: Ylöjärven syrjäkolkka

Monesko laji menossa

#67

Viesti SotaRonsu »

Kahta olen reenaillut. Karatea (shotokan) vähän laiskasti ehkä alle puoli vuotta yhteensä ja nyt olen aloittelemassa jujutsun parissa. Edessä siintää keltainen vyö sitten jossain vaiheessa. :D
Kuvake
Paha Kani
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 748
Lauteille: Maaliskuu 2008
Paikkakunta: Lieto

Monesko laji menossa

#68

Viesti Paha Kani »

Hokutoryu noin neljä vuotta, maga pari vuotta, thaikku pari vuotta, nyt sitten semmoista maga-defendo-mitäehtii-cocktailia vuoden verran ja tästä eteenpäin.

Haaveissa olis lukkopainin/BJJ:n vääntäminen jossain tulevaisuudessa, ja sitten mulla olis perverssi halu treenata joskus jotain karatea, mutta mä en kerro siitä kenellekään.
MBC Kiitos 2006-2013[/linkki]
Kuvake
Janne Oksanen
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1576
Lauteille: Tammikuu 2009
Paikkakunta: Praha
Takalajit: paini, potkunyrkkeily, ju-jutsu, judo, bujinkan

Monesko laji menossa

#69

Viesti Janne Oksanen »

1. Teininä potkunyrkkeilyä. Seura oli vielä silloin nimeltään Helsingin Free Fighting Club, muistaakseni ainakin. Pian sen jälkeen kun vaihdoin paikkakuntaa seura vaihtoi nimensä Combat Academy Finlandiksi. Tuolloin Kangas ei myöntänyt vöitä, vaan harjoittelijat suorittivat ns. rank -arvoja (korkein A ja matalin E). Itse sain suoritettua keltaista vyötä silloin vastanneen E-rankin.

2. Judoa edelleen teininä, kunnes taas siirryin pk-seudun suunnalle. Seuran sensei oli työkomennuksella ulkomailla, joten keltaisen vyön graduointi jäi tekemättä, kun kenelläkään omassa seurassa ei siihen valtuudet riittäneet. Kilpailijat taisivat käydä lähimmässä kaupungissa toisen seuran graduoitsijalle tekemässä, että pääsivät kisoihin.

3. Kolmas laji oli sitten Liikan Jitsu Vantaalla. Erittäin mielenkiintoinen laji ja suorastaan hurmaava pikkuseura, jossa treeni-ilmapiiri oli hyvin lämmin. Käytännössä laiji oli kai brittijutsua kung-fu -mausteilla, jos se pitää muutamaan sanaan tiivistää. Tuli suoritettua 7. kyu ja sen merkiksi kannoin keltaista vyötä ensimmäisen kerran.

2. Muutto takaisin periferiaan ja saman wanhan judoseuran pariin. Sensei oli palannut ja ehdin etenemään 3. kyu'hun asti.

4. Uusi kaupunki ja uudet kujeet. Muistaakseni vuonna 2005 kävin Bujinkan budo taijutsun peruskurssin ensimmäisen kerran. Graduointi jäi väliin, kun olin silloin poissa paikkakunnalta ja heti sen perään teloin liukastuessa ranteeni (ukemit hallussa selvästi), joten laji jäi pariksi vuodeksi. Nyt sain taas aikaiseksi vääntäydyttyä dojolle (tässä välissä uusi seura oli aloittanut saman lajin opettamisen samoissa tiloissa ja ajauduin sattumalta heidän kurssilleen) ja olen tuore 9. kuyn omistaja. :)

Cliff Notes:
1. Potkunyrkkeily, E-rank, Helsingin Free Fighting Club
2. Liikan Jitsu, 7. kyu, Oak Jitsu Club
3. Judo, 3. kyu, Mäntyharjun judo
4. Bujinkan budo taijutsu, 9. kyu, Bujinkan Shinden Dojo Jyväskylä
Learning budo is like playing snakes and ladders without the ladders.
Griy
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 976
Lauteille: Elokuu 2008
Paikkakunta: Kotka

Monesko laji menossa

#70

Viesti Griy »

Minun urani on lyhyt:

Yläasteella olen käynyt kerran judotreeneissä kaverin innostamana, paikkakunta Kerimäki. Olisi kyllä kannattanut jäädä sinne silloin...

Seuraavan kerran aloitin muistaakseni 2006 heiluttelemaan miekkaa lappeen Rannassa. Tätä jatkuu nyt ja toivottavasti hamaan tulevaisuuteen.

Syksyllä 2008 aloin käydä defendossa ja nyt on alkutaso suoritettu. En ole pystynyt päättämään, pidänkö defendosta vai en... Mutta tätäkin pitää jatkaa, koska en osaa vielä mitään.
Minna N
Kuvake
Woodpeckress
sääreenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 76
Lauteille: Syyskuu 2008
Paikkakunta: Nokia

Monesko laji menossa

#71

Viesti Woodpeckress »

Kahta lajia on tullut harrasteltua.
Ala-astella (5.- 6. lk, en muista kumpi) aloitin ITF Tae Kwon Don ja jaksoin käydä siellä ylempään keltaiseen vyöhön asti. Sitten ei enää kiinnostanut, kun ei ollut oikein kavereita reeneissä (silloin se oli tärkeää, ja nyt kaduttaa että 'luovutin' niinkin typerän syyn vuoksi).
Alkusyksystä innostuin taas kamppailulajeista ja päätettiin poikaystävän kanssa aloittaa yhteisesti joku laji. Ja nyt on molemmilla keltaiset vyöt suoritettuina Kombatanissa ja eteenpäin vaan..

Kiinnostaisi aloittaa jossain välin joku täysin itsepuolustuspainotteinen laji (Kombatan ei ihan itsepuolustusta parhaimmillaan ole), joten saas nähdä koska saan lisätä sellaisen 'lajilistaani'.
Hakkaa kuin tikka.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 98 kurkkijaa