Oletko miettinyt etupotkijuutta? Potkua tukemalla pääset etupotkijoiden omalle alueelle, jossa asiantuntijat vastaavat kysymyksiin. Lisäksi etupotkijana voit selata Potkua näkemättä yhtään mainosta. Tutustu ja mieti. :)

Laji tai lajit joita et voisi kuvitella treenaavasi

Löylyttelyä yli lajirajojen. Kaikkien kamppailulajien yhteisalue.

Valvoja: Valvoja

Vastaa
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

Laji tai lajit joita et voisi kuvitella treenaavasi

#1

Viesti Verr »

Nyt kaikki kertoilemaan ne salaiset inhokkinne, joita ette antaisi pahimman vihollisenkaan treenata. No ei vaan, kertoilkaa siis ne lajit tai laji jotka sopisivat omasta mielestäsi sinulle kuin nenä jalkapohjaan. Ei siis ole tarkoitus haukkua ko. lajia tai lajeja vaan ainoastaan todeta oma kuvottajansa hienovaraisesti perustellen. Sovitaanko jo alussa ettei puututa toisen väärinkäsityksiin (vaikka kuinka mieli tekisi), kyseessä on kuitenkin henkilön oma näkemys. Uskon ja toivon että potku on tarpeeksi kypsä yhteisö pitämään tämän mahdollisen ruutitynnyrin räjähtämättömänä. Moderaattorit lopettakoon armotta, jos kinaa alkaa syntyä. Eihän me tykätä riidellä, eihän.

Kendo
Näyttää ylivoimaisen tylsältä ja typerältä, maksaa kuin mersu ja ääntely on uskomattoman ärsyttävää

Taido
Hakama ja akrobatiaa, ei mulle.

Taiji
Ei ole antanut kovinkaan vauhdikasta kuvaa. Hidasta liikesarjan vääntöä.

Nyrkkeily
Liian urheilu. Mielenkiinto ei pysyisi yllä liian suppean tekniikkavalikoiman takia.

WTF-take
Se rintapanssari. Näyttää toisaalta hienolta, toisaalta hektiseltä huidonnalta. Edelleen liian suppea.
Vlad Tepes
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 6831
Lauteille: Elokuu 2005

#2

Viesti Vlad Tepes »

wushu: Ihme kikkailua.

krav maga: Lajin imagon takia, ja alkuperän. Ei vaan inspiroi.

taido: Samasta syystä, kuin wushu.
Kosti
ilmaanpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 17
Lauteille: Elokuu 2006
Paikkakunta: Espoo

#3

Viesti Kosti »

Paini. Varmasti loistavaa treeniä yms mutta ne trikoot...
Ronin
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 4457
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Mushroomland

#4

Viesti Ronin »

Kaikki lajit/systeemit, joista en koe saavani sitä mitä haluan lajilta/systeemiltä. Eli sellaisia, että vaikka ei olisi mitään muuta tarjolla, treenaisin mieluummin yksin kotona. Liian monta tähän listattavaksi. Olisi paljon helpompaa luetella lajeja joita treenaisin mielelläni nykyis(t)en lisäksi jos resurssit (aika ja raha) sallisivat. Tällaisia kiinnostavia tapauksia ovat BJJ & subbari, Tanglang, MMA, Pekiti Tirsia, Judo ja Kaspin (että saisin edes jotain käsitystä millainen laji/systeemi se todella on :)).
Viimeksi muokannut Ronin, elo 2, 2006, 15.05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
When facing difficult situations it is best to dash forward bravely and with joy...

Liity Etupotkijaksi!

Luettavaa (ja tykättävää) potkulaisille!
kaik
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 1904
Lauteille: Tammikuu 2005
Paikkakunta: Oulu

#5

Viesti kaik »

Taido: liikaa akrobatiaa ja voltteja mun makuun

Iaido ja kyudo: en usko että keskittymiskyky taipuu näihin, ainakin mielikuva lajeista on enemmänkin mietiskelymäinen :) (tai no, vois noita mielenkiinnosta joskus vaikka kokeillakin..)

Muuten olen kyllä suht avoin. BJJ:stä kikkariin ja kaikkea siltä väliltä ja vähän ohikin.
Kai Koivisto
"Ei ole ongelmia, on vain haasteita."
Kuvake
Verr
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 3
Viestit: 2747
Lauteille: Marraskuu 2005
Paikkakunta: JKL

#6

Viesti Verr »

Lisäänpä pari

Paini
Jotenkin ikävä kuva tullut tuosta salin kauhusta, vanhasta paini-Paavosta. Kerran katselin harjoituksia niin ei kyllä kohentunut. Painista tulee mieleen voimalla vääntö, vaikka se ei sitä ole. Ruma laji.

Kuydo
Äärimmäinen hippilaji. En jaksais.

Wushu
Liian temppuilu.

Capoeira
Ärsyttävää musiikkia, outoa venkoilua. Voi olla hienon näköistä, mutta ei inspaa.

Hermopisteily
Uskottavuuden puute, epätieteellisyys sekä näkymättömyys vapaaotteluissa :badgrin:

Liikuntakarate
Kataa ilmaan, lyöntiä ilmaan, potkua ilmaan. Onko ilmassa jotain vikaa vai?
Gyokuro
etupotkija
Viestit tässä aiheessa: 6
Viestit: 1008
Lauteille: Maaliskuu 2006

#7

Viesti Gyokuro »

Minun täytyy myöntää, että minusta sellaista lajia ei ole, jota en missään nimssä voisi treenata. Onneksi paikkakunnallani on ne kaksi lajia joihin olen mieltynyt ja joita voin treenata. Jos niitä ei olisi, niin silloin mielestäni olisi ihan luonnollista treenata jotain muuta lajia.
Never interrupt your enemy when he´s making a mistake - Napoleon Bonaparte -
Kuvake
zakour
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 218
Lauteille: Lokakuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#8

Viesti zakour »

Paini, judo, BJJ ja niin poispäin. Inhoan painimista yli kaiken, eikä se heitetyksi tuleminenkaan erityisen hauskaa ole. Onneksi nykyisissä lajeissani tarvitsee käväistä matossa vain äärimmäisen harvoin. ;)
Helsingin Taekwondo-seura
Suomen Wushu Kungfu Seura
Kuvake
sivarinlötkö
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 6855
Lauteille: Kesäkuu 2005

#9

Viesti sivarinlötkö »

En reenaisi lajeja, joissa ei pääse sparraamaan joka treeneissä. Tai no, kai sitä ehkä yhden tai kaksi treenikertaa voisi pyhittää tekniiikalle, jos kertoja on viikossa enemmän kuin viisi.
Kuvake
Tohtori Krabola
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 8116
Lauteille: Huhtikuu 2005
Paikkakunta: Helsinki, Finland

#10

Viesti Tohtori Krabola »

:lol: wushu on suosionsa huipulla.

Jaa, empä oikein tiedä....

Brassijutsu
Halailu on jees, mutta teen sen mielummin vastakkaisen sukupuolen kanssa :p

Krav Maga
Lajin imago ei hivele minua oikealla tavalla
Turkka Tervonen

"Nykyisin saa olla vasenkätinenkin ilman syyttelyä ja poispakottamista, se on hyvä kehityssuunta kyllä." Tuomas Kyrö
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 19115
Lauteille: Helmikuu 2005

#11

Viesti Jussi Häkkinen »

Filippiiniläislajit: Hervottoman rumat aseet, kulttuuri ei kiinnosta milliäkään. Tuntuvat jotenkin feikeiltä.

Capoeira: Minä en tanssi. Enkä laula muiden joratessa.

Moderni wushu: Leikin hojoleffoja ollessani kakara, enää ei ole tarpeen. Ei ole tarpeen yrittää ennallistaa höyryävä simpanssi, savuava apina -elokuvan vaijeritemppuja.

Kas-pin, hermopistelajit jne.: Ei minulle. Joku uskottavuus pitää olla jutun kaikissa aspekteissa. Jos on isoja reikiä historiassa tai tekniikan perusteluissa jne. niin...ei minulle.

Kilpailukarate (treenattuna, ei ajoittaisina "käynpä pelleilemässä" -kokeina): Ei jeesus.

Eurooppalainen historiallinen miekkailu: Larppasin jo teininä/parikymppisenä.

ITF-taekwondo: En katso edes hydrauliikkaelokuvia, saati sitten harrastaisin perusteetonta hydrauliikkaa kamppailulajissa.

Yleisesti ottaen noiden lisäksi: Kaikki historiattomat/linjattomat.


Joo. Minua kiinnostavat aika harvat lajit. Olisi helpompi listata ne, jotka kiinnostavat edes hieman.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
Paappa
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 2
Viestit: 12787
Lauteille: Syyskuu 2005
Paikkakunta: Helsinki

#12

Viesti Paappa »

Mikään missä pitää tehdä kärrynpyöriä, heittää volttia tai potkia korkeammalle kuin vyötärö :lol: . Wushu, Taido tai kilpakarate on pois laskuista. Muy Thaissa varmaan menisi henki, ei enää tällä iällä. Kaatumiskammoon varmaan auttaisi siedätyshoito eli pitäisikö kokeilla jotain erityisesti heittolajia (tai sitten vain antaa toisten Sirkkojen heitellä) :?

Muuten yritän pitää mielen avoinna. Lähes kaikkea voi kokeilla. Tärkeää on se, että viihdyn kulloisessakin porukassa, mikä totetuu nykyisen lajin parissa erinomaisesti.

Jussi: kokeilisit joskus Filippiinilajeja jonkun pätevän kanssa. Saattaisit yllättyä. Jokaisella on tietysti oikeus mielipiteeseen. Ei joku Tonfa tai Nunchaku varsinaisesti mikään taideteos ole.
"Always keep an edge on yr knife, son, always keep an edge on yr knife
'cause a good sharp edge is a man's best hedge against the vague uncertainties of life"
(Corb Lund)
Kuvake
Jussi Häkkinen
päähänpotkija
Viestit tässä aiheessa: 9
Viestit: 19115
Lauteille: Helmikuu 2005

#13

Viesti Jussi Häkkinen »

Paappa kirjoitti: Jussi: kokeilisit joskus Filippiinilajeja jonkun pätevän kanssa.
Olen kokeillut muutaman kuukauden ajan, ei iskenyt. Minua opettanut henkilö lienee edelleenkin lajinsa kärkiopettajia Suomessa. Puuttui vain "se juttu" mikä saisi kiinnostumaan vähänkään.

Aseiden kauneudessa tarkoitan lähinnä teräaseita. Keppi on keppi kaikissa kulttuureissa. Toisaalta, itse pidän tunkwaa hyvinkin hauskanoloisena puusysteeminä, sopivan koruton.
Jussi Häkkinen

"Karate ei ole tapa kamppailla. Karate on tapa opettaa kamppailua. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa ja erittäin tärkeä asia ymmärrettäväksi."
Kuvake
emil
polveenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 101
Lauteille: Helmikuu 2006

#14

Viesti emil »

Jussi Häkkinen kirjoitti: Ei ole tarpeen yrittää ennallistaa höyryävä simpanssi, savuava apina -elokuvan vaijeritemppuja.
hahaha :lol: hyvä pointti.

Itse en harrastaisi nyrkkeilyä, jos nyt alottaisin nyrkkeilyn olis se äärimmäisen rasittavaa, miten voisin olla potkasematta, sitäpaitsi kuten sanottu reenien luulis olevan aika tylsiä ku reenais aina sitä torjuntaa ja lyömistä.
Kuvake
Kerkko
kylkeenpotkija
Viestit tässä aiheessa: 1
Viestit: 1615
Lauteille: Helmikuu 2006

#15

Viesti Kerkko »

Kröhöm. http://www.potku.net/forum/viewtopic.php?t=2406" onclick="window.open(this.href);return false; Tosin tuo koski muutakin kuin kamppailua.

Oon ainakin vielä melkoisen avoin kokeilulle. Voisin testata sivulajina miltei mitä vain. Yhden totaalisen sopimattoman lajin olen keksinyt. Capoeiraa en harrastaisi. Jussin perustelut olivat osuvat. Liikaa tanssia ja vastaavaa.
Vastaa

Lauteilla

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Kari Aittomäki ja 48 kurkkijaa