Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Kuinka vanhana aloitit?

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa

Aloitusikäsi?

0 - 5
6
1%
6 - 7
9
2%
8 - 10
37
9%
11 - 14
109
27%
15 - 17
107
27%
18 - 20
47
12%
21 - 24
40
10%
25 - 30
28
7%
31 - 40
16
4%
yli 40
3
1%
 
Ääniä yhteensä: 402

Kuvake
ville
munillepotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 584
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Ylivieska

Kuinka vanhana aloitit?

#1

Viesti ville »

En muista, että tätä olisi vielä kyselty (ei en käyttänyt hakua asiassa). Asiastahan on puhuttu muutamassakin ketjussa

Eli, kuinka vanha olit kun aloitit kamppailulajit?
Aloitetaan siitä iästä, kun aloitit ensimmäisen kerran säännölliset ohjatut treenit, mitä se sitten tarkoittaakin.

Itse laitoin tuohon 15 - 17, vaikka kävin kyllä ennen 15 vuoden ikää muutamissa painitreeneissä. En kuitenkaan laske sitä vielä säännölliseksi treenaukseksi.
Ville Kukonlehto - Ylivieska Wing Tsun

Hän joka haluaa - löytää keinot
Hän joka ei haluaa - keksii selitykset
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2

Viesti Vlad Tepes »

10-vuotiaana wado-ryu karate

23-vuotiaana uudestaan wado-ryu, pian vaihtuen kung fuun...

nyt olen 25 vuotta
IsoVaalee
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 212
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Espoo

Re: Kuinka vanhana aloitit?

#3

Viesti IsoVaalee »

Itse olin 13 - 14 kun aloittelin Aikidoa. Kauaa ei aikido kestänyt kun piti Hontai yoshinryu jujutsuun vaihtaa. Ennen tätä urheiluharrastukset koostuivat television katsomisesta ja jääkaapilla käymisestä.
Kuvake
Andy
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 18977
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Karate, ju-jutsu
Yhteystiedot:

#4

Viesti Andy »

13 vuotta. Kävin tosin vuoden tai enemmänkin painimassa tuossa 7-8-vuotiaana, mutta en laske sitä samaan jatkumoon myöhemmän urani kanssa.
Antti Sariola

www.instagram.com/fight_coach_andy/
www.facebook.com/anttisariolakbt/

You can play Football, you can play Rugby, but you can't play K1! - Sensei Will Vanders
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#5

Viesti fatman »

13-vuotiaana lajin ollessa Kokondo karate. Uusia aloituksia on sitten myöhemmin kertynyt monta, taukojen ollessa kuukausista useampiin vuosiin.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
kenttiensankari
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 5265
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Wroclaw
Etulaji: Potkunyrkkeily
Takalajit: Thainyrkkeily, Vapaaottelu, BJJ, Karate

#6

Viesti kenttiensankari »

Olinkohan 16 vai melkein 16 kun aloitin karaten. Oisi pitänyt aloittaa 5 vuotiaana judo tai paini niin oisin nyt ihan pysäyttämätön mattokone. :)
"Tärkeintä ei ole voitto, vaan jalo kilpa" - Eräs häviäjä
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1615
Lauteille: Helmikuu 2006

#7

Viesti Kerkko »

20-vuotias olin taekwondon aloittaessani. Jatkunee edelleen, vaikka tauolla onkin. Kyllä on harmittanut, etten aloittanut aiemmin. Varsinkin kun tavallaan oisin halunnut, en vain ujona poikana saanut aikaiseksi.
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#8

Viesti kaik »

Jotain 15-16 vuotias kun aloitin HMD:n. Siinä tuli se muutama vuosi harrastettua ja sitten tulikin pidempi tauko. Nyt jälleen kuljen treeneissä vaikka laji vaihtunutkin. Harvoja asioita elämässä mitä kadun, että pidin niin pitkän tauon.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
JuusoH
reiteenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 293
Lauteille: Huhtikuu 2006
Paikkakunta: Helsinki

#9

Viesti JuusoH »

8v junnu-judolla. Siitä asti säännöllisesti treenannu. Eli 23v kamppailulajeja takana.
Alliance Helsinki
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#10

Viesti fatman »

Harjoitustauoista vielä. Itseänikin, näin jälkeenpäin, harmittaa tuo taukoilu. Etenkin viimeisin varsinainen tauko eli kun "lopetin" Kokondon n. vuonna -97. Olin juuri tehnyt aikamoisen kehitysharppauksen ja tulin ns. tasamaalle, johon sitten puuduin. Tuosta jos olisin jatkanut, olisin rauhallisellakin tahdilla vähintäänkin 1. dan, luultavasti jo 2. dan.

Olisinko parempi kamppailija? En tiedä, osaisin kyllä varmasti enemmän. Mutta luultavasti kamppailunäkemykseni olisi kapeampi kuin mitä se nyt on.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
IsoVaalee
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 212
Lauteille: Heinäkuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#11

Viesti IsoVaalee »

fatman kirjoitti: Harjoitustauoista vielä. Itseänikin, näin jälkeenpäin, harmittaa tuo taukoilu. Etenkin viimeisin varsinainen tauko eli kun "lopetin" Kokondon n. vuonna -97. Olin juuri tehnyt aikamoisen kehitysharppauksen ja tulin ns. tasamaalle, johon sitten puuduin. Tuosta jos olisin jatkanut, olisin rauhallisellakin tahdilla vähintäänkin 1. dan, luultavasti jo 2. dan.

Olisinko parempi kamppailija? En tiedä, osaisin kyllä varmasti enemmän. Mutta luultavasti kamppailunäkemykseni olisi kapeampi kuin mitä se nyt on.
Taukoilun jälkeen se salin kynnys tuntuu pirun korkealta. Itse lähdin armeijaan intoa puhkuen ja totesin kavereille että joka viikonloppu tulen reenaamaan. Neljä vuotta kesti ennenkuin pääsin takaisin ja silloinkin kävin vain kääntymässä. Tämän jälkeen seurasi pitkä kausi jolloin surffailin eri lajeja. Kävin varmaan joka toisella salilla pääkaupunkiseudulla kääntymässä. Osassa olin pidempään ja osassa vain alkeiskurssin.

Kunnon ryhtiliike tapahtui vasta neljä vuotta sitten kun aloin juoksemaan ja treenaamaan enemmän. Vähän tämän jälkeen aloitin karaten ja siinä olen pysytellyt (ja pysyn).

Tuosta laajakatseisuudesta en tiedä mutta nyt yli kolmekymppisenä hiukan harmittaa... Olis pitänyt pysytellä salilla/kunnossa... Prkle!
tabitha
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6065
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#12

Viesti tabitha »

14-vuotiaana aikido. Ja joo okei, olen nyt 17... :binky:
Eerik Norvio
Wer mit Ungeheuern kämpft, mag zusehn, dass er nicht dabei zum Ungeheuer wird. Und wenn du lange in einen Abgrund blickst, blickt der Abgrund auch in dich hinein. -Friedrich Nietzsche
fatman
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 4042
Lauteille: Helmikuu 2005
Paikkakunta: Karkkila

#13

Viesti fatman »

Meikäläisen tapauksessa kyse ei ollut kynnyskysymyksestä. Tuolloin -96-97 tuskastuin hitaaseen kehittymiseen, kyllästyin. Siirryin siitä sujuvasti takaisin kuntosalin puolelle.
Kiinnostus kamppailuun heräsi sitten uudelleen 2002 syksyllä jolloin palasin Kokondoon. Vaihdoin lajia kuitenkin jo keväällä 2003.
In my heart, in my mind, in my soul
lalalaalaa lalalaalaa lalalaa
Kuvake
katekan
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 21
Lauteille: Toukokuu 2005
Paikkakunta: Kiuruvesi

#14

Viesti katekan »

13-vuotiaana aloitin Judon, jota harrastin parisen vuotta, kunnes vaihdoin karateen. Tämän jälkeen paikkakuntavaihdoksista johtuen Kickboxingin ja Thaiboxingin kautta takaisin karateen. Välissä tuli valitettavasti useamman vuodenkin kausia, jolloin treenaus jäi melko vähille.

Nyt olen onneksi saanut treenata reilut viisivuotta (lähes) tauotta. (Ja TimoS on sitten ihan virnuilematta)

jkn
Kuvake
Simpanssi
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 2298
Lauteille: Joulukuu 2004

#15

Viesti Simpanssi »

JuusoH kirjoitti: 8v junnu-judolla. Siitä asti säännöllisesti treenannu. Eli 23v kamppailulajeja takana.
Aika kunnioitettava ura. Kauanko judoa oli ja kauanko bjj:tä on takana?

Itse aloitin judon 8-vuotiaana.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei potkulaisia ja 100 kurkkijaa